Mistä te saatte iloa elämään?
Välillä tuntuu etten itse oikein mistään. Alkoholia kuluu liikaa ja painoa on tullut syömisten myötä liikaa. Syöminen on tietysti kivaa, mutta ne kilot... Kirppareilla kiertelykin on vaan kasannut liikaa roinaa taloon, alkuun luulin senkin ilahduttavan. Lemmikkejä en voi ottaa allergoiden vuoksi.
Kommentit (261)
No tänään esim.
- tomaattikeitto lounaalla oli tosi hyvää
- selvisin töissä hurjassa kiireessä hyvin ja sain kiitostakin
- pelattiin lapsen kanssa mario karttia
- mulla on päällä uusi hieno neuletakki, just sellainen josta olen haaveillut ja löysin 60 pros alesta :)
- nyt tässä kuppi hyvää teetä ja kohta juuri vaihdettuihin puhtaisiin lakanoihin nukkumaan...
Muuten iloa tuottaa luonnossa liikkuminen, valokuvaus ja varsinkin kun onnistuu ottamaan hyvän kuvan ja huomaa kehittyneensä, hetket ystävien kanssa, hyvät kirjat ja musiikki, käsityöt ja varsinkin niissä onnistuminen... siisti kotikin tuottaa iloa ja huomenna on siivousta luvassa töiden jälkeen, mutta ei haittaa koska tykkään jopa siivouksesta ja varsinkin sen jälkeisestä loppuillan laiskottelusta ja herkuttelusta netflixin ääressä...
Suurin ilonaiheeni on se että pieni söpö naapuritalo (mummonmökki) joka oli yli vuoden tyhjillään on myyty! Se ei jää tuohon ankeana mätänemään vaan saa asukkaat, ihanaa :)
Nautin ihan jokaisesta päivästä, vaikka välillä ne ärkkeleet ilmaan minunkin suustani lentelee.
Nyt ei taida enempää ehtiä kirjoittelemaan palstan 23 on lahjomaton.
Ihmissuhteet, taide elämyksenä, pienet ruokanautinnot, tunne siitä, että osaa pysähtyä nauttimaan...
Upeat syyspäivät, värit....
Vierailija kirjoitti:
-Elokuvien katsomisesta
-Harvoin musiikin kuuntelusta (silloin kokemus on erilainen, kuin jos kuuntelee koko ajan jotain renkutusta)
-Ulkonä kävelystä ja uusien paikkojen tutkimisesta, saatan esimerkiksi lähteä junalla toiseen kaupunkiin katsomaan jotain hienoa paikkaa
-Asunnon kauniiksi laittamisesta ja sisäkasveista
-Kahvinjuonnista jonkun pienen herkun kanssa
-Terveellisestä aterioinnista
-Hienoista vaatteista ja oman tyylin rakentamisesta (yleensä just kirppareilta ostan)
Siinä jotain arkisia ja minusta mukavia asioita!
Jostain syystä kommenttisi jotenkin kolahti ja meinaan alkaa tekemään tuollaisia junaretkiä. Kiitos hyvästä ideasta.
t.M39
Seurakunnasta (vapaan suunnan srk).
Kahvin juominen, liikunta, seksi, arjen huumori ja komiikka ja erityisesti muiden ihmisten kanssa humoristinen jutustelu, kauniiden asioiden katsominen, shoppailu, kauniit vaatteet, nettikauppojen tarjonnan selaaminen, työssä onnistuminen, muiden ilahduttaminen ja lahjojen antaminen, hyvä ruoka, uusien asioiden opettelu, lasten kanssa juttelu ja yhdessä tekeminen ja heidän oppimisen seuraaminen, musiikin kuuntelu ja uusien hyvien artistien "löytäminen", lukeminen, alkoholin juominen muiden kanssa ja siitä seuraava nousuhumala, hierojalla käyminen, tai että mies hieroo mua, matkustelu (tähän mahku harvoin), elämykset, uusissa paikoissa käyminen vaikka ravintola/kahvila, missä en ole koskaan käynyt... Voi näitä on paljon
Siitä ajatuksesta, että kaikki loppuu aikanaan. Hyvät asiat ja pahat asiat.
Hyvä ruoka ja matkailu näin 50 kymppisenä. Ehkä hankin vielä loma-asunnon. Jälkikasvun pärjäämisestä nyky työelämässä.Uudet työkuviot.
Ihan pikkuasioista esim kahvikupillinen aamuisin, hyvä elokuva, kun olen ehtinyt lenkille. Sitten tärkeitä ihmissuhteet eli kun joku soittaa tai käy kylässä. Omat ja läheisten onnistumiset esim oma laihtuminen.
No esim. lenkkimakkarasta. Joskus, kun on kova nälkä, grillattu lenkkimakkara ja hyvä sinappi tuottavat valtavan onnen tunteen.
Ulkoilu. Netflix. Postcrossing. Neulominen. Kun vielä käytin alkoholia, en saanut iloa oikein mistään ja kotikin oli usein hävityksen kauhistus. Nyt se kummallisesti pysyy siistinä kuin itsestään ja on energiaa tehdä pieniä mukavia asioita. Olen muuten itsekin joskus kokenut tuon kirppistelyn muuttumisen ilosta vaivaksi ja koin paremmaksi lopettaa sen. :)
Miehen kanssa nyhväämisestä, hyvästä ruoasta, pelaamisesta, itsensä toteuttamisesta esim. maalaus, arkipyöräilystä vaikka keli olisi kuinka pska..
Äitini lauseesta: "Sinä olet niin lihava, että ei haittaa vaikka välillä jättäisit päiväruoan poiskin.".
T: 160 cm 50 kg
Hyvästä mausta suussa (niin suolainen kuin makea), videopeleistä, animesta, waifustani ja siitä että saa joka päivä nukkua myöhään ja valvoa pitkään.
Fazer <3
Ihan sinistä tai kokonaisilla pähkinöillä :)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vahingonilo on paras ilo. Tykkään naureskella muille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
ToniToni kirjoitti:
Seksi on mun suurin iloni. Siis käytännössä masturbaatio. Parempi tietysti olisi kumppanin kanssa mutta kun ei ole niin ei ole.
Kyllä seksistä saa hetkeksi nautintoa, mutta ei se kyllä mitään energisoivaa ja iloista touhua ole. Minun mielestäni on outoa verrata kiiman tunnetta iloon. Minusta ilo on sellainen raikkaampi tunne ja pitkäkestoisempi, ei mitään ''hekumallista''. Saatan kuullostaa seksinvihaajalta, mutta itse masentuisin jos masturboisin jatkuvasti. Minulle tulee siitä väsynyt olo. Ihmettelen ihmisiä jotka väittävät että seksi energisoisi. Käytännössähän se imee mehut.
Ärsyttävää pätemistä. Ei maailma mene aina niin miten itse koet asiat. Koita ymmärtää, että vaikkapa seksi voi piristää toisia vaikka sinua se väsyttäisi.
Ohis
Itse olin vastaavassa tilaneessa (paitsi en juonut alkoholia). Olin masentunut.
Löysin elämääni ilon kun aloin harrastamaan minimalismiin pyrkimistä. Saan nautintoa siitä, kun laitan tavaraa pois kotoa. Olen vienyt kirpparille kamaa ja mikä ei mennyt kaupaksi, annoin hyväntekeväisyyteen.
Suurinta iloa elämääni tuottaa nykyään se, että ymmärrän, että mainosvoimat tai muuta voimat eivät voi hallita elämääni. Kukaan ei voi pakottaa minua ostamaan. Luulin ennen että vain ostaminen tuottaa iloa.
Nykyään hykertelen kaupassa kun katselen jotakin tarjoustuotetta ja lausun itselleni hiljaa: JEE JEE; EN MENE MAINOSTAJAN HALPAAN, EN OSTA, EN OSTA !
Monesti jopa hypistelen jotakin tuotetta kaupassa ja sitten kiherelen itselleni kun jätin sen ostamatta.
Hyvä musiikki, läheiset ihmiset, terveys, koira