Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä paikassa mielestäsi kaikkein teennäisin/ "överi" asiakaspalvelu?

Vierailija
26.10.2018 |

Tuntuu omasta mielestä todella kiusalliselta sellainen, jossa henkilökunta vetää suoraan jostain käsikirjoituksesta....

Kommentit (293)

Vierailija
161/293 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää liittymienmyyjä poitsut kauppakeskuksissa, sekä yhdessä ravintolassa palvelu. Tarjoilijat tulevat ihan pöytään viereen istumaan samalla kun kysyvät tilausta, kun yrittävät olla niin tuttavallisia, huomaa selvästi että pomon käsky. Ahdistavaa!

Vierailija
162/293 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Lentokentillä Macin myymälöissä :) Mun mielestä tämä ei tosin ole yhtään haitallista, ihanaa vaan mennä sinne ja sanella mitä haluaa ja myyjät juoksevat ja palvelevat ammattitaitoisesti. Sama mun vakio alusvaateliikkeessä (ei ketjuliike) tuntevat mut jo niin hyvin, että mun ei tarvitse kuin mennä sovituskoppiin ja tuovat sinne oikean kokoisia liivejä ja alushousuja. 

Jaa mutta tämä jälkimmäinen taitaakin olla vain hyvää asiakaspalvelua, ei teennäistä tai överiä :) 

Macillä sietääkin tarjota apua, koska meikkisävyjen merkinnät ovat päälaellaan useimpiin muihin sarjoihin verrattuna eikä asiakas välttämättä tätä etukäteen tiedä: NW eli neutral warm onkin viileäsävyinen ja NC eli neutral cool lämminsävyinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/293 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eräässä ketjuliikkeessä toivoteltiin mukavaa päivänjatkoa, vaikka ostin hautakynttilöitä ja tikut. Tuntu vähän tyhmältä kyllä.

Itse en asiakkaana kiinnittäisi edes huomiota tai pahastuisi ja voihan se päivä toki olla hyvä, vaikka läheisteni haudalla kävisinkin.

Vierailija
164/293 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kicks. Aivan joka ikinen kerta alkaa ahdistamaan heti kauppaan astuessa kun välillä jopa kahdenkin myyjän päät kääntyvät pelottavan salamannopeasti minuun päin, ja myyjät alkavat huutovolyymilla tervehtimään tyylillä "HEI, TERVETULOA!!!!!111 SAISIKO SINUA AUTTAA JOTENKIN??!!" ja sitten tulevat lähes juoksunopeudella kaupan toiselta puolelta small talkaamaan. Asioin Kicksissä 99% käynneistä vain sen takia, että tulen hakemaan täydennystä johonkin loppumassa olevaan tuotteeseeni, ja kerron tämän yleensä ystävällisesti myyjille kun he tulevat tarjoamaan apuansa. Silti aivan joka ikinen kerta saan kuunnella ummet ja lammet heidän tämänhetkisistä alennuksistaan ja uutuustuotteistaan, jotka eivät liity ollenkaan siihen tuotteeseen jota olen ollut tulossa hakemaan.

Viimeksi viime viikolla kävin Kicksissä ostamassa erästä tiettyä tuotetta ja se olikin poistunut juuri sen kaupan valikoimasta (tämäkin on muuten Kicksissä ärsyttävää, valikoimat vaihtelevat todella paljon kauppojen välillä). Harmittelimme myyjän kanssa tilannetta, ja aloin ottamaan askeleita poistuakseni kaupasta. Silti myyjä jäi melkein kahdeksi minuutiksi lätisemään toisista samantyylisistä tuotteista, siitä kuinka heidän nettikaupastaan voi tilata ilmaiseksi kauppaan, ja kuinka tietyllä jäsenyystasolla kotitoimitukset ovat ilmaisia. Kuinka kyseinen tuote jota tulin hakemaan on todella hyvä hänenkin mielestään. Voi että kun ketutti. 

Ison Omenan kicksistä oon saanut aina hyvää palvelua. Tykkään siitä että mulle tarjotaan apua näissä asioissa, tosi usein oon ostanut myyjän ehdottomia tuotteita ja ollut tyytyväinen. En siis itse koe palvelua mitenkään imelänä, tosin asioin vain tässä myymälässä.

Vierailija
165/293 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään K-Supermarketin miespuolinen myyjä. Hyvä työssään varmasti juu, mutta ostosten maksutilanteessa en kaipaa mitään läpän heittoa. Kovasti heittää vitsiä ja kommenttia. Ei kehtaa mitään kondomeja tai menkkajuttuja tuolta ostaa :D

Vierailija
166/293 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantissa tuputettiin puhelinta ja virusturvaa, näytön suojia ja kuoria niin, että en meinannut itsekään enää muistaa, että olin tullut hakemaan vain uutta puhelinta. Myyjä ei jättänyt hetkeksikään rauhaan ja puhui koko ajan. Ahdistuin niin että itketti. Teki mieli sanoa, että lähden kohta ostamatta mitään. Ostin puhelimen mutta myös täysin turhan virussuojaohjelman jota en saanut edes toimimaan. Äärimmäisen päällekäyvä ja tuputtava myyjä josta ahdistuin suunnattomasti. Karttelen kyseistä liikettä nykyään.

Vierailija
167/293 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vero Modassa. Ahdistaa, kun on sovittamassa kopissa vaatetta ja myyjä huhuilee ulkopuolella, että "oliks sopiva ja tuonko lisää sovitettavaa" Pelkäsin, että tuleeko kohta sisään sinne koppiin, kun seison siellä jossain snoopy-pikkareissani. En ensin edes tajunnut, että huhuilee mulle. Mutta kun kukaan muu ei vastannut niin sopersin vain pitkän viiveen jälkeen, että ei tarvi hyvä on. Sitten livistin vain äkkiä paikalta eikä kyllä huvittanut enää kokeilla mitään, jos myyjä taas olisi hyökännyt pukukopin taa huutelemaan.

Juuri tämän tämän vuoksi inhoan käydä Vero Modassa tai Vilassa, enkä kyllä enään käykään

Ei saa edes sovittaa rauhassa

Vierailija
168/293 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erään K-Supermarketin miespuolinen myyjä. Hyvä työssään varmasti juu, mutta ostosten maksutilanteessa en kaipaa mitään läpän heittoa. Kovasti heittää vitsiä ja kommenttia. Ei kehtaa mitään kondomeja tai menkkajuttuja tuolta ostaa :D

Väärä ajattelutapa. Pelkoa kohti vaan, niin se katoaa. Pistät sille jauhot suuhun, haet koko kaveriporukan raskaustestit, siteet, liivinsuojat, kaljat, kortsut ja vessapaperit + yhden banaanin ja todella pokalla kassalle. Sitten kun alkaa heittää mukahauskaa läppää, niin pysähdyt täysin, katsot silmiin ihan vakavana "anteeksi niin mitä tarkoitit", "sanotko vielä uudelleen kun en oikein kuullut" jne. Käännät tilanteen toisin päin.

Vierailija
169/293 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vero moda. Kävin katsomassa takkia, myyjäneito suorastaan oli siirappinen. Olin niin nätti, takki suorastaan upea ja hän myös melkein osti saman takin kun on niin upea takki ja sit minä.

En ostanut sitä sit silloin, menin 10 min ennen kun liike suljetaan niin kokeilemaan samaa takkia kun jäi mietityttämään. Koitin sitä uudestaan, liikkeen sulkemisen aika tuli siinä samalla ja takaa kuului saman myyjän hyvin ärsyyntynyt ”otaksä sen vai et?”

Vierailija
170/293 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Espresso Housessa olette käyneet jos saatte teennäistä överiasiakaspalvelua? Itse kun olen käynyt Helsingin keskustassa ketjun eri kahviloissa niin myyjät tuntuvat olevan melko välinpitämättömiä ja olo on kuin koneelle puhuisi. 

Vierailija
171/293 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Glitter. Ketjuliikkeet esim lindex, h&m missä myyjä lähtee valvontaa seuraamaan takahuoneeseen, sitten ilmaantuu takaisin kun on kassalla maksamassa. Voi harmi, kun ei jäänytkään kiinni, olikin rehellinen asiakas.

Täh? Onko nyt hiukan vainoharhaista. Minä käyn kyllä vessassa välillä, ja joskus täydennän, mitä täytyy tilata. Yleensä poistun kassalta siksi, että huomaan jonkin tuotteen loppuvan kohta tai kun on pakko käydä pieraisemassa. Kassalla ei viitsi. En todellakaan poistu takahuoneeseen vahtaamaan, mitä meidän asiakkaat varastaa.

Vierailija
172/293 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordeassa

No ei ole kyllä Nordeassa mitään palvelua ollut!

Samaa mieltä, eikä edes niiden verkkopankin chattipalvelussakaan näytä olevan ketään töissä kun olen monta päivää siellä jonottanut ja koko ajan chattiruudussa näkyy että jonotusaika 14 tai 15 minuuttia, vaikka olisin jonottanut melkein tunnin.

Juuri eilen jonotin 45 min. ja jonotusaika muuttui koko ajan pidemmäksi. Oli pakko lopettaa. Surkeata touhua.

Vierailija
173/293 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Glitter. Ketjuliikkeet esim lindex, h&m missä myyjä lähtee valvontaa seuraamaan takahuoneeseen, sitten ilmaantuu takaisin kun on kassalla maksamassa. Voi harmi, kun ei jäänytkään kiinni, olikin rehellinen asiakas.

Täh? Onko nyt hiukan vainoharhaista. Minä käyn kyllä vessassa välillä, ja joskus täydennän, mitä täytyy tilata. Yleensä poistun kassalta siksi, että huomaan jonkin tuotteen loppuvan kohta tai kun on pakko käydä pieraisemassa. Kassalla ei viitsi. En todellakaan poistu takahuoneeseen vahtaamaan, mitä meidän asiakkaat varastaa.

Enkä usko että kauheen moni myyjä haaveilee että sais asiakkaita kiinni varkauksista. Ei se niin hohdokasta ole lähestyä asiakasta tällaisessa asiassa. Että "voi harmi"!?

Vierailija
174/293 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rovaniemen Citymarketissa kassat alkoivat yhtäkkiä toivottamaan hyvää päivän jatkoa. Oli kyllä jetenkin teennäisen oloista toimintaa. Siellä pomo on aamupaltsussa keksinyt taas "hyvän idean". 

Onko Rovaniemellä siis ennen oltu ilman toivotuksia? Kyllä kai se nyt kuuluu yleisesti Suomessa (ainakin etelässä ja idässä) hyviin tapoihin, että kassalla toivotetaan hyvää illan jatkoa, hyvää viikonloppua tai hyvää päivän jatkoa!

Vierailija
175/293 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vero moda ja Vila, teennäistä "kaverillista" juttelua.

Vierailija
176/293 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rovaniemen Citymarketissa kassat alkoivat yhtäkkiä toivottamaan hyvää päivän jatkoa. Oli kyllä jetenkin teennäisen oloista toimintaa. Siellä pomo on aamupaltsussa keksinyt taas "hyvän idean". 

Onko Rovaniemellä siis ennen oltu ilman toivotuksia? Kyllä kai se nyt kuuluu yleisesti Suomessa (ainakin etelässä ja idässä) hyviin tapoihin, että kassalla toivotetaan hyvää illan jatkoa, hyvää viikonloppua tai hyvää päivän jatkoa!

Mietin samaa, miten joku voi häiriintyä siitä että kassa toteaa hyvät päivänjatkot? Mielestäni tuo on ihan kohteliasta ja normaalia asiakaspalvelua eikä överiä tuputtamista.

Mutta ehkä lapissa kohteliasta on se ettei tuikkaa puukolla... 

Vierailija
177/293 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vero moda ja Vila, teennäistä "kaverillista" juttelua.

En enää käy näissä liikkeissä, teennäisen juttelun vuoksi. Ei saa rauhassa katsella, heti tungetaan pakkohymyn kanssa tyrkyttämään ja kehumaan. Sovituskopissakaan ei saa olla rauhassa.

Vierailija
178/293 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin ravintoloissa on ainakin Helsingissä otettu "sisäänheittäjät" käyttöön. Tosi kiusallista. Menen ystävien kanssa tarkastelemaan ruokalistaa ovelle ja tarjoilija tulee siihen että "Moi, meillä olis nyt superhampurilaisviikot, tarjolla ois sitä sun tätä, tulkaa vaan tästä pöytään, pälä pälä" kun yritämme rauhassa pohtia onko paikka sopiva. Kun päädymme menemään muualle koska menu ei miellytä koko seuruetta, näyttää tarjoilija nyrpeää naamaa. Ei tee mieli mennä koskaan tuohon paikkaan uudelleen.

Vila onkin moneen otteeseen mainittu. Lopetin siellä asioinnin juurikin tuon kamalan tuputtamisen vuoksi, myyjä tunkee suurin piirtein sovituskoppiin mukaan ja vielä yrittää tyrkyttää kassalla sukkahousuja ja huiveja vaikka sanoisi että ei. Suomalaisessa Kirjakaupassa oli sama lisämyynnin käytäntö ja ihmettelen kovasti miksi myymälät sitä myyjiltään edellyttävät, koska en tiedä ketään joka pitäisi siitä. Etenkin, kun tyrkytyksessä ei ole mitää järkeä - jos ostan vaikka maalaustarvikkeita, mitä ihmettä myyjä uskoo minun tekevän kokkikirjalla tai muistikorteilla?

Vierailija
179/293 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka valitatte apteekin tuttavallisesta palvelusta, niin ettekö ymmärrä, mitä kaikkea se tiskin toisella puolella oleva teistä tietää? Minusta on ihan tasapuolista kuulla että "Matti/Maija" palvelee minua.

Niin mitä ne tietävät? Ostan sieltä aina vain Rennietä tai Finrexiniä. Maksan käteisellä. Jos ne pystyvät tuosta keräämään vaikka mitä tietoa, niin ihmettelen...

Vierailija
180/293 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa, miten joku voi häiriintyä siitä että kassa toteaa hyvät päivänjatkot? Mielestäni tuo on ihan kohteliasta ja normaalia asiakaspalvelua eikä överiä tuputtamista.

Mutta ehkä lapissa kohteliasta on se ettei tuikkaa puukolla... 

Heh.   Kyllä se nyt vaan on kuin vähintään neulalla tuikattaisiin kun vaikka näin:  Näitä voi sitten pöyhiä ja tuulettaa.  (ostin uusia tyynyjä, ihan kuin ei asiakas tietäisi että tyynyjä voi pöyhiä ja tuulettaakin jos mieli tekee).' Hymy mutta ilmeetön.

Tämä oli hienoa palvelua:  tervetuloa uudelleen, sitten hän esitteli lyhyesti liikeideansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi