Haluan stressittömän työn, jossa on hyvä ilmapiiri.
En halua ahdistavaa tunnelmaa, mieli ei kestä. Missä on hyvä fiilis? Oikeas työntekoa en pelkää, fyysisesti raskastakaan.
Kommentit (17)
Ilmapiiri riippuu niin henkilöistä. Itse sain taas pettyä mutta on se varmaan yleistäkin, että seläntakana yhtä aina haukutaan. No positiivista kai, ettei päin naamaa haukuta.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastonhoitaja! Saisipa vaan työntää kirjakärryä ja istua päivät hiljaisuudessa.
Millä vuosikymmenellä olet viimeksi käynyt kirjastossa?
T. Kirjastonhoitaja jolla on tällä viikolla 8 koululaisryhmää vinkkauksessa ja opetuksessa, kaksi muuta tapahtumaa ja loputon määrä huonosti käyttäytyviä asiakkaita. Lisäksi pitää valmistella asioita kunnanhallitukselle kun johtaja on sairaana. Eipä ole stressiä, ei.
Ei oo sellaista näkynyt. Ja mä oon kokeillut yksityistä, kuntaa ja valtiota. Valtiolla oli huonoin työilmapiiri.
Kukapa ei sellaista työtä haluaisi. Minä olisin valmis tinkimään ansiotasostani huomattavasti, jos ei tarvitsisi stressata ja työkaverit olisivat edes jotensakin tavallisia ja mukavia ihmisiä. Ajatelkaa: nukun kahdekstan tuntia, työpäivään matkoineen kuluu yhdeksän tuntia ja jäljelle jää seitsemän tuntia, joista pääosa olisi kuitenkin jotakin muuta kuin korkeasta palkasta nauttimista.
Vaan mikä työ ketäkin stressaa? Minä ahdistun hirveästi yksitoikkoisista töistä. Olen ollut jossakin työvoimapoliittisessa harjoittelussa kirjastossa, ja se kirjojen hyllyttäminen oli kertakaikkiaan hirveää. Ajatukseni laukkasivat todella ahdistavasti. Vaan eihän kaikkien pääppö tietenkään ole samanlainen, kaikkia ajatukset eivät vaivaa. Äh, anteeksi tilitykseni, ettehän te tällaista tajua, kun ette ole kokeneet.
Ruumishuoneelle. Siellä ei asiakkaat valita.
Vierailija kirjoitti:
Kukapa ei sellaista työtä haluaisi. Minä olisin valmis tinkimään ansiotasostani huomattavasti, jos ei tarvitsisi stressata ja työkaverit olisivat edes jotensakin tavallisia ja mukavia ihmisiä. Ajatelkaa: nukun kahdekstan tuntia, työpäivään matkoineen kuluu yhdeksän tuntia ja jäljelle jää seitsemän tuntia, joista pääosa olisi kuitenkin jotakin muuta kuin korkeasta palkasta nauttimista.
Vaan mikä työ ketäkin stressaa? Minä ahdistun hirveästi yksitoikkoisista töistä. Olen ollut jossakin työvoimapoliittisessa harjoittelussa kirjastossa, ja se kirjojen hyllyttäminen oli kertakaikkiaan hirveää. Ajatukseni laukkasivat todella ahdistavasti. Vaan eihän kaikkien pääppö tietenkään ole samanlainen, kaikkia ajatukset eivät vaivaa. Äh, anteeksi tilitykseni, ettehän te tällaista tajua, kun ette ole kokeneet.
Ei olekaan. Oma pyypyyni tykkää tosi paljon yksinkertaisista hommista, kuten postinlajittelu. Tosin viimeinen tunti on siinäkin vähän stressaavaa, mutta kyllä sen kestää.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassa.
Miksi tätä on miinustettu? Minä olen ollut töissä tuntiopettajana ja kaupan kassana extrasin sillä tuntiopen palkka kehno eikä tietty lomarahoja. Oli taivaallista olla kassalla verrattuna opeen. Toki fyysisiä rasitusvammoja ilmenee jos tekee paljon pitkiä 11 tunnin päiviä ison marketin ruuhkaisimmalla kassalla. Vielä jos pääsee välillä hyllyttämään niin on tosi kivaa. Ihmettelin että voiko tällaisesta oikeasti saada rahaa.
Haaveilen vielä kassaextran hommista. Omat harrastukset ovat niin vaativia ja haasteellisia että haluan simppelin työn.
Työkkäri. Palstan mukaan siellä ei tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastonhoitaja! Saisipa vaan työntää kirjakärryä ja istua päivät hiljaisuudessa.
Saisikin! Ei ole kirjastossa enää nykyään hiljaista ei, kun nimenomaan korostetaan sitä, että kirjastossa ei tarvitse enää olla hiljaa. Kun kaikkien pitää nykyään saada pitää ääntä ihan joka hetki ihan joka paikassa.
Mulla on stressitön ja kiva työ. Työkaverit kivoja, palkka kohtuu hyvä (5750). Saan matkustella, käytännössä silloin kun haluan. Välillä otan sellaisen viikon "tutustumis" kiertueen ja valitsen hyvät hotellit, joissa syön, nukun ja rentoudun hyvin.
Ei ole stressiä myynnistä tai tuloksesta. Olen asiantuntija ja käyn tutustumassa siihen miten loppukäyttäjät käyttävät järjestelmiä ja olisiko heillä jotain uusia toiveita.
En vaihtaisi.
Meillä vanhusten kotihoidossa on yllätys yllätys melko stressitöntä. Syynä juuri se, että meillä on hyvä työilmapiiri ja aina saa apua jos tarvitsee. :) Melkein mikä tahansa työ on stressaavaa, kun sitä joutuu tekemään väärien tyyppien kanssa.
Se on ihan kiinni siitä työyhteisöstä ja etenkin johtamisen laadusta. Samat työtehtävät stressaa toisessa yhteisössä, toisessa taas voi viihtyä erinomaisesti ilman stressin häivääkään.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle sopisi sellainen museovahdin tmv. työ, jossa lähinnä istutaan hiljaa paikallaan näyttelytilassa, ei tarvitsisi edes työntää mitään kärryä.