Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies muutti luokseni, kaipaamani yksinolo kotona on poissa

Vierailija
22.10.2018 |

Muutin mieheni kanssa yhteen n. vuosi sitten. Mies muutti luokseni toiselta paikkakunnalta kun jäi työttömäksi. Mies on hakenut töitä, mutta ei saa. Ennen muuttoa sanoin miehelle suoraan, että mä tarvitsen myös säännöllisesti yksinoloaikaa kotona ihan yksikseni. Mies sanoi että ymmärtää tämän eikä tämä tule olemaan ongelma.

Minua on ruvennut ahdistamaan kun minulla ei ole yhtään aikaa kotona ihan yksin. Mies on aina kotona kun minäkin olen. Mies ei ymmärrä tätä, sanoo että voi mennä toiseen huoneeseen ja olla hiljaa, mutta eihän se sama asia ole. Itse käyn töissä ja koiran kanssa lenkillä 3 kertaa päivässä sekä liikuntaharrastus pari kertaa viikossa ja joskus kavereiden kanssa iltaa viettämässä. Käydään kyllä miehen kanssa yhdessä ulkona, lenkillä ja salilla, mutta kaipaisin ihan omaa aikaa yksin kotona, edes tunti viikossa riittäisi. Miehellä vaan ei ole mitään mihin lähteä yksinään, joten aina jos hän johonkin lähtee niin se on mun kanssa. Hän ei ymmärrä että itsekseni tekemät koiranulkoilutuslenkit ei korvaa sitä, että saan olla KOTONA ihan yksin.

Onko kellään ratkaisuja tähän? Odotan vain että hän saisi töitä niin olisi joskus pois kotoota...

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuota miestä täysin. Jos on "kotihiiri" ja uudella paikkakunnalla missä ei tunne juuri ketään, niin mihin sitä kotoa lähtee... 

Vaikka ulos kävelylle? Ei kai kukaan ole päivästä toiseen ympäri vuorokauden neljän seinän sisällä? Hulluksihan siinä tulee itsekin eikä vain se puoliso, joka ei saa hetkenkään omaa rauhaa.

Kyllä minä työttömänä lenkkeilisin päivääsikään enkä illalla.

Mutta et ikinä viikonloppuisin?

Vierailija
102/124 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä ehdit koiran kanssa 3 kertaa päivässä lenkille, jos kerran töissä käyt? Käyt lounastunnilla ulkoiluttamassa, koska työpaikka lähellä kotia? Eikä työtön mies tietenkään voi sitä keskipäivän koiranulkoilutusta tehdä? Jos ei, niin on kyllä superlaiska mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sä ehdit koiran kanssa 3 kertaa päivässä lenkille, jos kerran töissä käyt? Käyt lounastunnilla ulkoiluttamassa, koska työpaikka lähellä kotia? Eikä työtön mies tietenkään voi sitä keskipäivän koiranulkoilutusta tehdä? Jos ei, niin on kyllä superlaiska mies.

No ihan helposti ehtii. Aamulla ennen töihin lähtöä, sitten töiden jälkeen ja vielä illalla ennen nukkumaan menoa. Sellaista se koiran omistaminen on... 

Vierailija
104/124 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan helposti ehtii. Aamulla ennen töihin lähtöä, sitten töiden jälkeen ja vielä illalla ennen nukkumaan menoa. Sellaista se koiran omistaminen on... 

Hyvin tosiaan ehtii, mutta jos miestä innostaisi koiran ulosvienti, se iltapäivän lenkki voisi vaikka olla päivittäinen rutiini jolloin ap saisi hetken hengähtää kotona yksin töiden jälkeen ja miesrukkakin vähän raitista ilmaa.

Vierailija
105/124 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuota miestä täysin. Jos on "kotihiiri" ja uudella paikkakunnalla missä ei tunne juuri ketään, niin mihin sitä kotoa lähtee... 

Vaikka ulos kävelylle? Ei kai kukaan ole päivästä toiseen ympäri vuorokauden neljän seinän sisällä? Hulluksihan siinä tulee itsekin eikä vain se puoliso, joka ei saa hetkenkään omaa rauhaa.

Viikonloppuisin haluaisin lenkkeillä sen kumppanin kanssa, kun viikot lenkkeilen jo yksin. 

Vierailija
106/124 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikonloppuisin haluaisin lenkkeillä sen kumppanin kanssa, kun viikot lenkkeilen jo yksin. 

Mutta työttömänä et voisi lähteä iltaisin sen työssäkäyvän kumppanisi mukaan lenkille, kun hän lähtee ulkoiluttamaan koiraa? Kuulostat aika hankalalta kumppanilta.

Vierailija
107/124 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työttömyys ei liity tähän mitenkään, paitsi siten että saadaan "paskamies" luokitusta ylöspäin. Vaikka tyyppi olisikin päivät töissä, niin samalla tavalla tai jopa vielä enemmän se möllöttäisi illat sisällä kun on saanut sosialisoitua päivällä. Ei kannata muuttaa yhteen jos yhdessä asuminen ahdistaa.

Vierailija
108/124 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies vaan pelailee kotona päivät pitkät niin ehkä olisi hyvä, että hän käyttää kaikki iltalenkit koiran ulkona. Hän saa vähän verta kiertämään ja saat olla 7 päivänä illalla hetken rauhassa. 

Jos mulla ois kotona joku aikuinen jonne pelailemassa 24/7 niin ahdistuisin. Joo, varmaan on ihana., mutta ei tuollainen ole ihan aikuisten touhua. Hermostun jos poikakin pelaa lomilla jatkuvasti ja käsken käydä kaupassa tai edes viedä roskat.

Vierailija
109/124 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta työttömänä et voisi lähteä iltaisin sen työssäkäyvän kumppanisi mukaan lenkille, kun hän lähtee ulkoiluttamaan koiraa? Kuulostat aika hankalalta kumppanilta.

Luulenpa, että ap olisi vain tyytyväinen, ettei mies änkeä mukaan. Saa siten edes vähän sitä omaa rauhaa. 

Vierailija
110/124 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan työttömänä tekisin 2-3 tunnin päivälenkkejä sen koiran kanssa enkä jaksaisi illalla lähteä uudelleen ulos. Mieluummin jäihin ruoanlaittoon kotiin.

Vierailija
111/124 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan työttömänä tekisin 2-3 tunnin päivälenkkejä sen koiran kanssa enkä jaksaisi illalla lähteä uudelleen ulos. Mieluummin jäihin ruoanlaittoon kotiin.

Koiran kanssa ulkoillessa myös tutustuu esimerkiksi saman asuinalueen muihin koiranulkoiluttajiin, ja saa vähän juttuseuraa. Varsinkin koirapuistoissa on oikein keskusteluporukat. Vois tehdä hyvää ap:n miehelle.

Vierailija
112/124 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä minä. Minä olen saanut aina lähteä kotoa pois kun nainen haluaa olla yksin, eikä suostu itse lähtemään. Tämä ei luonnollisesti toimi toistepäin. Kenenkään ei tarvitse lähteä kotoa, vaan se ketä haluaa olla yksin menköön. Ap ajaisi varmasti omat lapsetkin kodista, sen sijaan että menisi viettämään omaa aikaa itse johonkin. Minä minä minä.

Vierailija
113/124 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä minä. Minä olen saanut aina lähteä kotoa pois kun nainen haluaa olla yksin, eikä suostu itse lähtemään. Tämä ei luonnollisesti toimi toistepäin. Kenenkään ei tarvitse lähteä kotoa, vaan se ketä haluaa olla yksin menköön. Ap ajaisi varmasti omat lapsetkin kodista, sen sijaan että menisi viettämään omaa aikaa itse johonkin. Minä minä minä.

Sanonpa vaan, että on ihan saakelin sairasta ärvöttää koko ajan kotona. Kyllä normaalilla ihmisellä on muutakin elämää.

Vierailija
114/124 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanonpa vaan, että on ihan saakelin sairasta ärvöttää koko ajan kotona. Kyllä normaalilla ihmisellä on muutakin elämää.

Mikä sinä olet mistä joku saa pitää ja mistä ei? Koti on paikka missä saa olla. Minäkin olen kotona ja en koe tarvetta mennä mihinkään.

Vierailija
115/124 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies voi vaaankin kulettaa koiraasi lenkeillä ellet ole ominut sitä itsellesi?

Vähintään 30min lenkki 3 kertaa päivässä antaa sinulle edes vähän omaa aikaa.

Vierailija
116/124 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä ei ole mitään paikkaa mennä, miksi ei ota hommakseen kaupassa käyntejä ja koiran ulkoilutusta. Jos sinulle riittää tunti viikossa, mikä ei ole paljon pyydetty, on mies aika vätys, jos ei sille ajalle tekemistä keksi.

Miksi miehellä pitäisi olla joku paikka minne mennä pois kodistaan? Jotenkin ap:n kirjoituksesta tulee sellainen tunne, että hän pitää kotiaan ensisijaisesti omana kotinaan eikä yhteisenä miehensä kanssa.

Vierailija
117/124 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies voi vaaankin kulettaa koiraasi lenkeillä ellet ole ominut sitä itsellesi?

Voi, mutta ei ole pakko. Miehen työttömyys ei tähän liity mitenkään. Koti on ihmiselle paikka jossa pitää saada olla jos haluaa.

Vierailija
118/124 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, mutta ei ole pakko. Miehen työttömyys ei tähän liity mitenkään. Koti on ihmiselle paikka jossa pitää saada olla jos haluaa.

On, mutta kodin hoitamiseen tulee kaikkien osallistua. Jos mies vie koiraa välillä, saa nainen hetken tarvitsemaansa rauhaa. Yhteiselo on kompromisseja puolin ja toisin.

Vierailija
119/124 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan huomauttaa, että ap kertoi tarpeestaan olla yksin etukäteen. Yhteen muutettiin tältä pohjalta.

Vierailija
120/124 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä hei.

Kyllä mies vie koiran kun erikseen pyydän, jos mulla on esimerkiksi aamulla kiire töihin. Mutta koira on minun ja mulla itselläni on aina ollut tähän se asenne, että kyllä minä koirani itse hoidan, se ei ole toiselle "painolastia". Toinen auttaa sitten jos/kun haluaa. Tietenkin voisin ottaa asian esiin miehen kanssa, jos hän voisi ottaa koirasta vastuuta esim. iltapäivälenkin merkeissä aina sillon tällöin. Olen minä hänelle sanonut että jos haluaa viedä koiran ulos, niin se on tosi tervetullut levähdystauko minulle, mutta ehkä sitten pitää sanoa vielä suoremmin.

Mies pelaa paljon tietokoneella ja siellä hänellä on paljon kontakteja ja kavereita. Uskon, että ne riittää hänelle sosiaalisiksi kontakteiksi minun ja perheensä lisäksi. Molemmat ollaan jonkin tasoisia introvertteja, ja se on ollut tiedossa alusta asti ja osittain sen takia tutustuttiin ja rakastuttiin. Kun olen töissä tai harrastuksissa, niin mies siivoaa, katsoo telkkaria/Netflixiä, leikkii koiran kanssa ja pelailee. Ja se on minulle ihan ok, tehköön sitä mikä saa hänet onnelliseksi.

Yksi ongelma tossa menemisessä on auto. Minä käyn autolla töissä ja harrastuksissa ja täältä ei oikeen ilman autoa pääse liikkumaan minnekään järkevään paikkaan, joten ymmärrän miksi kaupassakäynnit ja muut asiat pitää tehdä silloin kun minäkin olen paikalla tai tullut töistä kotiin. Mies kyllä siivoaa ja tekee ruokaa ihan yhtä paljon kun minäkin, siinä ei ole ongelmaa.

Mutta eihän tuo mikään ongelma ole. Juuri se auttaa siinä, että mies menee sinne kauppaan juuri silloin, kun olet tullut kotiin ja sinä saat levätä. Eihän se sinua mitenkään auttaisi, jos miehellä olisi auto päivisin käytössä ja hurauttelisi sillä, kun sinäkin olet pois. Vai onko miehesi niin avuton, ettei osaa yksin kaupassa käydä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi