Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harry Potterien suosio

Vierailija
09.03.2024 |

Olen yrittänyt lukea Pottereita jo monta kertaa, mutta en pääse sisään niiden maailmaan. Luen paljon monenlaisia kirjoja, myös fantasiaa, mutta täytyy myöntää, että Potterit eivät taida olla minun juttuni. Olen lukenut ensimmäiset kaksi kirjaa, mutta en jaksa enää kolmatta. Mikä niistä on tehnyt niin suosittuja?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu koko muu maailma on väärässä mutta sinä oikeassa. Jep jep.

Vierailija
2/38 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne julkaistiin oikeaan aikaan. Fantasia genrenä ei ollut vielä niin suurta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aikuisia jotka lukevat pikkulapsille tehtyjä kirjoja. Säälittävää. Takuulla suurin osa Pottereita lukevista aikuisista käy mielialalääkkeillä.

Vierailija
4/38 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielipideasioista on turha kiistellä, minulle opetettiin jo lapsena. Ei tässä kukaan ole oikeassa tai väärässä. Koetan vain ymmärtää, miksi Potterit ovat niin valtavan suosittuja, kun ne ovat kuitenkin vain sellaisia aika perus kliseisiä lastenkirjoja. Siis ainakin nuo kaksi ensimmäistä, jotka olen lukenut.

ap

Vierailija
5/38 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potterit ovat suosittuja niitä ympäröivän fanikulttuurin vuoksi. Suurin osa faneista on katsonut elokuvat, mutta ei välttämättä ole edes avannut kirjoja.

Vierailija
6/38 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on sellasta lapsellista kivaa taikashaibaa joka kai vetoaa lapsenmielisiin. Ei ne sovi sellaisille jotka tykkää kun välillä vaikka vähän miekalla sivalletaan ja veri lentää

Vierailija
7/38 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on kiva kuvitella elävänsä sellaisessa maailmassa missä voisi vaan taikasauvaa heilutella eikä mitään oikeasti pahaa koskaan tapahdu

Vierailija
8/38 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedarithan lukee Pottereita.

Vierailija
9/38 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potterit ovat tarpeeksi yksinkertaisia ja selkeitä. Niitä ei tarvi liikaa pohdiskella.

Vierailija
10/38 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osu oikeaan saumaan. Jokaisella ikäpolvella on ne omat isot jutut. Ysärilapsille se oli Harry Potter. Seuraaville tuli Twilight ja sit Nälkäpeli.

Vierailija
11/38 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt Potterien uskomatonta suosiota. Luin ne lapsena ja ne olivat ihan hyviä. En enää aikuisena ole niistä kiinnostunut ja viimeiset Potterit olivat suorastaan pettymys.

Vierailija
12/38 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Osu oikeaan saumaan. Jokaisella ikäpolvella on ne omat isot jutut. Ysärilapsille se oli Harry Potter. Seuraaville tuli Twilight ja sit Nälkäpeli.

Twilightia ei muista enää kukaan. Pottereita voi verrata suosiossa lähinnä Star Warsiin.

Vierailija
13/38 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä aikuisia jotka lukevat pikkulapsille tehtyjä kirjoja. Säälittävää. Takuulla suurin osa Pottereita lukevista aikuisista käy mielialalääkkeillä.

Ovat myös suurimmaksi osaksi puutteessa eläviä rumiluksia.

Vierailija
14/38 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan täysijärkinen aikuinen ei lue pikkulapsille kolmannen kirjan jälkeisiä.

Vierailija
15/38 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pedarithan lukee Pottereita.

Lähde?

Vierailija
16/38 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pottereista vain kolme ensimmäistä on lastenkirjoja. Sitten on pari nuortenkirjaa ja viimeinen on nuorten aikuisten kirja.

Vierailija
17/38 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne aikuiselle ihmiselle olekaan tarkoitettu. Lapset innostui niistä alunperin koska niissä oli uusi maailma, jossa päähenkilö jotenkin erityinen. Lisäksi ne ovat todella pelillistettyjä, lukija saa miettiä onko rohkelikko vai luihuinen. En ymmärrä aikuisia jotka ovat jumissa lapsuudessaan ja eivät koskaan ole siirtyneet muihin kirjoihin. 

Vierailija
18/38 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielipideasioista on turha kiistellä, minulle opetettiin jo lapsena. Ei tässä kukaan ole oikeassa tai väärässä. Koetan vain ymmärtää, miksi Potterit ovat niin valtavan suosittuja, kun ne ovat kuitenkin vain sellaisia aika perus kliseisiä lastenkirjoja. Siis ainakin nuo kaksi ensimmäistä, jotka olen lukenut.

ap

Kyseiset kirjat on kirjoitettu lapsille ja nuorille, joten aikuiselle kyseiset kirjat on vähän turhan yksinkertaisia.

Vierailija
19/38 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle 90-luvun lapselle ne oli ensikosketus fantasiaan, vaikka parempia lasten fantasiakirjoja on kirjoitettu aikaisemminkin. En tiedä miksi aikuiset lukee niitä 

Vierailija
20/38 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kyseiset kirjat on kirjoitettu lapsille ja nuorille, joten aikuiselle kyseiset kirjat on vähän turhan yksinkertaisia.

Tämän uskoisin, mutta ihmettelen, kun on valtavasti aikuisia, jotka elävät yhä vahvasti Potterien maailmassa. Esim. jotkut pitävät häänsä Potter-teemalla. En vaan pääse sisään tähän ajatusmaailmaan, ja siksi tein aloituksen aiheesta. Toivoisin, että joku kova Potter-fani jakaisi ajatuksiaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan