Normaalikokoisten naisten vastaisku, meitä ei unohdeta
https://www.iltalehti.fi/muoti/d5c73ea7-acae-434c-bdf3-0ef43534f9e4_mu…
Eikös suurin osa näistä naisista ole isompia kuin normaalikokoinen?
Kommentit (77)
No olihan tuolla useampikin sellainen kuin viimeisessä kuvassa.
Jos on lyhyt, mahdollisesti lyhytraajainenkin, näyttää normaalipainoisena ehkä tymäkämmältä kuin pidempi ihminen. Minä ainakin näytän, olen 160 cm ja vaatekokoni on 36-38. En ole siro.
Itse olen 165cm pitkä ja painan 54kg. Mielestäni olen normaalipainoinen ja ns. keskikokoinen. En ole laiha, mutta en pulleakaan.
Nauroin tälle jutulle. :D NORMIkoko up my ass. Plussaahan nää kaikki on.
Vierailija kirjoitti:
Meitsi on vaan rehellisesti läski 😊 lääkäri totesi että uusi kipulääkitys sitten laittaa aineenvaihdunnan stoppiin, varaudu painonnousuun! Veikkauksia, paljonko luulette että kiloja tulee? Mulla menee yleensä kaikki reisiin ja ahteriin! Oon melkein kolmikymppinen niin meniskö jo vatsanseudullekin?
Reisiin 10 ja vatsaan 5 kiloo. Kerro sitten miten kävi.
Ei ole ihme että normaali ei kelpaa.
Ongelmanahan tuossa on se, että "mid size" ei tarkoita varsinaisesti mitään. Kun tuota Instagramia selailin, niin kyllä iso osa naisista vaikuttaa ylipainoisilta tai lihavilta ennemmin kuin normaalipainoisilta, mikä on se oikeasti muotimaailmassa väliinputoava porukka tänä päivänä. Briteissä (kuten Suomessakin) naisten keskimääräinen painoindeksi on selvästi ylipainon puolella, joten sinänsä käy järkeen että "keskikokoinen" vaatekin ymmärretään nykyään sellaisena, joka mahtuu ylipainoisen päälle. Sellaista BMI 21-23 ei edelleenkään näe mediassa juuri koskaan, tuolla sivullakin silmämääräisesti ihan pari korkeintaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ameriikassa kaikki on suurempaa. Siellä varmaan nuo BMI 27-30 ovat keskikokoisia.
Onhan sikäläinen ”middle size family car” meillä iso perheauto. Miksi ei sama luokitus ihmistenkin koossa sitten.
Kyllä nämä ovat ihan 21-24,99 porukkaa.
Mistä tiedät? Oliko jokaisen kuvan alla mainitu kyseisen mallin pituus ja paino ja rasvaprosentti?
Anteeksi nyt, mutta kyllä minusta nuo naiset olivat melkein kaikki vähän tanakoita. Korkeat korot ja kuvaaminen alaviistosta hoikentaa. Aikamoiset reidet oli useammalla.
Enkä siis sano, että siinä olisi mitään pahaa/rumaa, mutta jos on isokokoinen, niin miksei voi olla sitä ihan rehellisesti? Miksi pitää valehdella itselleen?
Itse olen mitoissa 170/70 ja pidän itseäni lievästi / keskivaikeasti ylipainoisena. Olen ihan ok asian kanssa, hyväksyn siis itseni, mutta en valehtele itselleni, että olisin hoikka tai edes normaalipainoinen.
Alapeukku sille, että pidät itseäsi mahd keskivaikeasti ylipainoisena noilla mitoilla. Mitä vaatekokoa käytät?
Pitkä on yleensä solakampi (ulkonäöltään) painostaan huolimatta, koska se jakautuu noin pitkälle alueelle. Se vaikuttaa vaatekokoihin myös.
Minä olen 172cm/67kg.
Ihan selkeästi on vatsaa ja löllöä keskivartalossa. Olen myös mies, ja hoikkuudesta huolimatta lihasmassaa on takuulla enemmän kuin useimmilla naisista. Joo myös teillä vauvojen ja kauppakassien nostelijoilla.
Muutama kilo pois ja olisin laihaläski.
Kuntoilua ja painotreeniä niiin katsoisin olevani normaalivartaloinen. Normaaliin elämäntapaan kuuluu liikunta. Siihen ei kuulu herkut.
Rima on laskettu liian alas ettei kenellekään tulisi paha mieli.
Nämä eivät ole normaalipainoisia. Normaalipainoinen on esimerkiksi 170/58 mitoilla varustettu ihminen. Jopa 170/55 on normaalipainoinen. Toisaalta myös 170/64 on normaali. Nämä nyt siis täysin esimerkkinä. Kuvan naiset olivat toki ihan hyvännäköisiä kaikki ei siinä mitään, mutta kyllä jokainen on ylipainoinen, ei normaali. En siis ymmärrä tätä asiaa, kun ylipaino on muka "normaali"?
Vierailija kirjoitti:
Mun bmi on jotain 23 ja nuo naiset oli huomattavasti minua lihavampia. Ainoastaan viimeinen kuvien naisista oli normaalikokoinen. Ei näillä mitoilla kuulu olla röllömahaa tai ihran pursuamista. Käsitys normaalista on nykyään hämärtynyt. Eivät nuo naiset mitään superlihavia olleet ja on ihan ok olla tuon kokoinen, mutta normaalipainon skaalaan eivät mahdu. Turha totuutta on kieltää, suurin osa aikuisväestöstä on yli normaalipainon.
Voi todellakin olla ihan selkeä läskimaha/läskikädet tai läskipeppu normaalipainossa. Katsos silloin kun se normaali rasvamäärä kerääntyy yhteen kohtaan kehossa niin siinä se äpöttää, eikä lähde mihinkään. Itselläni oli läskimaha vielä BMI 17, koska olen omppu ja se palleromaha kerää kaiken rasvan. Kädet ja jalat on luuta ja nahkaa, mutta maha pallero. Samoin yläasteella olin normaalipainoinen, mutta maha ei mahtunut muuten kokoisiini housuihin. Se rasva voi kerääntyä vain yhteen kohtaan ja kasvot, peppu ja raajat olla luisevat.
Petyin noihin kuviin kun luin tästä ns. "kamppanjasta". odotin näkeväni normaalipainoisia naisia, monen muotoisia ja ehkä hieman jopa normipainon yläpuolella olevia mutta aivan kaikki kuvassa olevista olivat ylipainoisia. Missä on normaalipainoiset BMI 22-25 naiset?
Vierailija kirjoitti:
Nämä eivät ole normaalipainoisia. Normaalipainoinen on esimerkiksi 170/58 mitoilla varustettu ihminen. Jopa 170/55 on normaalipainoinen. Toisaalta myös 170/64 on normaali. Nämä nyt siis täysin esimerkkinä. Kuvan naiset olivat toki ihan hyvännäköisiä kaikki ei siinä mitään, mutta kyllä jokainen on ylipainoinen, ei normaali. En siis ymmärrä tätä asiaa, kun ylipaino on muka "normaali"?
Sinun henkilökohtaisella mielipiteellä ei ole mitään merkitystä.
Normaalipainon kullekin pituudelle voit katsoa painotaulukosta.
https://peda.net/raahe/peruskoulut/saloisten-koulu/oppiaineet/kotitalou…
170/70 on normaalipainoinen :)
Miten mä voin olla normaalivartaloinen, kun maha hyllyy ja jenkkakahvat tursuaa?
Riittääkö jengille se, että on jonkun taulukon mukaan ”normaali”, vaikka näyttää perunasäkiltä?
Lohduttaako se ”normaalius” jotenkin?
🇺🇦🇮🇱
Ehkä 2-3 naista oli normaalilla vartalolla mutta muut oli jo pulleita.
Vierailija kirjoitti:
BMI jokaisella yli 27, joten ei mitään jakoa tähän huusholliin. Ainoastaan kuppikoko on muutamalla ok, mutta nekin hukkuvat muuhun massaan. Miksi eivät/ette laihduta missin mittoihin, kun tuosta nyt ei niin hirveän pitkä matka siihen ole.
Miksi pitäisi olla missin mitoissa? Ei ole mitään syytä, ei yhtäkään, ellei sitten ole menossa kilpailemaan missin tittelistä :)
Se painotaulukon alarajoilla keikkuminen vaatii useimmilta epänormaalin alhaista kalorimäärää ja johtaa helposti syömishäiriöihin kun joutuu vahtaamaan mittojaan. Sitten on kamala olo menkka- ja ruokaturvotuksista ja henkisesti huono olo koko ajan kun ei voi olla normaali ja nauttia elämästä. Esimerkiksi 3 tuttuani vahtaavat painoaan hullun lailla ja ovat milloin milläkin extradieetillä kun pelkkä alhainen kalorimäärä ei riitä pitämään painoa alarajoilla. Ei sellainen ole tervettä.
Kaffepulla kirjoitti:
Miten mä voin olla normaalivartaloinen, kun maha hyllyy ja jenkkakahvat tursuaa?
Riittääkö jengille se, että on jonkun taulukon mukaan ” normaali”, vaikka näyttää perunasäkiltä?
Lohduttaako se ” normaalius” jotenkin?
Se riittää lääkärille ja muiden mielipiteillä ei ole merkitystä. Älä turhaan anna muille ihmisille valtaa määritellä sinua hatusta vedetyillä mielipiteillä.
Suora lainaus linkistä Whowhatwearin mukaan Iso-Britanniassa keskimääräinen vaatekoko on 44.
Lienee Suomessa sama, joten repikää kuikelot siitä.
Tuo painonhallinnan vaikeus johtuu siitä, että ihmiset syövät vääränlaista ravintoa, teollisesti prosessoitua lisäainepaskaa.
Katselepa vaikka kuvia 70-luvulta, silloin kaikki olivat hoikkia. Ruoka oli perunaa, ruisleipää, lihaa ja kastiketta.
Ei litkitty limua, ei mussutettu sipsejä eikä karkkia.
🇺🇦🇮🇱
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ameriikassa kaikki on suurempaa. Siellä varmaan nuo BMI 27-30 ovat keskikokoisia.
Onhan sikäläinen ”middle size family car” meillä iso perheauto. Miksi ei sama luokitus ihmistenkin koossa sitten.
Kyllä nämä ovat ihan 21-24,99 porukkaa.
Mistä tiedät? Oliko jokaisen kuvan alla mainitu kyseisen mallin pituus ja paino ja rasvaprosentti?
Anteeksi nyt, mutta kyllä minusta nuo naiset olivat melkein kaikki vähän tanakoita. Korkeat korot ja kuvaaminen alaviistosta hoikentaa. Aikamoiset reidet oli useammalla.
Enkä siis sano, että siinä olisi mitään pahaa/rumaa, mutta jos on isokokoinen, niin miksei voi olla sitä ihan rehellisesti? Miksi pitää valehdella itselleen?
Itse olen mitoissa 170/70 ja pidän itseäni lievästi / keskivaikeasti ylipainoisena. Olen ihan ok asian kanssa, hyväksyn siis itseni, mutta en valehtele itselleni, että olisin hoikka tai edes normaalipainoinen.
Et kyllä mitenkään ole keskivaikeasti ylipainoinen, kun sun painoindeksi on 24,22. Et ole siis edes lievästi lihava vaan ihan normaalipainoinen.
10 vuotta ja normaalikokoiset on alkaen 100 kiloa.
Mielestäni suurin osa kuvien naisista on ainakin hiukan ylipainoisia, mutta kauniita kaikki. Enemmän ärsyttää se että sekä runsaiden että hoikkien naisten oletetaan olevan super kurvikkaita seksybeibejä ja sellainen normi sporttinen, (ei kuitenkaan mikään bikinifitnesskroppa) puuttuu.
Alla olevassa linkissä on normaalikokoisia, toki hyvin urheilullisia naisia, ei kuitenkaan mitään Sofia belorffeja silikoneineen ja pystypyrstöineen vaan normi naisia.
https://www.theodysseyonline.com/dear-mainstream-media-stop-sending-mix…