Mistä te saatte iloa elämään?
Välillä tuntuu etten itse oikein mistään. Alkoholia kuluu liikaa ja painoa on tullut syömisten myötä liikaa. Syöminen on tietysti kivaa, mutta ne kilot... Kirppareilla kiertelykin on vaan kasannut liikaa roinaa taloon, alkuun luulin senkin ilahduttavan. Lemmikkejä en voi ottaa allergoiden vuoksi.
Kommentit (261)
Seksi tietysti. Oma koira. Käsityöt. Tv:n katselu. Sudokut ja siluetit. Stardoll.
Fyysinen rasitus, raitis ilma, seksi, lapset, mukavat ihmiset, onnistunut ruoka, sade, tuuli, nuotio tai takkatuli, naapurin äijän polvivaivat, hyvä kirja, kahvi, valmistunut ja tekeillä oleva työ.
Vain täystollo hakee iloa viinasta, jokainen tietää miten siinä käy.
Vierailija kirjoitti:
Seurakunnasta (vapaan suunnan srk).
Herra siunatkoon sinua!
Suunnittelen elämääni, ja sitten kun saan jonkin suunnitelman hiottua toteutuskelpoiseksi, olen iloinen.
Minulla on todella ihana mies. Valitsin hänet itse. ;) Hän osaa tehdä melkein mitä tahansa paitsi synnyttää. Onneksi meillä on yksi lapsi, sekin on ilon aihe. Meillä on koti, ruokaa, lämpöä, vettä, kaikkea.
Jaaa...a hyvä kysymys. Tuntuu että kaikki vaatii vaan koko ajan minulta lisää. Mieheni tuo iloa mutta myös paljon "harmia". Lapset toki mutta onhan niissäkin hommaa. Olen sama ihminen joka kysyy palstalla miten olla enemmän armollinen? Jos sen opin niin luulen että toisi enemmän iloa elämään.
Saan iloa ystävistäni, aikaansaamisen tunteesta (joko töissä tai kotona, ihan arkisista asioista), lemmikeistä, jalkapallon seuraamisesta, joistakin tv-ohjelmista, itseni ylittämisestä (olen laiska, mutta jos toisinaan saan tehtyä jonkin asian, joka on jo pitkään pitänyt tehdä niin ilahdutan itse itseäni).
MGHOW kirjoitti:
Naisten vihaamisesta!
Alkeellinen ihminen kääntää kaipuun vihaksi. Fiksumpi tavoittelee unelmaa ja saavuttaa sen.
Mielisairas vihaa itseään ja projisoi sen johonkin ryhmään.
Olen syntymäonnellinen. Huolia tulee ja menee, mutta ilo tulee vaikka puiston kostean maan syksyn tuoksusta. Itseasiassa vastoinkäymisissä on jotain komiikkaa.
-Lemmikit
-Koulu välillä
-ruoanlaitto
Lapsesta ja miehestä.
Työstä.
Teatterista, konserteista, uinnista, kirjoista, metsästä, hiihdosta, pyöräilystä, keilaamisesta, leffoista, kävelystä, merestä, nyrkkeilystä, kuntosalista, oopperasta, rokista, puutarhanhoidosta.
Ystävien tapaamisesta.
Sukulaisten näkemisestä.
Pikku matkoista, vaikka yksi yö hotellissa.
Viltin alla löhöilystä yksin tai lapsen kanssa.
Saunomisesta.
Museoista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yleisesti ajattelen kivoja asioita. Tykkään aina miettiä kivoja asioita!
Lähde ulos hölkkäämään tai vaikka kävelemään johonkin rauhalliselle kivalle lenkkitielle tms. Laita hyvä musiikki soimaan, joku musiikki mikä saa sulle hyvän fiiliksen! Sitten vaan fiilistelet itseksesi raittiissa ulkoilmassa. Ei sen tarvitse mikään urheilulenkki olla vaan se voi olla ihan vaan terapiaakin, ja hyvää sellaista onkin! Suosittelen todella lämpimästi ;)
Älä ota liikaa stressiä elämästä. Koita keskittyä asioihin, jotka sulla on hyvin. Yritä suunnitella jotain kivoja asioita elämääsi.. haaveile, haaveile ja vielä kerran haaveile. Ja monet haaveet voi tehdä ihan todeksikin.
Älä mieti ikäviä asioita. Koita poistaa elämästäsi asiat, jotka aiheuttavat sinulle huonoa oloa. Koita yksi kerrallaan poistaa sellaiset asiat. Pidä elämässäsi ne jutut ja ne ihmiset, jotka tekevät sinulle hyvän olon.
Muista, että sinä olet oman elämäsi kuningas/kuningatar, ei kukaan muu :)
Todella hyvä kirjoitus. Pyritään kaikki tähän ja kaikilla on parempi olo:)
Nuorimmainen poika on tuonut todella paljon iloa elämään. Ennen olin äiti ja suorittaja. Tein töitä, töitä ja töitä ja vielä kerran töitä. Roudasin tenavat kouluun ja hoitoon ja odotin aikaa, et saan taas elää ilman lapsia. Sitten sain 40 v kuopuksen ja avautui aivan uudenlainen maailma. Velkaa ei enää ollut, eikä pakko painaa pitkää päivää. Olen nauttinut joka vuodesta. Meillä on tosi mukavaa ja raha ei enää ole tavoittelemisen arvoista. Arvot heittäny häränpyllyä. Olen nyt Onnellisempi kuin 15 v - 40 v ikäisenä.
Siitä että olen rakastunut. Ja olen sinut itseni kanssa.. ehkä klisee mutta elin vuosia sitku elämää kiloineni ja muine murheineni. Lisäksi iloa tuo sekopäät ystävät ja hullunhauskat työkaverit.
Mä nautin elämästäni kaikista kohdista. Sitä kun kaupan kassa hymyilee tai työmatkalla näkee ketun tai kotona on siistiä tai kun lunta sataa kohta.
Jos joku surullinen asia tapahtuisi toivoisin että nämä aurinkoiset ajat olisivat antaneet voimaa ja kantasivat minut murheen yli.
Luonto! On tutkittu että luonnossa oleskelu piristää mieltä ja voi auttaa masennukseen. Myös lapset ja ystävien kanssa oleminen tuo iloa.
Siitä tunteesta kun kello alkaa olla kahdeksan pintaan illalla, jalkoja särkee ja ajatus ei väsyneenä leikkaa ihan satasella. Silloin mä tiedän että olen elänyt sen päivän täysillä. Enää ikinä ei tule olemaan 26.10.2018, ei ikinä. Ja mä olen käyttänyt tämän ainutlaatusen päivän puskemalla kaikki hommat mallikkaasti läpi niin, että tulen hyötymään siitä tulevaisuudessa
Suunnittelen jo uusia juttuja ensi kesäksi mökille. Katselen kylpytynnyreitä sillä silmällä. Selaan netistä uusia sijoituksia ja teen erilaisia budjetteja. Viihdyn hyvin numeroitten parissa ja mietin uusia budjetteja, ja tykkään säästää ja laskea paljonko maksaisi joku lomakierros vaikka Austraaliassa. Viihdyn myös FB:n harrastusryhmissä ja kaukana asuvien sukulaisten kanssa juoruillen. Öisin saatan koodailla USA:n piilaaksossa koneella olevan" opettajan" kanssa. Siis harjoittelen koodaamista ym. Aika ei aina riitä kaikkeen kivaan. Elämä on minusta ihanaa, olen jättänyt pois kaikki negatiiviset ja narisevat tyypit.