Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen käynyt 12 vuotta 2-3 kertaa viikossa analyyttistä psykoterapiaa, haluatko kysyä minulta jotakin?

Vierailija
25.10.2018 |

kysymys otsikossa.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaako?

Vierailija
2/74 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet terapiassa? Maksatko terapiasi itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

auttaako?

Kyllä, olen saanut paljon apua ja tukea eämän eri vaiheissa. Uskon että en olisi tässä nyt jos en olisi aikanaan aloittanut terapiaa. Voisin hyvinkin olla kuollut tai narkkari.. Olen saavuttanut terapian tuella ne asiat elämässäni, joista olen haaveillut. 

Vierailija
4/74 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tullut niin riippuvaiseksi terapeutistasi, että on mahdotonta lopettaa? 

Yleensä psykoanalyysissakin käydään enimmillään "vain" kymmenen vuotta. Tosin tiheämmin neljä kertaa viikossa, jos se puhtaimmillaan toteutuu. 

Vierailija
5/74 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori tämä  kommentti nro neljä. 

Otsikostahan ei ilmene, oletko lopettanut vai et. 

Vierailija
6/74 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä käyn koska terapian tuella pystyn viemään elämääni eteenpäin haluamani suuntaan. Nuoruusiässä hakeuduin masennukseni takia terapiaan. Maksan terapian itse. Kela maksaa n. 30 % hinnasta. tällä hetkellä en ole kelan tukemana kuntoutuksella. Mutta sain sitä aikanaan, jolloin  kela maksoi ainakin 50% hinnasta. 

Vierailija
7/74 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä se susta itsestäsi tuntuu?

Vierailija
8/74 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri analyyttinen eikä esim. kognitiivinen? oletko kokeillut muitakin suuntauksia?

Vierailija
9/74 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä käyn koska terapian tuella pystyn viemään elämääni eteenpäin haluamani suuntaan. Nuoruusiässä hakeuduin masennukseni takia terapiaan. Maksan terapian itse. Kela maksaa n. 30 % hinnasta. tällä hetkellä en ole kelan tukemana kuntoutuksella. Mutta sain sitä aikanaan, jolloin  kela maksoi ainakin 50% hinnasta. 

1) Paljon maksaa ennen ja jälkeen Kelan osuuden?

2) Miten aloittaa? Pitääkö talsia terveyskeskukseen ja sieltä ohjaavat?

Vierailija
10/74 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsuudessasi ja nuoruudessasi on tapahtunut? Mikä trauma?

Vierailija
11/74 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se sitä terapiaa, missä sinä istut ja puhut mitä mieleen tulee ja terapeutti ehkä joskus kysyy jonkun lisäkysymyksen?

Vierailija
12/74 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tullut niin riippuvaiseksi terapeutistasi, että on mahdotonta lopettaa? 

Yleensä psykoanalyysissakin käydään enimmillään "vain" kymmenen vuotta. Tosin tiheämmin neljä kertaa viikossa, jos se puhtaimmillaan toteutuu. 

Ensimmäiset vuodet kävin kolme kertaa viikossa. En koe, että olisin riippuvainen terapeutistani, koen ehkä että pystyn paremmin luottamaan itseeni ja elämään terapian tuella, enkä ole ajatellut, että terapian kesto olisi jokin ns. mittari, olen ajatellut käyttää terapiaa niin kauan kun hyödyn siitä. ap

Vierailija
13/74 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää nämä aloitukset: Haluatko kysyä minulta jotakin?

Minkä hiton takia haluaisin kysellä milloin mistäkin asiasta ja miksi sinäkin aloittaja tyrkytät vastauksiasi. Paranna pollasi!

Vierailija
14/74 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri analyyttinen eikä esim. kognitiivinen? oletko kokeillut muitakin suuntauksia?

Silloin kun hakeuduin terapiaan olin 16 vuotias. Isäni vei minut tälle kyseiselle terapeutille, jonka luona käyn edelleen. Olen isälleni erittäin kiitollinen siitä. En siis 16 vuotiaana tiennyt terapioista yhtään mitään, otin sen avun vastaan minkä sain, eikä se ollut huono valinta, päin vastoin. Sitä en tiedä miksi isäni oli valinnut juuri hänet ja analyyttisen. ap

Vierailija
15/74 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuulla, että joku saa tuosta hyötyä. Itse kävin 2 vuotta 2 x vko ja ihan turhaa. Olen saanut paremman avun 10 x kognitiivisesta terapiasta ja noin 10 h tapaamisista ilman mitään varsinaista terapiaa tosi osaavan psykologin kanssa. 

Vierailija
16/74 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Paljon maksaa ennen ja jälkeen Kelan osuuden?

2) Miten aloittaa? Pitääkö talsia terveyskeskukseen ja sieltä ohjaavat?[/quote]

1) riippuu kuukaudesta, keskimäärin 560-600 e kk, josta kela maksaa takaisin n. 220e eli itselleni jää maksettavaa n. 300-350 /kk. 

2) Itse menin aikanaan diacoriin. 

Vierailija
17/74 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ongelmasi ovat olleet, että olet jo noin nuorena päätynyt terapiaan ja jatkanut siellä noin pitkään?

Vierailija
18/74 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ärsyttää nämä aloitukset: Haluatko kysyä minulta jotakin?

Minkä hiton takia haluaisin kysellä milloin mistäkin asiasta ja miksi sinäkin aloittaja tyrkytät vastauksiasi. Paranna pollasi!

Minä ajattelin, että joku saattaisi olla kiinnostunut kyseisestä terapiasta, jolloin voin kertoa siitä ja jos voin auttaa jotakuta pääsemään terapiaan, niin miksi en auttaisi? Pollassani ei ole mitään vikaa. 

Vierailija
19/74 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela korvaa vain kolme vuotta, et ole voinut kahtatoista vuotta käydä Kelan korvaamalla terapeutilla. 

Vierailija
20/74 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela korvaa vain kolme vuotta, et ole voinut kahtatoista vuotta käydä Kelan korvaamalla terapeutilla. 

On totta, että kela maksaa 3 vuotta kuntoutusta. Sen jälkeen kelalta voi saada sairaanhoitokorvausta ja matkakorvausta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi