Havahduin yhtäkkiä siihen, että melkein kaikilla on sellainen semi-michelintakki, miksi?
Kommentit (40)
Halvan näköisiä ja tyylittömiä. En käytä.
Ovat varmaan käteviä ja lämpimiä. Itse en alistu sellaista ostamaan, koska ovat omaan silmään niin helkutin rumia :P
Vierailija kirjoitti:
Laadukkaat villakangastakit on täysin mahdottomia kaikkeen muuhun paitsi hevosvaunuihin astumiseen ja sieltä poistumiseen.
Ne hengittää nimittäin yhtä hyvin kuin muovipussi. Sopii seisoskeluun mutta ei juuri muuhun.
VILLAkangastakki ei hiosta!
H&M tyyppisten kauppojen takit eivät ole villakangastakkeja (vaikka siltä saattavat näyttää) vaan polyesteri/akryyli ym. TEKOKUITUtakkeja, eli käytännössä "muovisia" materiaaleja jotva varmasti hiostavat.
Jokainen jolla on kokemusta villavaatteista tietää, että villa on materiaalina mahtava: se pitää lämpimänä mutta ei hiosta/tunnu kuumalta. Vaikka villavaate kaatuisi, se lämmittää edelleen vert. tekokuidut.
Villoja on erilaisia, eli villakangastakeilla on niissäkin keskinäisiä eroja, samoin kankaita on erilaisia, seitinohuita (esim. huiveissa) ja paksumpia takeissa jne.
Itse rakastan villavaatteita, koska esim. ohuet villahuivin ja sormikkaat menevät pieneen tilaan, mutta lämmittävät ihanasti. Ongelma on se, että Suomessa villavaatteita/-asusteita ei käytännössä koskaan myydä esim. ketjuliikkeissä, joten niiden saatavuus /valikoima ei ole kovin hyvä.
Laskin noita takkeja kerran työmatkalla bussin ikkunan läpi. Kymmeniä ja kymmeniä makkaratakkeja.
Uusin lempiväri on kirkkaan pinkki. Miehillä aina tumma tai harmaa.
Nuo topatun näköset takit on niin rumia ja mauttomia että ikinä en pukisi päälleni. Tulee maskuliininen olo :D
Vierailija kirjoitti:
Laskin noita takkeja kerran työmatkalla bussin ikkunan läpi. Kymmeniä ja kymmeniä makkaratakkeja.
Uusin lempiväri on kirkkaan pinkki. Miehillä aina tumma tai harmaa.
Makkaratakkeja.. ahhaha :D
Ekalla kaudella olisi voinut ostaakin mutta myöhäistä jo enään?
PLS kirjoitti:
Mutta laadukas villakangastakki ei tykkää sateesta ja siksi hupullinen kevyt toppatakki vie voiton.
Oletko ihan tosissasi? Minä ainakin käytän kevytuntsikkaa nollakeleillä ja villakangastakkia pakkasella.
Aluksi vierastin noita kun tuli liian pahat 70-luku fläsärit. Mutta ihan ok käyttötakk eikä muita oikein ole tarjolla.
Tarkastelin asiaa kauppakeskuksessa ja totta tosiaan, michelinukkoja on kaikkialla!! Mutta entäpä jos ne eivät olekaan meikäläisiä? Michlelins from outer space?
Ehkä siksi kun kylmempää pukkaa..:)
Virossa kaikilla on sellaiset. Ollut jo monta vuotta...
Ehkä ne kaikki on menossa syömään hyvin?
Ne on ihan järkyttävän kauhean näköisiä, mutta ostin itsellenikin sellaisen! Oon jo tottunu niihin kun kaikilla on sellainen. Käytän lenkillä koiran kanssa, ihmisten ilmoilla sitten villakangastakkia.
Ostin jo 5 vuotta sitten.
Nyt on KAIKILLA! Paitsi ei enää mulla.
Vierailija kirjoitti:
PLS kirjoitti:
Mutta laadukas villakangastakki ei tykkää sateesta ja siksi hupullinen kevyt toppatakki vie voiton.
Sateenvarjo aina mukaan jos meinaa ropista! En muutenkaan tykkää kastua, jos tyylikkyyttä hakee niin märät hiukset ei passaa.
Asun Englannissa ja täāllä ei voi käyttää sateenvarjoja koska jalkakäytävät ovat kapeita ja ruuhkaisia. Sontikat aiheuttavat oikeasti vaaratilanteita!
Eikö samantyyppistä takkia voisi tehdä erilaisilla ompeleilla, ettei tulisi sitä makkaravaikutelmaa?
Sellaista se on. Aikanaan oli "kaikilla" kansitakki.
Italiassa on joka toisella, kun vähänkin viilenee. Ollut jo vuosikausia.
Johtuu siitä että kaupat myy samoja tuotteita, jos on jotain mikä myy. Ei mitään variaatiota