Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain merkittävän tunnustuksen työssäni, mutta mies ei ilahtunut?

Vierailija
22.10.2018 |

Odotin innolla, että pääsen kertomaan ilouutiset mieystävälleni. Innosta piukeana sain hänet viimein puhelimen päähän ja kerroin ilouutiset. Me ei asuta yhdessä, joten piti päästä soittamaan heti.
Mies ei ilahtunut lainkaan?? Hän kyllä sanoi iloisia asioita, mutta äänestä kuuli, että hän ei ollut oikeasti iloinen. Tunnustukseen liittyy sellainen juhlallisuus johon minut tietysti kutsuttiin, ja mies tokaisi vaan: siellä tietysti vedetään sitten hirmu kännit. Toinen huolen aiheensa oli: sinne laittaudut sitten varmaan tosi nätiksi?
Mitä helvettiä???? Mikä saa miehen sanomaan näitä asioita hetkellä, kun mä olen ihan pää pilvissä! Ei mua kiinnosta mitä laitan tapahtumassa päälleni, vaan se että ylipäätään sain tällaisen meriitin!
Mies sanoi olevansa ylpeä minusta, mutta äänensävy ei ollut ilahtunut. Nyt fiilis on vähän erikoinen, en oikein kehtaa iloita tästä enää miehen kuullen.
Jostain syystä odotin sellaista jee nyt juhlitaan -kommenttia, mutta sen sijaan mies tuntuikin kehittävän riidan tyhjästä... sanoi puhelun päätteeksi tosi ilkeästi.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/nyt_se_on_todist…

"Tutkijoiden mukaan maskuliinisuuden tunteen heikentyminen kuitenkin näkyi miesten laskeneena kiinnostuksena itseään fiksumpia naisia kohtaan.

Tulos on samassa linjassa aiempien kanssa. Aiemmin on todettu, että parisuhde on vaarassa, jos nainen tienaa enemmän. Myöskään vitsejä laukova nainen ei sytytä. Miehet ovat kilpailuhenkisiä, ja heidän itsetuntonsa näköjään rakentuu siitä tiedosta, että he ovat parhaita kaikilla mittareilla."

Semmosta.

Vierailija
22/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole sun puolella. Onko oikea?

Miten se voi olla mua vastaankaan, kun seurustellaan ja sen tyttöystävä sai kiitosta työstään valtakunnallisella tasolla?? Millainen ihminen EI ole ylpeä kumppanistaan?? Tää on ihan uusi tilanne, on seurusteltu alle vuosi, mutta mies on sanonut aiemmin olevansa ylpeä siitä työstä mitä teen. Nyt kun mut noteerattiin oikeasti, niin yhtäkkiä mut pitikin jotenkin painaa alas... sanoi tosi ilkeän kommentin puhelun lopuksi, tuli tunne että yritti saada mut paskalle mielelle. Onnistui siinä.

Kyllä tuollaisia miehiå on. Tiedän tapauksen, jossa naisystävä eteni työssään. Ilmeisesti tämän vuoksi (mitään muutakaan syytä ei ollut) mies jätti naisystävänsä törkeällä tavalla ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta.

Katso tarkaan, miten mies suhtautuu asiaan. Jos mies ei hyväksy työssäsi saamaa huomiota, pääset helpommalla, jos annat suhteenne kuihtua pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista, että joudut myös median myllytykseen tästä tunnustuksesta?

Vierailija
24/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies mököttää nyt, kuulemma ei jaksa viestitellä asiasta. Pitääkö olla huolissaan kun ei kiinnosta miehen mielen lepyttely nyt, vaan omat asiat? :/

Todellakan ei ole sinun tehtävä nyt miestä lepytellä. Päinvastoin! Odota tekemättä mitään, että mies rauhoittuu ja toivottavasti tajuaa miten tyhmästi sanoi. Sitten hän voi lepytellä sinua! Jos ei tajua miten tyhmää tuo käytös on, voit tehdä siitä omat johtopäätöksesi.

Vierailija
25/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tietää että reittä on käytetty uralla.

Muista kumi siellä bileissä

Mulla on naispomo. :D Ja tämä meriitti on saatu tehdystä työstä, en ole tavannut näitä ihmisiä koskaan jotka tämän tunnustuksen antoivat. Muuten kiva.

ap

Vierailija
26/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kateellinen, mustasukkainen ja lapsellinen. 

Lakkasin samasta syystä itse kertomasta samantyylisiä juttuja eksilleni. Jostain syystä miehet olivat aina eri miehiä, mutta suhteissamme dynamiikka oli aina sama eli keskittyi dissaamiseeni ja minun alasvetämiseeni. Aina jos soitin eksälle, niin minut vedettiin nopeasti alas maihin.

"Hei, tänään kävi -" ja se fiilis romuttui hetkessä. Olet kuitenkin sitä ja olet kuitenkin tätä. Ota vähän iisisti, sua kusetetaan. Jos kerroin että haluan lähteä kavereitten kanssa kaupungille, niin eksä löysi yhdeksän syytä miksi ei kannata ja kymmennen millä pilasi lopullisenkin tunnelman: "Lähden x:n kanssa salille yhdeksältä, tuu siis ajoissa kotiin et voit olla lasten kanssa" ja sellaiseen sävyyn et ihan kuin olisin aina vain baanalla. 

Vierailija
27/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. En myllytykseen, mutta kyllä se mediassa noteerataan.

Vierailija
28/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkasin samasta syystä itse kertomasta samantyylisiä juttuja eksilleni. Jostain syystä miehet olivat aina eri miehiä, mutta suhteissamme dynamiikka oli aina sama eli keskittyi dissaamiseeni ja minun alasvetämiseeni. Aina jos soitin eksälle, niin minut vedettiin nopeasti alas maihin.

"Hei, tänään kävi -" ja se fiilis romuttui hetkessä. Olet kuitenkin sitä ja olet kuitenkin tätä. Ota vähän iisisti, sua kusetetaan. Jos kerroin että haluan lähteä kavereitten kanssa kaupungille, niin eksä löysi yhdeksän syytä miksi ei kannata ja kymmennen millä pilasi lopullisenkin tunnelman: "Lähden x:n kanssa salille yhdeksältä, tuu siis ajoissa kotiin et voit olla lasten kanssa" ja sellaiseen sävyyn et ihan kuin olisin aina vain baanalla. 

Mun sisko kyllä huomautti, että aika kova tämä miesystävä on mua dissaamaan, mutta mä olen pitänyt sitä huumorina. En ole tuntenut, että se mollaa. Mutta nyt odotin oikeasti jotain WAU-efektiä, kerrankin olisi ollut aihetta. Niin siellä se nyt murjottaa kämpillään. Itse olisin skumppapullon kanssa ovella jos miehelle kävisi noin!

Vierailija
29/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. En myllytykseen, mutta kyllä se mediassa noteerataan.

No onhan tässä sitten hänellekin paljon mietittävää. Että sinänsä ymmärrän miestä. Sanoi asian tökeröllä tavalla, mutta on tämä iso muutos myös hänelle.

Vierailija
30/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusviestissäni muuten lukee "mieystävä". :D MIESystävästä kuitenkin nyt puhutaan, haha.

ap

Vierailija
31/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkainen, tunnistan tuon kokemuksesta. Mieli pahottuu, kun itse on iloisena ja toinen lyttää juuri noin. Samalla kiukuttaa ja tuo syö lopulta itsetunnon.

Mistä tässä tilanteessa ollaan mustasukkaisia...? Teoriassa ymmärrän, että kateus myrkyttää, mutta miten omalla kumppanille voidaan olla kateellisia...?

Ihan helposti voi olla. Miehet ovat yllättävän mustasukkaisia naisensa saamasta huomiosta tai meriiteistä ja kateus on todella hajottavaa. Nämä samat kateelliset miehet ovat myös todellisia mestareita sabotoimaan kun sille päälle sattuvat. Minulta on revitty vaatteet päältä, eikä siksi että mies veisi makuuhuoneeseen vaan siksi, että miehen mielestä ne eivät sovi kaltaiselleni ja minun pitäisi äkkiä vaihtaa säkki päälleni ja käytös on korostunut kun joku on kehunut. Tavaroitani on tuhottu, minua on mustamaalattu ja haukuttu. Varsinkin miehet, jotka ovat kasvaneet kuopuksina tai saaneet elää aika rajattomasti kotona eikä äiti ole pitänyt puoliaan poikaansa nähden, niin ovat ihan oikeita ss......noita parisuhteessa. 

Vierailija
32/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa tuntea olevansa parempi kuin sinä ja että katsot häntä ylöspäin ja että olet epävarma itsestäsi. Häntä harmittaa, kun pärjäät hyvin.

Olen pahoillani, mutta tuollaisia miehiä on. Yksi oma miesystäväni oli sentyyppinen ja yritti alistaa henkisesti muutenkin. Kerran jopa sanoi ääneen, että hän ei tunne oloaan mukavaksi, kun tietää minun pärjäävän yksinkin. Sellaiset miehet öyrkivät tekemään puolison riippuvaiseksi itsestään ja murtamaan itsetunnon. Nylyinen mieheni taas kannustaa ja rohkaisee urallani pn iloitsee onnistumisistani ja uskoo muhun välillä jopa enemmän kuin mä itse. Jokainen ansaitsee sellaista tukea kumppaniltaan.

Vierailija
33/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin jäi epäselväksi että mikä työ on kyseessä.

Ja miksi vaahdota noin paljon jostakin ylennyksestä.

Vierailija
34/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huippumalli haussa Suomi -ohjelmassa oli se eräs kehuttu mallikokelas, jonka riippakivi poikaystävä soitti ohjelmassa sille naiselle, että "nyt ei päästä Juha  Tapion keikalle yhyy" -puhelun. Muistaako joku?

Eivätkö miehet kestä naisensa menestymistä, miksi siitä ei olla ylpeitä, että oma nainen menestyy??

Ihan kuin juha tapion keikka olisi ollut tosi tärkeä verrattuna tähän :D Mitä tuossa sitten tapahtui? Ihan uskomatonta että joku kehtaa :D 

Vierailija
35/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkääkö mies muutoksista? Jos ei, niin voi olla että tuo tuli puun takaa ja häntä alkoi ahdistaa, mitä teidän elämälle tulee tapahtumaan. Tuletko olemaan töissä päivät pitkät ym. Ei mikään kivoin tapa reagoida, mutta muutosvastarintaiset ihmiset kaipaavat aikaa sulatella kuulemaansa.

Ei tykkää kyllä yhtään muutoksista, on aika hitaasti syttyvää sorttia. En yhdistänyt sitä tähän.

Jostain syystä vaan ei nyt kiinnostaisi miettiä, miten lohdutan surullista miesystävääni tämän tragedian keskellä. En vaan saa päähäni mahtumaan, että tästä tuli draamaa... odotin kehuja ja pusuhymiöitä.

Mies mököttää nyt, kuulemma ei jaksa viestitellä asiasta. Pitääkö olla huolissaan kun ei kiinnosta miehen mielen lepyttely nyt, vaan omat asiat? :/

Se ketä syyttä suuttuu, lahjatta leppyy. Anna siis olla, mä en laittaisi rahtuakaan ajatusta mieheen tällä hetkellä. :D 

Vierailija
36/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylenit Hesburgerin vuorovastaavaksi? 

Vierailija
37/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin jäi epäselväksi että mikä työ on kyseessä.

Ja miksi vaahdota noin paljon jostakin ylennyksestä.

Ei se ole ylennys vaan tunnustus hyvin tehdystä työstä. Toimenkuvani ei muutu, kuten ei tyyliin huippu-uimarinkaan, kun hän voittaa kultaa lajissaan. Harjoittelu jatkuu entisellään jne. Pointti on se, että kyseessä on MULLE iso ja tärkeä asia, mun urallani iso saavutus. Ei sillä työn kuvalla ole merkitystä.

Vierailija
38/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi parempi mies. Nykyinen miehesi kuulostaa kateelliselta ja katkeralta. Sellainen suhde, jossa ei kilpailla ja lannisteta vaan tuetaan ja nostetaan toista on terve, tässä nykyisessä tuo ei toteudu. Ei kukaan jaksa valittavaa riippukiveä vetää loputtomiin perässään. Onnea muuten saavutuksesta!

Vierailija
39/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huippumalli haussa Suomi -ohjelmassa oli se eräs kehuttu mallikokelas, jonka riippakivi poikaystävä soitti ohjelmassa sille naiselle, että "nyt ei päästä Juha  Tapion keikalle yhyy" -puhelun. Muistaako joku?

Eivätkö miehet kestä naisensa menestymistä, miksi siitä ei olla ylpeitä, että oma nainen menestyy??

Ihan kuin juha tapion keikka olisi ollut tosi tärkeä verrattuna tähän :D Mitä tuossa sitten tapahtui? Ihan uskomatonta että joku kehtaa :D 

Silloin vuosia sitten siis oli se Huippumalli -ohjelma missä kaunis mallikokelas soitti kotiin ilahtuneena, että oli voittanut haasteen ja jatkaa kisassa. Närkästynyt miesystävä vollotti puhelimen päässä vaan, että no nyt sinä jäät sinne eikä päästä juha-tapion keikalle. Ei suinkaan, että olisi iloinnut naisystävänsä voitosta...muistaakseni tälläkin palstalla oli keskusteluketju, jossa tuo mies dumattiin täysin. :D

Vierailija
40/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko kyllä huomautti, että aika kova tämä miesystävä on mua dissaamaan, mutta mä olen pitänyt sitä huumorina. En ole tuntenut, että se mollaa. Mutta nyt odotin oikeasti jotain WAU-efektiä, kerrankin olisi ollut aihetta. Niin siellä se nyt murjottaa kämpillään. Itse olisin skumppapullon kanssa ovella jos miehelle kävisi noin!

Se alistaminenhan alkaa nimenomaan huumorin varjolla. Ihan tyypillisesti niin ja kokemusta on mullakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan