Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain merkittävän tunnustuksen työssäni, mutta mies ei ilahtunut?

Vierailija
22.10.2018 |

Odotin innolla, että pääsen kertomaan ilouutiset mieystävälleni. Innosta piukeana sain hänet viimein puhelimen päähän ja kerroin ilouutiset. Me ei asuta yhdessä, joten piti päästä soittamaan heti.
Mies ei ilahtunut lainkaan?? Hän kyllä sanoi iloisia asioita, mutta äänestä kuuli, että hän ei ollut oikeasti iloinen. Tunnustukseen liittyy sellainen juhlallisuus johon minut tietysti kutsuttiin, ja mies tokaisi vaan: siellä tietysti vedetään sitten hirmu kännit. Toinen huolen aiheensa oli: sinne laittaudut sitten varmaan tosi nätiksi?
Mitä helvettiä???? Mikä saa miehen sanomaan näitä asioita hetkellä, kun mä olen ihan pää pilvissä! Ei mua kiinnosta mitä laitan tapahtumassa päälleni, vaan se että ylipäätään sain tällaisen meriitin!
Mies sanoi olevansa ylpeä minusta, mutta äänensävy ei ollut ilahtunut. Nyt fiilis on vähän erikoinen, en oikein kehtaa iloita tästä enää miehen kuullen.
Jostain syystä odotin sellaista jee nyt juhlitaan -kommenttia, mutta sen sijaan mies tuntuikin kehittävän riidan tyhjästä... sanoi puhelun päätteeksi tosi ilkeästi.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on autokuski , olet laittanut kakkua pöytään kun hän väisti hirven?

Eli elätte eri maailmaa, ehkä.

Outo vertaus, mutta yritän saada juonesta kiinni. Jos hirvet palkitsisivat hänet vuoden hirvien ystäväksi, niin kyllä varmasti. 

ap

Kirjoittaja tarkoittaa sitä, että kun mies on hoitanut hommansa ammattitaidolla, niin pitäisi olla kakkua pöydässä ja mitali rinnassa. Kun nainen on ylittänyt odotukset ja saanut tunnustusta, pitäisi pukeutua säkkiin ja ripotella tuhkaa päällensä.

Saavutuksistaan ylpeä mies on ammattilainen, nainen on leuhka vouhoke joka ei ota miehen tunteita huomioon.

Vierailija
82/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin moni mies ei kestä menestynyttä naista. Etsi huolella se joka kestää. Kannustava puoliso on uranaisen tärkein onnistunisen elementti.

T. Naisjohtaja

Ylläolevan kanssa on helppo olla samaa mieltä.

Onnea ap, kannattaa olla tarkka siitä, kuka vierelle jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tarvitse tuollaista riippakiveä yhtään mihinkään, olet vapaa, menestyvä ja itsenäinen nainen.

No allekirjoitan! Nyt jopa tuon menestymisen, olen painanut duunia vuosia päästäkseni tähän ja kuvitellut, että musta ollaan ylpeitä. Kuka EI haluaisi, että kumppani menestyy työssään?? Oon ihan puulla päähän lyöty.

Ehkä se syy miksi mies ei innostu juhlista, siis ostaa vaatteet ja lähteä juhliin on kurjaa jos sinun käytös häiritsee?

Unohdatko kumppanin ja koko ajan pitää juhlia sinua? Ei kaikista ole siihen.

Annoin minäkin vaan yhden mielipiteen, se ei siis ehkä ole oikea arvaus. Joten opi tämä myös TOISINPÄIN, ei sinunkaan kannata tuupata valmiita vaihtoehtoja mitä mies tarkoittaa -ehkä hän oli väsynyt, ehkä häntä mietityttää rahankulu, ehkä häntä ahdistaa oma työ, ehkä mies nyt on kuten VALTAOSA miehistä: ei ne leiju tollasista.

Se on varmaa että jos sinä alat tehdä aiheesta numeroa, et kuuntele miestä koska taustalla tuskin on olemassa "mustasukkaisuutta koska olet teistä parempi". Sinä olet tavallaan jo päättänyt että mies on sinua vastaan ja alat jo kiukutella. Kannattaa lopettaa toi heti.

Miehen ei tarvitse intoilla "Jes bileet", kai se riittää että teille tulee kemut ja pääsette viihtymään?

Tuntuu todella pahalta että sinä määrittelet miten kumppanisi kuuluu käyttäytyvän. Annahan olla.

No voi jumalauta, jos miehen itsetunto ei kestä sitä, että YHTENÄ PÄIVÄNÄ joku toinen on  huomion keskipisteenä, niin minkälaisia kaikki-saa-ninja-legoja-ettei-kenellekään-tulee-pahaa-mieltä-synttäreitä se on tottunut viettämään? Terveen aikuisen itsetunto kestää kyllä tämän. Ja terve aikuinen voi hetkeksi laittaa omat paineet syrjään ja iloita toisen puolesta. Olen nähnyt molemmat esimerkit; kun naama menee norsunv*tulle kun toinen pärjää ja kun ollaan vilpittömän iloisia ja onnellisia toisen puolesta. Ei tässä ole kuin yksi oikea tapa reagoida, jos on päästään terve.

Ei miehet leiju tulevista juhlista kuin naiset. Odotat liikaa! Sinä olet tässä se joka aiheuttaa riitaa. Lopeta heti.

En ole ap, kuten hän tuossa edellä huomautti. Ja sinulle huomautan, ettei niiden bileiden formaalitoteutus ole se juttu, vaan että aloittaja on voittanut tunnustuksen, joka jää voimaan juhlien jälkeenkin. Siis pihvi on tunnustus, ei bileet jossa tunnustus jaetaan.

Ollaan todella lähellä parisuhdekriisiä jos alkaa itse pohtia miehen hiljaisesta tai neutraalista toiminnasta että miehellä on jotain tunnustusta VASTAAN.

Jos tuo on hänen OMA tulkinta, niin se voi olla täysin väärä ja loukata kumppania.

Ei voi tehdä tuollaista olettamusta. Itse varmasti arvostaa saamaansa tulevaa tunnustusta ja se leijuttaa mukavasti MUTTA ei voi olla niinkään että vaatii omalta kumppaniltaan jotain reaktiota ja itse pettyy siihen ettei toinen hypi ja tanssi kuten hän itse.

Vierailija
84/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/nyt_se_on_todist…

"Tutkijoiden mukaan maskuliinisuuden tunteen heikentyminen kuitenkin näkyi miesten laskeneena kiinnostuksena itseään fiksumpia naisia kohtaan.

Tulos on samassa linjassa aiempien kanssa. Aiemmin on todettu, että parisuhde on vaarassa, jos nainen tienaa enemmän. Myöskään vitsejä laukova nainen ei sytytä. Miehet ovat kilpailuhenkisiä, ja heidän itsetuntonsa näköjään rakentuu siitä tiedosta, että he ovat parhaita kaikilla mittareilla."

Semmosta.

Tottahan se on että miehet etsivät naisista lähinnä mahdollisimman imartelevaa peiliä itselleen.

Vierailija
85/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo vertaus, mutta yritän saada juonesta kiinni. Jos hirvet palkitsisivat hänet vuoden hirvien ystäväksi, niin kyllä varmasti. 

ap

Kirjoittaja tarkoittaa sitä, että kun mies on hoitanut hommansa ammattitaidolla, niin pitäisi olla kakkua pöydässä ja mitali rinnassa. Kun nainen on ylittänyt odotukset ja saanut tunnustusta, pitäisi pukeutua säkkiin ja ripotella tuhkaa päällensä.

Saavutuksistaan ylpeä mies on ammattilainen, nainen on leuhka vouhoke joka ei ota miehen tunteita huomioon.

No jos noin ajattelee kumppaniltaan, niin miksi olla yhdessä? Eroa. Selvästi tiedätkin miten se mies ajatteli -lue aloitusviesti. Ei aloittaja tiedä mikä on takana.

Vierailija
86/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu on niin, että älä tuhlaa elämääsi ihmisiin, jotka eivät aidosti iloitse kanssasi ja jaa iloasi.

Olen naimisissa duunarin kanssa. Olen pitkän yhteisen taipaleen varrella kouluttautunut merkonomista yliopistotutkintoon ja teen ihan kivapalkkaisia hommia. Meillä on neljä lasta ja mies on ollut myös koti-isänä joka kerta. Aina on juotu kakkukahvit, kun jommallakummalla on hyviä uutisia. Oli ne pieniä tai isoja.

Kateus on semmoinen juttu, että se myrkyttää koko parisuhteen. Maailmassa pärjää paremmin, kun ei tuhlaa energiaansa kateudesta kärsivien heikkoitsetuntoisten ihmisten lepyttelyyn. Se on suo.

N48v

Vierailija
87/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä outo bilejankkaaja tähän ketjuun peisytyi?  

Vierailija
88/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nno'

Joskus vaan ottaa pantiin ja tulee kateellinen olo, kun toinen onnistuu.

Kun tunnette paremmin, niin osaa myös iloita toisen puolesta paremmin eikä ole niin mustis.

Juttele. Älä pistä itseäsi piiloon.

Mä tein alkuvaiheessa just niin jossain asioissa, mistä aistin ett mun ukko ei pitänyt.

Se vaan sit ahdistaa, kun itse pistää itsensä nurkkaan. Ei se toinen pistä vaan itse kuulija.

Onnea tittelistä!

Vierailija
89/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) sanot miehelle ettet mene juhlimaan = mies on tyytyväinen mutta kohta haukkuu sinut kun kumminkin olisit halunnut mennä

B) sanot meneväsi juhlimaan = mies haukkuu sinut kun menet

Molemmissa tapauksissa valittaa kun et lainkaan ajattele HÄNTÄ ja olet itsekäs

Näihän se menee? Sitten pikkuhiljaa alat tekemään päätöksiä jotka eivät suututtaisi miestä. Ei onnistu. Katso kohdat a ja b, ihan sama mitä teet niin väärin menee aina.

Kontrollin määrä alkaa kasvamaan, "väärillä" vaatteilla isket työkavereita, jos mainitset jonkun työkaverin, sulla on suhde. Sama peli jos et mainitse = pelkäät jääväsi kiinni.

Vierailija
90/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tarvitse tuollaista riippakiveä yhtään mihinkään, olet vapaa, menestyvä ja itsenäinen nainen.

No allekirjoitan! Nyt jopa tuon menestymisen, olen painanut duunia vuosia päästäkseni tähän ja kuvitellut, että musta ollaan ylpeitä. Kuka EI haluaisi, että kumppani menestyy työssään?? Oon ihan puulla päähän lyöty.

Ehkä se syy miksi mies ei innostu juhlista, siis ostaa vaatteet ja lähteä juhliin on kurjaa jos sinun käytös häiritsee?

Unohdatko kumppanin ja koko ajan pitää juhlia sinua? Ei kaikista ole siihen.

Annoin minäkin vaan yhden mielipiteen, se ei siis ehkä ole oikea arvaus. Joten opi tämä myös TOISINPÄIN, ei sinunkaan kannata tuupata valmiita vaihtoehtoja mitä mies tarkoittaa -ehkä hän oli väsynyt, ehkä häntä mietityttää rahankulu, ehkä häntä ahdistaa oma työ, ehkä mies nyt on kuten VALTAOSA miehistä: ei ne leiju tollasista.

Se on varmaa että jos sinä alat tehdä aiheesta numeroa, et kuuntele miestä koska taustalla tuskin on olemassa "mustasukkaisuutta koska olet teistä parempi". Sinä olet tavallaan jo päättänyt että mies on sinua vastaan ja alat jo kiukutella. Kannattaa lopettaa toi heti.

Miehen ei tarvitse intoilla "Jes bileet", kai se riittää että teille tulee kemut ja pääsette viihtymään?

Tuntuu todella pahalta että sinä määrittelet miten kumppanisi kuuluu käyttäytyvän. Annahan olla.

No voi jumalauta, jos miehen itsetunto ei kestä sitä, että YHTENÄ PÄIVÄNÄ joku toinen on  huomion keskipisteenä, niin minkälaisia kaikki-saa-ninja-legoja-ettei-kenellekään-tulee-pahaa-mieltä-synttäreitä se on tottunut viettämään? Terveen aikuisen itsetunto kestää kyllä tämän. Ja terve aikuinen voi hetkeksi laittaa omat paineet syrjään ja iloita toisen puolesta. Olen nähnyt molemmat esimerkit; kun naama menee norsunv*tulle kun toinen pärjää ja kun ollaan vilpittömän iloisia ja onnellisia toisen puolesta. Ei tässä ole kuin yksi oikea tapa reagoida, jos on päästään terve.

Ei miehet leiju tulevista juhlista kuin naiset. Odotat liikaa! Sinä olet tässä se joka aiheuttaa riitaa. Lopeta heti.

En ole ap, kuten hän tuossa edellä huomautti. Ja sinulle huomautan, ettei niiden bileiden formaalitoteutus ole se juttu, vaan että aloittaja on voittanut tunnustuksen, joka jää voimaan juhlien jälkeenkin. Siis pihvi on tunnustus, ei bileet jossa tunnustus jaetaan.

Ollaan todella lähellä parisuhdekriisiä jos alkaa itse pohtia miehen hiljaisesta tai neutraalista toiminnasta että miehellä on jotain tunnustusta VASTAAN.

Jos tuo on hänen OMA tulkinta, niin se voi olla täysin väärä ja loukata kumppania.

Ei voi tehdä tuollaista olettamusta. Itse varmasti arvostaa saamaansa tulevaa tunnustusta ja se leijuttaa mukavasti MUTTA ei voi olla niinkään että vaatii omalta kumppaniltaan jotain reaktiota ja itse pettyy siihen ettei toinen hypi ja tanssi kuten hän itse.

Joo, keneltäkään ei voi vaatia tiettyä reaktiota, mutta käytöstaoja voi vaatia, etenkin kumppanilta. Ja niiden käytöstapojen vähimmäismäärä on onnitella, jos kuulee toista kohdanneesta iloisesta tapahtumasta.

Vierailija
91/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa mistä tiedän kirjoitti:

A) sanot miehelle ettet mene juhlimaan = mies on tyytyväinen mutta kohta haukkuu sinut kun kumminkin olisit halunnut mennä

Näihän se menee? Sitten pikkuhiljaa alat tekemään päätöksiä jotka eivät suututtaisi miestä. Ei onnistu. Katso kohdat a ja b, ihan sama mitä teet niin väärin menee aina.

Kontrollin määrä alkaa kasvamaan, "väärillä" vaatteilla isket työkavereita, jos mainitset jonkun työkaverin, sulla on suhde. Sama peli jos et mainitse = pelkäät jääväsi kiinni.

No huhhuhh.

Ei tarvi kaikkien ola noin yksoikosia. Aapeen ukko on vaan nyt mustis. Pelkää. Aapee ja ukkonsa kuulostavat siltä, että kyllä he kaksi tämän saavat selvitettyä.

Ei tuollainen nyrkin alle lannistaja kertoisi olevansa ylpeä...tai ehkä joku vois (harva kuitenkin).

Ei ainakaan tää aapeen tyyppi kuulosta tupajäärältä.

Vierailija
92/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuhh.

Ei tarvi kaikkien ola noin yksoikosia. Aapeen ukko on vaan nyt mustis. Pelkää. Aapee ja ukkonsa kuulostavat siltä, että kyllä he kaksi tämän saavat selvitettyä.

Ei tuollainen nyrkin alle lannistaja kertoisi olevansa ylpeä...tai ehkä joku vois (harva kuitenkin).

VAAN mustis?? Suht kertaluonteinen tunnustus ja mies jo naama nors... itulla? Ja aapee mainitsi että aloitti riidan tyhjästä.

Mä olisin onnitellut ja kehoittanut juhlimaan kun harvoin noita tunnustuksia satelee.

Vierailija
93/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuhh.

Onko sulla tästä asiasta jotain syvempää tietoa?

Vierailija
94/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap miehesi on sairaalloisen mustasukkainen, ehkä tämä on ensimmäinen kerta kun asia nyt ilmenee. Sillä miesten kommenteista ei pidä vetää mitään suurta analyysiä vaan ne ovat juuri sitä mitä ne ovat:

1. Sit sua juhlitaan -> sinusta tulee tunnettu, haluttu ja arvostettu ja sinua juhlitaan paikassa jossa on viinaa = mahdollisuus siihen että vieraat miehet kiinostuvat sinusta on iso ja olet itse kännissä joten mahdollisuus pettämiseen on iso

2. Ja sä pukeudut tietty hienosti = pettämisen mahdollisuus korostuu kun et ole arkivaatteissa tai tavallisissa työvaatteissa vaan olet hyvin kaunis

Mies ei oikeasti voi olla iloinen savutuksestasi koska pelkää tuota pettämistä, näkee kaiken sairaalloisen mustasukkaisuuden kautta. Voisi olla ylpeä sinusta ja saavutuksestasi toki jos se ei merkitsisi mitään sen isompaa joka hänen sairaassa mielessään lisää riskiä pettämisen.

Vierailija
95/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap miehesi on sairaalloisen mustasukkainen, ehkä tämä on ensimmäinen kerta kun asia nyt ilmenee. Sillä miesten kommenteista ei pidä vetää mitään suurta analyysiä vaan ne ovat juuri sitä mitä ne ovat:

1. Sit sua juhlitaan -> sinusta tulee tunnettu, haluttu ja arvostettu ja sinua juhlitaan paikassa jossa on viinaa = mahdollisuus siihen että vieraat miehet kiinostuvat sinusta on iso ja olet itse kännissä joten mahdollisuus pettämiseen on iso

2. Ja sä pukeudut tietty hienosti = pettämisen mahdollisuus korostuu kun et ole arkivaatteissa tai tavallisissa työvaatteissa vaan olet hyvin kaunis

Mies ei oikeasti voi olla iloinen savutuksestasi koska pelkää tuota pettämistä, näkee kaiken sairaalloisen mustasukkaisuuden kautta. Voisi olla ylpeä sinusta ja saavutuksestasi toki jos se ei merkitsisi mitään sen isompaa joka hänen sairaassa mielessään lisää riskiä pettämisen.

Sairaalloisen mustasukkaisen miehen kanssa parisuhteessa olleena voin allekirjoittaa tämän. Ja homma pahenee, usko pois.

Vierailija
96/101 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ap:n käsittävän itsekin, että miehen tarkoitus oli lytätä ja vähötellä ja sen takia teki aloituksenkin tänne. Hän sisimmässään tietää sen itse siis hyvin.

Se on vasta ensimmäinen askel. Vaikeaa tulee vielä siitä, kun pitää tehdä johtopäätökset ja toimia niiden mukaan. Se mies tottakai tietää tehneensä väärin ja saattaa alkaa myöhemmin ns hyvitellä olemalla jossain toisessa asiassa ihan poikkeuksellisen ihana, jottei ap vaan eroaisi. Saattaa jopa sanoa jotain onnittelevaa. Siinä tilanteessa on niin helppoa jäädä ja päättää uskoa hyvään ja sulkea silmänsä siltä varoittavalta tunteelta, joka hetken välähti mielessä.

Todella vahva nainen lähtisi siis nyt, mutta useimmat eivät sitä tee. Veikkaan, että kuulemme näitä jutyuja ap:n miehen alistavasta köytöksestä vielä pitkäänkin, ennen kuin htöpäätös on tarpeeksi kypsä. Tämä polku on aika sileä ja tasainen, niin monet naiset ovat kulkeneet sitä kautta aiemmin.

Vierailija
97/101 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja niin minä voimaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnuuuuuuunnnnnn!!

Katso maailma minua, vahvaa Naista.

No, kato nyt!

Vierailija
98/101 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niin minä voimaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnuuuuuuunnnnnn!!

Katso maailma minua, vahvaa Naista.

No, kato nyt!

Joo, hauska. Joskus tottakin. Mutta tiedätkö, kun sillä ei ole tässä asiassa väliä, mistä motiiveista naisen pätevöityminen johtui. Ikävistä ikävin on päässyt jo tapahtumaan: hän nyt vain sattuu olemaan pirun hyvä jossain.

Kenen etua se palvelee, että joku kampittaa ja hidastaa häntä matkallaan, koska se nyt vain sattuu tekemään jarrumiehelle paremman olon? Ei se jarruttajankaan etu sitten lopulta ole. Hän saa siinä taakakseen katkeran suhteen ja lopulta toinen alkaa oireilla. Kumpikaan ei nyt ole toisilleen hyvästä.

Vierailija
99/101 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei usko että suhde kantaa, kun nainen on häntä selvästi menestyneenpi ja mies on ihan oikeassa.

Vierailija
100/101 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No jos noin ajattelee kumppaniltaan, niin miksi olla yhdessä? Eroa. Selvästi tiedätkin miten se mies ajatteli -lue aloitusviesti. Ei aloittaja tiedä mikä on takana.

Ei silläkään ole väliä, mikä on takana. Erityisen naisen miehen pitää olla todella erityinen sillä tavalla, että hänellä on jalomielisyyttä ja itsetuntoa paljon palljon. Jos kengässä sattui tällä kertaa olemaan kivi, jalomielinen pyytää anteeksi oma-aloitteisesti, ruotii virheensä ja ottaa siitä kerralla opiksi. Vaan kun todennäköisimmin virhe johtui tunne-elämästa, joka ei tule muuttumaan millään päätöksillä.

Vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä. Pienikin pikkusieluisuus ja mustasukkaisuus on liikaa, koska pienimuotoisenakin jarruttaminen kuitenkin lopulta pysäyttää koko junan. Lunta ei tarvita tupaan paljon kerralla kun jo on ulkopuolisille selvää, että suunta on huono ja nainen on ottanut taakan miehekseen.

Olisi mukavaa, jos maailma ei olisi niin hankala esterata naiselle. Mutta kun se on, niin toivoisin todellakin, että menestymään taipuvaisille tytöille teroittaisi jo opo, että on samantekevää mille alalle suuntaudut, jos et osaa valita miestä tarkkaan. Koska lopulta et sitten saakaan aikaan mitä piti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä