HELMIKSET ALKUVIIKKOON (ma-ke)
Heti tässä puolenyön jälkeen avaan uuden viikon pinon, kun tärkeetä asiaa espoolaisille, eikä kukaan enää aamulla varmaan lue tota vanhaa pinoa...
Eli ensinnäkin SELLO-TREFFEISTÄ... Mä en pääsekään mukaan ti enkä ke, ti ei siis autoa ja ke poikkeustilanne, jota en muistanut kun viimeksi kirjoittelin eli isojen tyttöjen kerho onkin poikkeuksellisesti 9-12, kun yleensä 13-16. Ette taida muut venyä vielä puoli kympiksi paikalle ja mä en jaksa koko lauman kanssa lähteä liikkeelle, harmi homma! Mutta sopikaa uudet treffit (mieluiten ma-ke-pe), niin tullaan kyllä Alman kanssa!
Meillä oli oikein hulinaviikonloppu, kun lauantaina isi oli koko päivän futisporukan touhuissa, joten me lähdettiin naisporukalla Hämeenlinnaan kavereiden luo päivää viettämään. Ihan hyvin meni kaikki, mutta haasteita riitti, kun saavuttiin kotipihaan klo 22 kolmen väsyneen ja itkuisen neidin kanssa, huhhuh, isi tuli siis vasta yöllä kotiin. Tänään on ollut sitten pakko siivota sisällä ja ulkona, meillä piha vielä aika kauhea talven jäljiltä, nyt ollaankin sitten ihan puhki. Tosi nopeeta nää viikonloput hurahtaa.
Onnea KUUMEELLE!!! Aika huikea uutinen! Meille ei kyllä enää lisää typsyjä eikä kyllä poikiakaan tule, kolme tuntuu oikein passelilta lukumäärältä. Ja galluppiin... Meillä isi tekee kyllä ihan hirveesti, välillä oikein omatunto soimaa, kun se on tehnyt 12-tuntisen päivän ja sitten vielä illan palvelee neljää naista. Mutta tän kokoisessa perheessä on pakko painaa molempien.
Ei muuta kuin hauskaa äitienpäiväviikon alkua kaikille! Mua aina tympii, kun mun synttäritkin aina melkein samana päivänä joka vuosi, sen kerran kun sais kakkua sänkyyn... ärsyttävää. Kahdet lahjat vaadin kyllä joka vuosi:)
Adalmiina ja tissillä nukkuva Almuska
Kommentit (40)
Lähdetään tänään miehen kanssa Semmareita kuuntelemaan, ihanaa :).
Olen jotenkin ollut tämän viikon aivan poikki, syy lienee koivun kukinnassa. Joku täällä taisi kysellä allergialääkityksestä, vai muistanko väärin? Mä syön pahimpiin oireisiin Kestineä, jossa vaikuttava aine on siis ebastiini. Käyttöä ei suositella imetyksen aikana, sanoo lääkeseloste, mutta lääkäriltä sain luvan. Oli sitten vaikuttavana aineena setiritsiini (Zyrtec), levosetiritsiini (Xyzal) tai tuo ebastiini niin kaikissa suurinpiirtein sama teksti, eli käyttöä olisi vältettävä. Mutta mulla nuo oireet ovat kertakaikkiaan niin pahat, että tarvitsen jotain niitä lievittävää. Paikallisesti vaikuttavista aineista, esim. nenäsuihkeet ym., ei ole juurikaan apua. Viime vuonna luovuin lääkityksestä heti, kun sain tietää olevani raskaana, ja olo oli surkea. Tulipahan testattua nenäsuihkeet sun muut.
Puklu on jälleen laittanut päivärytminsä remonttiin eikä ole pariin päivään nukkunut kolmen tunnin päikkäreitään. Pikkupäikkäreitä, sellaisia tunnin tai vajaan on sentään torkkunut. Ja yöt nukkuu hyvin (*kop KOP*), herää seitsemän-kahdeksan maissa ja jatkaa vielä tissillä tuonne yhdeksään-puoli kymmeneen. Illalla saisi kyllä tipahtaa vähän aikaisemmin, nyt nukahtaa kymmeneltä. Taidan luopua tuosta aamuköllöttelystä ja nousta sängystä kunnon ihmisten aikoihin, jos illasta saisi enemmän sitä kuuluisaa omaa aikaa. Ruokailuajatkin heittivät tänään häränpyllyä, parhaimmillaan syönyt tunnin välein. Jos tämmöinen tahti jatkuu niin kiinteät kehiin, saa lapsi vatsansa kunnolla täyteen. Ai niin, ja missään ei Silvan mielestä ole hyvä olla, sitteri on ihan bore, lattialla on tylsää, lelukaaren lelut on jo nähty. Been there, done that.
Mies tulee tänään työmatkaltaan -kuinkakohan nopeasti sille kehtaisi ojentaa tuon pukeltajan... Hotellissa yöpyny, päivällisiä syöny, jääkiekkoa kattonu, prkl.
KL.
ei juma miten äkkiä tuli viime vuotinen mieleen..bussissa tuli ykät suuhun, piti jäädä monta pysäkkiä aiemmin pois et pääsi ulos ykälle!!!!
Austen, maissivellillä aloitettiin sen takia kun harva on allerginen maissille ja se on mietoa. viljat voi allergisoida nopeasti ja sit joutuu pelaamaan erikoisruokavaliolla pitkään.
hyvin on vellit pysyneet sisällä ja uni maistuu, nyt nukutaan 6 h yhtä soittoo kun ennen herättiin 1 h - 2,5 h välein.
ja kakkakin on kiinteää, eikä enää tursua vaipanlahkeesta.
Tyttö on itse auringon paiste, nauroi eilen ekan kerran ääneen!!!
Meilläkin kaikki otetaan käteen, isosiskon Viiru-kissa on ihan best! Tuttipulloakin osaa itse pitää ja tuttia osaa veivata suuhun ja takas.
Sit on tullut uus juttu, vaippaa laittaessa nostellaan kannikoita ylös ja kiemurrellaan karkuun, tosi rasittavaa. Ilmakylpyjä otetaankin sitten urakalla..aamulla varsinkin yöpissien jälkeen.
Nyt mä lähden paukuttamaan pihvejä, jotka sitten kohta grillataan.NAM.
Kuumetta ja tyttö tasan 3 kk
Pikaisesti koneella käväisemässä eli tapahtuma alkoi 10:30 ja leffa 11.
Missäs sitten treffattaisiin? Nähdäänkö siinä linkosuon kahvilan tienoilla?
Fanny minulla ainakin on huomenna aikaa sekä ennen että jälkeen leffan eli miten vain sinulle sopii parhaiten.
Palailen iltasella/aamulla koneelle....
Marcel
Eilen illalla esikoinen meni sänkyyn jo ennen klo 21, joten ajattelin, että kerrankin myös mä pääsen ajoissa nukkumaan. Yleensä alan syömään iltapalaa vasta sen jälkeen, kun olen syöttänyt Helmin ja Helmi on nukahtanut, mutta eilen söin iltapalan ennen Helmin vikaa syöttöä. Edistystä sekin. Sitten aloin imettää tyttöä, mutta Helmi olikin sen jälkeen ihan pirteä. Piti sitten odotella jonkin aikaa, että Helmi alkoi väsyä ja syötin uudelleen. Kello olikin sitten jo 22.30, kun sain tytön sänkyyn. Sen jälkeen piti laittaa vaippapyykit (harsot yms.) kuivumaan ja mitäköhän muuta teinkään (siis jotain oikeasti olleellista, mitä ei ois voinut jättää tähän päivään) ja sitten piti käydä vielä suihkussakin (ei tarvinnut onneksi pestä tukkaa), joten kello olikin jo 23.30, kun pääsin sänkyyn. Tai itse asiassa jäin sohvalle nukkumaan. En saanut heti unta, mutta Helmi teki enkat ja heräsi ekan kerran vasta klo 04, joten sain nukuttua noin 4 h putkeen!!! Menin syöttämään tytön ja pysyin itse hereillä, joten syötön jälkeen tulin takaisin sohvalle. Seuraavan kerran Helmi heräsi klo 6 ja sen syötön jälkeen jäin Helmin viereen nukkumaan. Klo 7.40 heräsin siihen, kun esikoinen tuli pois omasta huoneestaan. Poikkeuksellisen hyvä yö siis.
Mä en usko, että Helmin yölevottomuus johtuu nälästä. Maitoa tulee hyvin ja tyttö on päivisin tosi hyväntuulinen. Ekan unipätkän Helmi nukkuu omassa kehdossaan, pehmeässä kantokassissa. Eka unipätkä on viime aikoina ollut ehkä 3-4 h, mutta viime yönä se oli melkein 6 h. Ja viime yönä Helmi nukkui aika rauhallisesti, vaikka nukuinkin klo 6 alkaen tissi kiinni tytössä. Ennen noi yölevottomuudet johtu taatusti masuvaivoista, kun itkun ja kitinän lopuksi tuli kasa pieruja tai kakkaa. Mutta viime viikkoina kakka on tullut vasta aamulla tytön herättyä. Ja nyt Helmi ei ole niinkään itkeskellyt aamuyöstä, vaan lähinnä silmät kiinni huitonut ja potkinut. Veljensä oli aikoinaan yhtä levoton nukkuja, eikä kiinteät auttaneet siihen.
Joku kirjoitti, että vauva oli alkanut syödä tunnin välein ja että alottaisi siksi kiinteät ruoat. En muista, onko kyseinen vauva rintamaidolla, mutta jos on, niin kannattaa muistaa, että useilla vauvoilla on 3 kk iässä se tiheän imu kausi, jolloin he tilaavat itselleen lisää maitoa. Jos siitä on siis kyse, niin pitäisi vain imettää lapsentahtisesti, että se maidontulo nousisi kysyntää vastaavalle tasolle. Monet tutut ovat aloittavat tästä syystä vauvalla kiinteät ruoat jo 3 kk iässä, kun ovat luulleet, ettei oma maito enää riitä. Ja jälkeenpäin heitä on sitten harmittaneet, kun ovat kuulleet tuosta tiheän imun kaudesta, mistä esim. neuvolassa ei olla kerrottu mitään. Mutta edellinen teksti oli tarkoitettu siis ihan yleisesti kaikille, jos joku ei ollut asiasta kuullut. Mulle ei ole koskaan siitä neuvolassa kerrottu, mutta onneksi netin kautta sain asiasta tietää esikoisen vauva-aikana.
Helmi nukkui johonkin 2,5 kk ikään saakka joka päivä ne yhdet pitkät päiväunet (3-4 h), mutta nyt vajaat pari viikkoa on unet vaihdellut tosi paljon. Mutta kuuluu vissiin ikään, koska samaa on niin monella muullakin ollut. Ärsyttävää vaan, kun ei yhtään tiedä, nukkuuko tyttö 30 min vai pidempään. Joka päivä kyllä ihmettelen, miten Helmi voi olla niin ihana! On niin tyytyväinen ja ns. kiltti tyttö, etten olisi uskonut, että meidän perheeseen yksi tälläinenkin saadaan. Aivan erilainen kuin esikoinen oli vauvana. Helmi juttelee ihan hirveästi ja on yhtä hymyä ja naurua koko tyttö =D Mahaltaan kääntyy melkein joka kerta selälleen ja selällään kääntyy kyljelleen. Kun on kyljellään, yrittää kääntyä mahalleen, mutta ei onnistu. Helmi oli 2 kk ikäinen, kun alkoi sylissä nousta istumaan ja nykyään annan kyllä sylissä istua aika paljon. En tiedä, saisiko. Esikoinen kun oli 3,5 kk ikäinen, kun alkoi tehdä samaa.
Nyt annan tytölle maitoa ja sitten lähdetään esikoisen kanssa pyöräilemään (16 kg poika on siis mun pyörän kyydissä eli äiti lähtee urheilemaan).
T:Fassiloora ja Helmi (11 vko)
No jos ennen tuota sopii niin kiva, myöhemmin mun tarvii olla jo esikoista laittamassa päikkäreille. Linkosuon kahvila on ihan ok, moneltako siinä? Jatkan siitä sitten matkaa kun muut poistuu leffaan : )
Palataan aamulla asiaan
FannyK
Nähtäiskö Fanny vaikka noin varttia vaille kymmenen siinä kahvilassa?
Marcel
vastaanpa Larvannolle tähän pinoon pikaisesti (vitsi mulla ei koskaan tunnu olevan aikaa kunnolla kirjoitella). Eli mun puolesta voidaan siirtää treffit myöhemmäksikin, ihan miten Naperolle parhaiten sopii, ajo-ohjeetkin sain jo s-postiin. Muutenhan voisin napata sut kyytiinkin, mutta jos lapsia tulee kaikki neljä mukaan niin meidänkään tilafarmari ei ihan siihen riitä...lisäpenkit on kyllä tilauksessa kas kun noita omia mukuloitakin on jo se neljä...tosin harvemmin ollaan enää koko porukka samaan aikaan liikenteessä. Minä siis otan Niklaksen mukaan joten ota ihmeessä Eevi niin saavat nämä isommat leikkikaverin toisistaan.
Napero ilmoittelehan siis käykö sulle iltapäivä!
Manna ja nukkuva Eveliina sekä Niklas joka lähti isänsä kanssa kyntöhommiin =)
Enhän mä kaikkee muista...Siis että sulla auto vasta myöh käytössä... Mutta siis kyllä mullekin passaa tuo klo 13? Lyödään se nyt sitten lukkoon! Nyt Eetu hermostu siihen malliin, et paras mennä, tai muuten lähtee kuulo!!!
Napero ja Eetu jolla herne nenässä
Jotenkin aina vaan helpottaa niin henkisesti kun tukea löytyy ;)
Eilen sitten lähdin ihan yksin ovesta pihalle päivällä klo 16 aikaan , olin 5min matkan päässä kotoa . No siinä sitten kuulumiset ehdin vaihtaa ystäväni kanssa kunnes mies soitti ihan hätää kärsimässä että tule kotia. Olin paikalla melkein heti ja poika näytti siltä että tekee oikeasti kuolemaa -minä säikähdin niin etten sitten osannu viime yönä edes nukkua. Poika oli huutanu naama punaisena niin ettei enää henki kulkenu kunnolla. Otin sitten pojan syliin, rauhottui ja nukahti jotenkin apaattisena siihen. herättyään osoitti kyllä selvästi mieltään mutta jotenkin illasta sitten selvittiin. . .
Viime yön unisaldo joo 2,5 h eikä mies sitten voinu valvoa pojan kanssa, kun säikähti itsekin niin paljon. Sanoi kyllä sitten illalla että ei pärjää pojan kanssa vielä yksin. Voi voi...
Neuvosta otan vaarin ( Austen ) että kokeilen joka päivä samaan aikaan sitä pullosta syöttämistä . Ehkä puolinalkäisenä jaksaisi asiaan kiinnostua.
Ollaan muuten järjestämässä vihdoin niitä häitä, siis mehän mennään naimisiin elokuun 19 pv -kaason kanssa tilattiin kutsukortit -siinä oikeastaan kaikki mitä on tehty sen eteen . No hyvä alkuhan se on. Huomenna pitää kuulemma sitä mekkoa mennä kattelee -on kuulemma jo tiedettävä millainen hörhelö sitä tulee . Joo miltä minäkin näytän näine ihramakkaroineni sellaisessa kauniissa koristeessa. juu ei oikeen sekään innosta vaikka pitäisi. . Me pidetään pienet ulkoilmahäät -ei kirkkoa kun pappi on suvussa niin tulee meidät vihkiin omenapuun alla.
Voi kutsu käy...
Minkki ja Oskari 2,5 kk
Kello 13 käy erittäin hyvin!!!
Joten silloin siis nähdään ja minä otan mukaani Eevin.
Koskakohan muuten kävely refleksin kuuluis hävitä, nimittäin meidän Mintulla se on vieläkin ja tosi vahvana....Onkohan sillä jotain merkitystä kun se vielä tallella on???
Minttu on vallan nyt aamuisin ruvennu aamuvirkuks.. Eilen heräs kuudelta ja tänään varttia yli kuus!! No onneks ei pahemmin oo ittee väsyttäny kuitenkaan. Iltasinhan Minttu menee aina kasin aikaan nukkumaan niin se on kyllä kiva kun jää sitä omaakin aikaa sitte. Jos vaan saa esikoisenkin aikasin nukkumaan...
Laitoin muuten Napero sulle s-postia ajo-ohjetta odotellen... Ja mites tosiaan kannattais tehä sen syömispuolen kanssa? Tuodaanko jokainen jotain pikku hyvää??
Nyt Minttu kitisee väsymistään joten täytyy mennä!!!
Larvanto ja likat
Mä oon ollut jotenkin ihan tosi poikki näiden helteiden takia. Tänään oon nukkunu yhdet lyhyet päikkärit ja pääsen kampaajalle, joten ehkä tää tästä.
Onnittelut kuumetta!!! Siis kerrassaan ihanaa!!! Minullakin on koko ajan pieni vauvakuumeen poikanen, mutta sen tarttis pysyä aisoissa vielä noin vuoden verran. Sit olis tarkoitus antaa pikkukakkoselle tilaisuus ilmoittaa itsestään. Meillä on tunnollisesti pelattu kumien kans ja niitä on tarkoitus käyttää tämä koko " väliaika" .
Meillä Vimpula heläytti viikonloppuna ekan kunnon naurun. Reilu viikko sitten tuli pari kertaa lyhyt hekotus, mutta nyt alkaa nauruhermo löytymään. Tänään sain tytön nauramaan niin, että sille tuli hikka! ;D
Miesten osallistumisesta olitte jutelleet. Meillä mies osallistuu ihan kaikkeen ja tekee ihan kaikkea, paitsi imettää. Toivoisin kuitenkin, että se olisi aamuisin aktiivisempi hoitaja. Viikonloppuna on turha toivoa, että se ilman KOVAA komentamista nousisi ensin ylös tyttöä hoitamaan. Se kun ei nouse muutenkaan " ihmisten aikoihin" ilman komentamista eli käytännössä on helpompaa nousta itse, kuin karjua vartin verran naama punaisena ukolle, että " nyt ylös" . Viikollakin se vaan köllii sängyssä aamulla niin kauan, että se ei ehdi ku laittamaan vaatteet niskaan ja lähtemään töihin. Kauhulla jo odotan sitä aikaa, kun olemme molemmat töissä ja sit pitäis laittaa vielä lapsi hoitoon. Mä saan varmaan herätä viimeistään viideltä, että ehdin hoitamaan yksin kaiken... Nyt viikonloppuna nukahdin lattialle tytön viereen, kun olin niin poikki aikaisista herätyksistä!
Muutenkin miestä pitää patistaa hoitamaan. Hoitaa toki sit kaiken mielellään, mutta itseä ärsyttää jatkuva komentelu. Olis tosi ihanaa, kun toinen tajuais oma-aloitteisesti tehdä kaikenlaista. No, kaikkea ei voi saada.
Kuumetta, onneksi olkoon :)!!! Olipa kiva uutinen! Vauvakuumeesta kärsivien määrästä päätellen saamme ehkä vielä lisää iloisia uutisia...? Mulla ei ole koskaan ollut vauvakuumetta, eikä ole nytkään, saapa nähdä jääkö tuo meillä ainokaiseksi. Mies kyllä toivoisi toistakin lasta. Ja systeri muistaa aina mainostaa, että kannattaa tehdä ainakin kaksi, silloin on aina leikkiseuraa omasta takaa.
Mun mies osallistuu ihan kiitettävästi lapsen hoitoon, mutta ei totta puhuen ole hirveän oma-aloitteinen. Että lähes aina joutuu erikseen pyytämään, kuten lähes kaikissa kotihommissa. Ja sitä tuo ei kyllä tee, vaika olen monasti vihjannut, että esimerkiksi kolme kertaa viikossa ottaisi lapsen tunniksi ja sanoisi " Katso sinä kulta rauhassa Todistettavasti syyllinen/C.S.I. New York/ER." Voi että se olisi luksusta!
Kotiuduttiin eilen illalla viikonloppureissulta, oltiin koko perhe Vierumäellä " urheilemassa" eli pelattiin lauantaina tunti tennistä. Muuten vain nautittiin olostamme. Käytössä oli vuokramökki, jossa Silvallakin oli oma huone. Ilmeisesti Vierumäellä on sen verran ohut ilma, että typsy nukkui erittäin hyvin koko reissun ajan. Mukana olivat myös Pukelon isovanhemmat sekä setä, ja ihana mummi heräsi kumpanakin aamuna syöttämään lapsen ja minä sain nukkua pitkään. Vaikka asia oli sovittu etukäteen, mummi siis sanoi että hän voi sitten hoitaa lapsen yösyötöt, niin silti tunsin huonoa omatuntoa. Että toinen jaksaa herätä kesken uniensa hoitamaan mun lasta!
Juu, mä siis pelasin tennistä, herra ties koska viimeksi pelannut. Teininä löin ihan aktiivisestikin, mutta se laji jäi kun tuli muita harrastuksia (pojat). Ihme kyllä osa taidoista on vielä tallella, vaikken alunperinkään ollut mikään kummoinen pelaaja. Systeri kilpaili kyllä ihan SM-tasolla ja on vieläkin hyvä, jos vaan kentälle vaivautuu. Miestä sentään pystyn pistämään päihin vaikka pelasin mailalla, jossa oli kaksi jännettä poikki. Älkää te ikinä pelatko, tulee meinaa käsi kipiäksi. Lihakset eivät ihme kyllä juuri kipeytyneet. Ei edes nää mun rusinapakarat.
Puklun viime viikkoiset aamukahden heräämiset ovat toistaiseksi historiaa, joten en vielä tuupannut sille perunaa, vaikka uhkailinkin. Näyttää tuo nanimaito nyt riittävän. Tisseistäkin (ainakin toisesta) tulee ihme kyllä jotain, ja niitä tuo jaksaa aina yhtä onnellisena imeä. Voi pientä!
KL.
Voi tsiisus, että mä olen taas väsynyt! Molemmat lapset nukahti eilen vasta klo 22.30 aikaan ja sen jälkeen oli niin paljon kaikkia hommia tekemättä, että pääsin sänkyyn vasta klo 00.30. Helmi söi klo 5 mennessä 2 kertaa ja klo 5 sitten heräsin TAAS siihen, kun tyttö liikuttaa joka raajaa ja kitisee mun vieressä. Silmät oli Helmillä kuitenkin kiinni, joten unissaan häiriköi mua. Jossain vaiheessa nukahdin vielä noin puoleksi tunniksi ja klo 6.15 tuli esikoinen mun toiselle puolelle. Helmi heräsi sitten siihen ja niin mulla oli sängyssä 2 lasta tohon aikaan aamusta hereillä, vaikka olivat siihen asti nukkuneet vajaat 8 tuntia. HUOKAUS! Esikoinen onneksi nukahti, vaikka Helmi jutteli kovasti kaikkea. Ei onneksi alkanut itkemään. Tyttö nukahti viimein joskus 6.45, mutta mä en enää nukahtanut, vaikka väsytti ihan julmetusti. Tai itse asiassa just olin vihdoin nukahtamassa puol 8, mutta sitten soi kello, kun pojan kerhon takia piti herätä jo noin aikaisin. Viime yön unisaldo mulla siis noin 4,5 tuntia 4 pätkässä...
Mä en tiedä, mitä mä teen tän väsymyksen kanssa!!! Ei tästä tuu kyllä yhtään mitään =( Aamuyöllä Helmi herää lähes joka kerta klo 5 aikaan ja valvoo tai sitten nukkuu niin levottomasti, että mä herään kuitenkin, enkä saa nukuttua. Pitäis nukkua eri huoneessa, mutta en jaksa sitten koko ajan juosta tyttöä syöttämässä toisessa huoneessa. Kun nyt nukahdan yleensä siinä imettäessä, niin ne yösyötöt ei juurikaan mua väsytä. Kertokaa mulle hyvät siskot, mitä ihmettä tekisin!?
Onneksi viikonloppuna sain nukkua molempina aamuina pitkään, kun mies hoiti lapset. Oltiin anoppilassa ja oli kyllä ihan mahtavat ilmat. Molempina päivinä +23 astetta varjossa ja lauantaina ei edes tuullut. Helmikin otti peppu paljaana ilmakylpyjä ulkona ja tykkäsi kovasti. Oltiinkin sekä la & su koko päivän ulkona. Ja Helmi kävi ekan kerran saunassa! Oltiin anoppilan " mökkisaunassa" (eli sellaisessa puulämmitteisessä pihasaunassa) ja pestiin Helmi siellä pesuhuoneessa. Sillä aikaa kun mies pesi esikoista, mä imetin Helmiä saunan puolella, mutta ovi oli sentään auki.
Tänään käytiin Helmin kanssa ekan kerran sellaisessa äiti-vauva-jumpassa. Oli ihan kivaa, mutta koska osaan tehdä samat jumppaliikkeet kotonakin Helmin kanssa, en viitsi tosta maksaa ja meiltä on sinne matkaa niin, että pitää mennä ensin bussilla ja sitten metrolla, niin en jaksa enää toista kertaa lähteä. Helmi taisi myös tykätä, vaikka meteli oli välillä korvia huumaava, kun isommat vauvat innostuivat kiljumaan. En raaski Helmiä enää uudestaan tonne " melusaasteeseen" viedä.
KUUMETTA: Isot onnittelut meiltäkin! Musta on ihan hullua, että joku voi jo olla uudestaan raskaana, kun mä olen niin väsynyt, ettei olla miehen kanssa vielä edes tehty mitään, mistä voisi raskaaksi tulla (mies-parka)... Mulla on aina ollut krooninen vauvakuume, mutta en ole kyllä (onneksi) sen mukaan toiminut. Nytkin ihan haikeana katselen muiden vielä pienempiä vauvoja (torstaina mennään katsomaan noin 3 viikon ikäistä vauvaa) ja haluaisin sellaisen itsellenikin, mutta ei vielä moneen vuoteen. Mies on itse asiassa sitä mieltä, ettei halua enää lisää lapsia, mutta mun on kyllä pakko saada vielä kolmas (ja neljäs ja...). Vaikka en halua kyllä enää koskaan synnyttää, joten vauvan ulossaanti saattaa olla aika hankalaa =)
GALLUP: Mun mies on kyllä tässä lastenhoitoasiassa tosi ihana! Oli esikoisen syntymän jälkeen ensin viikon " isyyslomalla" (oli silloin koulusta kesälomalla), sitten 3 viikkoa töissä ja taas 6 viikkoa kotona ja hoita jo silloin ihan yhtä paljon poikaa kuin minäkin. No, mä hoidin kyllä imetyksen. Ja sama juttu nyt tytön kanssa. Paitsi mä hoidan kyllä enemmän tyttöä ja mies taas on sillä aikaa pojan kanssa. Mies myös leikkii tosi paljon pojan kanssa, mikä on ihanaa, kun mä olen aika huono ja laiska leikkimään. Ei mies kovin oma-aloitteisesti vaihda tytön vaippaa tms. mutta aina jos mä sanon. Ja viikonloppuisin mä saan tosiaan nukkua niin pitkään kun haluan ja mies herää lasten kanssa. Ja kun Helmi pienempänä kakkasi monta kertaa yössä, mies nousi aina vaihtamaan vaipan, vaikka heräsikin klo 5.45 lähtemään töihin. Olen kyllä tosi tyytyväinen mieheeni lasten isänä, mutta on hänessä sitten myös niitä huonoja puolia.
SELLO: Me jätetään se Sello-tapaaminen väliin, koska en jaksa ottaa esikoista sinne koheltamaan. Ja Helmi nukkuu nykyään " liikenteessä" tosi huonosti, joten vietetään nyt tulevat viikot vähän vähemmin menoin. Jos joskus nähdään täällä Helsingin keskustassa, voisin tulla mukaan.
Nyt tyttö heräsi ja sai raivarin, joten pitää lopettaa...
Fassiloora: me ostettiin Disanan villainen unipussi Me & Mamasta ja Aaro on sen jälkeen nukkunut 9 tunnin putken yöllä. Ennenhän se nukku vaan tuota 2 tuntia.
Helmi on nukkunut vastasyntyneestä saakka joko unipussissa tai kapalossa. kumpikaan ei auta. Unipussissa kun saa kädet tietenkin liikkeelle (=huitomaan) ja kapalossa raivoaa, kunnes saa kädet esille ja liikkeelle. Harmi!
(piti käydä syöttämässä tuo heppuliheppu välillä)
siis voihan se olla, että Aarolle tuli just nyt joku kehitysvaihe samaan aikaan, mutta näin kävi ihan oikeesti. Yhden yön se heräili usein siinä villapussissa ja nyt on nukkunut neljä yötä niin, että ensin menee 9 tuntia syömättä, sitten syö ja nukkuu vielä vähän päälle. Kellon ympäri nukkuu yhteensä. Tuohon samaan aikaan sillä kyllä väheni päivänukkuminen tosi paljo, mutta Aarohan nukkuki ennen koko päivän. Villaa pidetään yleensä kutiavana ja kuumana, mutta meidän pojat on kyllä aina nukkunu tosi hyvin villassa. Aarolla on vielä ohut flanellipeitto käärenä tuon päällä, vaikka se on kuumaverinen ja meillä on kyllä ihan lämmin täällä. Mutta jos saat esim. lainaan jostain unipussia, niin kannattaa kokeilla. Ne on kyllä sikakalliita. Meillä oli lahjakortti ja sillä ostettiin tuo pussi.
ok, kerkesit vastaamaankin. Harmi, ettei unipussistakaan ole apua. Sitten en osaa kyllä minä ainakaan neuvoa mitään muuta. Jaksamista!
entä jos tytöllä onkin nälkä??? eli ei pelkkä maito riitäkkään yötä vasten??!!
Minä nimittäin annan tytölle jo maissivelliä, lääkärin luvalla. Tyttö heräsi meillä kans todella useasti yöllä ja kitisi,natisi ja huiski käsillään. No meillä ei tuo painon nouskaan ollut huimaa. Tänään annoin sitten jo päivälläkin porkkana-perunavelliä, hyvin jaksoi olla monta tuntia syömättä ja on ollut ihan eri tavalla hyvän tuulinen.
Mulla on edelleen ihan kamalan sekaisin pää,mä en oikeasti tiedä mitä tehdä. Ukko eilen nukkumaan mennessä silitti mahaa ja kysyi kummanko haluan?? Niin jos haluan kumpaakaan...en tiiä vielä mitä mä teen. Jaksanko tätä rumbaa alusta..La olisi 17.1.07....eipä ole tyty vielä vuottakaan silloin... mitä ihmettä mä teen???!!!!
Koululainen jo kysyikin et millon meille tulee uus vauva!! pisti vähän hymyilyttämään ;))
Kuumetta pää sekaisin
Nukkumiseen olen kuullut sellaista huhua tuttavapiiristä, että lapsi nukkuu aika moitteettomasti isän tai hoitajan kanssa, äiti kun aina haisee vähän maidolle ja sitä sitten tekee useammin mieli. Pystyttekö te järkkää vauvan ja miehen nukkuu vaikka muualle pariksi yöksi? =)
Harmi ettet pääse selloon! Pitää järkätä kans keskustaan tapaaminen joskus.
Onko muita helsingin seudulta tulossa vauvakinoon torstaina? ;)
nemma&poju 3 kk
eetu ja sara tuossa lattialla leikkivät..
on ollu ihmeellinen viikko.. sara hylki 2 syötöllä maanantaina tissiä ti söi normaalisti ja tänään taas tuossa iltapäivä syötöllä hylki tissiä.. tuli sellainen olo että olen huono äiti eetu kuitenkin syö ihan normaalisti tissiä mutta jotenkin olin ajatellu ettei sara vielä lopeta tissiä no koitan kuitenkin tarjota mutta saapas nähdä..
eilen rokotettiin molemmat eikä tullu kuumetta yms.. yökin meni normaalisti eli 21.30-7.00.. on ollu nyt aika levännyt olo kun saa noi yöt nukkua ihmiset ei ymmärrä miten sara ja eetu on niin hyvin alkaneet yöt nukkumaan no ite olen kans aika yllättynyt..
mutta mutta lähden lukemaan lehden kun leikit kuullostavat olen kovat :)
palailen paremmin varmaan huomenna joko se sitten on loppu viikon pino..
tikunen ja sara sekä eetu päivää vaille 3 kk