Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset kehtaa saikuttaa, vaikka oikeasti ovat ihan työkykyisiä?

Vierailija
24.10.2018 |

Mä en tajua! Ihan pienimmästä tekosyystä jäädään kotiin. Esim kurkku hieman kipeä. Eikö huono omatunto paina, kun työt kaatuu muiden niskaan??

Onko täällä ketään tapasaikuttelijaa? Miten kehtaatte?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin, miten ihmiset kehtaavat kipeänä tulla töihin tartuttamaan muita.

Vierailija
22/57 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan ihmisiä jotka eivät jää sairaina koitin. En tiedä ovatko vain nuo veemäisiä ihmisiä että haluavat levittää tauteja, vai vaan niin tyhmiä?

Pahimmillaan puhutaan kuinka muu perhe norossa ja omaa välttää vähän vääntää, mutta "kyllä vielä pari tuntia tässä kestän": tuloksena se että muut saavat töissä saman taudin ja moni tartuttaa oman perheensä jne. JÄRKYTTÄVÄT kustannukset vert. sairas olisi vain jäänyt kotiin.

Myös työ vaikuttaa siihen mistä kannattaa/pitää jäädä salkulle. Jos ammattina on puhuminen, niin "pikku käheys" päällä kun päivän pari 8h puhuu töissä, ääni voi kadota kokonaan, saikulle kannattaa jäädä nopeammin mitä ihminen jonka ammatissa ei välttämättä puhuta "sanaakaan" koko päivän aikana.

Samoin ravintola-alalla toivon ettei kukaan kokkaa salaattia millään "mahatautisilla" käsillä, sitä vastoin joku (omaa autoa) ajava lumiaura-kuski ei ketään tartuta kun on siellä omassa kopeissaan (kirjaimellisesti).

Mitenköhän usein ihmisellä on noro. Kerran kymmeneen vuoteen? Ja joillain tietty sit pari kertaa vuodessa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksaa ihmiset murehtia toisten sairaslomaa? Mulle on ihan sama, vaikka koko muu yritys olisi sairaslomalla.

Vierailija
24/57 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen älyttömän raskasta ja pakkotahtista hotellusiivousta minimimiehityksellä, ikää yli 50 ja luojan kiitos vakinaisilla paikalla.

Jos meinaan jaksaa vielä yli 10 vuotta niin tiukkaa tekee. Pakko on jaksaa, että jonkunlaisen eläkkeen saisi.

Saikutan aina kun vaan siltä tuntuu. Sain jo vuotavan vatsahaavan jatkuvasta Buranaa syömisestä.

Kipuja on polvissa, selässä, olkapäissä, ja väsymys on kova.

Sairaslomaan on juuri siksi että en pysty täysillä niinä päivinä töihini.

Ei voi mittään. Näillä mennään.

Vierailija
25/57 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkua pitää saada ketutukseen.

Vierailija
26/57 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua! Ihan pienimmästä tekosyystä jäädään kotiin. Esim kurkku hieman kipeä. Eikö huono omatunto paina, kun työt kaatuu muiden niskaan??

Tapanani on olla usein saikulla. Syy siihen ovat rankat rintasyövän hoidot. Ei hävetä. Miksi pitäisi?

Miten ihmeessä samaistuit tähän avaukseen?Ohis

Vierailija
27/57 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on pas*aa, ainoa hyvä asia siinä on se et saa palkan. Aion irtisanoutua nykyisestä työpaikasta, mutta sitä ennen saikutan mahdollisimman paljon.

Vierailija
28/57 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapanani on olla usein saikulla. Syy siihen ovat rankat rintasyövän hoidot. Ei hävetä. Miksi pitäisi?

Taidat olla meidän siivooja.

Syövästäsihän on jo 10 vuotta.

Laiska sä vain oot

Vierailija
29/57 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta työpaikalta löytyy kyllä enemmän niitä, jotka tulevat töihin pää kainalossa ja joita saa käskeä lähtemään kotiin, kun heidän selkeästi pitäisi olla vuoteessa lepäämässä. Mutta tutuissa on saikuttelijoita, joilla on "kuumetta" pitkäksi venyneen illanvieton jälkeen tai "mahatauti", kun on muuten vain kiinnostavampaa tekemistä.

Vierailija
30/57 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran ollut omalla ilmoituksella pois 17 vuoden aikana. Sanoin, että on flunssa tai joku muu sellainen juttu. En halunnut esimiehen tietävän, että äitini eli viimeisiä hetkiä ja halusin olla vieressä sen viimeisen yön.

Jos siihen olisi firma kaatunut, niin sitten olisi. Ei olisi vähempää voinut kiinnostaa.

Vierailija
31/57 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni saikuttaminen on sitä että on väärin perustein sairauslomalla. Ilmeisesti aika monelle muulle saikuttaminen = normaali sairausloma, ainakin kommenteista päätellen. Inhoan saikuttamista ja saikuttajia, mutta en halua että sairaana kukaan tulee töihin tartuttamaan muita.

Vierailija
32/57 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päävikaisia ja kasvattamattomia ihmisiä tähän maahan kyllä mahtuu. Ikää kun tulee, niin koko ajan oppii yhteiskunnasta ja ihmisistä näitä ikäviä ilmiöitä lisää. Tältä osin elämänkokemuksen karttuminen ei ole ollenkaan kiva asia. Minua inhottaa tuollaiset asiat. Mieluummin olisin autuaan tietämätön.

Masennuksella saan helposti saikkua. Ottaa aivoon kun pomo huomauttelee jatkuvasti trkemättömistä ja tehtävistä asioista koska on itse työhullu. Edellinen pomo antoi minun olla ihan rauhassa eikä patistanut mihinkään. Eli ketutukseen saikkua haen.

Vierailija
33/57 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti en tunne tuollaisia ihmisistyyppejä.

Flunssaa tai mahatautia ei oo kyllä kiva lähteä tartuttamaan työkavereihin, että ihan OK kaksi sairastamispäivää kotona.

Vierailija
34/57 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Meillä töissä enemmänkin se ongelma, että porukka tulee kipeenä töihin. Kiva aina toimistossa kuunnella kun joku yskii keuhkojaan pihalle seinän takana.

Keuhkojensa pihalle yskiminen jatkuu joskus tolkuttoman pitkään sen jälkeen kun muut flunssaoireet ovat poistuneet. Tuskinpa kukaan lääkäri siitä kuitenkaan kuukautta sairaslomaa kirjoittaisi, kun jaksaminen on ihan normaalia.

Mä olen joskus saanut sairaslomapäivän sillä ihan oikealla syyllä, että minua vaivasi kammottava, hakkaava yskä, joka tuli puuskittain ja siinä sitten yski voimatta puhua välissä mitään. Asiakaspalvelutyöstä ei olisi tullut mitään.

Vierailija
35/57 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ammattisaikuttaja. Saikutan jo kylläkin ennen kuin minua yritetään saada töihin. Masennus on helpoin tapa saikuttaa pitkiä pätkiä, sillä pikkulapsikin osaa näytellä surullista.

Vierailija
36/57 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs pakko se on enempää tehdä töitä. Ylitöitä kun ei ole pakko tehdä. Jos porukkaa on vähän töissä, teen just saman verran töitä kuin normipäivinäkin. Firman johto voi sitten päättää tarvitaanko tuuraajaa, minä se en ole. Miksi rivityöntekijät tässä nyt nillittää, ei se ole teidän kukkarosta pois. Turha leikkiä mitään firman omistajaa näissä asioissa. Heillä on vakuutukset ja muut systeeminsä, millä nämä hoidetaan sinun nukkuessa rauhallista unta, kuten pitääkin. Lopeta se stressailu, niin todennäköisesti et itse niin helposti sairastu.

T: 6 vuotta sitten sairaslomalla ollut

(Bonuksiahan tästä ei saa eikä palkankorotusta.)

Vierailija
37/57 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normimeininkiä joidenkin kohdalla. Niinä kuukausina kun ei ole vuosilomaa tai muuta vapaata on AINA se 2-3 päivää saikkua omalla ilmoituksella, kätevästi aina ennen viikonloppua tai viikonlopun jälkeen. Migreeni, kuume, vatsatauti, mikä milloinkin. On ne jotkut kyllä tosi alttiita sairastumaan kun kaikki heihin tarttuu... tai sitten on vain löyhä moraali. Meillä on yksi tälläinen työpaikalla, ihan yleinen vitsi jo, kukaan ei enää kunnioita eikä häneen luoteta kun selkeästi pelaa saikuillaan.

Vierailija
38/57 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotona on pieniä lapsia niin kyllä päiväkodista ja koulusta voi tulla kotiin mahatautia ja flunssia monta kertaa vuodessa. Niitä taudinaiheuttajia kun on useita ja joka vuosi tautikanta hieman muuttuu.

Vierailija
39/57 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan ole huvikseen ollut saikulla. Syitä omiin sairaslomiini elämäni aikana ollut monia, mutta ihan syystä aina ollut, ja silloin tosiaankin ollut töihin kykenemätön.

Enkä ole koskaan tavannut ihmistä joka saikuttaisi huvikseen. Kyllä kaikilla tutuillani/työkavereilla on ollut joku fyysinen (tai henkinen) vaiva miksi pitänyt ottaa sairaslomaa. Eikä ne syyt muille edes kuulu?? Jokaisen oma terveys kyseessä. Eri asia jos työntekijä on muutenkin saamaton ja muuta tee kuin saikuta jne.

Vierailija
40/57 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan kuolemaan saikutat useita kertoja vuodessa. Mulla on yksi kissa ja sillä 9 henkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi