Eipä ole köyhällä varaa ostaa edes kirpparilta kenkiä.
Hirveitä hintoja linttaanastuneista ja kulahtaneista sekä likaisista kengistä. Näistä kehdataan pyytää 20€ ja ylikin. Ilmoitustekstissä vielä maininta hyväkuntoiset.
En todellakaan maksa niistä mitään 20€ tai enemmän.
Meidän teinillä ei sit varmaan ole talvikenkiä tänä talvena.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi että et ole samalla paikkakunnalla. Olisi kenkiä vaikka kuinka paljon ylimääräisiä. Olemme 8-henkinen perhe, joka kokoa löytyy. Huonot heitetty pois, siistit jätetty. Pakko viedä ne johonkin. Mutta postikulut on liikaa, rahaa ei ole ylimäätäistä.
Tämä on se yleisin kaava. Toinen köyhä antaa mielellään toiselle, mutta postikuluihin ei ole varaa. Se, jolla on varaa postikuluihin, ei ilmaiseksi anna. Kertoo aika paljon luonteenlaadusta; Mitä enemmän rahaa, sen itsekkäämpi ihminen.
Jaa. Köyhä antaa ilmaiseksi eteenpäin ja kinuaa sitten uudet ilmaiseksi myös.
"Keski"tuloisena pakko myydä vanhat kun aina on pakko ostaa uutta tilalle. Ei tipu lahjoituksia tai avustuksia, kaikesta pitää maksaa täysi hinta ja rahaa jää vähemmän kuin sille sydämelliselle köyhälle, joka vähästään lahjoittaa... Hyi muakin, kun en lahjoita vanhoja pois ilmaiseksi ja sitten ihmettele talven tultua kun ei ole varaa ostaa mitään uutta lapselle...
Mikä pakko "keski"tuloisen on ostaa uutta tilalle? Ei kirppareilla ostajan tuloja kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi että et ole samalla paikkakunnalla. Olisi kenkiä vaikka kuinka paljon ylimääräisiä. Olemme 8-henkinen perhe, joka kokoa löytyy. Huonot heitetty pois, siistit jätetty. Pakko viedä ne johonkin. Mutta postikulut on liikaa, rahaa ei ole ylimäätäistä.
Tämä on se yleisin kaava. Toinen köyhä antaa mielellään toiselle, mutta postikuluihin ei ole varaa. Se, jolla on varaa postikuluihin, ei ilmaiseksi anna. Kertoo aika paljon luonteenlaadusta; Mitä enemmän rahaa, sen itsekkäämpi ihminen.
Olet oikeassa. Oikeasti postikulut ovat aivan kohtuuttomia. Mutta tästä innostuneena laitan kaiken tänä viikonloppuna jakoon ilmaiseksi, tori.fi. Meillä riittää liian pieniä vaatteita ja muutakin, leluja yms.
Vierailija kirjoitti:
Spr-konteissa tms myymälöissä saa uudenveroisia kenkiä 20 eurolla.
Ei välttämättä saa. Olen huomauttanut erään paikkakunnan Konttia, kun olen havainnut että naisten kenkien hinnat eivät ole hinta/laatusuhteen mukaiset.
Katson aina millaiset kantalaput on. Usein kantalapun ovat niin kuluneet ettei kengille voi laittaa euroa enempää hintaa. Uudet kantalaput suutarilla maksaa vähintään 20e.
Minulla oli just kirppispöydällä kaksi viikkoa mustat DKNY:n matalakorkoiset nilkkurit, koko 38, käytetty ehkä kaksi kertaa. Ovat minulle vaan liian suuret. Hintaa oli 5€, eivät menneet kaupaksi. En kyllä kahtakymppiä ikinä maksaisi käytetyistä kengistä.
Oli muuten myös uudet Pradan farkut, koko 29 tuumaa, hintaa 10€. Ei menneet nekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin tälle vuodelle talvikengät muistaakseni helmikuussa alekorista prismasta, hinta oli kympin.
Talvitakin ostin kesällä kirpputorilta, maksoi puoli euroa.
Ennakointi on ihan hyvä juttu ja kannattaa ostaa sesonkien jälkeen alennuksesta kun korjaavat pois. Joka vuosi menee kuitenkin suunnilleen samaan tahtiin ja juhlapyhätkin on kalenteriin merkattu.Teinille on hieman vaikeampi ennakoida kun se koipi kasvaa. Ostin pojalle annakoidusti alesta talvikengät joita ei ikinä käyttänyt. Olivat juuri sopivat toukokuussa. Talvella liian pienet.
No hehheh. Ostitte seuraavaa talvea varten kenkiä toukokuussa ja ostitte silloin toukokuussa just jalkaan sopivat? Mikä ihmeen järki? Tuliko tosiaan yllätyksenä että se jalka kasvaa ja talvella kengät on sitten pienet?
Itse olen suurimman osan kengistä lapsille ostanut aleista ennakkoon. Kokeillaan niitä just sopivia kokoja, sitten jalkaan sopivasta kenkäparista numeron-pari suurempi kenkä ostoon. Lapsen tulevaa kasvuakin saa vähän arvioitua, jos on ollut just hirveä kasvuspurtti niin sitten vaan pienemmät kengät jemmaan, jos kasvuspurttia ei oo ollut pitkään aikaan, sit jemmaan kengät jotka on kaksi-kolme numeroa isommat kuin ostohetkellä. Joskus on saattaneet olla alkutalvesta aavistuksen väljät, korjaantuu paksummalla sukalla. Kahdet olen myynyt ostohinnalla kun ei osunutkaan sitten koko kohdilleen.
Muuten ei todlakaan olisi mahdollisuutta hankkia lapsille näin hyviä, sopivia kenkiä kun ei vaan ole rahaa mutta kun näkee vaivaa ja kollaa kaikki -50% -60% ja -70% kengät aina läpi kun niitä on niin aina on ollut hyvät kengät jalassa.
Minäkin ostin silloin kun ne olis pieniä. Teinille tuli pari huti ostoa. Onneksi sain myytyä, koska ostin ne 70% alesta. Teinin jalka venähti. Isompi koko oli liian leveä. Sitten pituuskasvu loppuisi ja tulikin leveyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Köyhä antaa ilmaiseksi eteenpäin ja kinuaa sitten uudet ilmaiseksi myös.
"Keski"tuloisena pakko myydä vanhat kun aina on pakko ostaa uutta tilalle. Ei tipu lahjoituksia tai avustuksia, kaikesta pitää maksaa täysi hinta ja rahaa jää vähemmän kuin sille sydämelliselle köyhälle, joka vähästään lahjoittaa... Hyi muakin, kun en lahjoita vanhoja pois ilmaiseksi ja sitten ihmettele talven tultua kun ei ole varaa ostaa mitään uutta lapselle...
En todellakaan kinua mitään ilmaiseksi. Maksan kaikesta ja paljon ostamme kirppareilta. Ihan uusiakin kenkiä yms. löytyy ihan mukavasti. Itse en ehdi työni ja kodinhoidon takia myydä tavaroita. Se vie liikaa aikaa hyötyyn nähden. Ostajat ovat yleensä hankalia, pitää jopa lasten vaatteista mittailla hihan pituutta ja helman leveyttä. Mieluummin pari tuntia ylitöitä tarvittaessa.
Katso vaikka Zalandolta sieltä löytyy esim. talvitennarit kolmenkymmenen euron tuntumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulet siivoamaan asuntoni ja annat hartiahieronnon ;) niin voin ostaa vapaavalintaiset kengät lapsillesi prismasta tai citymarketista.
Jos ei ole pervouksia takana niin kerrankin hieno tarjous .
Miksi hieronnasta pitäisi tehdä joku pervoilujuttu. Minun mielestäni kahden ihmisen välinen hierontahetki on kaunis asia. Suulla tehtävä hartiahieronta nivusten alueelle tekisi nyt erityisen hyvää.
Arvasin, ettei sitä ensimmäistä kertaa koskaan tule, jolloin tarjous ei sisältäisi pervoilua.
Minä voin tulla parhaina päivinä useita kertoja peräkkäin.
Toivottavasti löytyy kengät lapselle!
Käytettyjä kenkiä ei pidä kenenkään ostaa.
Olen löytänyt ihan uusia kenkiä kirppariltakin. Näistä valittajat vetävät yleensä röökiä ja kaljaa, jätä välistä niin saat uudet kengät kaupasta. Alesta löytyy usein hyviä tarjouksia.
Vanha ketju, mutta ärsyttää tuollainen asenne.
Olet hieno vanhempi. <3