Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olikohan tämä jonkinlainen aloitteentapainen naiselta?

Vierailija
27.10.2018 |

Kävin tuossa viime yönä yöelämässä, ja baaritiskin ääressä seisoessani ja odottaessani tilaustani eräs nainen tuli ihan siihen viereen ihooni kiinni (tilaa olisi ollut, joten siitä tuskin oli kyse). Kysyi tämä nainen sitten, että tuleeko tilaukseni jo ja taisi hän myöhemmin vähän hymähtää minulle, mutta ei se siitä sen pidemmälle edennyt.

Syy, miksi kyselen tästä asiasta on se, että monet miehet usein sanovat, että naisten aloitteet ovat usein aika epäsuoria, ja että aika paljon miehen täytyy osata lukea naisen ruumiinkieltä jne. Miehestä jää sitten kuulemma yleensä riippumaan, että johtaako tuo naisen "aloite" mihinkään vai ei.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hän tuli viereesi, kysyi tuleeko sinulle jo, teki tilauksensa, otti juomansa ja poistui? Ei, se ei ollut aloite. Se oli tilaus.

Hän oli ihan minua vasten kiinni, teki jonkinlaisen keskustelunavauksen liittyen omaan tilaukseeni, jonka jälkeen poistuin. Myöhemmin hän vähän hymyili katsoessaan minua, kun kävelin hänen ohitseen.

Mutta jos naisten aloitteet kuulemma ovat tyypillisesti erittäin epäsuoria (ainakin miesten mukaan), niin millaisia ne sitten oikein ovat, mikäli tuo ei sellainen ollut? 

AP

Se hymy tuohon yhdistettynä voisi tehdäkin siitä aloitteen.

Mikset kokeillut, onko kiinnostusta vai ei? Eikö olisi kannattanut alkaa jutella sille naiselle ja hymyillä itsekin?

Jotenkin sitä on vaan iso kynnys tehdä kellekään  naiselle aloitetta, ellei voi olla 100%:n varma siitä, että nainen on kiinnostunut. Suoria aloitteita saan naisilta ehkä 1-5 kpl vuodessa.

AP

Otapa ensi kerralla sellainen asenne, että jollet ole varma, tekeekö nainen aloitetta vai ei, alat vain jutella neutraalisti. Sen myötä asia selviää, etkä ole tullut edes torjutuksi, kun et ole tehnyt varsinaista aloitetta. Eli ei niin mustavaljoista suhtautumista kaikki tai ei mitään. Kyllähän sä varmasti työ- tai opiskeluympyröissäkin juttelet ihmisten kanssa niitä näitä ilman erityistä tarkoitusperää. Tee se sama naisten suhteen! Eli ihan harmitonta small talkia ilman, että se on joko aloite tai ei ole.

Vierailija
22/57 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis näinhän se kannattaa täällä kysellä tuollaisia.. miks et siinä hetkessä ottanut selvää oliko aloite.. voi elämä teitä miehiä..

Jos täällä tullaankin siihen tulokseen että olisi ollut aloite niin ehkä vähän myöhäistä sun tehdä mitään asialle.

Kävikö mielessä, että täältä saatujen neuvojen mukaan tietäisi sitten tehdä seuraavalla kerralla oikein. Eli olla noteeraamatta aloitteita ja huomiota himoavia kylkeen liimautuvia naisia. Kiitän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a, ehkä tai ehkä ei. 

Itse naisena suosin suorempaa lähestymistapaa. Kun olen tavannut baarissa jonkun kiinnostavan ja hetki juteltu mukavia saatan ihan suoraan kysyä että lähetäänkö muualle täältä. Fiksuinta on ollut toimia suoraan niin seura on taattu jos seuraa kaipaa.

Vierailija
24/57 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hän tuli viereesi, kysyi tuleeko sinulle jo, teki tilauksensa, otti juomansa ja poistui? Ei, se ei ollut aloite. Se oli tilaus.

Hän oli ihan minua vasten kiinni, teki jonkinlaisen keskustelunavauksen liittyen omaan tilaukseeni, jonka jälkeen poistuin. Myöhemmin hän vähän hymyili katsoessaan minua, kun kävelin hänen ohitseen.

Mutta jos naisten aloitteet kuulemma ovat tyypillisesti erittäin epäsuoria (ainakin miesten mukaan), niin millaisia ne sitten oikein ovat, mikäli tuo ei sellainen ollut? 

AP

Mikset kokeillut, onko kiinnostusta vai ei? Eikö olisi kannattanut alkaa jutella sille naiselle ja hymyillä itsekin?

Jotenkin sitä on vaan iso kynnys tehdä kellekään  naiselle aloitetta, ellei voi olla 100%:n varma siitä, että nainen on kiinnostunut. Suoria aloitteita saan naisilta ehkä 1-5 kpl vuodessa.

AP

Otapa ensi kerralla sellainen asenne, että jollet ole varma, tekeekö nainen aloitetta vai ei, alat vain jutella neutraalisti. Sen myötä asia selviää, etkä ole tullut edes torjutuksi, kun et ole tehnyt varsinaista aloitetta. Eli ei niin mustavaljoista suhtautumista kaikki tai ei mitään. Kyllähän sä varmasti työ- tai opiskeluympyröissäkin juttelet ihmisten kanssa niitä näitä ilman erityistä tarkoitusperää. Tee se sama naisten suhteen! Eli ihan harmitonta small talkia ilman, että se on joko aloite tai ei ole.

Itseasiassa en juttele.

AP

Vierailija
25/57 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis näinhän se kannattaa täällä kysellä tuollaisia.. miks et siinä hetkessä ottanut selvää oliko aloite.. voi elämä teitä miehiä..

Jos täällä tullaankin siihen tulokseen että olisi ollut aloite niin ehkä vähän myöhäistä sun tehdä mitään asialle.

Koska en uskaltanut. Eikä se tässä ollutkaan pointtina, että sille voisi näin jälkikäteen jotain tehdä, vaan että oliko tuo nyt sellainen ns. epäsuora aloite ja jos ei ollut, niin minkälaisia ne sitten oikein ovat?

Itse olen ainakin aika huono lukemaan ihmisten kehonkielistä piilomerkityksiä, niin olisi ihan kiva tietää, että mistä ihmeestä ne epäsuorat aloitteet oikein tunnistaa, jos niitä nyt ylipäätään voi tunnistaa ollenkaan.

AP

Ihan ymmärrettävää kokea noin.

Jäin vain miettimään, että voitko harjoitella tietoisesti sitä, että juttelet naisten kanssa ilman, että se on välttämättä aloite kenenkään puolelta. Silloin on vähemmän ns pelissä ja asia tullee selville jonkun ajan päästä, että onko se nainen kiinnostunut.

Vierailija
26/57 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Itseasiassa en juttele.

AP

Ala heti opetella sitä sitten ihan tietoisesti! Siitä tulee olemaan sinulle se ratkaiseva hyöty. Ulkonäkö sinulla on näköjään kunnossa, koska naiset ylipäätään joskus tekevät aloitteitakin. Eli opettele juttelemaan neutraalisti kaikenlaisten ihmisten kanssa small talkia.

Vierailija
27/57 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut aloite.

T. Epäsuoria aloitteita tekevä nainen

Vierailija
28/57 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suominaiset tee alotteita. Ne odottavat, että prinssi haluaa juuri hänet ja tulee kotoa hakemaan ainutlaatuisen av-mamman.

Päinvastoin, Suomessa ne on naiset ja nimenomaan naiset, kun tekee aloitteet. Kun matkustaa muualle jo Euroopan sisällä, eron miesten aloitekyvyssä huomaa hetkessä - suoria kahvittelukutsuja tulee ihan keskellä kirkasta päivääkin. Suomessa on pakko olla aloitteellinen nainen, jos ei meinaa jäädä yksin. Teillä miehillä on täällä niin helppoa.

T: nainen, joka on tehnyt itse kaikki seurustelualoitteensa (Suomessa).

Vierailija
29/57 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tuossa viime yönä yöelämässä, ja baaritiskin ääressä seisoessani ja odottaessani tilaustani eräs nainen tuli ihan siihen viereen ihooni kiinni (tilaa olisi ollut, joten siitä tuskin oli kyse). Kysyi tämä nainen sitten, että tuleeko tilaukseni jo ja taisi hän myöhemmin vähän hymähtää minulle, mutta ei se siitä sen pidemmälle edennyt.

Syy, miksi kyselen tästä asiasta on se, että monet miehet usein sanovat, että naisten aloitteet ovat usein aika epäsuoria, ja että aika paljon miehen täytyy osata lukea naisen ruumiinkieltä jne. Miehestä jää sitten kuulemma yleensä riippumaan, että johtaako tuo naisen "aloite" mihinkään vai ei.

Oli selvä aloite.  Lohduttaudu sillä, että jos sinua (ap) olisi kyseinen nainen oikeasti kiinnostanut, niin luultavasti nauttisit nyt myöhäistä aamiaista kyseisen leidin kanssa.   

Hyvä juttuhan tämäkin oli.  Nyt leidi ja sinä voitte löytää itsellenne paremmin sopivaa seuraa.  Tsemppiä!

Vierailija
30/57 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suominaiset tee alotteita. Ne odottavat, että prinssi haluaa juuri hänet ja tulee kotoa hakemaan ainutlaatuisen av-mamman.

Minun ovellani kävi aamupäivällä kaksi salskeaa suomalaismiestä. Toinen oli plösö ja toinen haisi viinalle, joten ohjasin sankarit seuraavan prinsessan luo.

Jaha. Sipilä ja kepuli-kaverinsa olivat erehtyneet ovesta. 

Vierailija
31/57 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin, Suomessa ne on naiset ja nimenomaan naiset, kun tekee aloitteet. Kun matkustaa muualle jo Euroopan sisällä, eron miesten aloitekyvyssä huomaa hetkessä - suoria kahvittelukutsuja tulee ihan keskellä kirkasta päivääkin. Suomessa on pakko olla aloitteellinen nainen, jos ei meinaa jäädä yksin. Teillä miehillä on täällä niin helppoa.

Ai olet siis ihan kaikille Suomen miehille tehnyt aloitteen, varsinainen hepsankeikka!

Vierailija
32/57 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli se.  Vielä suorempi olisi ollut, jos olisi kysynyt "saat sä jo".  Hieman kokematon leidi, mutta onhan niitä liikenteessä. 

Vierailija
33/57 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai olet siis ihan kaikille Suomen miehille tehnyt aloitteen, varsinainen hepsankeikka!

Missäs kohtaa olen niin sanonut? Olen tietenkin tehnyt vain niille, jotka ovat olleet kiinnostavia.

Jos sulle ei tehdä aloitteita, ei se naisista kerro vaan susta.

Vierailija
34/57 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut aloite.

T. Epäsuoria aloitteita tekevä nainen

Aha, no mikä sit on epäsuora aloite?

AP

Vierailija
35/57 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en uskaltanut. Eikä se tässä ollutkaan pointtina, että sille voisi näin jälkikäteen jotain tehdä, vaan että oliko tuo nyt sellainen ns. epäsuora aloite ja jos ei ollut, niin minkälaisia ne sitten oikein ovat?

Itse olen ainakin aika huono lukemaan ihmisten kehonkielistä piilomerkityksiä, niin olisi ihan kiva tietää, että mistä ihmeestä ne epäsuorat aloitteet oikein tunnistaa, jos niitä nyt ylipäätään voi tunnistaa ollenkaan.

AP

Ei niitä kaikkia opi tunnistamaan ja parempi niin.  Tilalle löytyy joku, jonka kanssa kommunikaatio sujuu ilman kristallipalloa ja spiritismilautaa.   

Olisi melko rasittavaa, jos kaverin/kumppanin/ystävän/puolison, tms. sanomisia ja eleitä joutuisi jatkuvasti analysoimaan, erittelemään ja etsimään piilomerkityksiä.  

Vierailija
36/57 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs kohtaa olen niin sanonut? Olen tietenkin tehnyt vain niille, jotka ovat olleet kiinnostavia.

Jos sulle ei tehdä aloitteita, ei se naisista kerro vaan susta.

Siitä vaan päättelin, kun tiesit puhua Suomen naisista aloitteentekijöinä, että sun sitten on täytynyt itse tehdä ne kaikki aloitteet.

Vierailija
37/57 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan kyseessä se kohta baaritiskistä, minkä välittömässä läheisyydessä oli kassa ja kiinteät maksupäätteet? Ehkä hän tuli "jonottamaan".

Vierailija
38/57 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan kyseessä se kohta baaritiskistä, minkä välittömässä läheisyydessä oli kassa ja kiinteät maksupäätteet? Ehkä hän tuli "jonottamaan".

Ainakin hän nojasi kyljellään minua vasten, vaikka tilaa olisi ollut pöydän ääressä muutenkin.

AP

Vierailija
39/57 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen tulee iholle, se ei tarkoita mitään - paitsi kun jo on parisuhteessa ja nainen haluaa halailla yms... ja huom. seksiä se tarkoita parisuhteessakaan...

Jos nainen hymyilee, sekään ei tarkoita mitään - nainen on vain miehiä sosiaalisempi otus ja hymy on pelkkä kohteliaisuus... tosin rumia miehiä nainen ei huomio vapaalla ollessaan, ellei ole itsekin erityisen ruma...

Jos nainen hymyillessään vielä tervehtii, sekään ei vielä tarkoita mitään - nainen on luultavasti palvelualalla, eli kaupan kassalla tms. ja kyseessä onkin työssä opittu refleksikäyttäytyminen + nainenhan on aina se sosiaalisempi otus...

Nainen ei tee koskaan aloitteita - miehen pitää se tehdä vaikka mies tekeekin sen pääsääntöisesti aina väärään aikaan, väärässä paikassa, väärällä tavalla ja usein vieläpä ihan väärälle henkilölle... huom. ”tasot”, mutta joita ei oikeasti ole olemassakaan...

Can’t live with them, can’t live without...🤪

Vierailija
40/57 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kommunikoimalla vähän enemmän siinä hetkessä tämäkin olisi ehkä selvinnyt. Muutaman sanan kun vaihtaa niin ehkä selviää jonottaako toinen vain juomaa ja onko hänellä vain tavallista pienempi ns ”oma alue” eli tulee iholle (joillain nimittäin on) vai halusiko että tilaat hänelle juoman vai halusiko aloittaa keskustelua. Jos hymyili sulle myöhemmin veikkaan viimeistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän