Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta loppuu sunnuntailisät ja ylityökorvaukset

Vierailija
25.10.2018 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/3afe84e9-2d19-488b-a94b-45ab46ef9c3…
Koska irtisanomissuojan heikentämistä vastustettiinn, nyt sitten pöydällä on sunnuntai- ja ylityölisistä luopuminen. Koska sitähän se tarkoittaa jos työnantaja ja työntekijä neuvottelevat keskenään ilman lain ja työehtosopimuksen turvaa.

Kommentit (277)

Vierailija
21/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyhäkorvaukset ovat se syy miksi ravintoloita ei aina kannata pitää sunnuntaisin auki -kannatan lämpimästi niiden pikaista poistamista.

No osaa kannattaa. Oliskohan ruuan laadulla mitään tekemistä asian kanssa?

Aivan sama.

Fakta nyt vaan on se että ravintolat -tämä siis vain yhtenä esimerkkinä- olisivat enemmän auki sunnuntaisin jos pyhätyökorvauksia ei olisi. Sopii siis oikein hyvin minulle, asiakkaalle.

Mee Mäkkäriin, siellä voit palvella itse itseäsi. On aina auki.

Ei käy.

Haluan valinnanvaraa ihan kunnon ravintoloihin eikä mihinkään pikaruokapaikkoihin. Jos itsellesi mäkkimoska kelpaa niin siitä vaan, itse haluan keskieurooppalaista ruokakulttuuria tänne.

Vierailija
22/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaisten ole pakko päästä kauppaan sunnuntaina. Ei ne ennenkään olleet auki sunnuntaisin. On typerää jos ei kykene suunnittelemaan viikon ruokalistaa kun kauppa on kuutena päivänä auki. Vaikeuttaa toisten vkl menoja. Aika monen ammattiryhmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylityökorvaukset ja lauantai/sunnuntai lisät lopetetaan niin siihen loppuu myös ylitöiden teko. Tavallisella tuntiliksalla ei meidän perheestä lähde jatkossa kumpikaan itseään repimään ja viikonloppujaan pilaamaan. Yrittäjät tehköön itse jos haluavat. Ylitöihin ei ketään voi pakottaa.

Vierailija
24/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko kansalaiset ihan uusavuttomia?

Vierailija
25/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyhäkorvaukset ovat se syy miksi ravintoloita ei aina kannata pitää sunnuntaisin auki -kannatan lämpimästi niiden pikaista poistamista.

No osaa kannattaa. Oliskohan ruuan laadulla mitään tekemistä asian kanssa?

Aivan sama.

Fakta nyt vaan on se että ravintolat -tämä siis vain yhtenä esimerkkinä- olisivat enemmän auki sunnuntaisin jos pyhätyökorvauksia ei olisi. Sopii siis oikein hyvin minulle, asiakkaalle.

Mee Mäkkäriin, siellä voit palvella itse itseäsi. On aina auki.

Ei käy.

Haluan valinnanvaraa ihan kunnon ravintoloihin eikä mihinkään pikaruokapaikkoihin. Jos itsellesi mäkkimoska kelpaa niin siitä vaan, itse haluan keskieurooppalaista ruokakulttuuria tänne.

Halua mitä haluat, pienet lapsetkin haluaa mitään ajattelematta kaikenlaista typerää.

Vierailija
26/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on oikeaa elämää viikonloppuisin muuta kuin istua töissä. Ihan oikeaa elämää.

Vierailija
27/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaisten ole pakko päästä kauppaan sunnuntaina. Ei ne ennenkään olleet auki sunnuntaisin. On typerää jos ei kykene suunnittelemaan viikon ruokalistaa kun kauppa on kuutena päivänä auki. Vaikeuttaa toisten vkl menoja. Aika monen ammattiryhmän.

Et ole huomannut että maailma on muuttunut?

Meitä ei holhota enää ihan niin paljoa kuin ennen: nykyään saamme ihan itse päättää koska käymme kaupassa (ja kauppias saa ihan itse päättää milloin sen liikkeensä auki pitää.)

Päätellen siitä että sunnuntai on vilkas kauppapäivä ihmiset ovat tyytyväisiä tähän.

Yhtenäiskulttuurin aika on ohi, mikä on upea juttu.

Vierailija
28/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ay liike ei saa ulkoparlamentaarisena voimana tulla väliin mutta SY saa ?!! tässä maassa halutaan heikentää työntekijän asemaa - kunhan herrat saa rahaa ja osinkoja.

Tämä onkin varsin huvittavaa. Tässä keississä on nillitetty, että AY-liike ei saisi ilmaista mielipidettään, koska tämä on hallituksen asia. Hallituksen takapiruna taas kikkailee SY, jonka siis ei pitäisi olla osapuoli yhtään missään, koska se on pelkkä loppauspulju. Entistä enemmän vaan alkaa vaikuttaa siltä, että itse hallitus ei ole tässä osapuoli, vaan pelkkä väline, jota hyväksikäyttäen Suomen yrittäjät kikkailee läpi sille suotuisia lakeja. Pentikäinen sanelee uskoveli Sipilälle ohjeet, joita sitten Juha uskollisesti toeuttaa.

Vierailija
29/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan huono ruoka tai pas*ka palvelu on se syy. Jos ravintola on oikeasti hyvä, sitä kannattaa pitää auki vaikka 24/7.

Vierailija
30/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä ei holhota enää ihan niin paljoa kuin ennen: nykyään saamme ihan itse päättää koska käymme kaupassa (ja kauppias saa ihan itse päättää milloin sen liikkeensä auki pitää.)

Päätellen siitä että sunnuntai on vilkas kauppapäivä ihmiset ovat tyytyväisiä tähän.

Kuka oikeasti kuvittelee että joku k-kauppias saa itse päättää aukioloaikansa? Ei yhtään sen enempää kuin ketjukauppakaan.

Vierailija
31/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ay liike ei saa ulkoparlamentaarisena voimana tulla väliin mutta SY saa ?!! tässä maassa halutaan heikentää työntekijän asemaa - kunhan herrat saa rahaa ja osinkoja.

RÖYHKEITÄ PAS"KIAISIA.

Vierailija
32/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ajettiin jo kun puhuttiin että eletään 247-yhteiskunnassa ja kauppojen pitää aina olla auki. Luuliko joku ettei se tule maksamaan.

Vierailija
33/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi hienoa, että sunnuntaina ja pyhäisin pidettäisiin kaupat kiinni. Silloin säästyy maksamasta niitä lisiä.

Pidetäänkö myös sairaalat ja paloasemat kiinni?

Vierailija
34/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi hienoa, että sunnuntaina ja pyhäisin pidettäisiin kaupat kiinni. Silloin säästyy maksamasta niitä lisiä.

Muuten ihan jees. Paitsi, että kaikki ei ole kaupassa töissä.

Vierailija
35/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidetäänkö myös sairaalat ja paloasemat kiinni?

Jep, sunnuntaisin kuollaan sitten kotiin vaa, oma vikas jos poltat talos sunnuntaina, sillo on vapaa päivä kuule eihän kukaan sunnuntaina jaksa töissä olla.

Vierailija
36/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikeasti kuvittelee että joku k-kauppias saa itse päättää aukioloaikansa? Ei yhtään sen enempää kuin ketjukauppakaan.

Voi hellanduudelis sun kanssas...

Aloita uusi ketju keskusliikkeiden vallasta jos aihe noin kiinnostaa. Ei kuulu tippaakaan tähän ketjuun tuo!

Vierailija
37/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ravintola tarjoaa tarpeeksi hyvää ruokaa oikealla hinnoittelulla niin asiakkaita riittää kyllä kaikissa suuremmissa kaupungeissa.

Ei se sunnuntailisiin kaadu.

Vierailija
38/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paikallinen sopiminen on syvältä, eikä sitä pitäisi harrastaa lainkaan koeajan aikana. Silloinhan työntekijällä ei ole muita vaihtoehtoja kuin suostua kaikkeen. Meidän yrityksessä on teetetty kammottava määrä ilmaista ylityötä juuri tuon takia.

Vierailija
39/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ravintola tarjoaa tarpeeksi hyvää ruokaa oikealla hinnoittelulla niin asiakkaita riittää kyllä kaikissa suuremmissa kaupungeissa.

Ei se sunnuntailisiin kaadu.

Ai. Miksi moni ravintoloitsija sitten väittää toista?

Mene toki kertomaan heille että he eivät vaan osaa.

Vierailija
40/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo sunnuntaisin ravintolat ei voi olla auki on naurettavaa baskanjauhantaa. Yrittäjä on hyvä ja on itse töissä pyhäpäivät. Ei tarvitse maksaa kenellekkään ja saa palvella niitä kolmea asiakasta joista kahdella paha krapula että juovat vain loiventavia ja kolmas on trendiruokavammainen.

Samoin kauppojen aukioloajat sunnuntaisin. Miksi pitää olla yötä myöden auki? Prismojen aulassa on iltaisin 22 teiniä joista yksi ostaa energiajuoman ja se joku pas*at housussa kulkeva esa joka kahmii alennustuotteita. Näitä varten on kassat, myyjät, infot, pankki ja vartijat töissä?? Ei mitään tolkkua...

Ei Prisma olisi auki yön läpi, jos se ei kannattaisi. Alunperin se oli kokeilu ja näköjään kannattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan