Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten narsisti käyttäytyy kun ei saa enää uhriaan manipuloitua? Ja menettää häneen valtansa?

Vierailija
25.10.2018 |

Onko luvassa vihaa? Ja jos niin millaista?
Voiko olla niin, että narsisti on niin kuin uhria ei olisi koskaan ollut olemassakaan?

Kommentit (275)

Vierailija
241/275 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko ns. terveen lapsen kasvattaa narsistiksi, jos ei aseta rajoja eikä anna kritiikkiä ja pitää lasta jalustalla? 

Lapsi syntyy terveenä, ei narsistina. Kyllä terveen lapsen voi valitttavasti kasvattaa narsistiksi.

Vierailija
242/275 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/275 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko luvassa vihaa? Ja jos niin millaista?

Voiko olla niin, että narsisti on niin kuin uhria ei olisi koskaan ollut olemassakaan?

Meillä ainakin narsisti uhriutuu.

Haalii tuttuja, puolituttuja, sukulaisia lähelleen joiden kanssa lähentyy ensin ennen kuin avaa traagisen elämäntarinansa kaltoinkohdeltuna ihmisenä. Ja siinä tarinassa ne ihmiset ketkä on laittaneet narsistille rajat /päässeet pois vaikutuspiiristä, maalataan sitten niiksi hirviöiksi.

Hiljaista selän takana mustamaalaamista ja ihmisten häpäisyä. Henkilökohtaisten asioiden juoruilua, omassa tapauksessa semijulkisesti kun narsistilla väylät ns yleisöön on.

Sen kanssa on vaan opittava elämään. Mutta aina sattuu kohdalle niitä, jotka narsistiin haksahtavat ja uskovat heidän tarinansa. Sitä kautta voi onnistua vielä vahingoittamaan.

Minä olin sinisilmäinen ja uskoin ystävällisen naisen kertomukset. Ihmettelin, miten hän olikin joutunut niin väärinkohdelluksi. Totuus selvisi, kun tulin epähuomiossa sanoneeksi ääneen erään hänen virheensä. Kyseessä ei ollut iso asia, mutta siitä alkoi kylmyys ja selän takana mustamaalaaminen.

Vierailija
244/275 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuun tulisii oppia puhumaan psykopaattisesta narsistista.

Vierailija
245/275 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutoin jokainen ihminen on naarsisti ja käyttää sitä polttoaineenaan.

Vierailija
246/275 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutoin jokainen ihminen on naarsisti ja käyttää sitä polttoaineenaan.

Mutta toisaaalta se voi aiheuttaa selllaista kieroutuneisuuttta jonka vuoksi lakkkaaa pitämästtä ihmisistä.

Vierailija
247/275 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upppp

Vierailija
248/275 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistin kanssa seurustellut kirjoitti:

Ex-mies oli narsisti, aluksi kauhean hurmaava, osti lahjoja ja vei syömään, kuunteli kaikki asiat (ilot ja surut) ja näytti tunteensa kyllä palavasti aina. Sitten paljastui että hän oli käynyt maksullisissa ja kuvannut tekosensa niin jätin hänet. Tämän jälkeen alkoi uhkailu ja syyttely..sanoin että niin, mitä sinä teit? Siksi tämä suhde päättyi mitä teit..mutta ei uhkailua, huutoa puhelimessa ja viestejä kasapäin. 

Huvittavaa oli että entinen väitti oman entisensä olleen narsisti ja luki narsismia käsittelevää kirjaa..eikä tunnistanut itseään siitä..kaikkihan mitä tapahtui oli hänen exänsä vika. Asioissa on yleensä kaksi tai kolmekin puolta, siksi en luota enää ihmisten tarinoihin täysin..ne ovat vain yksi puoli.

Tulin suhteen aikana vahingossa raskaaksi ja alkoi kiristys: "Jos pidät sen, niin jätän sut." Ja mihinkä päädyttiin, minä jätin tämän henkilön. 

Eli oman kokemukseni mukaan uhkailua, mitätöintiä, gaslighting saattaa sujua kuin vettä vaan pettyneeltä narsistilta (kaikkihan siis on aina toisen vika, narisisti ei koskaan myönnä olevansa narsisti). Hän haluaa antamansa lahjat, jotka eivät alunalkaenkaan olleet pyytteettömiä, takaisin ja kiristää muillakin keinoilla sinut jäämään. Saattaa tulla nimittelyä tms. muuta lapsellista toimintaa..auttaa jos pidät pään kylmänä ja et vastaa vaikka mitään. Lähde vaan menemään jne. (jos  on ollut suhde henkilön kanssa) älä anna narsistin vedota "hyviin aikoihin" ja tunteisiisi.

Narsisti ajattelee, että olet hänen jatkeensa ja omaisuuttasi. Hän aluksi piirittä sinua mitä hurmaavimmilla tavoilla ja sitten alkaa valtapeli. Muista että narsismin takana on hylkäyskokemus, siksi uhrit saavat toimia tämän vajeen paikkaajina narsistin nykyisessä elämässä..se on persoonallisuushäiriö, joka ei koskaan parane. Onneksi se tulee kuitenkin ilmi ajan kanssa ja voit lähteä - poikkeaa täysin käytös normaalin ihmisen käytöksestä. 

Jos menee vaaralliseksi niin hanki apua poliisilta tai läheisiltäsi. Vaihda numero jos on pakko. Estä somessa. Älä kerro tuollaiselle ihmiselle asioistasi mieluiten lainkaan, jos ei ole yhteisiä lapsia. (Näitähän narsisti osaa käyttää pelinappuloina ja sitoa toisen puolison itseensä). Ja jaa sanomaa tuosta ihmisestä siten kun voit varoituksena. Narsistille kaikki muut ihmiset ovat vain toissijaisia häneen itseensä nähden.

Ei se ole narsismia jos ei tahdo pitää lasta jos on ollut vahinko ja raskauden voi keskeyttää. Se saattaa olla sitä sinun puolelta jos et kuuntele kumppanin mieltä. Miksi synnyttäisit lapsen tuohon?

Ja ihmettelet että mies suuttuu?

Ei narsisti tarkoita väkivaltaa ja vaaraa, vaan itsekeskeisyyttä ja itsensä korostamista, on parempi kuin sinä. Minusta sinun kirjoitus oli narsistinen.

Väärin, suuttunut narsisti on todellakin kykenevä väkivaltaan, ei pidä sitä edes väkivaltana vaan oikeutenaan pistää toinen ruotuun. Maallikoilla on hieman "kevyt" näkemys tästä häiriöstä. Narsistit eivät edes ole itserakkaita sanan varsinaisessa merkityksessä, koska eivät pysty rakastamaan itseään eivätkä muita. Kaikki on vain kompensaatiota ja valtapeliä. Oikeutuksen tunne heitä kyllä hallitsee.

Todellakin näin. Työkaveri on psykologinkin arvion mukaan narsisti. Eräällä työmatkalla uskalsin sanoa eriävän mielipiteeni tyhjänpäiväisestä työasiasta. Hän raivostui siitä ja lietsoi matkan aikana raivonsa tappiin. Lopulta alkoi vihjailemaan, että ajaa autonsa (jonka kyydissä istuin) seuraavan vastaantulevan rekan keulaan. Oli viimeinen työmatka, jonka hänen kyydissään tein. Nainen vieläpä kyseessä ja suhteellisen arvostettu työpiireissä, niiden keskuudessa jotka eivät tunne paremmin.

Vierailija
249/275 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin naimisissa narsistin kanssa. Hullu, tyranni, mutta ei tarkoituksella. Se on osa luonnetta. Kuvailisin exää luonnevikaiseksi ennemmin, kuin narsistiksi. Hän kuvitteli olevansa mahtavin ja hienoin puoliso ja ystävä, kehuskeli omilla teoillaan ja peitteli kaikki vajaavuudet, mitä itsessään oli. Halusin erota ja hän uhkaili ja kiristi kaikin keinoin, eikä tahtonut erota. Uhkasi riistää oman tai minun hengen. Uhkasi polttaa talon. Uhkasi viedä minulta kaiken. Kun luovutin, hän muuttikin yhtäkkiä pois, selitteli ihmisille, ettei jaksanut minua ja avioliittoa. Olin kuulemma kiittämätön ja hänelle riitti. Kuukauden päästä oli uusi kumppani. Tätä suhdetta hän alkoi somessa ylistää ja tuoda julki, vaikka avioero paperit oli vasta allekirjoitettu. Täysin ignooraa minut ja mustamaalaa minua uudelle kumppanille ja yhteisille tutuillemme.

Esittää todella ystävällistä ja miellyttävää muille ihmisille, mutta minä ja lapset tiedämme, millainen Aadolf hän on oikeasti. Jättänyt lapsiin syvät arvet, kohtelemalla lapsia niin, että heidän itsetunto on alhainen. Särkenyt lasten tavaroita ja leluja mielivaltaisesti. Kostaa lapsille, jos lapset eivät halua viettää aikaa hänen kanssaan.

Vääristelee asioita ja ympärilleen haalineelle porukalle esittää maailman parasta tyyppiä. Vain minä, lapset ja minun läheisimmät ystävät ovat nähneet, millainen psykopaatti hän on.

Vaikka ignooraa nyt, on vain ajan kysymys, milloin iskee. Tekee elämästäni helve**iä.

Vierailija
250/275 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ignooraa täysin henk.kohtaisesti.

Muille tahoille esittää uhria ja kertoo mitä merkillisimpiä tarinoita.

Paras tapa varautua narsistista eroon pääsemikseen on se,että valmistautuu luopumaan myös yhteisistä ystävistä ja tutuista.Narsisti saa kuitenkin ajan myötä kerättyä taas hovinsa takaisin ympärilleen.

Vierailija
251/275 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut onko veljeni naisystävä narsisti. Alussa hän vaikutti mukavalta ja näin, mutta tuntui olevan vaikea löytää yhteisiä puheenaiheita. Hän ei koskaan esittänyt kysymyksiä ja ollut utelias muiden elämistä, mutta jaksoi pitää pitkiäkin monologeja asioista, joissa koki olevansa suurikin ekspertti. Kun lopulta muu perhe ei ollutkaan hänestä haltioissaan, niin alkoi veljeni eristäminen meistä muista ja koska olin aina ollut läheinen veljeni kanssa hän otti minut kohteekseen. Yhden välikohtauksen jälkeen alkoi jonkinlainen mustamaalaus. Veljeni ei enää saanut olla kanssani ja lähteä vaikka yhdessä ostoksille tai viettää ylipäätään aikaa kanssani. Sitten alettiin haukkua ja mollata asioita, jotka ovat minulle tärkeitä ja joista olin ylpeä. Jos olin saanut jostain positiivista huomiota, niin tämän naisen mielestä se oli väärin, sillä sen olisi tullut kohdistua veljeeni, joka ei aiemmin koskaan välittänyt huomiosta. Hän alkoi kohdella kaikkea kuin omana omaisuutenaan ja oli tietävinään kaiken meitä muita paremmin, vaikka ei ollut mitään työkokemusta tai kokemusta ylipäätään kys.asiasta. Hän osasi uhriutua. Ei välittänyt oliko esim. minulla vaikeaa, sillä hänellä oli ollut kovempi ja surullisempi elämä. Kaikki on hänelle kuin kilpailutilanne ja kun hän oli oppinut mistä asiat triggeröivät äitiäni ja minua, hän alkoi tahalteen niitä toistaa saadakseen aikaan konfkiltejä, joissa hän voisi uhriutua veljeni edessä ja syyttää meitä pahantahtoisiksi, kateellisiksi akoiksi, kun hän on itse niin ihana ja heidän rakkauttaa ei vaan hyväksytä. Ei se siitä ollut kiinni, me muut vain näimme, että hän alkoi hyödyntää taloudellisesti veljeäni. Ostatti ja maksatti kaiken, muutti kaiken oman makunsa mukaiseksi asuntoa ja autoa myöten. Veljeni hän halusi näyttävän surkealta, ettei kukaan muu nainen vain kiinnostuisi, eikä osaa tehdä mitään yksin, vaan toisen kanssa pitää mennä kauppaan, siivota, jne.

Lopulta oli laitettava välit poikki veljeeni, ettei tämä nainen enää voisi käyttää häntä aseena minua vastaan. Olen neuvonut äitiänikin olemaan välittämättä hänen provosoinneistaan. Pidetään etäisyyttä se mitä pystytään.

Vierailija
252/275 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP!

Vierailija
253/275 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa mustata uhrin mainetta, keksii ihmejuttuja.

Vierailija
254/275 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää ilman perintöä (kyseessä lähisukulainen).

Vierailija
255/275 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, kerroin äidille totuuksia joku vuosi sitten, ja alkoi kostaminen eli ivaaminen ja ignooraaminen.

Sitten kyllästyin ja kerroin lapselle mitä hauskaa mummu teki äidille aikoinaan.

Sitten vieroitin itseni ja penskakin lopulta tajusi mikä myrkyttäjä mummu on.

Ei tommosii meidän elämään.

Vierailija
256/275 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa uuden kumppanin heti pilattuaan edellisen suhteen. Syyttää uhria kaikesta. Haukkuu uudelle. Kaikki exät sekoja.

Vierailija
257/275 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut myös jätettiin tekstiviestillä kun en enää suostunut manipuloitavaksi vaan asetin rajat. Lopuksi paljastin narsistlle että hänen käytös on täysin tunteetonta narsistisen ihmisen käytöstä. Tästä suuttui ja vaihtoi mut uuteen....ja sama peli jatkuu.

Vierailija
258/275 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut myös jätettiin tekstiviestillä kun en enää suostunut manipuloitavaksi vaan asetin rajat. Lopuksi paljastin narsistlle että hänen käytös on täysin tunteetonta narsistisen ihmisen käytöstä. Tästä suuttui ja vaihtoi mut uuteen....ja sama peli jatkuu.

Vierailija
259/275 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut estettiin ihan kaikkialla, kun ilmaisin että hänen käytöksesä on vastenmielistä.

Vierailija
260/275 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsii uuden uhrin.