Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta loppuu sunnuntailisät ja ylityökorvaukset

Vierailija
25.10.2018 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/3afe84e9-2d19-488b-a94b-45ab46ef9c3…
Koska irtisanomissuojan heikentämistä vastustettiinn, nyt sitten pöydällä on sunnuntai- ja ylityölisistä luopuminen. Koska sitähän se tarkoittaa jos työnantaja ja työntekijä neuvottelevat keskenään ilman lain ja työehtosopimuksen turvaa.

Kommentit (277)

Vierailija
1/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hienoa, että sunnuntaina ja pyhäisin pidettäisiin kaupat kiinni. Silloin säästyy maksamasta niitä lisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ay liike ei saa ulkoparlamentaarisena voimana tulla väliin mutta SY saa ?!! tässä maassa halutaan heikentää työntekijän asemaa - kunhan herrat saa rahaa ja osinkoja.

Vierailija
4/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän siinä kävisi kun lahkolaispsykopaatit ja narsistit saisivat päättää.

Vierailija
5/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holokausti.

Vierailija
6/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäkorvaukset ovat se syy miksi ravintoloita ei aina kannata pitää sunnuntaisin auki -kannatan lämpimästi niiden pikaista poistamista.

Vierailija
7/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta työnantajan ei pidä olla velvollinen maksamaan palkkaa ajalta, jolloin työntekijä ei ole töissä. Se on yhteiskunnan asia, jos ihmisten sairastamisesta tulevia tulonmenetyksiä halutaan korvata heille. Yritykselle tulee jo riittävästi vahinkoa siitä, että työntekijä ei yhtäkkiä tulekaan töihin.

Sitten vastaavasti työnantajalta pois oikeus tietää sairausloman syy. Pitäisi riittää pelkkä ilmoitus, että olen sairaana ja palaan töihin päivänä X.

Vierailija
8/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyhäkorvaukset ovat se syy miksi ravintoloita ei aina kannata pitää sunnuntaisin auki -kannatan lämpimästi niiden pikaista poistamista.

Sinähän voit sitten olla siellä töissä joka sunnuntai normipalkalla kun muut juhlivat ja ovat vapaalla :) olet sitten yksin kotona vapaalla vaikka maanantaina kun muut on töissä.

Vierailija
9/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän voit sitten olla siellä töissä joka sunnuntai normipalkalla kun muut juhlivat ja ovat vapaalla :) olet sitten yksin kotona vapaalla vaikka maanantaina kun muut on töissä.

Kulta pieni: se on ammatinvalintakysymys.

Ei siis todellakaan minun ongelmani.

Vierailija
10/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No osaa kannattaa. Oliskohan ruuan laadulla mitään tekemistä asian kanssa?

Vierailija
11/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle ainakin sopisi. Teen ma-pe 8-16 työtä, mutta mielelläni olisi sunnuntain töissä ja maanantain vapaalla jos se vaan kävisi päinsä.

Vierailija
12/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta työnantajan ei pidä olla velvollinen maksamaan palkkaa ajalta, jolloin työntekijä ei ole töissä. Se on yhteiskunnan asia, jos ihmisten sairastamisesta tulevia tulonmenetyksiä halutaan korvata heille. Yritykselle tulee jo riittävästi vahinkoa siitä, että työntekijä ei yhtäkkiä tulekaan töihin.

Sitten vastaavasti työnantajalta pois oikeus tietää sairausloman syy. Pitäisi riittää pelkkä ilmoitus, että olen sairaana ja palaan töihin päivänä X.

Itse sairastelen yleensä sen takia, kun töissä jyllää joku flunssa tai vatsatauti. Pitäisikö minun vastaavasti haastaa työnantaja oikeuteen joka kerta kun asiakas pärskii suojaamattomasti? Eihän ole reilua että työnteko sairastuttaa minut?

Vierailija
13/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse ruoan ja joskus käyn niinkutsutusti ulkona syömässä. Mun puolesta kaupat voi mennä kiinni 20.00 ja ravintolat 19.00

Vierailija
14/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siis todellakaan minun ongelmani.

Voi kultapieni se on sinunkin ongelmasi kun sunnuntaisin ei saada töihin enää vapaaehtoisesti ketään.

Vierailija
15/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi hienoa, että sunnuntaina ja pyhäisin pidettäisiin kaupat kiinni. Silloin säästyy maksamasta niitä lisiä.

ä

On niitä työpaikkoja muuallakin kuin ruokakaupassa

Vierailija
16/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle ainakin sopisi. Teen ma-pe 8-16 työtä, mutta mielelläni olisi sunnuntain töissä ja maanantain vapaalla jos se vaan kävisi päinsä.

Vierailija
17/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama.

Fakta nyt vaan on se että ravintolat -tämä siis vain yhtenä esimerkkinä- olisivat enemmän auki sunnuntaisin jos pyhätyökorvauksia ei olisi. Sopii siis oikein hyvin minulle, asiakkaalle.

Vierailija
18/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaaloista ja palokunnasta puhumattakaan.  ;)

Vierailija
19/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama.

Fakta nyt vaan on se että ravintolat -tämä siis vain yhtenä esimerkkinä- olisivat enemmän auki sunnuntaisin jos pyhätyökorvauksia ei olisi. Sopii siis oikein hyvin minulle, asiakkaalle.

Mee Mäkkäriin, siellä voit palvella itse itseäsi. On aina auki.

Vierailija
20/277 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sunnuntaisin ravintolat ei voi olla auki on naurettavaa baskanjauhantaa. Yrittäjä on hyvä ja on itse töissä pyhäpäivät. Ei tarvitse maksaa kenellekkään ja saa palvella niitä kolmea asiakasta joista kahdella paha krapula että juovat vain loiventavia ja kolmas on trendiruokavammainen.

Samoin kauppojen aukioloajat sunnuntaisin. Miksi pitää olla yötä myöden auki? Prismojen aulassa on iltaisin 22 teiniä joista yksi ostaa energiajuoman ja se joku pas*at housussa kulkeva esa joka kahmii alennustuotteita. Näitä varten on kassat, myyjät, infot, pankki ja vartijat töissä?? Ei mitään tolkkua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi