Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalikokoisten naisten vastaisku, meitä ei unohdeta

Vierailija
24.10.2018 |

https://www.iltalehti.fi/muoti/d5c73ea7-acae-434c-bdf3-0ef43534f9e4_mu…

Eikös suurin osa näistä naisista ole isompia kuin normaalikokoinen?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukku sille, että pidät itseäsi mahd keskivaikeasti ylipainoisena noilla mitoilla. Mitä vaatekokoa käytät?

42-44 eli L/XL

Nuot koot eivät ole mitenkään keskivaikeita.

Vierailija
22/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ameriikassa kaikki on suurempaa. Siellä varmaan nuo BMI 27-30 ovat keskikokoisia.

Onhan sikäläinen ”middle size family car” meillä iso perheauto. Miksi ei sama luokitus ihmistenkin koossa sitten.

Kyllä nämä ovat ihan 21-24,99 porukkaa.

Mistä tiedät? Oliko jokaisen kuvan alla mainitu kyseisen mallin pituus ja paino ja rasvaprosentti?

Anteeksi nyt, mutta kyllä minusta nuo naiset olivat melkein kaikki vähän tanakoita. Korkeat korot ja kuvaaminen alaviistosta hoikentaa. Aikamoiset reidet oli useammalla. 

Enkä siis sano, että siinä olisi mitään pahaa/rumaa, mutta jos on isokokoinen, niin miksei voi olla sitä ihan rehellisesti? Miksi pitää valehdella itselleen?

Itse olen mitoissa 170/70 ja pidän itseäni lievästi / keskivaikeasti ylipainoisena. Olen ihan ok asian kanssa, hyväksyn siis itseni, mutta en valehtele itselleni, että olisin hoikka tai edes normaalipainoinen.

Tässä ei ole kysymys siitä miltä ihmisistä tuntuu tai näyttää vaan tuijotamme lääkärien yms. laatimia painotaulukoita ja bmi-laskureita, joista näkyy mihin kukakin kuuluu.

Olet painoindeksilaskurin mukaan normaalipainoinen ja bmi:si on 24, 22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain pari noista oli normaalipainoisen näköisiä. Muut yliapinoisia, toki ihan nättejä silti.

Hassua, että noita pidetään jotenkin normaaleina kun itse pidän itseäni koossa 36 pullukkana :D

Mulle normaali tarkoittaa hoikkaa, ei treenattua eikä langanlaihaa.

Olet kyllä tyhmä, jos tuo on totta.

Ehkä olenkin. Mutta pelkästä vaatekoostani tai painostani(170cm/59kg) ei voi sanoa ulkomuodosta mitään.

Itselläni ei esim ole rintoja, ja säärissä ja käsivarsissa ei ole juuri mitään. Kaikki läski on pakkautunut alavatsaan/jenkkakahvoihin ja reisien sisäpinnalle.

Sinun BMI on 20,42, eli sieltä alemmasta päästä pituudellesi, joskaan et hätyyttele alipainon rajaa.

Vierailija
24/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukku sille, että pidät itseäsi mahd keskivaikeasti ylipainoisena noilla mitoilla. Mitä vaatekokoa käytät?

42-44 eli L/XL

Anteeks mitä? Mä oon 170/100 ja mulla ihan oikeesti on joskus tuo 42-44 jopa iso. Tietysti riippuu vaatemerkistä ja joissain tekee jopa 46 tiukkaa, mutta esim. joissain Kappahlin, Lindexin ja H&M vaatteissa mulla on 42-44 koko. Joskus 46.

Oot mua 30kg kevyempi ja sulla muka sama koko kun mulla? Kai se näköjään on sit mahdollista..

Vierailija
25/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ameriikassa kaikki on suurempaa. Siellä varmaan nuo BMI 27-30 ovat keskikokoisia.

Onhan sikäläinen ”middle size family car” meillä iso perheauto. Miksi ei sama luokitus ihmistenkin koossa sitten.

En usko, itse olen n 10 kiloa ylipainoinen eli BMI joku 26-27 ja näytän suurinpiirtein noilta naisilta.

Vierailija
26/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

42-44 eli L/XL

Anteeks mitä? Mä oon 170/100 ja mulla ihan oikeesti on joskus tuo 42-44 jopa iso. Tietysti riippuu vaatemerkistä ja joissain tekee jopa 46 tiukkaa, mutta esim. joissain Kappahlin, Lindexin ja H&M vaatteissa mulla on 42-44 koko. Joskus 46.

Oot mua 30kg kevyempi ja sulla muka sama koko kun mulla? Kai se näköjään on sit mahdollista..

Ihmiset ovat niin eri mallisia. Joillain kasvaa rinnat, jolloin paidan koko kasvaa ja joillain pehva jolloin housujen koko kasvaa. Jotkut ovat tasapötkylöitä, jolloin rasva jakaantuu tasaisesti, eikä kokokaan niin kamalasti suurene. Voi olla esim. alaosasta 36 ja yläosasta 46. Lisäksi riippuu siitä tykkääkö makkarankuorista vai siitä, että vaatteeseen jää lerpattamaan tyhjää kangasta.

Vierailija
27/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaaksi mennyt tämä maailma, kun lievää ylipainoa pidetään uutena normaalina.

Kyllä minun mielestä maailmassa on sairaampiakin juttuja...

Vierailija
28/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI jokaisella yli 27, joten ei mitään jakoa tähän huusholliin. Ainoastaan kuppikoko on muutamalla ok, mutta nekin hukkuvat muuhun massaan. Miksi eivät/ette laihduta missin mittoihin, kun tuosta nyt ei niin hirveän pitkä matka siihen ole.

29/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät? Oliko jokaisen kuvan alla mainitu kyseisen mallin pituus ja paino ja rasvaprosentti?

Anteeksi nyt, mutta kyllä minusta nuo naiset olivat melkein kaikki vähän tanakoita. Korkeat korot ja kuvaaminen alaviistosta hoikentaa. Aikamoiset reidet oli useammalla. 

Enkä siis sano, että siinä olisi mitään pahaa/rumaa, mutta jos on isokokoinen, niin miksei voi olla sitä ihan rehellisesti? Miksi pitää valehdella itselleen?

Itse olen mitoissa 170/70 ja pidän itseäni lievästi / keskivaikeasti ylipainoisena. Olen ihan ok asian kanssa, hyväksyn siis itseni, mutta en valehtele itselleni, että olisin hoikka tai edes normaalipainoinen.

Tässä ei ole kysymys siitä miltä ihmisistä tuntuu tai näyttää vaan tuijotamme lääkärien yms. laatimia painotaulukoita ja bmi-laskureita, joista näkyy mihin kukakin kuuluu.

Olen on siis nykystandardien mukaan ihan normaalipainoineksin ylärajalla. Nythän normaalipainon rajaa on nostettu sitä, mitä se on aikanaan ollut, sillä niin iso osa ihmisistä on ylipainoisia. Vielä joskus 70-luvulla 70 kg painava nainen oli tosiaan keskivaikeasti ylipainoinen. Silloin naisten keskivaatekoko oli 38, nyt se taitaa olla 42. Siitä huolimatta, että Keski-Euroopassa kokomitoitusta on suurennettu, eli täällä myytävä koon 36 vaate on Etelä-Euroopassa 40.

Olen itse lähemmäs viisikymppinen, ja tarkasten myös painoa oman nuoruuteni standardien valossa. Ja ne ovat todella paljon kireämmällä kuin nykyajan nuorilla, joista suurin osa on aikamoisia lylleröitä. Minun lukioaikoina jokainen yli 70 kg painava tyttö oli armottoman läski, normaalit nuoret lukiolaistytöt painoivat 50-55 kg. Lapsena luokallani ei ollut yhtään lihavaa. Nykyään jo ala-asteella iso osa lapsista on plösöjä.

🇺🇦🇮🇱

30/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

42-44 eli L/XL

Jos käytät vain jotain telttoja ja tunikoita niin varmasti sinulle menee satakiloisena koko 44. 

Kokeilepa vaikka H6M slim fit -farkkuja, veikkaan että et siihen kokoon mahdu. 

Kyllä minullekin noissa teltoissa menee koko 36 päälle, mutta en nyt sentään kuvittele olevani hoikka sen perusteella! Vähän realismia kehiin.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
31/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksikkäitä vartaloita, isomman naisen kanssa on ollutkin todella hyvää seksiä.

Vierailija
32/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

42-44 eli L/XL

Ollaan näemmä aikalailla samoissa mitoissa. Minä olen 170/70 ja vaatekokoa 42-44 tai 44-46 vaatteesta riippuen. Minä olen kuitenkin normaalipainoinen paitsi bmi mukaan myös omasta mielestäni. Tiesit kai että oikeasti sinäkin olet normaalipainoinen, se "keskivaikeasti ylipainoinen" on vain omassa päässäsi?

- eri

Vierailija
33/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säkki on säkki.

Ehkä Jenkeissä voi tulla pieni optinenharha kun ollaan totuttu näkemään vaan superlihavia niin silloin jo jotkut pikku pullukat alkavat näyttää jo melko normaaleilta vaikka eivät ole.

Vierailija
34/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen on siis nykystandardien mukaan ihan normaalipainoineksin ylärajalla. Nythän normaalipainon rajaa on nostettu sitä, mitä se on aikanaan ollut, sillä niin iso osa ihmisistä on ylipainoisia. Vielä joskus 70-luvulla 70 kg painava nainen oli tosiaan keskivaikeasti ylipainoinen. Silloin naisten keskivaatekoko oli 38, nyt se taitaa olla 42. Siitä huolimatta, että Keski-Euroopassa kokomitoitusta on suurennettu, eli täällä myytävä koon 36 vaate on Etelä-Euroopassa 40.

Olen itse lähemmäs viisikymppinen, ja tarkasten myös painoa oman nuoruuteni standardien valossa. Ja ne ovat todella paljon kireämmällä kuin nykyajan nuorilla, joista suurin osa on aikamoisia lylleröitä. Minun lukioaikoina jokainen yli 70 kg painava tyttö oli armottoman läski, normaalit nuoret lukiolaistytöt painoivat 50-55 kg. Lapsena luokallani ei ollut yhtään lihavaa. Nykyään jo ala-asteella iso osa lapsista on plösöjä.

Kyllä normaalipainon yläraja oli ainakin 80-luvulla jo se 25.

Vierailija
35/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsi on vaan rehellisesti läski 😊 lääkäri totesi että uusi kipulääkitys sitten laittaa aineenvaihdunnan stoppiin, varaudu painonnousuun! Veikkauksia, paljonko luulette että kiloja tulee? Mulla menee yleensä kaikki reisiin ja ahteriin! Oon melkein kolmikymppinen niin meniskö jo vatsanseudullekin?

Vierailija
36/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nostettu, ei sitä sen mukaan nosteta, että ihmiset lihoo. Sen sijaan vyötärönympärystä nostettiin, koska enää ei käytetä korsetteja tai korkeavyötäröisiä farkkuja vaan vyötärölinja on saanut leventyä rauhassa luonnolliseen muotoonsa. Samoin mikromuovi ja suolistoairaudet, hormonit ovat vaikuttaneet paksuuntumiseen. Bmi on uusi tapa laskea kun ennen vanhaan meillä oli vain paperinen painotaulukko, jossa ei mainittu BMI:tä. Painotaulukosta on itseasiassa pudotettu pari kiloa pois, minulla on vanha taulukko tallessa, eli nykyään pitää olla 2 kiloa kevyempi kuin ennen samaan pituuteen nähden. Esim. 90- luvulla oli pömppis muodissa, joka oli paljon rennompaa kuin oman tätini aikaan, jolloin heiltä "vaadittiin" vielä vyötäröä. Et sinä ainut "liki viisikymppinen" täällä ole, saati, ettei ihmisillä olisi eri ikäistä perhettä ja sukulaisia, jotta jokainen tietää vertailla. Ehkä olet asunut sellaisella paikkakunnalla, jossa on pidetty tuosta tätini kokemasta vyötäröpainostuksesta vielä kiinni kun muualla mentiin pehmeään pömppikseen. Silloin supermalleillakin oli pieni pömppis. Välillähän noilla on ollut pelkkä kuoppa.

Vierailija
37/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMI jokaisella yli 27, joten ei mitään jakoa tähän huusholliin. Ainoastaan kuppikoko on muutamalla ok, mutta nekin hukkuvat muuhun massaan. Miksi eivät/ette laihduta missin mittoihin, kun tuosta nyt ei niin hirveän pitkä matka siihen ole.

Nuo naiset tuskin sinun huusholliisi ovat tulossakaan, joten miksi ihmeessä heidän pitäisi sinun mieliksesi laihduttaa missin mittoihin?

Vierailija
38/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bmi on jotain 23 ja nuo naiset oli huomattavasti minua lihavampia. Ainoastaan viimeinen kuvien naisista oli normaalikokoinen. Ei näillä mitoilla kuulu olla röllömahaa tai ihran pursuamista. Käsitys normaalista on nykyään hämärtynyt. Eivät nuo naiset mitään superlihavia olleet ja on ihan ok olla tuon kokoinen, mutta normaalipainon skaalaan eivät mahdu. Turha totuutta on kieltää, suurin osa aikuisväestöstä on yli normaalipainon. 

Vierailija
39/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta. Jokainen noista naisista on minua reilusti kookkaampi, ja minullakin on kymmenisen kiloa ylipainoa. Sinänsä kiva juttu kiinnittää huomiota "väliinputoajiin", mutta kun nuo mallit eivät ole väliinputoajaa nähneetkään. 

Vierailija
40/77 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoinen on uusi normaali!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi