Missä paikassa mielestäsi kaikkein teennäisin/ "överi" asiakaspalvelu?
Tuntuu omasta mielestä todella kiusalliselta sellainen, jossa henkilökunta vetää suoraan jostain käsikirjoituksesta....
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
Amarillon uusi entertaineri-konsepti.
Kerro lisää! 🤭
Ravintolat, joissa pyörii ilmeisesti provikalla shottityttöjä tyrkyttämässä sitä tiukkaa viinaansa ylipirteinä ja riehakkaina. Ja hymy sammuu siinä samassa, kun vastaa että jo tilatut ruokajuomat riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Amarillon uusi entertaineri-konsepti.
Amarillossa oli jo 20v sitten eräs h-trjoilija joka kävi 3min välein sormi pystyssä pirteänä kysymässä että maistuuko ruoka
Vierailija kirjoitti:
No eräässä ketjuliikkeessä toivoteltiin mukavaa päivänjatkoa, vaikka ostin hautakynttilöitä ja tikut. Tuntu vähän tyhmältä kyllä.
Joo. Käypä ostamassa kortsuja ja sitten kun saat "hyvää päivänjatkoa" merkitsevällä katseella niin se on palvelua se.
Optikkoliikkeessä. Olin ostamassa pienellä budjetilla tarjouksessa, ja myyjä tuli tunkemaan naamalle toinen toistaan kalliimpia merkkikehyksiä makeillen, miten hyvin jotkut mallit, joista en edes tykännyt yhtään sopisivat.
Asun Kurikassa ja yksi kampaaja on niin pirun teennäinen jotta ja kauhia juoruilija
Gloss hammashoitopalvelut Helsingissä. Ollaan niin mielin kielin mutta sitten kun asiat menee pieleen niin todellisuus paljastuu...
Facebook kirpputorin myyjät on niin pirun kovia puhumaan s o n t a a
Vierailija kirjoitti:
Bikbok! En enää halua mennä kyseisen ketjun myymäliin, koska samaa liiallisuuksiin menevää "palvelua" olen saanut useamassa heidän putiikissaan. Tästä olen päätellyt, että ilmeisesti heidän työntekijöille on tarkat säännöt kuinka palvelka asiakasta. Liiallisuuksiin menevä kysely ja kohteliaisuus on kaikista ahdistavinta. Olen +30, mutta nuorekas ja aivan älytön ärtymys aina, kun Bikbokissa teititellään. Onneksi muissa kaupoissa ymmärretään, että tämän ikäinen nainen ei kaipaa vielä teitittelyä.
Olen 60 enkä ole tykännyt koskaan teitittelystä. Siinä laitetaan ihmisiä eri lokeroihin. Kohtelias voi olla muutenkin. Onneksi kaikki eivät teitittele. Joihinkin tilanteisiin se kenties sopii mutta on tyhmää kun jossain Ärrällä jokatoista asiakasta teititellään ja toisia sinutellaan. Ilmeisesti kaupoissa on ohjeistukset aikuisten teitittelystä. Tuntuu vaan 70-luvulla vapaata nuoruutta eläneestä niin hassulta tämä nykyinen konservatismi.
En tiedä onko teennäisin, mutta yksi övereimpejä oli Tapahtumahotelli Huone, eli siis firmojen käyttämä neukkarikeskittymä. Mä oon tullut oman firmani ja tiimini päivän palavereihin, missä respan tyttö aloittaa esittelemällä vessojen sijainnit, mistä saa kahvia, teetä ja vettä, mihin katetaan aamiainen ja milloin, mitä siinä on ja missä voi soittaa rauhassa puheluita yms. Aina kysytään "oletko käynyt täällä ennen?" ja aina vastaan "en". Nautin tuosta överiksi vedetystä showsta yhden palaverin takia.
Ei kovin ylenpalttista, mutta ärsyttää silti, kun monessa ruokapaikassa, joissa tarjoilija tulee hakemaan tyhjän lautasen, hän kysyy mekaanisesti: " Maistuiko?" No kai se maistui, kun kerran söin kaiken. Jos vastaisinkin: "Ei maistunut." Tai "Maistui pahalta. Söin silti."
Tässä on tosi isot erot mitä itse kukin pitää ahdistavana toinen hyvänä palveluna.
Viimeksi tänään kävin bikbokissa, ja palvelu oli tosi hyvää. Kysyttiin mitä haluan, vietiin kohdille ja etsittiin koot. Sovittaessa tuli kysymään onko hyvä ja kun ei ollut niin haki toisen koon tilalle, niin että itse ei tarvinnut pukea välillä ja käydä hakemassa, vaan pystyi suoraan jatkamaan sovittelua. Kysyi haluanko jotain muuta, ja kun sanoin että ei, niin se oli siinä.
Ja sitten perässä Superdry. Lähes heti kun astuin sisään, kysyttiin etsinkö jotain erityistä. Sanoin mitä etsin ja vietiin heti kohdalle. Ja kokoa etsittiin mun puolesta rekistä, sitten varastosta ja lopulta muista liikkeistä, kun ei just sitä mitä halusin ollut heillä.
Toinen liike, jossa vain halusin katsella, sanoin että katson vain mitä teillä on, minkä jälkeen jätettiin rauhaan.
Mutta. Jos mä olen ostamassa jotain tiettyä, niin kyllä mä haluan sen palvelun. En mä jaksa etsiä niiden ziljoonan erilaisen farkkumallin joukosta sitä yhtä minkä mä haluan, tai selata niitä ei kokoyhdistelmiä läpi. Se myyjä on siellä sen takia.
Ja kun sanon että etsin villapaitaa tai takkia, niin kyllä mulle on yleensä esitelty suoraan sellaisia mistä mä tykkään. Suositukset varmaan sen perusteella mitä mulla on päällä, ja yleensä menee kohdilleen.
Mutta tapoja on monia. Siitä olen samaa mieltä, että jos sanoo että haluaa vain katsoa, niin sitten pitää jättää rauhaan.
Kaikki paikat, jossa teititellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Jyskissä töissä ja siellä konseptiin kuului tervehdyksen jälkeen huikata perään "tervetuloa Jyskiin!" Tuon sanomiseen tottui, mutta monesti asiakkaat olivat selvästi hämmästyneitä. Usein sisääntulo meni näin:
myyjä: "moi ja tervetuloa Jyskiin!"
asiakas: "mitä?"
m: "tervetuloa Jyskiin!"
a: "aa, mä kuulin että mennään just kiinni"
m: "ehei, hyvin on vielä aikaa shoppailla :)"Tuntui aina tosi typerältä sanoa tuo, että tervetulleeks tässä vaan toivottelin. Ja se asiakkaan hämmennys, monesti näyttivät jopa kiusaantuneilta.
Ihan unohdin!
Konseptiin tosiaan myös kuului se, että asiakasta olisi pitänyt lähestyä näin: "hei, mä oon Kati, miten olisin voinut olla avuksi?" Eli ihan esittäytyä olisi pitänyt, kuulemma mielellään ihan kätellä. Tuota nimijuttua käytettiin kaikissa myyntikoulutuksien harjoituksissa ja aluepäälliköt aina tuosta paasasivat. Eipä vaan minun kotimyymälässäni eikä toisessakaan jossa välillä työskentelin, edes esimiehet tuota käyttäneet, enkä kyllä ihmettele.Kertokaahan, onko teille joku Jyskin myyjä esittäytynyt nimellä, kun on tullut palvelemaan?
Onpas omituista, meidän kaupungin Jyskissä on aivan järkyttävän tympeä palvelu. Kassalla ei tervehditä, ja asiakkaita mulkoillaan kun häiritsevät myyjien juttutuokiota..
Lahti? :D
Gigantti. Turussa ainakin palvelu teennäistä ja tuputtavaa. Parinsadan euron kameraan tyrkytetään samanhintaisia takuuta joka kattaa sitte vaikka sen että heität kamerasi seinään. Hohhoijaa! Myyjämies sitten suuttui kun pläräsin vakuutusehdoidta kohdan että ei korvaa. Ostin saman kameran netistä halvemmalla.
Gigantit on kieltämättä mielenkiintoisia paikkoja. Sä et mene Gigantista nopeasti hakemaan uutta puhelinta tai tietokonetta, vaan sä seisot sen kolme varttia siinä kun myyjä selittää virusturvasta, vakuutuksesta, ulkoisista kovalevyistä ja muistikorteista. Ei riitä, kun sanoo ettei koe tarvitsevansa. "No mutta jos sä kaadat kahvit näppäimistölle! Eikö sitten tällänen vakuutus olisi ihan hyvä? Ota nyt vaan!"
Elixian respan tyttö, joka kiljaisee kaikille tislin takaa "MÖÖÖÖÖÖÖIIIIJJJ". Mikä ihme estää sanomasta luonnollisella äänellä "Moi". Huvittavinta oli, kun kerran respa oli pyyhkimässä ovea jonka avasin, ja sain siis 120 desibelin MÖIIIJin suoraan vasempaan tärykalvoon, voin kertoa että sattui!
Elixian asiakastyytyväisyyskyselyissä on aina "Tervehdittiinkö sinua tullessa?" :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rovaniemen Citymarketissa kassat alkoivat yhtäkkiä toivottamaan hyvää päivän jatkoa. Oli kyllä jetenkin teennäisen oloista toimintaa. Siellä pomo on aamupaltsussa keksinyt taas "hyvän idean".
Onko Rovaniemellä siis ennen oltu ilman toivotuksia? Kyllä kai se nyt kuuluu yleisesti Suomessa (ainakin etelässä ja idässä) hyviin tapoihin, että kassalla toivotetaan hyvää illan jatkoa, hyvää viikonloppua tai hyvää päivän jatkoa!
Ei täällä tartte kuule nuoleskella.
Kela, eivät itsekään tiedä mitä tekevät