Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roosa-nauha -keissi osoittaa vain suomalaisten tyhmyyden

Vierailija
23.10.2018 |

Ongelmahan ei ole se, ettei työntekijä noudattanut sääntöjä. Ongelma on se, ettei suurin osa suomalaisista ole riittävän älykkäitä kyseenalaistamaan totuttuja tapoja.

Säännöt ovat ihmisten laatimia ja joskus huonosti mietittyjä. Keissi on myös huonoa mainosta työnantajalle, joka ei näköalattomuuttaan tai vallanhimoaan suostunut arvioimaan, pitäisikö noita sääntöjä tarkistaa joidenkin tapausten osalta. Roosa-nauha ei ole poliittinen tai uskonnollinen tunnus, eikä aiheuta vaaraa kyseisen työtehtävän suorittamisessa. Vai tunnustaako joku ihan tosissaan vastustavansa syöpätutkimusta?

Yleisesti ottaen on käsittämätöntä, miten heikossa suomalaisten kriittinen arviointikyky sekä tämän palstan että IL:n kommenttikentän perusteella on: "Näin pitää tehdä, koska säännöt." Mutta kun ne säännöt ovat edelleenkin ihmisten laatimia, ja ihmiset ovat erehtyväisiä. Käyttäkää nyt hyvän tähden aivojanne ja lakatkaa olemasta tollaisia lampaita!

Kommentit (231)

Vierailija
181/231 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ihmiset ylipäätänsä tarvitsevat tällaisia roosa-nauhoja yms. näyttämään muille miten hyviä ihmisiä he ovat? Miksi nämä ihmiset eivät voi lahjoittaa rahaa tämän saman asian eduksi ilman tarvetta saada tällaista "Huomaatteko kaikki, että minä olen hyvä ihminen" merkkejä?

Vierailija
182/231 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut ihmiset ylipäätänsä tarvitsevat tällaisia roosa-nauhoja yms. näyttämään muille miten hyviä ihmisiä he ovat? Miksi nämä ihmiset eivät voi lahjoittaa rahaa tämän saman asian eduksi ilman tarvetta saada tällaista "Huomaatteko kaikki, että minä olen hyvä ihminen" merkkejä?

Jotkut varmasti pitävät merkkiä juuri siksi, mutta monelle se on myös keino edistää kannattamansa asian näkyvyyttä. Ei kaikessa ole kysymys huomioh*oraamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/231 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, olisit varmasti varsin "miellyttävä" työkaveri. Mutta ei sinulla mitään töitä ole, koska olet auktoriteettivastainen. Työpaikalla määrää pomo, eikä alaiset. Ja auktoriteettivastainen alainen saa potkut, tietysti.

Olen kyllä aina saanut pelkästään kehuja. Muun muassa siitä, että uskallan puhua vaikeistakin aiheista ja asettua oikeudenmukaisuuden puolelle. Ajan henki toki on, että auktoriteettivastaisen henkilön on erittäin vaikeaa löytää töitä.

Ap

Eli olet saanut potkut.  No, ainahan sulla on mahdollisuus perustaa itse yritys ja tehdä siitä täysin sääntövapaa alaisille. Katsotaan kauanko sun yritys pysyy pystyssä;)

En ole saanut potkuja.

Ap

En usko sinua. Mutta ihan sama. Et vastannut kuitenkaan tuohon toiseen kommenttiin mitenkään. Kun kerran olet auktoriteettivastainen, niin mikä estää sinua perustamasta omaa yritystä?

Vierailija
184/231 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kysymys on bisneksestä. Ihanko oikeasti kuvittelette, ettei Roosa-kampanjan takana ole bisnestä? 

Antero Vartia on ilmoittanut ryhtyvänsä voittoa tavoittelemattomaan ilmastonmuutoksenvastaiseen työhön. Siksi hän ei enää hae kansanedustajaksi. Mutta uskotteko oikeasti, ettei Antero Vartia nettoa mukavia summia voittoa tavoittelemattomalla työllään? Antero julistaa yleviä ja tekee sillä hyvät rahat.

Vierailija
185/231 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työasuun ei kuulu mitkään nauhat enkä halua niitä nähdä.

Ei ole lammas jos ei ole samaa mieltä kuin sinä.

On aivan täysi, määkivä ja p*rseeseen r*iskattu lammas, jos pitää jotakin asiaa oikeutettuna ja kyseenalaistamattomana vain sillä perusteella, että säännöt sanovat niin.

Ap

Otin tästä kuvakaappauksen ja nyt mietin teenkö rikosilmoituksen!

Kerrotko vielä, kenen kunniaa tässä on loukattu? Edelleenkään kommentti ei ole kohdistettu kehenkään yksittäiseen henkilöön eikä kansanryhmään.

Ap

Alkoiko ap:ta pelottaa? Tää some on sellainen, ei tänne kannata ihan mitä tahansa kirjoittaa. Ei kun niin, sullahan on sananvapaus. Sananvapus poistaa kaikki lait ja rangaistukset. Tai niinhän sä luulet.

Syö paskaa retardi. Hävisit keskustelun koska olet sukurutsaisesta perheestä.

Vierailija
186/231 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille potkut sielä lentoasemalla koska sooloilu!

Vierailija
187/231 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, olisit varmasti varsin "miellyttävä" työkaveri. Mutta ei sinulla mitään töitä ole, koska olet auktoriteettivastainen. Työpaikalla määrää pomo, eikä alaiset. Ja auktoriteettivastainen alainen saa potkut, tietysti.

Olen kyllä aina saanut pelkästään kehuja. Muun muassa siitä, että uskallan puhua vaikeistakin aiheista ja asettua oikeudenmukaisuuden puolelle. Ajan henki toki on, että auktoriteettivastaisen henkilön on erittäin vaikeaa löytää töitä.

Ap

Eli olet saanut potkut.  No, ainahan sulla on mahdollisuus perustaa itse yritys ja tehdä siitä täysin sääntövapaa alaisille. Katsotaan kauanko sun yritys pysyy pystyssä;)

En ole saanut potkuja.

Ap

En usko sinua. Mutta ihan sama. Et vastannut kuitenkaan tuohon toiseen kommenttiin mitenkään. Kun kerran olet auktoriteettivastainen, niin mikä estää sinua perustamasta omaa yritystä?

Ei ole pakko, mutta totta se on. Yhdestä paikasta olen ottanut loparit koeajalla. Omaa yritystä ei ole eikä tule, koska taloudellinen riski on liian suuri, en halua elää yrittäjän arkea, eikä mulla ole mielikuvitusta kannattavan bisnesidean kehittelemiseksi. Teen tosin mieluiten luovaa työtä, mutten ole riittävän "yrittäjähenkinen" arvoiltani enkä päämääriltäni.

Ap

Vierailija
188/231 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja määrää säännöt ja työntekijä valitsee työnantajan. Mista on ihan hyvä että Anssi etsii työnantajan joka on itselle sopiva

Vierailija
189/231 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työasuun ei kuulu mitkään nauhat enkä halua niitä nähdä.

Ei ole lammas jos ei ole samaa mieltä kuin sinä.

On aivan täysi, määkivä ja p*rseeseen r*iskattu lammas, jos pitää jotakin asiaa oikeutettuna ja kyseenalaistamattomana vain sillä perusteella, että säännöt sanovat niin.

Ap

Otin tästä kuvakaappauksen ja nyt mietin teenkö rikosilmoituksen!

Kerrotko vielä, kenen kunniaa tässä on loukattu? Edelleenkään kommentti ei ole kohdistettu kehenkään yksittäiseen henkilöön eikä kansanryhmään.

Ap

Alkoiko ap:ta pelottaa? Tää some on sellainen, ei tänne kannata ihan mitä tahansa kirjoittaa. Ei kun niin, sullahan on sananvapaus. Sananvapus poistaa kaikki lait ja rangaistukset. Tai niinhän sä luulet.

Syö paskaa retardi. Hävisit keskustelun koska olet sukurutsaisesta perheestä.

Tuossa esimerkki yksilöidystä ja kunniaa loukkaavasta kommentista, joka ei muuten ole minun käsialaani.

Ap

Vierailija
190/231 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas omituinen ketju. Ap:lla on kyllä pointti tuossa, ettei tuossa ole mitään järjellistä perustetta

En minä ainakaan tahdo työntekijöille mitään ulkoisia merkkejä mistään keräyksistä tai aatteista. En kaupan kassoille, en lääkäreille, en kampaajille. En kenellekään.

Siitä tulee sellainen olo, että minun ikään kuin pitäisi hyväksyä työntekijän kannattama aate.  

Yksityinen aika on yksityistä aikaa, mutta työssä täytyy noudattaa neutraaliutta. 

Esimerkiksi aborttiin mennessä en toivo, että lääkäri muistuttaa suurella kaulassa roikkuvalla ristillään omista arvoistaan ja siitä, että hänen mielestään abortti on murha. 

Vaikka risti ei mitenkään haittaisi lääkärin työtä, niin silti en vain halua.

Roosa-nauha ei ole mikään aate, jota työntekijä tai kukaan muukaan voisi kannattaa. Syöpätutkimuksen edistäminen on kannanotto korkeintaan syöpätutkimuksen ja sairauksien parantamisen edistämisen puolesta. Ihan todellako joku voi kokea sen loukkaavaksi ja omien arvojensa vastaiseksi?

Esim.juuri syöpädiagnoosin saanut voi ahdistus, kun merkkiä tuputetaan joka käänteessä. Vaikka väitetään, että kampanja on sukupuoleton, niin käytännössä se ei ole. Miksei kaikkia sairauksia tueta noin vahvadti? On sairauksia joita ei olla edes tutkittu tai lääkkeitä ei kehitetä. Als esim. Miksi yksi ,pääosin naisten sairaus, menee kaikkien edelle? Miksi mielenilmauksia ei voi harrastaa töiden ulkopuolella? Aate se on, että haluaa antaa tukea kyseiselle sairaudelle. Jos kyseessä olisi vaikka tummempi punainen nauha, aids-vaiheessa, niin moni olisi paremmin ymmärtänyt irtisanomisen.

Vierailija
191/231 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole saanut potkuja.

Ap

Ei ole pakko, mutta totta se on. Yhdestä paikasta olen ottanut loparit koeajalla. Omaa yritystä ei ole eikä tule, koska taloudellinen riski on liian suuri, en halua elää yrittäjän arkea, eikä mulla ole mielikuvitusta kannattavan bisnesidean kehittelemiseksi. Teen tosin mieluiten luovaa työtä, mutten ole riittävän "yrittäjähenkinen" arvoiltani enkä päämääriltäni.

Ap

Eli itse et uskalla etkä halua perustaa yritystä taloudellisista syistä, mutta kuitenkin haluat haukkua yritykset, jotka tuottavat voittoa juurikin niillä työpaikan säännöillä, jotta alaiset tekevät hyvin työnsä niin kuin kuuluu ja jotta he saavat siitä palkan. Olet ap täysi vitsi.

Vierailija
192/231 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kommentoi mitä merkkejä on soveliasta pitää? Sopiiko tulli(?)virkailijalle na-pinssi? Tai joku rastanauha? Kommunistien prinssi? Natsimerkki taitaa olla aika selvä. Entä pedon merkki?

Vierailija
193/231 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas omituinen ketju. Ap:lla on kyllä pointti tuossa, ettei tuossa ole mitään järjellistä perustetta

En minä ainakaan tahdo työntekijöille mitään ulkoisia merkkejä mistään keräyksistä tai aatteista. En kaupan kassoille, en lääkäreille, en kampaajille. En kenellekään.

Siitä tulee sellainen olo, että minun ikään kuin pitäisi hyväksyä työntekijän kannattama aate.  

Yksityinen aika on yksityistä aikaa, mutta työssä täytyy noudattaa neutraaliutta. 

Esimerkiksi aborttiin mennessä en toivo, että lääkäri muistuttaa suurella kaulassa roikkuvalla ristillään omista arvoistaan ja siitä, että hänen mielestään abortti on murha. 

Roosa-nauha ei ole mikään aate, jota työntekijä tai kukaan muukaan voisi kannattaa. Syöpätutkimuksen edistäminen on kannanotto korkeintaan syöpätutkimuksen ja sairauksien parantamisen edistämisen puolesta. Ihan todellako joku voi kokea sen loukkaavaksi ja omien arvojensa vastaiseksi?

Esim.juuri syöpädiagnoosin saanut voi ahdistus, kun merkkiä tuputetaan joka käänteessä. Vaikka väitetään, että kampanja on sukupuoleton, niin käytännössä se ei ole. Miksei kaikkia sairauksia tueta noin vahvadti? On sairauksia joita ei olla edes tutkittu tai lääkkeitä ei kehitetä. Als esim. Miksi yksi ,pääosin naisten sairaus, menee kaikkien edelle? Miksi mielenilmauksia ei voi harrastaa töiden ulkopuolella? Aate se on, että haluaa antaa tukea kyseiselle sairaudelle. Jos kyseessä olisi vaikka tummempi punainen nauha, aids-vaiheessa, niin moni olisi paremmin ymmärtänyt irtisanomisen.

Mun mielestä kaikkien sairauksien tutkimusta pitäisi ehdottomasti tukea, sekä miesten että naisten. Olen kuitenkin sitä mieltä, ettei rintasyöpätutkimusta tule karsia muiden tutkimusten vuoksi. Muutkin tutkimukset ansaitsevat siis huomiota, näkyvyyttä ja rahoitusta, mutta rahoitus pitäisi repiä jostakin muualta kuin jo tehtävää työtä karsimalla. Ja mielestäni hyvän työn tekeminen ei katso aikaa eikä paikkaa etenkään, jos on firman linjan mukaista, kuten tässä tapauksessa. Itse antaisin ehdottomasti tukeni, vaikka kyseessä olisikin ollut AIDS rintasyövän sijaan.

Ap

Vierailija
194/231 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole saanut potkuja.

Ap

Ap

Eli itse et uskalla etkä halua perustaa yritystä taloudellisista syistä, mutta kuitenkin haluat haukkua yritykset, jotka tuottavat voittoa juurikin niillä työpaikan säännöillä, jotta alaiset tekevät hyvin työnsä niin kuin kuuluu ja jotta he saavat siitä palkan. Olet ap täysi vitsi.

Juuri sen vuoksi, että olen työntekijäpuolen edustaja, tiedän paremmin kuin hyvin, millaista kyykytystä työpaikoilla nykypäivänä harrastetaan. Sitäpaitsi Roosa-nauhan pitäminen nyt ei millään tavalla vaikuta työntekijän tai firman tuottavuuteen. Työelämässä soisi myös kunnioitettavan muitakin arvoja kuin taloudellista tuottavuutta...

Ap

Vierailija
195/231 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yrityksiä, joissa määritellään esim että miesten on pukeuduttava tummanisiniseen, harmaaseen tai mustaan pukuun, valkoiseen paitaan, kravattiin, mustiin sukkiin ja mustiin nahkaisiin pukukenkiin. Poikkeuksia ei salllita. Vaikka ei ole kyse turvallisuudesta, ja vaikka tuntuu tyhmältä, ja vaikka naapuriyrityksessä saa käyttää farkkuja. Yrittäkää nyt ymmärtää, että työnantaja määrää, miten pukeudutaan. Voi mennä muualle töihin jos ei miellytä. Ei sitä huutoäänesyksellä muuteta.

Vierailija
196/231 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole saanut potkuja.

Ap

Ap

Juuri sen vuoksi, että olen työntekijäpuolen edustaja, tiedän paremmin kuin hyvin, millaista kyykytystä työpaikoilla nykypäivänä harrastetaan. Sitäpaitsi Roosa-nauhan pitäminen nyt ei millään tavalla vaikuta työntekijän tai firman tuottavuuteen. Työelämässä soisi myös kunnioitettavan muitakin arvoja kuin taloudellista tuottavuutta...

Ap

No siinäpä työttömänä sitten ajat työntekijäpuolen asioita=)

Vierailija
197/231 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kommentoi mitä merkkejä on soveliasta pitää? Sopiiko tulli(?)virkailijalle na-pinssi? Tai joku rastanauha? Kommunistien prinssi? Natsimerkki taitaa olla aika selvä. Entä pedon merkki?

Onhan sulle jo vastattu. Tai no, minä vastasin. :D Firman linjan mukaiset merkit ovat ok. Jos firma tukee järjestöä/hanketta X, kyseistä järjestöä ja hanketta edustavat merkit ovat firman linjan mukaisia. Jos kyse henk.kohtaisesta mieltymyksestä, voi työntekijä ehdottaa asiaa työnantajalle, ja yhdessä työnantajan kanssa keskustellen arvioidaan, onko pyynnön toteuttaminen mahdollista tai kohtuullista.

Ap

Vierailija
198/231 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kaikkien sairauksien tutkimusta pitäisi ehdottomasti tukea, sekä miesten että naisten. Olen kuitenkin sitä mieltä, ettei rintasyöpätutkimusta tule karsia muiden tutkimusten vuoksi. Muutkin tutkimukset ansaitsevat siis huomiota, näkyvyyttä ja rahoitusta, mutta rahoitus pitäisi repiä jostakin muualta kuin jo tehtävää työtä karsimalla. Ja mielestäni hyvän työn tekeminen ei katso aikaa eikä paikkaa etenkään, jos on firman linjan mukaista, kuten tässä tapauksessa. Itse antaisin ehdottomasti tukeni, vaikka kyseessä olisikin ollut AIDS rintasyövän sijaan.

Ap

Totta kai tulee. Eihän se nyt ole oikein, että jotkut sairaudet nostetaan muiden yläpuolelle. Raha on jaettava tasapuolisesti.

Vierailija
199/231 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roosa-nauha ei ole mikään aate

Onhan se nyt ilmeinen kannanotto syövän tutkimisen ja hoitamisen puolesta.

Jos länttää rintaansa asunnottomien miesten asemaa korostavan merkin, niin silloinkin ottaa kantaa esimerkiksi siihen, että asunnottomille miehille pitäisi antaa enemmän tukea ja huomiota.

Kuka vastustaa syövän tutkimista ja hoitamista?

Ensinnäkin roosa nauha liittyy nimenomaan rintasyöpään ei syöpiin yleisemmin ja toisennakin se, että ei korista itseään roosa nauhalla ei tarkoita, että vastustaisi sen enempää syövän tutkimista tai hoitamista, rintasyövän tutkimusta tai hoitamista kuin itse roosa nauha-kampanjaa.

Vierailija
200/231 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole saanut potkuja.

Ap

Ap

Ap

No siinäpä työttömänä sitten ajat työntekijäpuolen asioita=)

Työtä sekin on...

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi