Muistatteko, kun viikko rytmittyi tv-sarjojen mukaan?
Muistaako kukaan muu tai kaipaako niitä aikoja, kun viikko rytmittyi tv-sarjojen mukaan? Ei siitä niin monta vuotta ole. Muistan, kun jo sunnuntaina aloin odottaa, että maanantaina tulee joku ohjelma, tiistaina joku ja joka päivä tuli parhaaseen katseluaikaan hyvä tv-sarja. Se oli viikon kohokohta. Aamulla koulussa en olisi malttanut odottaa iltaa. Aika vähän tulee nykyään tv:stä mitään sarjoja.
Kommentit (36)
Hill Street Blues, Tyttökullat, Cheers, Lovejoy, Bergerac 80 - luvulla noita oli ja superhyviä minisarjoja: 5 mustaa kanaa, vastatuuleen (vai oliko jo 70-l?) Jne. 90- luvun alussa mun suosikki oli ne neljä sisarusta, en muista sarjan nimeä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan, mutta en kaipaa juurikaan sitä. Oli vain ärsyttävää, kun jäi jännään kohtaan ja joutui odottaa koko viikon. Nykyään on mukavaa, kun saa katsoa esim. Netflixistä koko tuotantokauden omaan tahtiin.
Toisaalta kyllä sarjat herätti enemmän keskustelua, kun kaikki seuraavat olivat juuri edellisenä iltana saman jakson katsoneet. Ja mun tuli luettua kirjoja enemmän silloin, kun oli vain se pari sarjaa mitä seurasi (=pari iltaa telkkarille ja loput kirjoille).
Joo, Netflixistä saa katsottua koko kauden putkeen. Itse olen huomannut sarjoja ahmiessani, että edes ne hyvät sarjat ahmittuna lyhyessä ajassa eivät jää mieleen. Onko muilla samoja kokemuksia?
Itse tykkään katsoa seuraamani tv-sarjat silloin kun tulevat paria poikkeusta lukuunottamatta.
Onhan se sillä hetkellä kiva kun saa imaista koko kauden kerralla, mutta mikäli hyväkin sarja kyseessä niin jälkeenpäin harmittaa kun tuli katsottua niin nopeasti. Kyllä sitä nautintoa kannattaa joskus pitkittää.
Joo! Se oli hienoa! Tuliko Täykkärit aina maanantaisin..? Ja Teho-osasto torstaisin? Ja Kotikatu oli kans hyvä. Ja silloin kauan sitten se Sydän toivoa täynnä. Nykyään en kato telkkaria juuri ikinä. Netflixiä jonkin verran mutta ei se oo oikein sama.
Salkkarit ma-pe 19.30 + Puol 9 uutiset joka ilta. Arvi Lindin muistan tosi hyvin vaikka olen vasta 28 v., ainoa kunnon ankkuri oli ja on edelleen
Lopetin salkkareiden katsomisen v. 2010 mentyään omituisuudessaan kaunareiden ohi. Edelleen kuitenkin Avara Luonto la 18.45 on viikon kohokohta.
Vierailija kirjoitti:
Muistan ylä-aste ajoilta kun torstaisin tuli lost! Sitten seuraavana päivänä luokkalaisten kanssa keskusteltiin siitä, toki muutama oli sitä mieltä että pas*a sarja miks katotte si 🤔😂
Mun yläasteajoilla torstaisin tuli Villi Pohjola, muistaakseni kasilta.
Keskiviikkona csi, myöhemmin grayn anatomia. Torstaina teho-osasto. Sitä kaipaan kaikista eniten.
Löydän joka päivälle nytkin kaikkea kivaa katsottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Keskiviikkona csi, myöhemmin grayn anatomia. Torstaina teho-osasto. Sitä kaipaan kaikista eniten.
Keskiviikkoisin tuli myös Roswell johonkin aikaan. Ja muistatteko 90-luvun puolivälissä ajanjaksoa, jolloin joku Teho-osaston tuotantokausi tuli lauantaina alkuillasta. Muistan siitä, kun se alkoi aina ensimmäisen yhteisen asuntomme saunavuoron jälkeen. Entäpä vielä vanhemmilta ajoilta, Ritari Ässä ja Spede show taisivat tulla maanantaisin?
Olen huomannut, että sarjojen bingetys on nykyään se "normaali" tapa seurata. Aika usein, jos jokin sarja ei aiheuta halua katsoa seuraavaa jaksoa heti putkeen, katselu jää kokonaan kesken ja yrittää löytää jonkin toisen sarjan, jota bingettää...
Johtunee siitä, kun tarjontaa on niin paljon mutta kaikkea ei ehdi katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Tiistaisin tuli kolmosen komediaputki, kolmas kivi auringosta, Frendit ja Ally McBeal. Jossain välissä Simpsonit.
Keskuviikkoisin csi, lauantaisin Uutisvuoto ja Frasier.
Teiniporukalla kokoonnuttiin aina katsomaan komediaputki, kaverin isä kutsui tätä "trio paskalaukaukseksi".
Kinkkuelämääkin oli tuolloin vielä jokseenkin kumouksellista, se piti myös tiirata porukalla.
Torstai on ollut hyvä telkkaripäivä joskus, ei enää. Tuli Villi Pohjola, Teho-osasto ja Lost klo 21.00. Tuliko NYPD blue sit vielä kympin uutisten jälkeen? Nuo kaikki sarjat sais tulla uusintana. NYPD ei ole tullut kertaakaan uudestaan :(
Minä päivinä tuli Sopranos ja Twin Peaks?
Olen ollut tuollainen koko elämäni. Mitä muutakaannvapaaajalla tekisi kun ei ole minkäänlaista sos elämää? Tv sarjojen hahmot on mulle läheisempiä kuin yksikään elävä ihminen
En. Minulla ei ole ollut televisiota 90-luvulta kunnes yle vero tuli. En enää oppinut sitä katsomaan, joten oli turha hankinta. Olisi nekin sataset voinut vaikka sijoittaa...
Vierailija kirjoitti:
Torstai on ollut hyvä telkkaripäivä joskus, ei enää. Tuli Villi Pohjola, Teho-osasto ja Lost klo 21.00. Tuliko NYPD blue sit vielä kympin uutisten jälkeen? Nuo kaikki sarjat sais tulla uusintana. NYPD ei ole tullut kertaakaan uudestaan :(
Minä päivinä tuli Sopranos ja Twin Peaks?
Sopranos tuli tiistaisin. Twin Peaksiä en muista.
Olihan se mukavaa. Maanantai-iltana taisi tulla leffa, tiistaisin ja keskiviikkoisin sarjoja, torstainakin jotain talk-showta, sitten olikin jo perjantai ja yleensä bileet jossain.
Joo, Netflixistä saa katsottua koko kauden putkeen. Itse olen huomannut sarjoja ahmiessani, että edes ne hyvät sarjat ahmittuna lyhyessä ajassa eivät jää mieleen. Onko muilla samoja kokemuksia?
Itse tykkään katsoa seuraamani tv-sarjat silloin kun tulevat paria poikkeusta lukuunottamatta.