Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Influenssarokote, otatko? Miksi, miksi et?

Vierailija
26.10.2018 |

Itse aion tänäkin vuonna ottaa influenssarokotteen. Aikoinaan otin nyös sikainfluenssarokotteen. Mitään oireita ei ole koskaan mistään näistä tullut. En halua sairastaa, siksi otan. Erityisesti en halua niitä influenssan mahdollisia jälkitauteja.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. En ole ikinä ottanut enkä näe tarvitta ottaa.

Vierailija
2/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin otan. Ei ole mitään syytä olla ottamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin otan. En ole ikinä ottanut, enkä myöskään koskaan sairastanut influenssaa.

Vierailija
4/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin otan. En ole ikinä ottanut, enkä myöskään koskaan sairastanut influenssaa.

sitten varsinkin kannattaa ottaa

5/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan joka vuosi. Riskiryhmä.

Vierailija
6/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn vuoksi on pakko ottaa. Ottaisin kyllä vaikka ei olisikaan pakko.

Vierailija
7/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Vierailija
8/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai otan! En ole tyhmä enkä tietämätön.

Vierailija
9/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan koska mulla on astma.

Vierailija
10/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun riskiryhmään jopa monenkertaisesti, mutta pelottaa ottaa rokotus. Kerran sain rokotteesta kuukausia kestävän tasapainoelimen tulehduksen, ja olin töistä pois kolme viikkoa kun en pysynyt pystyssä. Sairaalassa totesivat, että kestää aikansa ennenkuin toisen korvan tasapainoelin ottaa hoitaakseen sairaan elimen hommat. No pari kuukautta kesti. Nyt pelottaa, jos tuo uusii taas. Mulla on astma, reuma ja läppävika. Kuinkahan tekisin?

Vierailija
11/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ottanut, enkä aiokaan ottaa. En ole myöskään sairastanut influenssaa ainakaan kymmeneen vuoteen. Suhtaudun myös epäilevästi rokotuksen mahdollisiin sivuvaikutuksiin.

Vierailija
12/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan ja lapsetkin ottaa. En antaisi ikinä itselleni anteeksi jos lapsille sattuisi jotain sen takia että ei otettu.

Kun kerran katsoo kun oma pieni taistelee hengestään nenämahaletkuissa tavallisen viruksen kourissa niin kyllä sitä tekee kaikkensa ettei toistu.

Vierailija
13/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako rokotus vai mahdollisesti sairastua pariksi viikoksi ja sen jälkeen mahdollisesti vielä ab-kuuri? Helppo valinta.

Toki av-logiikalla pitäisi vastustaa rokotuksia ja vaatia mahdollisimman pitkiä antibioottikuureja nuhaan, mutta enpä taida.

Vierailija
14/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan, kuulun riskiryhmään. 

Vierailija
15/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan, koska lähipiirissä on riskiryhmäläisiä. Sairastin muutama vuosi sitten influenssan ja se oli kammottavaa, joten ei huvittaisi itsekään sitä enää sairastaa, ainakaan niin voimakkaana.

Vierailija
16/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, joskus viikko sitten kävin ottamassa. En ole vuosiin sairastanut edes normaalia flunssaa, mutta onhan se rokote silti hyvä ottaa varmuuden vuoksi. Eihän sitä koskaan tiedä, osuuko se omalle kohdalle.

Vierailija
17/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan. Sairastin viime talvena influenssan. Lähipiirissä riskiryhmään kuuluvia.

Vierailija
18/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. En kuulu riskiryhmään eikä lähipiirissä ole riskiryhmään kuuluvia, paitsi yksi joka itse ottaa sen rokotuksen. En ole juuri koskaan sairaana, johtuen varmaan siitä, että en kovin ahkeraan ole suurissa väkijoukoissa, joukkoliikennevälineissä tms. Hyvällä vastustuskyvyllä lienee myös osuutensa asiassa. Ja jos sairastun niin sitten sairastun, mulla on monen vuoden saikut pitämättä, niin että kai sitä joskus mullakin on oikeus sairastaa.

Vierailija
19/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan, ensimmäistä kertaa elämässäni. Aiemmin tänään vuonna todetun sydämen vajaatoiminnan takia.

N37

Vierailija
20/88 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota, en ole koskaan ottanut ja koskaan en ole myöskään sairaana. Töistä olen ollut pois kymmenen vuoden aikana yhden päivän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan