Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalikokoisten naisten vastaisku, meitä ei unohdeta

Vierailija
24.10.2018 |

https://www.iltalehti.fi/muoti/d5c73ea7-acae-434c-bdf3-0ef43534f9e4_mu…

Eikös suurin osa näistä naisista ole isompia kuin normaalikokoinen?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavia ovat kaikki.

Vierailija
2/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat juuri niitä normaalipainoisia naisia, joilla on vähän läskiä normaalipainon sallimissa rajoissa. Normaalipaino sisältää rasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ameriikassa kaikki on suurempaa. Siellä varmaan nuo BMI 27-30 ovat keskikokoisia.

Onhan sikäläinen ”middle size family car” meillä iso perheauto. Miksi ei sama luokitus ihmistenkin koossa sitten.

Vierailija
4/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon hampurilaisen syönnin olisin jättänyt pois, ei näytä mukavalta.

Sitten mietin: laihalla se ei haittaisi. ELi kylläpä mainonta on vaikuttanut omaankin näkemykseen.

Vierailija
5/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/muoti/d5c73ea7-acae-434c-bdf3-0ef43534f9e4_mu…

Eikös suurin osa näistä naisista ole isompia kuin normaalikokoinen?

Tarkoitetaanko normaalikokoisella nyt sitä normaalia BMI:tä?

Vierailija
6/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ameriikassa kaikki on suurempaa. Siellä varmaan nuo BMI 27-30 ovat keskikokoisia.

Onhan sikäläinen ”middle size family car” meillä iso perheauto. Miksi ei sama luokitus ihmistenkin koossa sitten.

Kyllä nämä ovat ihan 21-24,99 porukkaa.

Vierailija
7/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ainakin suurin osa myytävistä vaatteista on  akselilla xs, s, m, l ja xl. Stockmannin valikoimissa suurin koko on 44-46. xl-> vaatteita on aika vähän tarjolla. No onnekkaat pienikokoiset aina nurisevat ja käyttävät lihavempia oman pahan olonsa maalitauluna. Olkaa iloisia hyvästä kropastanne,älkääkä aina olko isokokoisten ihmisten kimpussa.  Jos te siitä huolimatta että valtaosa vaatteista on teille suunnattuja, ette löydä sopivia vaatteita, niin bad luck. Mutta se ei ole isokokoisten ihmisten vika.

Vierailija
8/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä keskimääräinen vaatekoko taisi olla 14, aika lailla siltä nuo näyttävät.

Vierailija
9/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colette kirjoitti:

Jokainen oli läski. Toisaalta täysin "normaalia" läskien keskuudessa. Mitäpä muuta olisi voinut odottaa?

Normaali paino    18.5 - 24.99

Lievä lihavuus    25.0 - 29.99

Tuohon normaalipainoon on laskettu naiselle normaali rasvaprosentti ja naisen kehon tulee sisältää rasvaa toimiakseen normaalisti. Normaalipainoinen ei ole läski, sillä vasta lievästi lihava on lievästi läski. 24,99 sopii tankerojalat, päärynäpylly, omppumaha jne. eli normaalipaino ei tarkoita rasvatonta. Normaalipainoinen ei ole lihava, vaikka sisältää rasvaa.

10/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät? Oliko jokaisen kuvan alla mainitu kyseisen mallin pituus ja paino ja rasvaprosentti?

Anteeksi nyt, mutta kyllä minusta nuo naiset olivat melkein kaikki vähän tanakoita. Korkeat korot ja kuvaaminen alaviistosta hoikentaa. Aikamoiset reidet oli useammalla. 

Enkä siis sano, että siinä olisi mitään pahaa/rumaa, mutta jos on isokokoinen, niin miksei voi olla sitä ihan rehellisesti? Miksi pitää valehdella itselleen?

Itse olen mitoissa 170/70 ja pidän itseäni lievästi / keskivaikeasti ylipainoisena. Olen ihan ok asian kanssa, hyväksyn siis itseni, mutta en valehtele itselleni, että olisin hoikka tai edes normaalipainoinen.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
11/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain pari noista oli normaalipainoisen näköisiä. Muut yliapinoisia, toki ihan nättejä silti.

Hassua, että noita pidetään jotenkin normaaleina kun itse pidän itseäni koossa 36 pullukkana :D

Mulle normaali tarkoittaa hoikkaa, ei treenattua eikä langanlaihaa.

Vierailija
12/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä termi midsize pitäisi kääntää välikokoiset naiset tai keskikokoiset naiset? Normikoiset viittaa ainakin ammattikielellä mittataulukon ihannemittoihin, ja näillä midsize-naisilla on kuitenkin enemmän tissiä ja takapuolta.

Itse olen juurikin tällainen keskikokoinen nainen. Nuorena olin hoikka, pystyin ostamaan kirpparilta melkein mitä tahansa, kun kaikki mahtui päälle. Sitten kun täytin 25 vuotta, kaikki muuttui. Minulla on esim. nyt niin isot rinnat, että on hankaluuksia löytää vaatteita jotka mahtuvat rintojen kohdalta kiinni, kun naistenvaatteissa ei ole enää muotolaskoksia antamassa rinnoille tilaa. Jos laihdutan, lihon takaisin samoihin mittoihin. Mutta olen kuitenkin liian pieni plus-kokoihin. Niissä on tilaa aivan väärissä paikoissa.

Vierailija
13/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 12 kg ylipainoinen ja nuo näyttivät kuuluvan samaan kategoriaan, osa jopa yli sen. Kuitenkin kun katsoo normaalia katukuvaa, niin me olemme ihan hyvän näköisiä ja sopivan kokoisia naisia, isompiakin on ja paljon. N44

Vierailija
14/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät? Oliko jokaisen kuvan alla mainitu kyseisen mallin pituus ja paino ja rasvaprosentti?

Anteeksi nyt, mutta kyllä minusta nuo naiset olivat melkein kaikki vähän tanakoita. Korkeat korot ja kuvaaminen alaviistosta hoikentaa. Aikamoiset reidet oli useammalla. 

Enkä siis sano, että siinä olisi mitään pahaa/rumaa, mutta jos on isokokoinen, niin miksei voi olla sitä ihan rehellisesti? Miksi pitää valehdella itselleen?

Itse olen mitoissa 170/70 ja pidän itseäni lievästi / keskivaikeasti ylipainoisena. Olen ihan ok asian kanssa, hyväksyn siis itseni, mutta en valehtele itselleni, että olisin hoikka tai edes normaalipainoinen.

Alapeukku sille, että pidät itseäsi mahd keskivaikeasti ylipainoisena noilla mitoilla. Mitä vaatekokoa käytät?

Pitkä on yleensä solakampi (ulkonäöltään) painostaan huolimatta, koska se jakautuu noin pitkälle alueelle. Se vaikuttaa vaatekokoihin myös.

Vierailija
15/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain pari noista oli normaalipainoisen näköisiä. Muut yliapinoisia, toki ihan nättejä silti.

Hassua, että noita pidetään jotenkin normaaleina kun itse pidän itseäni koossa 36 pullukkana :D

Olet kyllä tyhmä, jos tuo on totta.

Vierailija
16/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaksi mennyt tämä maailma, kun lievää ylipainoa pidetään uutena normaalina.

Vierailija
17/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan tajua tuota "vastaiskua". Tämän kokoiset ovat Suomessa enemmistö ja heille on vaatteita joka lähtöön.

Mallimaailma erikseen, hoikan pitää olla lähempänä 0-kokoa ja toisaalta taas Ashley Graham ei voi pahemmin pudottaa painoaan, jos haluaa jatkaa töitä plusmallina (vaihtoehtoisesti voi laihduttaa suoraan 0-kokoon.

Mallin tehtävä on antaa käsitys miltä vaate näyttää ostajan päällä. Plussakokoiset kaipasivat omia malleja, koska vaate 0-kokoisen päällä olevasta vaatteesta ei saa käsitystä miltä vastaava näyttää omassa koossa. Moni normaalikokoinen taas haluaa mieluummin nähdä haluamansa vaatteen hoikemman päällä ja samalla nähdä itsensä sen mallin kautta.

18/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukku sille, että pidät itseäsi mahd keskivaikeasti ylipainoisena noilla mitoilla. Mitä vaatekokoa käytät?

42-44 eli L/XL

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
19/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt tulla toimeen oman kroppanne kanssa - oli se sitten millainen tahansa. Moni täällä on vain huolestunut siitä onko oma paino sitä, mikä sopii kategoriaan "normaali". Eli toisin sanoen minkäänlaista sisäistä itseluottamusta ei löydy. Kaikki on vain kiinni siitä, että muut hyväksyisivät. Toisten määritelmät määrittelevät teidät.

Ja vaikka teille kissankokoisin kirjaimin tavaisi, että normaalin sisään mahtuu aika monenkokoista, niin sama koulukiusausmentaliteetti vain jatkuu. Haukkumalla ja pilkkaammalla muita, luullaan että oma olo paranee. No ei näytä paranevan. Negatiivisuus kerää negatiivisuutta ympärilleen. Tosielämässä teihin tuskin kukaan haluasi lähemmin tutustua.

Vierailija
20/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä tyhmä, jos tuo on totta.

Ehkä olenkin. Mutta pelkästä vaatekoostani tai painostani(170cm/59kg) ei voi sanoa ulkomuodosta mitään.

Itselläni ei esim ole rintoja, ja säärissä ja käsivarsissa ei ole juuri mitään. Kaikki läski on pakkautunut alavatsaan/jenkkakahvoihin ja reisien sisäpinnalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän