Olen käynyt 12 vuotta 2-3 kertaa viikossa analyyttistä psykoterapiaa, haluatko kysyä minulta jotakin?
Kommentit (74)
Okei. Tuleeko yhtään halvemmaksi kun vetäää lääkkkeitä ja alkoholia sekaisin?
Vierailija kirjoitti:
Okei. Tuleeko yhtään halvemmaksi kun vetäää lääkkkeitä ja alkoholia sekaisin?
Ei vtttulu mielessä vaan itsekkin alan kasvatttamaan ja hankin noi niin siksi kyseeelen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) Paljon maksaa ennen ja jälkeen Kelan osuuden?
2) Miten aloittaa? Pitääkö talsia terveyskeskukseen ja sieltä ohjaavat?
1) riippuu kuukaudesta, keskimäärin 560-600 e kk, josta kela maksaa takaisin n. 220e eli itselleni jää maksettavaa n. 300-350 /kk.
2) Itse menin aikanaan diacoriin.
3 kertaa viikossa yht 12 kertaa kuussa vain kuusi sataa euroa?
Jep, paskapuhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) riippuu kuukaudesta, keskimäärin 560-600 e kk, josta kela maksaa takaisin n. 220e eli itselleni jää maksettavaa n. 300-350 /kk.
Jep, paskapuhetta.
Jouutuko mäitä itsee makseleemaan? Mut jos eikös luonnnontuottteet ja käymismeneetellmä onn suh edulllinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, paskapuhetta.
Jouutuko mäitä itsee makseleemaan? Mut jos eikös luonnnontuottteet ja käymismeneetellmä onn suh edulllinen?
En alaaa maksamaaan jos ei saa fiiliksiiä.
Ja sitten kun on aika lopettaa (kai sekin jossain vaiheessa tulee) ahdistuu, ja joutuu hakeutumaan terapiaan uudelleen tämän jälk.
Itse olen käynyt terapiassa noin 1,5 v kahteen eri otteeseen. En liiemmin hyötynyt, koko homma oli itsestään selvyyksien ja jo itse analysoimieni asioiden toistoa. Ratkaisukeskeinen oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku toinen on ostanut tolla rahalla luxusmökin hyvällä tontilla ja jakanut ongelmansa ystävien kesken. Haluatko kysyä jotakin?
Toiko luxusmökki sinulle onnea ja elämään sisältöä? Vai olisiko ehkä sittenkin pitänyt panostaa rahat hyvään koulutukseen, jotta voisit tehdä haluamaasi töitä niin, että saat siitä iloa ja voimavaroja itsellesi? Ap
Minulla on hyvä koulutus. Voimavaroja on riittävästi. Ei elämän ole tarkoituskaan olla helppoa. Sain jo pienenä tottua siihen, ettei elämä ole helppoa. Asioiden kaiveleminen on turhaa, ellei satu olemaan naru kaulalla. Miksi pitäisi olla niin kiinnostunut itsestään? Miksei saisi olla hiljainen ja herkkä?Minä saan!
Mitä tuo tarkoittaa, että Kela ensin korvannut 50% ja nyt 30%?
Onko molemmissa tapauksissa kyseessä kuntoutuspsykoterapia, jota myönnetään enintään kolmeksi vuodeksi? Sen jälkeen pitää olla 5 vuotta väliä ennen kuin voi saada uuden. Vai oliko sinulla alkuun nuoren kuntoutuspsykoterapia?
Lääkäri, jolla on psykoterapeuttikoulutus voi tarjota antamastaan psykoterapiasta KELAn sairaanhoitokorvauksen (sama kuin sairasvakuutuksen korvaus / sv-korvaus). Korvaus on yleislääkäri-psykoterapeutin käynnin kohdalla 18€ ja erikoislääkäri-psykoterapeutilla 27€ / käynti.
Kyllä ap:n mainitsemat korvaussummat taitavat pitää paikkansa...
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo tarkoittaa, että Kela ensin korvannut 50% ja nyt 30%?
Onko molemmissa tapauksissa kyseessä kuntoutuspsykoterapia, jota myönnetään enintään kolmeksi vuodeksi? Sen jälkeen pitää olla 5 vuotta väliä ennen kuin voi saada uuden. Vai oliko sinulla alkuun nuoren kuntoutuspsykoterapia?
Tarkoittanee, että alkanut kuntoutuspsykoterapiana ja nyt Kela korvaa sairaanhoitokorvauksina (ja matkakorvauksina?) osan kuluista.
Mä olen kiinnostunut psykoanalyysistä. Olen käynyt läpi kognitiivis-analyyttisen terapian, dbt ryhmäterapian ja sitten sellasta määrittelemätöntä terapiaa kaksi kertaa. Missään vaiheessa en ole saanut selville mistä 24/7 paha oli johtuu. Lapsuudenbtraumoja löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kiinnostunut psykoanalyysistä. Olen käynyt läpi kognitiivis-analyyttisen terapian, dbt ryhmäterapian ja sitten sellasta määrittelemätöntä terapiaa kaksi kertaa. Missään vaiheessa en ole saanut selville mistä 24/7 paha oli johtuu. Lapsuudenbtraumoja löytyy.
Ei siellä terapiassa siksi käydä, että selvitellään mistä paha olo johtuu.
joku taitaa olla vähä koukussa