Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä te saatte iloa elämään?

Vierailija
25.10.2018 |

Välillä tuntuu etten itse oikein mistään. Alkoholia kuluu liikaa ja painoa on tullut syömisten myötä liikaa. Syöminen on tietysti kivaa, mutta ne kilot... Kirppareilla kiertelykin on vaan kasannut liikaa roinaa taloon, alkuun luulin senkin ilahduttavan. Lemmikkejä en voi ottaa allergoiden vuoksi.

Kommentit (261)

Vierailija
41/261 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunin ja hellan lämmittäminen, hyvä kuppi kahvia, koira, kumppani, töitä on vaikkei ihan sitä mieluisinta. Rahaa ei ole paljon mutta säästeliäisyys palkitsee. Ulkoilma, kävelyt metsässä. Välillä herkkuja, rahaa kun täytyy säästää maistuu herkutkin harvoin paremmalta. Ystävät, työkavereiden kans hauskat hetket. Sohvalla lojuminen ja tvn katselu, saunominen. Lukeminen ja piirtäminen. uusimpana säästösyistä leipominen ja kokkaaminen! Niistä saan iloa elämään. <3

Vierailija
42/261 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä ainakin: Hyvät kirjat, jääkiekko&korismatseissa käyminen, perheen ja ystävien tapaaminen

esim. brunssin ja viinilasillisen äärellä, hyvät keskustelut, liikunta, jooga, elokuvissa käynti,matkustelu, kävelyllä käynti, uusien asioiden kokeileminen, leipominen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/261 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleen, että saatat olla masentunut jos et nauti mistään? Mulla oli vielä muutama kk sitten ihan sama tilanne, että vaan alkoholi ja herkut teki iloiseksi, mistään muusta en oikein osannut nauttia eikä mikään kiinnostanut, väsytti vaan. Sitten tajusin että mulla saattaa olla raudanpuutetta ja kävin testeissä, ja niinhän se olikin, nyt oon syönyt jo puoli vuotta rautaa ja nyt on taas energiaa tehdä asioita. Nautin siis kun saan nukkua hyvät yöunet, laittaa kämppää, käydä lenkillä ja salilla (en jaksanut mitään näistä aiemmin, paitsi nukkua, nukuin myös usein huonosti), hyvä ruoka ja nykyään vaan viikonloppuisin 1-2 lasia viiniä, leffat ja sarjat, ravintolassa syöminen, ihan kaikki arkiset perusasiat tekee iloiseksi, ja seksikin alkoi kiinnostaa, ennen en jaksanut sitäkään. Osasin pyytää lähetettä labraan, koska kärsin vuosia sitten anemiasta ja sen jälkeenkin raudan puutteesta, nyt mulla oli vajaa 2v taukoa edellisestä testistä ja viimein havahduin että nyt asiat ei ole ok. Naisillla joilla runsaat kuukautiset tämä on aika yleinen vaiva.

Vierailija
44/261 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin vastaavassa tilaneessa (paitsi en juonut alkoholia). Olin masentunut.

Löysin elämääni ilon kun aloin harrastamaan minimalismiin pyrkimistä. Saan nautintoa siitä, kun laitan tavaraa pois kotoa. Olen vienyt kirpparille kamaa ja mikä ei mennyt kaupaksi, annoin hyväntekeväisyyteen.

Suurinta iloa elämääni tuottaa nykyään se, että ymmärrän, että mainosvoimat tai muuta voimat eivät voi hallita elämääni. Kukaan ei voi pakottaa minua ostamaan. Luulin ennen että vain ostaminen tuottaa iloa.

Nykyään hykertelen kaupassa kun katselen jotakin tarjoustuotetta ja lausun itselleni hiljaa: JEE JEE; EN MENE MAINOSTAJAN HALPAAN, EN OSTA, EN OSTA !

Monesti jopa hypistelen jotakin tuotetta kaupassa ja sitten kiherelen itselleni kun jätin sen ostamatta.

Mahtavaa! Varmasti tosi palkitsevaa. Minäkin koitan jotain tämän tyyppistä.. haluan säästää ja tulee tosi hyvä tunne ku ajattelen, että minä itsehän päätän mihin rahani laitan..ne on minun ja minulla on kaikki valta siihen. Ostamatta jättämisestä tulee hyvä olo, mutta vielä on matkaa tohon et aina pystys sanoo impulssille ei.

Vierailija
45/261 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätäpä se alkoholi vähäksi aikaa pois. Jatkuva käyttö ihan suht normaaleilla määrilläkin väsyttää (unen laatu huononee) ja masentaa, ihan tutkimuksessa todettu juttu. Itse jätin alkoholin kokonaan pois 7 vuotta sitten. Nukun hyvin vaihdevuosista huolimatta, olen energisempi, huomaan ja ilahdun pienistä asioista: koirien innosta, lintulaudan oravista ja linnuista. Energiaa olen käyttänyt itseni miettimiseen, mitä oikeasti haluan elämältä ja mikä itselle hyvää ja kävellyt kohti niitä. On kannattanut, pää on tasapainoinen ja iloa saa arkeen paljon monista lähteistä.

Vierailija
46/261 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen, että saatat olla masentunut jos et nauti mistään? Mulla oli vielä muutama kk sitten ihan sama tilanne, että vaan alkoholi ja herkut teki iloiseksi, mistään muusta en oikein osannut nauttia eikä mikään kiinnostanut, väsytti vaan. Sitten tajusin että mulla saattaa olla raudanpuutetta ja kävin testeissä, ja niinhän se olikin, nyt oon syönyt jo puoli vuotta rautaa ja nyt on taas energiaa tehdä asioita. Nautin siis kun saan nukkua hyvät yöunet, laittaa kämppää, käydä lenkillä ja salilla (en jaksanut mitään näistä aiemmin, paitsi nukkua, nukuin myös usein huonosti), hyvä ruoka ja nykyään vaan viikonloppuisin 1-2 lasia viiniä, leffat ja sarjat, ravintolassa syöminen, ihan kaikki arkiset perusasiat tekee iloiseksi, ja seksikin alkoi kiinnostaa, ennen en jaksanut sitäkään. Osasin pyytää lähetettä labraan, koska kärsin vuosia sitten anemiasta ja sen jälkeenkin raudan puutteesta, nyt mulla oli vajaa 2v taukoa edellisestä testistä ja viimein havahduin että nyt asiat ei ole ok. Naisillla joilla runsaat kuukautiset tämä on aika yleinen vaiva.

Sama mulla, puolitoista kk rautavalmistetta takana niin jo on erilainen olo!

Vierailija
47/261 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira (toisaalta murehdin sen menettämistä), kuohuviini, hyvät sarjat areenassa, avantouinti, sienestys syksyisin, rauhallinen kotonaolo...

Vierailija
48/261 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteilusta. Pääsääntöisesti digimaalaan Photoshopilla, mutta toki myös kyniä ja paperia kuluu. Nyt olen jossain ihme vaiheessa, kun en malttaisi syödä tai nukkua, haluaisin vain piirtää 24/7.

Peleistä ja kirjoista. Rakastan tarinoita ja hahmoja, joten on kivaa voida "elää" jonkun muun elämää välillä.

Koirastani. Nyt vuoden vanha göötti ja on mahdottoman ihanaa seurata kuinka se kasvaa, kehittyy ja oppii. Kun on poissa kotoa, tulee ikävä kotiin koiran luo. Sen kanssa on hauskaa leikkiä, harjoitella temppuja, tehdä metsäretkiä jne.

Ja tietysti läheisistäni.

Vierailija
49/261 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreiden laskevasta kannatuksesta

Vierailija
50/261 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuvista maisemista, lumisateesta (luonnosta), lasten touhuista, leivoksista(palkitsen itseni leivoksella kahvin kans), kaikesta kauniista, ihmisten kohtaamisesta(sosiaaliset tilanteet), kun on saanut tehtyä jotain mitä on pitkään itselle jankuttanut että "se täytyy tehdä".

Vierailija
51/261 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan iloa budjetoinnista. Olen pienotuloinen (netto 1200€/kk), mutta en enää murehdi kun tiedän mihin raha tarkalleen menee ja saan joka palkasta säästettyäkin. Tiedän, paljonko rahaa menee asumiseen ja ruokaan kuukaudessa ja harkitsen kaikki kiinteät tavarahankinnat hyvin tarkasti. Todella tyydyttävää kontrolloida numeroita, suosittelen. :)

Vierailija
52/261 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan pieni juttu, mutta äsken talitiainen hyppäsi ikkunasta työhuoneeseeni. Hetken se keikisteli, ja sitten lensi takaisin ulos.

Vierailija
53/261 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan pieni juttu, mutta äsken talitiainen hyppäsi ikkunasta työhuoneeseeni. Hetken se keikisteli, ja sitten lensi takaisin ulos.

Minua ilahdutti eilen ikkunasta katsellessa pihapihlajassa orava, joka kävi jokaisella oksalla häätämässä talitintit pois. Se oli niin sinnikäs ja elämäniloisen oloinen, pullea ja pörröinen, vähän sellainen vekkuli. :D

Se, että tällaiset asiat ilahduttaa ja lämmittää mieltä vaatii minulla ainakin sitä, että stressi on jotakuinkin hallinnassa. Musiikki, riittävä lepo, hyvä ruoka ja turhan murehtimisen lopettaminen ovat minulle stressinhallinnassa tärkeitä.

Vierailija
54/261 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsistani, jotka ovat jo nuoria kauniita naisia, ihanasta pikku koirasta ja rakastavasta parisuhteesta. Vuosien suru ja murhe on muuttunut ihanaksi onneksi.

Vierailija
55/261 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitollisuudesta siitä kaikesta, mitä minulla on... Lapset, koti, terveys, ja pelkästään myös se, että asun tässä hyvinvointivaltiossa, enkä missään Bangladeshissa tms.

Vierailija
56/261 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan iloa mm. ystävien ja läheisten (aikuiset lapset ja puoliso) kanssa juttelemisesta, lukemisesta, ulkoilusta, uinnista, sienestämisestä,matkustamisesta, kokkaamisesta, kirjoittamisesta, matkustamisesta, kulttuurista, lapsenlapsesta ja sisustamisesta sekä sisustuslehtien katselusta. Erityisesti minua ilahduttaa, jos oivallan jonkun uuden asian. Ehkä nimenomaan ajatteleminen ja itsensä kehittäminen tuottavat eniten iloa.

Vierailija
57/261 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvoista kuten sinäkin. Mitä teet vauvapalstalla keskustelemassa tällaisesta jost et?

Hei haloo, tää on abortin kannatuspalsta - siksi ”vauva”... meidän mielestä ihmisiä on liikaa - etenkin kantasuomalaisia, ja siksi olemme (kantasuomalaisten miesten) lisääntymistä vastaan sekä homoseksualismin normalisoinnin kannalla; vähemmän valkoihoisia, sinisilmäisiä rasistivauvoja!

Vierailija
58/261 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloa? Lapsistani. Lukemisesta. Kirjoittamisesta. Jos joskun ehdin kävelylle, se on ihanaa. Siinä ne.

Vierailija
59/261 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi järjestää juhlan tutuille. Minä laitan yleensä jonkun teeman ympärille. Viime sunnuntaina juhlimme sitä että kaikilla oli vapaata, lapsilla myös urheilusta. Järjestä vaikka sunnuntai -brunchi.

Vierailija
60/261 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitöistä ja lukemisesta.

Askartelin eilen tonttutalon ja sen huonekalut lapsenlapsille. Ompelen kaikenlaista.

Luen juuri nyt Antti Heikkisen Kehveliä, voi nauraa ihan ääneen, on niin hyvä kirja. Oikein odotan iltaa, että saan monta tuntia lukea kirjoja.