Olisitko kateellisempi urallaan menestyvälle ystävälle, vai kumppaninsa ansiosta vielä rikkaammalle kotirouvalle?
Toisella kaverillasi on loistava uraputki, ja toisella taas rikas mies ja pelkkää vapaa-aikaa.
Kummalle olet kateellisempi? Miksi?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi monessa kommentissa oletetaan, että kotirouvan ja miehen suhde olisi jotenkin pelkästään sitä, että rouva mielistelee/on pakotettu mielistelemään, ettei mies=elättäjä jätä.
Tässä unohdetaan se, että se elättäjä on ihan yhtä riippuvainen kotirouvastaan, joka pyörittää perhearjen. Jos lapsia, niin mies on entistä riippuvaisempi rouvastaan. Kuka esim. hoitaisi lapset, kun miehellä on työmatkoja tai pitkiä työpäiviä.
Ja suhteeseen kuin suhteeseen kuuluu tietenkin molemmin puolinen kunnioitus ja hyvä seksi.
Eli ihan tasa-arvoinen voi olla kotirouva/”elättäjä” suhde.Aika harva taitaa halutakaan erota lasten ollessa pieniä.
Well aika monikin tuttavapiirissä on eronnut, kun lapset pieniä. Lasten koululuokassakin n. puolet eroperheistä.
Onko tuon argumentin tarkoitus jotenkin todistaa, että rikkaan miehen kotirouvana on turvallista elellä?
Onko sulla joku henkilökohtainen ongelma tän asian suhteen kun niin negatiiviset mielikuvat siitä?
No varmaan molemmille jos ihan rehellisiä ollaan.Omin ansioin pärjäävä olisin mieluiten itse.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää, että noin moni on kateellinen sille kotirouvalle. Hänhän joutuu olemaan koko ajan miehelleen mieliksi ja pelkäämään, että tämä jättää. Hyväksymään jopa pettämiset tai vastaavat teot, jotta mies ei lähtisi ja veisi omaisuuttaan mennessään. En ikinä haluaisi olla riippuvainen toisen ihminen rahoista!
Sama täällä. Lisäksi haluan tehdä työtä ja haastaa itseni. En ole kenellekään kateellinen. Mutta olen ok tulounen nainen
Ystäväni on kotiäiti. Melko ikävä ja vähän osallistuva mies. En todellakaan kestäisi ketään päättämään minun asioistani
Itselläni on osallistuva mies. Tienaa vähemmän kuin minä. Matkustellaan paljon. Kotityöt tasan. Olen kyllä ollut paljon lasten kanssa yksinkin kun mies oli ulkomailla usein. Ja olen ollut kotirouvana maailmalla. Silloinkin opiskelin. En voisi olla ilman omaa elämää
Kateellisempi olisin urallaan menestyneelle ystävälle. Kotirouva en haluaisi olla, kuulostaa tylsältä. Ratsastaminen ja joogaaminen elämän sisältönä - kyllä pitää olla muuta tähdellisempää.
Miksi luullaan, että kotirouvuus on alistuvuutta ja aivojen narikkaan laittoa?? Täällä kommentoivat eivät selvästikään tiedä mistä puhuvat.
T: kotirouva
Vierailija kirjoitti:
Miksi luullaan, että kotirouvuus on alistuvuutta ja aivojen narikkaan laittoa?? Täällä kommentoivat eivät selvästikään tiedä mistä puhuvat.
T: kotirouva
Kerro toki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: kotirouvaKerro toki
Yleisellä tasolla: kotirouvuus ei poissulje sitä, etteikö olisi mielekästä, älykästä, itseä kehittävää yms. tekemistä. Alistua ei todellakaan tarvitse, kotirouvuus perustuu omaan haluun ja tietysti siihen, että on mahdollisuus olla kotirouva.
En halua uraa enkä halua olla kotirouva. Joten, ei löydy kadehdittavaa noista.
En kummallekaan, kaikilla on omat ongelmansa. En ole koskaan haikaillut kotirouvuuteen koska siitä ei saa samanlaisia onnistumisen kokemuksia joita saa työstä. Tylsistyisin ja siitä taas voisi aiheutua muita ongelmia. Yksi tuntemani varakas kotirouva on aika onneton ihminen eikä parisuhteessa ole hurraamista.
Uraohjus on taas todennäköisesti joutunut uhraamaan elämästään jotain sen työuran alttarille ja tekemään kovasti työtä. Ei ole tämäkään minua varten sillä olen peruslaiska ja kiinnostunut monista asioista myös työelämän ulkopuolella.
En varmaan olisi kateellinen. Mulla on oma hyvä elämä. On minulla nytkin kavereita ja ystäviä, joilla on parempi uratilanne tai helpompaa taloudellisesti. Ei se ole minulta pois, vaan olen onnellinen heidän puolestaan.
Itse olen tehnyt valintani. En vaihtaisi työtäni, jossa viihdyn, vaikka palkka on vain keskivertoa eikä urakan ole nousukiidossa. Toisaalta en vaihtaisi keskipalkkaista miestänikään, vaikka joku miljonääri lupaisi kuun taivaalta.
Kateus ei johda mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisellä tasolla: kotirouvuus ei poissulje sitä, etteikö olisi mielekästä, älykästä, itseä kehittävää yms. tekemistä. Alistua ei todellakaan tarvitse, kotirouvuus perustuu omaan haluun ja tietysti siihen, että on mahdollisuus olla kotirouva.
Ei tämä oikein kerto mitään. Yleisellä tasolla mikään ei poissulje mitään.
Sille urallaan menestyvälle.
Uraputkesta en piittaa, ei minulle ole tärkeää saada toinen toistaan hienompia titteleitä, mutta mahdollisuus hyödyntää osaamistaan työelämässä olisi kyllä jotakin.
Puolisonsa siivellä elävä joutuu koko ajan olemaan vähän varpaillaan ja mielin kielin, siksi se ei houkuta. Ei koskaan tiedä, milloin se vaihtaa nuorempaan ja nätimpään. Tietysti firmakin voi irtisanoa tai mennä konkkaan, mutta uusi työ on helpompi löytää kuin uusi varakas puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo toki, kun palstalla tämä(kin) asia esitetään mustavalkoisena.
En jaksaisi kadehtia ystäviäni. Iloitse heidän puolestaan. Itselleni valitsisin noista mielekkään uran, mutta vapaa-aikakin kelpaisi, tässä odottelenkin mieheni vaurastumista, yritän tosin itse voittaa meidän vedon, mutta saa hänkin voittaa. En oikeastaan halua valita vain toista, haluan molemmat tai siis jotain tuolta väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on mahdollista että on kaikkea kaikessa. Mutta yleisellä tasolla oleva viestisi ei kerro mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on mahdollista että on kaikkea kaikessa. Mutta yleisellä tasolla oleva viestisi ei kerro mitään
Mikä on pointtisi? Hiusten halkominen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointtini on että viestisi ei sano mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointtini on että viestisi ei sano mitään
Ok asia selvä.
Teoriassa monikin asia on eri kuin käytännössä. Miten sen elättäjän rahat ovat vain hänen, kun ollaan avioliitossa(olettaen, että kotirouva on aviotermi). Avioerossahan menee kaikki puoliksi.