Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Johtuuko miehillä kaljuuntuminen 3-kymppisenä korkeasta vai vähentyneestä testosteronista?

Vierailija
24.10.2018 |

Olen kuullut vähän ristiriitaisia näkemyksiä tästä

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin sen tiedän, että kovaa lihastreeniä vedettäessä alttiuden omaavat kaljuuntuu. Samoin jos alkaa käyttää hormoneja, joten tuskin ainakaan pienestä määrästä testoa on kysymys.

Olen kirjoittamassa aivan samaa...

Itse olen aina ollut vaatimaton harrastelija-kuntoilija, mutta kyllähän tuon heti panee merkille, että nämä "horkkapojat" ovat aina salilla myös ne kaljut / todella vähähiuksiset. Eikä tosiaan kyse ole mistään muodista, vaan aivan varmasti "lisäravinteet" ovat vahvasti ilmiön takana.

Hyvä tietää. Näin naisnäkökulmasta se on vaikuttanut kompensaatiolta; tukan vähetessä täytyy lähteä lisäämään lihasta.

No ei. On muutakin elämää kuin naiset. Ihan kilpailuvietillä ollaan liikenteessä. Jos olisi muuten, niin ainakaan jalkakyykky ei kannattaisi. Munahan näyttäisi pienemmältä vahvoihin reisiin nähden. jalat muuten kasvaa todella nopeasti paksuutta. Saa ostaa uusia housuja jatkuvasti alkuvaiheessa.

Mulla taas ei jalat kasva millään. Ei vaikka mitä yrittää, niin kasvu on heikkoa. Toista se on testo-äijillä.

Vierailija
42/58 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumanvaraisesti periytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintakarvat korreloi kaljuuntumisen kanssa. Mitä enemmän karvaa rinnassa, sitä todennäköisemmin kaljuuntuu nuorena. Myös korkea testotaso on tähän yhteydessä. 

Vierailija
44/58 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syf kirjoitti:

Rintakarvat korreloi kaljuuntumisen kanssa. Mitä enemmän karvaa rinnassa, sitä todennäköisemmin kaljuuntuu nuorena. Myös korkea testotaso on tähän yhteydessä. 

Miehelläni on kohtalaisen karvainen rintamus kyllä. Pitkääkö huolestua? Ja on oikeastaan aika perkuleen karvainen muutenkin. Jos lähtee hiukset niin ei kai muu karvoitus?

Vierailija
45/58 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syf kirjoitti:

Miehelläni on kohtalaisen karvainen rintamus kyllä. Pitkääkö huolestua? Ja on oikeastaan aika perkuleen karvainen muutenkin. Jos lähtee hiukset niin ei kai muu karvoitus?

Ei se kaljuuntuminen väistämätöntä ole, mutta todennäköisempää jos on karvainen rinta. Yritän löytää tähän lähdettä, koska menee hieman mutuna. 

Vierailija
47/58 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaljuuntuminen johtuu yleensä geeneistä.

sitten tulee elintavat ja ruokavalio.

hormoonikäyttö vie tehokkaasti hiukset.

Vierailija
48/58 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin sen tiedän, että kovaa lihastreeniä vedettäessä alttiuden omaavat kaljuuntuu. Samoin jos alkaa käyttää hormoneja, joten tuskin ainakaan pienestä määrästä testoa on kysymys.

Itse olen aina ollut vaatimaton harrastelija-kuntoilija, mutta kyllähän tuon heti panee merkille, että nämä "horkkapojat" ovat aina salilla myös ne kaljut / todella vähähiuksiset. Eikä tosiaan kyse ole mistään muodista, vaan aivan varmasti "lisäravinteet" ovat vahvasti ilmiön takana.

Hyvä tietää. Näin naisnäkökulmasta se on vaikuttanut kompensaatiolta; tukan vähetessä täytyy lähteä lisäämään lihasta.

No ei. On muutakin elämää kuin naiset. Ihan kilpailuvietillä ollaan liikenteessä. Jos olisi muuten, niin ainakaan jalkakyykky ei kannattaisi. Munahan näyttäisi pienemmältä vahvoihin reisiin nähden. jalat muuten kasvaa todella nopeasti paksuutta. Saa ostaa uusia housuja jatkuvasti alkuvaiheessa.

Mistä sitten luulet kilpailevasi, jos et vahvimman uroksen asemasta, eli sen joka saa eniten naaraita?

Vierailija
49/58 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitten luulet kilpailevasi, jos et vahvimman uroksen asemasta, eli sen joka saa eniten naaraita?

Eiköhän karaten mustavyö riitä siihen että pistää kilpailijat nippuun? Hä

Vierailija
50/58 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dihydrotestosteronista johtuu. Se on tehokkain muoto testosteronista. Sillä ei ole väliä kuinka paljon sitä on verenkierrossa. Sillä jos androgeeni reseptorit päänahassasi ovat herkkiä sille niin yleensä vaikutus on että kaljuunnut. Koskee ihan naisiakin.

Uskomatonta - kolmannelle sivulle piti selata ennen kuin ensimmäinen asioista edes jotain tietävä tietää oikean vastauksen.

Vierailija
51/58 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljuuntuminen johtuu pääasiassa hiusnystyjen herkkyydestä dihydrotestosteronille, joka on perinnöllinen ominaisuus. Tietenkin mitä enemmän testosteronia, sitä enemmän dihydrotestosteroniakin, joten matalat testosteronitasot hillitsevät kaljuuntumista. Mutta selittävin tekijä on tuo perinnöllinen taipumus menettää tukkaa androgeenien vaikutuksesta.

Vierailija
52/58 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas ei jalat kasva millään. Ei vaikka mitä yrittää, niin kasvu on heikkoa. Toista se on testo-äijillä.

Treenaat liian vähän. Jalkojen lihakset on suurimmat ja ne vaatii kova rääkkiä ja mielellään 2 kertaa viikossa.

Vierailija
53/58 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä iässä enään naiset ole pääasia. Yhdessäkin on tekemistä. Mukavahan se on kun saa muilta ihailevia katseita kun on paukkuja hauiksessa ja vähän muuallakin.

Vierailija
54/58 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän karaten mustavyö riitä siihen että pistää kilpailijat nippuun? Hä

betamiehille kyllä. Ei alfoille

Vierailija
55/58 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaljuuntuminen johtuu pääasiassa hiusnystyjen herkkyydestä dihydrotestosteronille, joka on perinnöllinen ominaisuus. Tietenkin mitä enemmän testosteronia, sitä enemmän dihydrotestosteroniakin, joten matalat testosteronitasot hillitsevät kaljuuntumista. Mutta selittävin tekijä on tuo perinnöllinen taipumus menettää tukkaa androgeenien vaikutuksesta.

Mieheni on lääkäri ja hän kertoi tässä aamupalan yhteydessä näin:

Testosteroni kyllä konvertoituu steroidisynteesissä muun muassa DHT:ksi ja moneksi muuksikin, mutta DHT-konversio riippuu paljon 5-alfa-reduktaasista, joka muuttaa testosteronia dihydrotestosteroniksi. Karvaisuus tai kaljuuntuminen ei siis välttämättä korreloi suoraan korkeiden testosteronitasojen kanssa, mutta saattaa kuitenkin kertoa korkeista DHT-tasoista elimistössä. 5-alfa-reduktaasia voidaan blokata esimerkiksi finasteridilla, joka on kyseistä entsyymiä blokkaava lääkevalmiste.

Vierailija
56/58 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on lääkäri ja hän kertoi tässä aamupalan yhteydessä näin:

Testosteroni kyllä konvertoituu steroidisynteesissä muun muassa DHT:ksi ja moneksi muuksikin, mutta DHT-konversio riippuu paljon 5-alfa-reduktaasista, joka muuttaa testosteronia dihydrotestosteroniksi. Karvaisuus tai kaljuuntuminen ei siis välttämättä korreloi suoraan korkeiden testosteronitasojen kanssa, mutta saattaa kuitenkin kertoa korkeista DHT-tasoista elimistössä. 5-alfa-reduktaasia voidaan blokata esimerkiksi finasteridilla, joka on kyseistä entsyymiä blokkaava lääkevalmiste.

DHT ja muut metaboliitit selittävät asiaa osin, mutta eivät kuitenkaan täysin. Mikäli kyseessä olisi pelkästään DHT tai muu yksittäinen tekijä, kuten mainitsemasi 5-alfa-reduktaasi, kuten monesti esitetään, olisi asia helposti ratkaistavissa blokkaamalla DHT reseptorit tai 5-alfa-reduktaasi. Käytännön kokemus on kuitenkin osoittanut, että tälläiset lääkkeet auttavat vain osalla ihmisistä ja heilläkin vain hyvin rajallisessa määrin. Kyseessä on kaikella todennäköisyydellä hyvin monimutkainen ja monisyinen ongelma, joka myös selittää sen, että sitä ei ole kyetty edelleenkään ratkaisemaan tai edes kehittämään mitään merkittävässä määrin toimivia lääkityksiä.

Vierailija
57/58 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonot geenit, vähäinen luontainen testosteroni.

Usein vähähiuksisilla ja kaljuuntuvilla ei ole maskuliinisia kasvonpiirteitä vaan mm. heikko ja pieni leuka.

Tämä on muuten totta. Kaikilla tietämilläni komeilla miehekkäillä miehillä on paksu ja hyvä hiuslaatu.

Minun tuntemani nuorena kaljuuntuneet taas ovat maskuliinisia ja muuten karvaisia :D parrakasvu, kädet ainakin.

Vierailija
58/58 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään varsinkin sellaisesta kaljusta päälaesta yhdistettynä pitkiin hiuksiin.

Minulle todennäköisesti muodostuu tuollainen jossain vaiheessa. Hiuksiani en todellakaan lyhennä, vaikka päältä kaljuuntuisikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan