Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten painavat käsipainot kannattaisi hankkia?

Vierailija
23.10.2018 |

Miten painavat olisi hyvät aloittelijalle? Tai jos hankkii semmoisen missä vaihdettavat levyt, mihin asti kannattaisi olla varaa jos voimat kasvavat pikkuhiljaa?

Ihan perusliikkeitä ajattelin tehdä. Salia ei ole lähellä, asun aika perämetsässä.

Kellään kokemuksia, millaisilla palstalaiset treenaavat?

Olen 171cm/64kg. Liikunta on tällä hetkellä kävelyä metsäpolulla, kesällä aloitin hölkkäämisen mutta se jäi kun polviin alkoi sattumaan ja iski laiskuus :D Lihaskuntoharjoittelua en ole tehnyt.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsipainot on aika rajoitetut välineet. Enemmän saat hyötyä hankkimalla kahvakuulia. Katso treeniohjeita juutupesta "kettlebell".

Vierailija
22/32 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei painavia kaikille. Osalle riittää oman tuntemuksen mukaan ne. Voi olla kevyetkin. Jokainen tavallaan. Kannattaa miettiä miten se vaikuttaa nivelien kulumiseen vai kunnossa pysymiseen ja lihakset. Mitään vammoja et halua kehoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan salille jos mahdollista.

Vierailija
24/32 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä hajet sellasen 10kg setin x 2 .   jotain 25e kappale. Siinä voit sitte parin kilon välein säädellä painoja.

Tai onkai noita muuallaki,,mutta voi maksaa tuplaten.

Vierailija
25/32 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 10 kg painot mutta en jaksa nostaa näitä kertaakaan! :(

Vierailija
26/32 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin 1,5 kilon ja 3 kilon painot. Mielestäni niillä pääsee hyvin alkuun.

Vierailija
27/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itse aloittajana 3 kg painot, eikä niitä jaksa kauaa nostella.

Vaihdan kevyempiin, mutten tiedä minkä painoiset ensisijassa, niin ajattelin hankkia useamman kokoisia,

joista kevyimmät voi olla sellaiset linjakkaamman malliset, niin että ne sopivat hyvin vauhdikkaampiin liikkeisiin. Myös ranne-/nilkkapainoja olen ajatellut. En ole kovin vaativa painojen suhteen. Suosittu metalli ei ole suosikkini, mutta ei varsinkaan sellaiset liukkaat muoviset. Käteni eivät hikoa, sen puoleen ei tarvi ajatella.

Vierailija
28/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut 5 kg:n painot, en ymmärrä mitä tekisin kevyemmillä. Olen ihan nuoresta tytöstä  asti tykännyt kantaa painavia tavaroita. Olen vahvarakenteinen, en lihava, amatsoni.

Vierailija
29/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painavat käsipainot voi hankkia esim kaupasta ostaen.

Vierailija
30/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsipainot on vähän hankalat kun joka liikkeeseen pitää melkein olla eri painot, eli niitä tarvitsee aikamoisen pinon. Vaihdettavat esim 2-12kg voisi olla sellainen millä pääset jo alkuun. 

Käsipainojen lisäksi tai sijasta kannattaa perehtyä myös jumppakuminauhoihin. Ne ovat halvempia, helpompia säilyttää ja niillä pystyy treenaamaan aika monipuolisesti. 

Jos et ole aiemmin lihaskuntoharjoittelua tehnyt niin hyötyisit kyllä varmasti siitä että joku osaava valmentaja tai fyssari tekisi sinulle ohjelman, opettaisi oikeat suoritustavat ja neuvoisi mitä kannattaa hankkia. 

Itse sain tälläisen palvelun lääkäriaseman fysioterapeutilta kun minulle tehtiin kuntouttava treeniohjelma olkapäävamman jälkeen. 

Vierailija
31/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkiämpäri täyteen märkää soraa ja ei kun nostelemaan. Toinen vaihtoehto laittaa kiviä reppuun ja nostella sitä.

Vierailija
32/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse mitään käsipainoja. Teet punnerruksia, vatsoja ja käyt lenkillä.