Missä paikassa mielestäsi kaikkein teennäisin/ "överi" asiakaspalvelu?
Tuntuu omasta mielestä todella kiusalliselta sellainen, jossa henkilökunta vetää suoraan jostain käsikirjoituksesta....
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
Olen viimeaikoina asioinut ruokakaupoissa,joissa myyjät toivottavat hyvää päivänjatkoa. Omasta mielestäni jo ahdistavaa, vaikka itse en jaksaisi edes tuskin sanoa hei, pitää pinnistellä, kun myyjäparka joutuu olemaan ystävällinen sen kahdeksan tuntia ja hokemaan hyvää päivänjatkoa. Eli yritän vastata myyjälle aina paremminkin säälistä ja se tuntuu teennäiseltä omasta mielestäni.
Onhan se tietysti mukavaa, kun monet näistä myyjistä ystävällisiä, itse vaan olin helpottunut, kun kävin vanhemman rouvan kassalla ja tämä sanoi vain normaalisti ja ystävällisesti kiitos ja ole hyvä.
Hauskaa viikonloppua, sillä mielellä "no kun olet yksin viikonlopun ei se voi kovin hauska olla". Puoli vuotta etten ole siellä käynyt. En liioin ole kärsinyt yksin olosta, ennemmin helpottunut, koska minua paljon häiritty.
Melkein parempi kun oltaisiin hiukan tylyjä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän pikkukaupungissa on yks thaikkuravintola mitä pitää sellanen suomalainen mies. Tosi mukava ja varmasti vain hyvää tarkoittava - ruoka on tosi hyvää ja ravintola on suosittu. Mutta ai vitsi mua ärsyttää kun tämä omistaja pörrää jokaisessa pöydässä höpöttelemässä kesken ruokailun. Ymmärrän sellaisen "Maistuukos ruoka?" -tyyppisen heiton, mutta tämä omistaja jää siis muistelemaan ääneen omia aikojaan Thaimaassa ja kuinka päätyi ravintolan avaamaan sunmuuta.
Riihimäellä?
Operaattoreiden omat kaupat ja myyntipisteet
Hehkutetaan ja flirttaillaan, kuinka hyvän valinnan tein. Mutta kun tulee ensimmäinen lasku, niin kaikki hinnat aivan väärät mitä luvattu. Se sliipattu poju (nuuskapussi huulessa) halusikin vain myynnin itselleen.
Vila ja Vero Moda, jotka on monesti täällä jo mainittukin. Ihan sama mitä ostat, saa kassalta aina kuulla miten just se vaate on niiiin ihana ja niiin kivan värinen ja niiiin hyvän mallinen ja niiiin suosittu et kyllä tuuri kävi ku sai vielä ostettua. Kerran Vilan myyjä stailas mut niin hirveään ja epäimartelevaan asuun et itseä alkoi jo naurattaa, mut niin oli kuulemma tyylikäs sekin makkarankuorinahkamekko ja tyrkkytoppi -yhdistelmä.
Itseäni ottaa päähän välillä, kun tuntuu, että ketjut panostavat noihin päälleliimattuihin palvelujuttuihin, fraaseihin ja avuntarjoamisiin, mutta todellista palvelua ei kuitenkaan saa, jos sitä sattuu tarvitsemaan. Kerran menin Giganttiin ostamaan MacBookia. Olin siis tehnyt itse itselleni myyjien hommat selvittäessäni eri koneiden ominaisuuksia ja päätyessäni tiettyyn koneeseen. Gigantissa kului valehtelematta puoli tuntia aikaa, ennen kuin sain raavittua jonkun myyjän luokseni myymään minulle sen pirun tietokoneen. Nököttelin siellä käytävällä valmiina kippaamaan 1500 euroa ensimmäiselle työntekijälle, joka viitsisi ne ottaa vastaan. Se tuntui aika hämmentävältä, koska kun olen elektroniikkakaupoissa käynyt, niin yleensä minulle on tultu rasittavuuteen asti neuvomaan ja kaupittelemaan milloin mitäkin.
Ei liity aiheeseen, mutta säännöt on tehty rikottaviksi. Minulla on automyyjistä yleinen mielikuva, että ovat aivan seonneet provikoistaan ja käyvät asiakkaiden päälle mainospuheineen kuin hullut. Mutta juuri juttelin ihan ostoasioissa erään liikkeen automyyjän kanssa ja hyvin todennäköisesti syntyy kaupat. Oli niin mukavan aito tyyppi ja puhui pelkkää asiaa ilman mitään tyrkytystä.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ottaa päähän välillä, kun tuntuu, että ketjut panostavat noihin päälleliimattuihin palvelujuttuihin, fraaseihin ja avuntarjoamisiin, mutta todellista palvelua ei kuitenkaan saa, jos sitä sattuu tarvitsemaan. Kerran menin Giganttiin ostamaan MacBookia. Olin siis tehnyt itse itselleni myyjien hommat selvittäessäni eri koneiden ominaisuuksia ja päätyessäni tiettyyn koneeseen. Gigantissa kului valehtelematta puoli tuntia aikaa, ennen kuin sain raavittua jonkun myyjän luokseni myymään minulle sen pirun tietokoneen. Nököttelin siellä käytävällä valmiina kippaamaan 1500 euroa ensimmäiselle työntekijälle, joka viitsisi ne ottaa vastaan. Se tuntui aika hämmentävältä, koska kun olen elektroniikkakaupoissa käynyt, niin yleensä minulle on tultu rasittavuuteen asti neuvomaan ja kaupittelemaan milloin mitäkin.
Oletko sama tyyppi, joka hokee tuota päälle liimattua joka ikisessä ketjussa?
Miksi et mennyt kassalle kertomaan mitä haluat? Olisit saanut heti jonkun myymään. En käy Gigantissa nykyään ikinä ja oletan, että myytävät tietokoneet eivät ole asiakkaiden saatavilla (?) vaan pelkästään mallikappaleet.
Vierailija kirjoitti:
Bikbok! En enää halua mennä kyseisen ketjun myymäliin, koska samaa liiallisuuksiin menevää "palvelua" olen saanut useamassa heidän putiikissaan. Tästä olen päätellyt, että ilmeisesti heidän työntekijöille on tarkat säännöt kuinka palvelka asiakasta. Liiallisuuksiin menevä kysely ja kohteliaisuus on kaikista ahdistavinta. Olen +30, mutta nuorekas ja aivan älytön ärtymys aina, kun Bikbokissa teititellään. Onneksi muissa kaupoissa ymmärretään, että tämän ikäinen nainen ei kaipaa vielä teitittelyä.
Myymäliin :"""DD
Vierailija kirjoitti:
Radiokanavilla pyörii mainos, jossa sanotaan "Uskalla rakastaa elämää".
Minusta tuo kuulostaa tosi siirappiselta ja överiltä..
Ööö ja mainos liittyy miten?
Imelimmät löytyvät pankkiiriliikkeistä. Olet loppujen lopuksi heille vain kävelevä lompakko, jonka sisältö täytyy saada omaan taskuun makeiluilla ja utopistisilla jutuilla.
Rovaniemen Citymarketissa kassat alkoivat yhtäkkiä toivottamaan hyvää päivän jatkoa. Oli kyllä jetenkin teennäisen oloista toimintaa. Siellä pomo on aamupaltsussa keksinyt taas "hyvän idean".
Tuntuu vähän, että melkein jokaisessa vaateliikkeessä ollaan heti hyökkäämässä asiakkaan kimppuun, erityisesti Bikbokissa ja Veromodassa. Vain Lahden H&M-liikkeissä olen aina saanut olla rauhassa, en tiedä sitten minkälaista palvelu on muualla. Yhden kerran Bikbokissa sama myyjä kysyi kaksi kertaa minulta voiko olla avuksi :D En tiedä unohtiko minut tosi nopeasti vai mikä oli syy... En siis ollut poistunut kaupasta välillä ja palannut uudelleen, vaan kyselyt tapahtui yhdellä kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyskissä.
Tämä, myyjät pakotetaan sanomaan tuleville asiakkaille; tervetuloa jyskiin ja kassalla tyrkytetään lisää tavaraa..
Toivottavat kyllä yli-innokkaasti tervetulleeksi mutta siihen se asiakaspalvelu loppui. Ahdistavat myyjät, muuten olisi ihan ok kauppa.
Itse en enää käytä Suomalaisen kirjakaupan palveluita. Kirjoja mennään valistemaan ajatuksella ja fiiliksella. En halua kuulla myyjän lukukokemuksia tai suositteluja. Tai että myyjä ojentelee minulle kirjoja: "Entäs tämä, tässä olisi jännitystä useammaksi illaksi". Ei kiitos.
Samasta syystä eräs Salolainen apteekki saa etsiä asiakkaansa muualta. Menen ihan oikeasti apteekkiin ostamaan jotain tiettyä tuotetta, en heräteostoksille myyjän ohkaamana: "miten sun D-vitamiinin saanti, olisi todella hyvä tarjous...". Vierestä kuuntelin, miten vanhukselle, joka kysyi yhtä tuotetta, tarjoiltiin muutamaa muuta oheen. Vaikka tuotteita ihan kauniisti esiteltiin, pieni pakkomyynnin maku. Ja olikohan sillä papalla edes rahaa. Onko niillä provikkapalkka?
Kicks. Aivan joka ikinen kerta alkaa ahdistamaan heti kauppaan astuessa kun välillä jopa kahdenkin myyjän päät kääntyvät pelottavan salamannopeasti minuun päin, ja myyjät alkavat huutovolyymilla tervehtimään tyylillä "HEI, TERVETULOA!!!!!111 SAISIKO SINUA AUTTAA JOTENKIN??!!" ja sitten tulevat lähes juoksunopeudella kaupan toiselta puolelta small talkaamaan. Asioin Kicksissä 99% käynneistä vain sen takia, että tulen hakemaan täydennystä johonkin loppumassa olevaan tuotteeseeni, ja kerron tämän yleensä ystävällisesti myyjille kun he tulevat tarjoamaan apuansa. Silti aivan joka ikinen kerta saan kuunnella ummet ja lammet heidän tämänhetkisistä alennuksistaan ja uutuustuotteistaan, jotka eivät liity ollenkaan siihen tuotteeseen jota olen ollut tulossa hakemaan.
Viimeksi viime viikolla kävin Kicksissä ostamassa erästä tiettyä tuotetta ja se olikin poistunut juuri sen kaupan valikoimasta (tämäkin on muuten Kicksissä ärsyttävää, valikoimat vaihtelevat todella paljon kauppojen välillä). Harmittelimme myyjän kanssa tilannetta, ja aloin ottamaan askeleita poistuakseni kaupasta. Silti myyjä jäi melkein kahdeksi minuutiksi lätisemään toisista samantyylisistä tuotteista, siitä kuinka heidän nettikaupastaan voi tilata ilmaiseksi kauppaan, ja kuinka tietyllä jäsenyystasolla kotitoimitukset ovat ilmaisia. Kuinka kyseinen tuote jota tulin hakemaan on todella hyvä hänenkin mielestään. Voi että kun ketutti.
No eräässä ketjuliikkeessä toivoteltiin mukavaa päivänjatkoa, vaikka ostin hautakynttilöitä ja tikut. Tuntu vähän tyhmältä kyllä.
Riippuu myymälästä paljon mutta jossakin wurthin kaupoissa myyjästä huomaa, että sama nauha soi uudestaan ja uudestaan ja aina tyrkytetäön jotain ekstraa. Kauemmin talossa olleet myyjät tunnistaa melkein siitä että osaavat jo asiakaspalvelun /lisä myynnin todella luontevasti
Ammattiliiton alutoimistossa. Tarkemmin ajateltuna voi johtua siitä, että en koskaan ole saanut hyvää palvelua.