Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Influenssarokote, otatko? Miksi, miksi et?

Vierailija
26.10.2018 |

Itse aion tänäkin vuonna ottaa influenssarokotteen. Aikoinaan otin nyös sikainfluenssarokotteen. Mitään oireita ei ole koskaan mistään näistä tullut. En halua sairastaa, siksi otan. Erityisesti en halua niitä influenssan mahdollisia jälkitauteja.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rokotevastainen, joten jätän influenssarokotteet ottamatta, jotta elimistön kantokyky kestää välttämättömämmät rokotteet.

Vierailija
82/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun ministeriö on sanonut että "meillä ei ole pakkorokotuslakia", niin saatan jättää ottamatta. Viime vuonna työnantaja sanoi että se on pakollinen. Jompikumpi valehtelee, HUS tai ministeriö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun ministeriö on sanonut että "meillä ei ole pakkorokotuslakia", niin saatan jättää ottamatta. Viime vuonna työnantaja sanoi että se on pakollinen. Jompikumpi valehtelee, HUS tai ministeriö.

Tässä vielä linkki:

https://yle.fi/uutiset/3-10469086

Vierailija
84/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan. Tai siis otin. Työnantaja tarjoaa kaikille halukkaille. Ymmärrän kyllä, ettei hyvää hyvyyttään, vaan säästää rahaa jos ei kaaduta saikulle . Kerran olen sairastanut influenssan aikuisiällä ja oli sellainen tauti, että tuli äitiä ikävä. 

Vierailija
85/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen ottanut kahtena viime vuotena ja viime vuonna sain koko kehon peittävän urticarian 2pv rokotteen ottamisesta. 2vkoa kortisonia pillereinä, 3 eri rasvaa ja hinta n.120e. Ei kiitos enää

Vierailija
86/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan.

Aiemmin en ottanut, kun pidin influessaa samanlaisena pikku riesana kuin tavallinen nuhakuume. Kerran sitten sairastuin influenssaan ja meinasin kuolla. 3 viikkoa olin todella sairas ja sen jälkeen 2 kuukautta täysin voimaton. Uskoin kerrasta.

Vaikkei rokote influessalta täysin suojaisikaan, niin pelkästään se, että sairastan taudin ehkä lievempänä on riittävä motivoija ottamaan rokotteen.

Vierailija
87/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suhteellisen hyvä vastustuskyky tauteja vastaan, mutta sairastin sekä sikainfluenssan että influenssa-B:n, koko perhe sairasti, kun lapset toivat tauteja kotiin. En ole koskaan ottanut influenssarokotusta, enkä aio nytkään ottaa. Meidän perhe ei ota.

Luin, että sairastettu influenssa tuo jopa kymmeniksi vuosiksi suojaa, mutta koska influenssavirukset ovat nopeasti muuntautumiskykyisiä, niin uusi muoto voi ylllättäin joskus sairastuttaa. Näillä tiedoilla en heikennä yleistä tautien vastustuskykyäni jokavuotisilla influenssarokotuksilla. Influenssan jälkitauteja en pelkää, sillä niihin voi vaikuttaa ottamalla taudin ja siitä toipumisen vakavasti levon kannalta.

Influenssa oli meillä normaali kuumetauti ja sikainfluenssa oli pikkuisen kovempi, vei vähän kauemmin toipua siitä. Toivottavasti nämä toivat jotain pitkäaikaista vastustuskykyä! Influenssa-rokotteethan eivät ainakaan anna pitkäaikaista suojaa!

Vierailija
88/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tehty niin helpoksi eli annetaan töissä.Terveyskeskuksen en ehkä jaksaisi lähteä jonottelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi