Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMIKSET ALKUVIIKKOON (ma-ke)

08.05.2006 |

Heti tässä puolenyön jälkeen avaan uuden viikon pinon, kun tärkeetä asiaa espoolaisille, eikä kukaan enää aamulla varmaan lue tota vanhaa pinoa...

Eli ensinnäkin SELLO-TREFFEISTÄ... Mä en pääsekään mukaan ti enkä ke, ti ei siis autoa ja ke poikkeustilanne, jota en muistanut kun viimeksi kirjoittelin eli isojen tyttöjen kerho onkin poikkeuksellisesti 9-12, kun yleensä 13-16. Ette taida muut venyä vielä puoli kympiksi paikalle ja mä en jaksa koko lauman kanssa lähteä liikkeelle, harmi homma! Mutta sopikaa uudet treffit (mieluiten ma-ke-pe), niin tullaan kyllä Alman kanssa!

Meillä oli oikein hulinaviikonloppu, kun lauantaina isi oli koko päivän futisporukan touhuissa, joten me lähdettiin naisporukalla Hämeenlinnaan kavereiden luo päivää viettämään. Ihan hyvin meni kaikki, mutta haasteita riitti, kun saavuttiin kotipihaan klo 22 kolmen väsyneen ja itkuisen neidin kanssa, huhhuh, isi tuli siis vasta yöllä kotiin. Tänään on ollut sitten pakko siivota sisällä ja ulkona, meillä piha vielä aika kauhea talven jäljiltä, nyt ollaankin sitten ihan puhki. Tosi nopeeta nää viikonloput hurahtaa.

Onnea KUUMEELLE!!! Aika huikea uutinen! Meille ei kyllä enää lisää typsyjä eikä kyllä poikiakaan tule, kolme tuntuu oikein passelilta lukumäärältä. Ja galluppiin... Meillä isi tekee kyllä ihan hirveesti, välillä oikein omatunto soimaa, kun se on tehnyt 12-tuntisen päivän ja sitten vielä illan palvelee neljää naista. Mutta tän kokoisessa perheessä on pakko painaa molempien.

Ei muuta kuin hauskaa äitienpäiväviikon alkua kaikille! Mua aina tympii, kun mun synttäritkin aina melkein samana päivänä joka vuosi, sen kerran kun sais kakkua sänkyyn... ärsyttävää. Kahdet lahjat vaadin kyllä joka vuosi:)

Adalmiina ja tissillä nukkuva Almuska

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onnittelut Kuumetta! Ihania uutisia! Ja ihana kuulla taas raskausajan juttuja! Vauvakuumetta muhun tosin ei vielä ole iskenyt, nautin nyt tästä yhdestäkin vaavista ensin täysillä. Ja raskaaksi tulon mahdollisuuksiakaan ei pahemmin ole. Meillä puuhastelut miehen kanssa on lähes nollissa. Mies kyllä tekee kaikkensa, että saataisiin jotain vipinää aikaiseksi... (Siis mua ei vois vähempää kiinnostaa, uni on paljon tärkeämpää!) Pyysin jälkitarkastuksessa pillerit, mutta ei ole mitään kiirettä aloittaa niitä, turhaanhan niitä söisin :)

Galluppiin: Meillä mies osallistuu jonkin verran vauvan hoitoon. Siis lähinnä, jos pyydän. Nyt on keksinyt aivan itse, että voi välillä aamuisin herätä Emman kanssa ja mä saan nukkua! VAU! Mutta pääasiassahan mä vauvan hoidan, kun miestä ei paljon kotona näy. Tänäänkin lähti kahdentoista aikaan ja kotiin tulee vasta parin tunnin päästä... Onneksi on jo toukokuu, joten eiköhän nuo luennot sun muut ala kohta loppua!

Fassiloora: Kuulosti aika tutulta tuo kuvaus teidän yöstä. Meillä on ollut ihan samanlaista! Tosin nyt muutama yö on mennyt tosi hyvin (ei saisi mainita asiasta, varmaan ensi yö on taas ihan kauhea...). Mutta Emmakin siis yleensä nukahtaa klo 22-23, herää syömään ennen viittä kenties 2-3 kertaa ja sitten ähisee ja pyörii unissaan vielä pari tuntia (en siis saa nukuttua) kunnes herää klo 7! Mutta nyt elän toivossa, että tilanne on muuttumaan päin...

Nyt iltapesulle ja nukkumaan (toivottavasti!)

Vierailija
2/40 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leo kuukahti unten maille kiltisti varttia vaille 9. Joten nyt on taas vapaata aikaa. Ihanaa kun ei enää ole niin sippi kuin ne ekat viikot niin jaksaa vähän iltaa istuakin.

Ilmeisesti tissit säilyivät ruokailukunnossa jälleen hoidossa ollun yön jälkeen kun tyytyväisenä on poitsu taas tissillä viihtynyt eli ei se maidontulo taida ihan yhdessä yössä kadota :-) ...en kyllä jaksa kovin innokkaasti pumpata. Pumppaan aina vaan pahimman paineen tunteen pois ja annan olla... mulla on niin surkea rintapumppukin. Joku Prisman alennuspumppu kun en oo raaskinut satsata. Ei se nyt niin paljoa ole öitä poissa ja kohta varmaan imetyskin loppuu tai ainakin vähenee radikaalisti.

Fassilooralle tsemppistä... ootko varma, ettei se toiseen huoneeseen laitto auttaisi? Kun mä olen kanssa kuullut (omaa kokemusta ei tietty ole) että se äidin eli ruokameijerin vieressä nukkuminen vois just aiheuttaa levottomuutta kun koko ajan tissimaito tuoksuu ihanasti vauvan nenään. Lisäksi kun ei ole siinä sun vieressä niin et joka käden huiskaukseen sitten heräisi. Ja ehkä vauvakin sitten nukkuisi paremmin? No, en tiedä.

Meillä siis poika siirtyi vappuna omaan huoneeseen (nukkui ennen meidän sängyn vieressä, iskän puolella ettei äiti " haise maidolle metrin päässä" ) ja kaikki on mennyt hienosti. kerran yössä herää syömään.

Selloon ollaan vakaasti tulossa keskiviikkona. Klo 12.30 oliko se Robert' s Coffeen edessä??? Kohtahan alkais jo olla kelit Kaivopuiston piknikillekin vai mitä? Vaikka toukokuun lopulla?

Ensi tiistaina on neuvola + rokotus. Oletteko hankkineet suppoja vai sitä Panadol-mikstuuraa? Mä sain neuvolasta viimeksi ohjeet hankkia jotain kipua/kuumetta helpottavaa jo valmiiksi kun rokotuksesta voi tulla oireita.

Muuten eipä sen kummempia. Simppu treenailee ahkerasti kääntymistä. Vielä ei oikein suju (pari kertaa on kääntynyt, mutta ilmeisesti vahingossa) mutta yritys on 110. Samaten tarttuu oikealla kädellä varpaisiin, ei kuitenkaan vasemmalla. Ehkä oikeakätinen? Ja kuolaa!!! Toivottavasti ei vielä hampaita pukkaa. Lisäksi nyrkit jatkuvasti suussa ja imee peukaloa -aaaargh. Mä yritän koko ajan nykiä peukun pois ja tuttia tilalle, mut ei... peukkua ja nyrkkiä vaan takaisin.

Nautitaan auringosta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fassilooralle kovasti jaksamista, kyllä se siitä alkaa helpottumaan!!! Meidän poitsu nukkui taas 12 tunnin yöunet, mä en käsitä miten se voi olla noin hyvä nukkumaan...ja nukkunut jo 2,5kk omassa huoneeessakin. Sitä vain mietin, että miten ihmeessä saan Eetun vieroitettua vaunuista??? Kerran ollaan laitettu pinnikseen nukkumaan ja heräsi sitten yöllä kun oli poikittain sängyssä...nyt tein vanhasta patjasta sellaiset suorakaiteen muotoiset " tyynyt" pinniksen sivuille, jotta poika ei pääsis kääntymään sitten kun sen sinne taas laitan.

Mä en kyllä tiedä mitä tekisin jos nyt tulisin raskaaksi, joten ymmärrän Kuumetta tunteesi...aloin tosissani miettimään asiaa itsekin kun luin uutisesi...vaikka Eetu on ollut loppujen lopuksi todella ihana vauva alusta saakka (syytän alun nukkumis yms ongelmista meidän kokemattomuutta, esikoinen kun poika kerran on...) en oikein jaksaisi uskoa, että jaksaisin heti koko rumban uudelleen. Mies kyllä oli koko raskauteni ajan ja nyt pojan synnyttyäkin kultaakin kalliimpi eli sen puoleen ei tarvisi miettiä. Lisäksi ikäkin jo painaa joten jos sen kakkosen meinaa tehdä niin ei varmaan kannattaisi kovin montaa vuotta odotella...Toisaalta olemme niin onnellisia jo Eetusta, että emme välttämättä toista teekään...

Jep, pakko mennä unille, poika nukahti 19 aikaan eikä siitä koskaan tiedä milloin aamusta heräilee :)

Aurinkoista viikkoa!

Sasuliini ja Eetu 3kk 1 vko

Vierailija
4/40 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tavataan Sellossa kello 12.30 keskiviikkona siellä alakerran robert' s coffeessa tai siis sen viereisellä sisäaukiolla ensin tuohon kellon aikaan ja kaikki taustailijatkin mukaan ketkä kynnelle kykenevät!! =)

nemma

Vierailija
5/40 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa ehkä minäkin laiska taustailija koota katraani ja tuula ainakin pyörähtämään. Esikoiselle alustavasti lupasin, että keskiviikko on sandaalien ostopäiv, joten olisi muukin syy lähteä. Todennäköisesti siis kolmine lapsine saavun paikalle. Päivittäin kun teidän juttuja luen tunnutte niin tutulta. Laiska vain kirjoittelemaan.

Vierailija
6/40 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuijottelen silmät punaisena ruutua; mulla on hillitön koivuallergia, ja lääkkeitä en voi tietty käyttää imetysaikana. Tekisi mieli kokoajan hieroa silmiä, aivastuttaa, nenä valuu ja nyt tuntuu jo nielukin karhealta jne...noi silmätipat eivät kauaa oloa helpota :(

KUUMETTA: Onnea! Vaikka kyllähän se hurjalta kuulostaa olla heti perään raskaana. Pienessä ikäerossa on paljon hyviä puolia!! Meidän lapsiluku taitaa jäädä tähän kahteen ainakin miehen mielestä, itse voisin kuvitella saavani joskus kolmannen lapsen, mutta kaksikin on hyvä luku. Me ollaan tarkasti huolehdittu ehkäisystä, en jaksaisi toista raskautta heti perään. Jos nyt kuitenkin esim. ehkäisy pettäisi, niin kyllä kai siihen sitten sopeutuisi.

FASSIFLOORA: Meillä on myös kaksi lasta, ja jos olen väsynyt, menen kyllä heti nukkumaan kun lapsetkin menevät enkä jää kukkumaan. Eli siitäkin voisi olla apua, jos järjestelet asiat niin, että pääset heti nukkumaan kun lapsetkin menevät...jos kerran vauva herää jo klo 5.

Meidän pikkuneiti on oikein aurinkoinen, hymyilee ja jokeltelee paljon. Miten ihanaa on herätä, kun pinnasängystä katselee pieni tyttö suu leveässä hymyssä :D Juniori lussuttaa nyrkkiään kokoajan. Meillä tyty herää yleensä kerran yössä syömään, ja sekin herääminen on yleensä kuuden hujakoissa. Ihan ihmeellistä, kun esikoinen heräili 3-4 kertaa yössä rinnalle.

Mies ei kovin paljon hoida tätä kuopusta, kun esikoistyttömme(2v3kk) vie hänen huomionsa. Harmi sinänsä, kun tuntuu, että mies ei ehdi luomaan sidettä tähän kuopukseen. Ehkä se sitten tulee ajan kanssa. Toki ukkokulta hoitaa tyttöjä, jos käyn asioilla, ja pärjää kyllä hyvin, kun kuopus juo pullosta tarvittaessa. Esikoisen kanssa mies leikkii ja viettää aikaansa kyllä kiitettävästi.

Spiral ja tytöt 2½kk ja 2v3kk

Vierailija
7/40 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä, FASSILOORALLE paljon tsemppiä. Tuntuu hurjalta tuo tahti, väsyneenä kun on kamala olla. Vaikka minä en kyllä oikein tiedä väsymyksestä mitään, meillä on alettu koisaamaan kunnon unia, tyttö menee nukkumaan yhdeksän aikoihin illalla ja tänään heräsi vasta viideltä syömään ensimmäisen kerran. Olin ihan varma, että ei enää nuku lisää, mutta nukahtikin vielä ja nukkui seitsämään saakka. Ja nyt taas vetelee sikeitä. Ei voi valittaa. Mä menen aina nukkumaan samaan aikaan kuin Reetta ja yritän loikoilla sängyssä mahdollisimman pitkään sen kanssa, mutta helppoahan se onkin kun on vain yksi hoidettavana.

Huomenna on 3kk neuvola, alkoi jo eilen pelottamaan. Olen aivan varma ettei painoa ole tullut tarpeeksi ja taas alkaa se nalkutus. Nyt olen kuitenkin päättänyt, etten enää suostu painokontrolleihin, niillä saan vain oman pään sekaisin. Mutta vellin aloittamista olen miettinyt, ainakin KUUMETTA kertoi aloittaneensa jo. Onkos muita jotka miettivät vellin tai kiinteiden aloittamista? Miksi muuten KUUMETTA aloititte maissivellillä? Vai onko sillä väliä millä aloittaa?

Sitten, imettäjille kysymys, oletteko huomanneet että kun pakastatte rintamaitoa, niin se saattaa haista ja maistua aivan karsealle sulatettuna? Sellaiselle voimakkaalle raudalle? Vai onko tämä vain mulla? Onkohan maito mennyt pilalle vai onko se ihan ok?

Kestoilijoille myöskin pukkaa kysymystä, eli oletteko hankkineet erilaisia vaippoja kesäksi? Me ollaan siis käytetty harsoja ja villiksiä ja on meillä pari all-in-one vaippaakin, mutta ovat melkoisen isoja, olisiko joku muu ohuempi vaihtoehto? Suositelkaa jotain!

Ja vielä Tamperelaiset, onko kukaan menossa sinne vauvakinoon torstaina? Me voitaisiin tulla Reetan kanssa kantoliinalla, jos en saa otettua noita vaunuja mukaan. Tehtäisiinkö treffit vähän ennen jonnekin, jos vaikka mentäisiin yhdessä? Elokuvahan alkaa klo.11, mut se " tapahtuma" alkaa klo.10.30. Siellä on kaksi elokuvaa, Walk the line ja Casanova (?), mua kiinnostaisi tuo Walk the line. Entäs teitä muita? Eihän meidän siis tietenkään tarvitse samaa elokuvaa mennä katsomaan, kunhan nyt vain utelen :-)

Että tällaista tänään. Kovasti syötättäisi, ei taida tulla tällä viikolla miinusta tuonne laihispuolelle...

Iloista päivää teille kaikille!

Austen ja Reetta

Vierailija
8/40 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta täältä meiltäkin!

Ihana aurinkoinen aamu. Veikko leikkii omassa huoneessa ja Aaro nukkuu liinassa. Meillä muuttu systeemit viime torstaina yhtäkkiä totaalisesti kun tämä kuopus ei suostunut enää nukkumaan vaunuissa. Kauppareissu oli yhtä tuskaa, samoin viikonloppuna kun yritettiin pihatöitä tehdä, ei sitten mikään vaatetus eikä paikka pihassa kelvannut. Sunnuntaina sitten nukkui tosi hyvin päivällä sisällä, mutta sen koommin ei ole sitäkään tehnyt. Ainut vaihtoehto on siis nukuttaa liinassa päivällä. Yöllä kyllä rupes samoihin aikoihin nukkumaan pitempää pätkää, niin että ei tässä voi pahemmin valitella. Nämä päivät on vaan täyttä kaaosta nyt kun tuo taaperokin vaatii oman huomionsa ja molemmat pojat on aina ollu ihan sylivauvoja ja huomionkipeitä. Nyt tuntuu, että pitäs kahtia revetä suurimman osan ajasta. Meillä onneksi isi osallistuu tosi kivasti kotihommiin silloin kun ei ole töissä. Yökanniskeluihinkin on osallistunut ja tekee kotitöitä täysin oma-aloitteisesti. Olen niin ylpeä :) Meillä on jaettu (jo esikoisen vauva-aikana) viikonlopun aamut niin, että minä saan nukkua lauantaina ja isi sunnuntaina.

Sitä rupesin oikeestaan kirjottaan, että meillä on ollu villikset kesälläkin tuolla esikoisella ja hyvin on toiminu. Nehän hengittää paremmin kuin muut vaipat mun käsittääkseni. On se vaan aika hassu näky kun viime kesänäkin tuo esikoinen rupes kävelemään ja tassutteli täällä ympäriinsä pelkissä villavaippahousuissa ja vaipoissa. :) Tyytyväiseltä vaikutti. :)

Niin, tuo siis Austenin kyselyihin, ja samaan viestiin voisin kommentoida vielä senkin että ei oo täälläkään kilot oikeen nyt karissu kun ei voida siellä kärrylenkillä käydä. Täytys varmaan keksiä jotain ihan radikaalia jos meinais tästä vielä pudottaa...

Onnea vaan Kuumetta minunkin puolesta! Mullakin on sellanen krooninen vauvakuume, mutta nyt odotetaan kyllä se 3 vuotta seuraavaa, on tämä näitten kahden kanssa sen verran haastavaa. Mutta sitten voikin olla helppoa kun pojat leikkii keskenään ja saa vaan olla vauvan kanssa. Nythän mulla on jatkuvasti huono omatunto jommasta kummasta että saa liian vähän huomiota. <huokaus> Tätä se äitiys on....

Vierailija
9/40 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomisesta sen verran, että mä innostuin tänään heti aamusta tekemään suolaista piirakkaa, että jos te vaikka toisitte sitten jotain makeaa? Onko ok? Niin ja sitten kun tulette meille, niin suoraan sisään vaan, meillä ei toimi ovikello...

Meillä taas yksi ihan hirveä yö takana... Mä olen niiiin väsynyt. Eetu huuteli varmaan tunnin kahden välein koko yön, ja sitten klo 7 ylös! Tässä kun taas tottu siihen et poitsu nukku klo 22-08 (välillä jopa 09) niin nyt tuntuu niin sekavalta koko päivä... Eetu nukahti kyllä jo päikkäreille, ja minä istahdin tähän koneelle, yllättäin.

Eilen piti kirjoitella kuulumisia, mutta sitten kuitenkin vaan päivä meni... En tiedä mihin...

Tuosta vauvakuumeesta... Vielä... Meillä oikeestaan ruvettiin puhumaan " vakavammin" kun otin esille tuon kuumettan tilanteen, tai siis kerroin miehelle että yksi helmis on jo uudelleen raskaana. Meillä mies oli sitä mieltä et seuraava sais tulla vasta 2-3 vuoden päästä, mutta mä taas haluisin jo vähän aikaisemmin, ettei tulis kauhean suuri ikäero... Ja todennäköisesti ei aloiteta " leikkimään" kuitenkaan noiden kortsujen kanssa... Joten meikäläinen saa tahtonsa lävitse. Vaikka todennäköisesti kestääkin pidempään että meikäläinen raskautuu, kun Eetukin saatettiin hormoonien kanssa alulle...

Nyt taidan mennä itsekin vähäksi aikaa pötköttämään, jos sais vaikka nukuttua vähän aikaa...

Napero ja Eetu, joka täyttää huomenna jo 3kk

Vierailija
10/40 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen täällä ollut niin haltioissani ihanista ilmoista, etten ole jaksanut paljon kirjoitella. Just ja just olen saanut pinot luettua. Meillä siitepölyt pikkaisen haittaa riemua. Itselläni viime viikko oli pahin kurkku kipeä jne. Nyt sitten tyhmä kysymys osioon: pitäisikö äidinmaidon suojata vauvaa sittepölyiltä? Meillä kun Julianna köhii ihan kuin allerginen, kuumetta ei ole, limaa ei juurikaan, silmät pikkaisen vetistelevät. Tällaista köhää hänellä on ollut viikon verran, voi olla koko päivän yskimättä mutta sit illalla köhii.

Miesten osallistumisesta vauvanhoitoon tai kodin hoitoon ylipäätänsä. Meillä vauvanhoito on suurimmaksi osaksi minun vastuullani, kertaakaan mies ei ole herännyt öisin vaippoja vaihtamaan jne. Muutenkin vaihtaa vaipan ehkä kerran joka toinen päivä. Esikoisen kanssa leikkii kiitettävästi ulkona muttei sisällä. Siivoaa silloin tällöin, ruokaa ei laita ikinä.

Austen ainakin minä olen lähdössä vauvakinoon. Minulle käy ihan kumpi vain leffa. Nähdäänkö Koskikeskuksessa tai jos satut tarvitsemaan kyytiä, niin mä voin kyllä koukata Ylöjärven kautta (meiltä kun ei niin suurta lenkkiä sinne tule)? Mä pakastin silloin esikoisen aikaan maitoa ja siihen tuli myös tuo raudanmaku. Nyt en laiskuuttani ole jaksanut pakastella.

No nyt meillä herättiin, palailen myöhemmin

Ai niin Kuumetta PALJON ONNEA, toivottavasti mäkin vielä joskus....mitenkähän saisin miehen pään käännettyä : )

Marcel

Vierailija
11/40 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fassiloora, mitäs jos kokeilisitte nukkua vauvan kanssa eri huoneissa, jos vaan mahdollista? Ymmärrän että on hankalaa nousta imettämään, mutta voihan tosiaan käydä niin että vauvakin nukkuu paremmin. Meillähän Puklu on nukkunut lähes alusta asti omassa " huoneessaan" (lukuunottamatta niitä ensimmäisiä öitä, jolloin yritin vielä imettää), ja järjestely sopii meille molemmille. Kun mulla on ollut aina sellainen ajatus, että ei kaikki vauvatkaan välttämättä tykkää nukkua vieressä. Mistäs noista tietää.

Oodiko kyseli niistä supoista? Mikä se toinen oli, parasetamolimikstuurako? Kävin apteekista suppoja hakemassa etukäteen, ja siellä muistaakseni sanottiin että supot käyvät tämänikäisille ja se veteen liotettava tms. on vanhemmille vauvoille. Pamol taitaa olla puolesta vuodesta eteenpäin.

Jaahas, kello on sen verran että lähdetään neuvolan äiti & lapsi -ryhmään ->

KL ja Silva, 14 vkoa.

Vierailija
12/40 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tarkoitus olisi tulla sinne torstaina. Ja mielummin Walk the Line, kun kerran elokuvia on tarjolla kaksi. Itse en huomannut kuin tuon Casanovan... Olisi ihan kiva nähdä vaikka jossain päin Koskikeskusta ennen tapahtumaa!

Meilläkin viime yö taas ähistiin ja kitistiin. Kenties sisälläkin on aika kuuma... Mutta yhden lapsen kanssa on kyllä sinällään helppoa, että voi mennä nukkumaan samaan aikaan ja nukkua niin pitkään kuin vauvakin (eli siis meillä yleensä ihan seitsemään asti...) Tsemppiä Fassilooralle väsymykseen!

Vierailija
13/40 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja vauvakinoon ja ja ja... Meikä nimittäin nököttää suurimmaksi osaksi kotona neljän seinän sisällä. Kauheasti kun ei oo kavereita täältä päin ja kun miehellä on päivisin auto, niin vähän hankalaa on tämä omien nurkkien välttely. No, vielä on pää pysynyt ehjänä. Ja enää noin 1,5 kk, niin sit me ollaan miehen kans yhtä aikaa kotona saman verran. Sit pääsee vaikka mihin!

Onneksi tässä meidän talossa on sentään tosi monta lapsiperhettä, että voi sit niiden kans vähän kuulumisia tossa pihalla vaihtaa. Nytkin olis voinu naapurin rouvan kans mennä vaunuja tonne pihalle vierekkäin lykkimään (näyttivät olevan päikkäreillä pihalla), mutta meidän neiti piti nukuttaa pinnikseen, että pääsen leikkaamaan sen kynnet (sitä mun pitäis olla tällä hetkellä itse asiassa tekemässä :o).

Niin, se miksi rupesinkaan kirjoittamaan eli austen: Meilläkin on ilmeisesti maidon maku kärsinyt pakkasessa. Mies ainakin oli sitä mieltä, että hänestä se ei enää ollut niin kamalan hääviä ja ei ollut kelvannu tytöllekään. Mies oli hulauttanut sen viemäriin eli en ehtinyt sit ite sitä maitoa maistamaan.

Tyttö oli eilen parkunu 45 min ku olin parturissa, kun isä oli yrittänyt antaa pullosta maitoa (ensin siis sitä pakastettua ja sit korviketta, kumpikaan ei ollu kelvannu).

No, nyt alkoi pullotreenit, että mä pääsen sit kesäkuussa yhdeksi päiväksi reissuun. Tänään onnistuin jo syöttämään tyttöä pullosta, vaikka eihän tuo siitä tykännyt ja protestoi aluksi. Kyllä se sit kuitenkin siitä, kun rauhallisesti vaan jatkettiin yrittämistä.

Mutta nyt niitä kynsiä leikkaamaan...

Vierailija
14/40 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fassiloora: meillä Peetu nukkuu samalla tavalla. Ihme huitomista ja sätkimistä silmät kii. Viime yönä on syönyt taas tunnin välein ja päätin, että alan kuitenkin antaa kiinteitä. (Mä en ala valmis vellillä ihan meidän maitoallergioiden takia. Esikoinen sai ekaks perunaa eikä voi sitä vieläkään syödä vaikka on jo 10v.) Jos vaikka mangoa antais, sitä kun on helppo välttää jos sattuu herkistymään sille.

Ja jos kokeilis siirtää toiseen huoneeseen.. tai vaikka pesis oman paidan eri pesuaineella- tuliskohan siihen vähemmän ihana maidon tuoksu? Eikä auta meilläkään kapalot eikä unipussit, hermot vaan menee kun kääritään pakettiin iso mies.

Ja mä menen aina viimeisen iltasyötön jälkeen Peetun kans nukkumaan 22.00-23.00-- en pysyiskään pidempään hereillä kun aamulla noustaan ennen seitsemää. huokaus.

Marcel : eipä taida äidinmaito suojata allergioilta. Todennäköisintä on, että pitkä imetys siirtää niiden puhkeamista. (Tosin kun kyseessä oli esikko, jouduin lopettamaan imetyksenkin kun tilanne äityi tosi pahaksi.)

Ja joku kysyi, että miks maissivelli? Maissi on luontaisesti gluteeniton ja vauvojen suolisto kestää paremmin sitä. Totutteluvaiheessa miedoin vaihtoehto.

Meidänkin pakastettu maito haisee raudalle, ällöä mutta vaaratonta.

Kuumetta: en edes onnitellut kun vaan kyselin kaikkea muuta innoissani. Eli ONNEA JA JAKSAMISTA :) Kyllä Ne asiat järjestyy ajallaan.

Rillamari..? Ja M@nna? Taisit olla kuumeilupuolella Neliapiloissa? Miten teidän arki sujuu? Onkohan muita Helmikuisissa?

Pikku-ukko huutelee maitobaaria auki ja äitihän lähtee oitis.

T. Neppis ja Neliapila

Vierailija
15/40 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä siitä huomisesta... Unohtakaa mitä laitoin, että on pihassa " autotalli" , oli,mutta ei ole enää, kun lähti tuulen mukaan... Naapurin lapset tulivat sanomaan tuossa tunti sitten että teidän talli kaatu... No, nyt mies on sen kimpussa että saadaan se purettua... Mutta siis nähdään kuitenkin...

Napero ja Eetu

Vierailija
16/40 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, kirjoitin jo kerran ja esikoinen hävitti koko tekstin...

Mihin aikaan se babykino on? Käviskö ennen tai jälkeen kahvit tms? Voisin samalla viedä esikoista vaikka pikkukakkosen puistoon, kun huvittais vähän kaupunkiin lähtee.

Fassilooralle en mäkään oikein keksi muita vinkkejä, kuin vauva omaan huoneeseen, esikoiselle kielto tulla makuuhuoneeseen niin aikaisin, äitille korvatulpat (kai sitä herää kun vauva oikeasti huutaa) ja heti nukkumaan kun lapsetkin menee, lepo on tärkeämpää kuin kotihommat : ). Koita jaksaa, ei tää vaihe loputtomiin kestä!

Mä hain tänään Siirin huoneeseen maton ja verhot, laitan sinne nukkumaan heti kun se saadaan tapetoitua. Siiri kun ei yöllä herää, mä herään ihan turhaan se ähistelyihin. Käsien imeskely on myös opittu, ja siitä vasta ääni lähteekin!

Ja nyt grillaamaan, vastahan sitä eilen nautiskeltiinkin makkaraa... No aloitin sentään ikkunanpesuoperaation, eikös se kuluta kaloreita : )

FannyK ja tytöt

Vierailija
17/40 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Fassilooralle valvomisien kanssa, neuvoja ei ole antaa, mutta sympatiaa nyt ainakin=)

Minä olen täällä kateellisena lueskellut juttuja vauvakino-treffeistä, mutta nyt näyttää siltä, että saattaisinkin päästä Joonan kanssa mukaan. Mun vanhemmat oli täällä nyt illalla ja äitini kertoi pitävänsä vapaapäivän torstaina, joten pyysin häntä hoitamaan Veetiä leffan ajaksi. Joten jos tässä ei kummempia tapahdu, niin myös minä ja pullero-pallero ilmestymme paikalle. Kivaa päästä välillä Joonan kanssa kahdestaan päivällä jonnekin!

Meilläkin on Joona löytänyt kätensä. Imeskelee niitä niin, että lutkutus kuuluu toiselle puolelle asuntoa ja katselee käsiään silmät kierossa, hassun näköistä.

Onko kellään tietoa onko rotavirus-rokote tullut jo myyntiin? Olen kuullut huhua, että pitäisi nyt toukokuussa tulla ja olisin halukas ottamaan kyseisen rokotteen Joonalle. Soitin neuvolaankin ja kysyin siitä, mutta terveydenhoitaja ei tiennyt rokotteesta juuri mitään. Lupasi ottaa asiasta selvää ennen ensi viikon neuvolakäyntiä. Löytämässäni nettiartikkelissa sanottiin että lapsi pitäisi rokottaa viimeistään 12 viikon iässä ja Joona on perjantaina sen ikäinen, joten asialla alkaa olemaan vähän kiire. Kai sen vielä ensi viikolla voisi ottaa, jos se rokote ylipäätään on vielä markkinoilla.

Birdy: Mun piti pyytää sulta eilen vähän apua taas sen kantoliinan kanssa, mutta unohdin sen kokonaan. Sama pää kesät-talvet=)

Nyt pitää mennä antamaan Joonalle tainnuttava maitoannos yötä varten=)

nonnu78 ja pojat

Vierailija
18/40 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullia väännän isomman pojan synttäreille perjantaiksi, nappaan niitä sitten muutaman mukaan Napero kun tullaan! Toivottavasti ei myöhästytä kovin pahasti, jotenkin sitä ei koskaan osaa varata tarpeeksi aikaa kun noitten muksujen kanssa lähtee. Mutta tulossa siis ollaan!

Vai kävi teidän autokatokselle hassusti...meillä lähti viime vuonna aaltopellistä tehty traktoritalli liikkeelle, meinasi mennä kaikki omenapuut sileiksi, onneksi oli yksi isompi koivu ottamassa vastaan... nykyään on talli aina kovemmilla tuulilla ankkuroitu traktorinkauhalla kiinni =)

Nähdään muutaman tunnin kuluttua Napero ja Larvanto! Meillä Eveliina nukkuu vielä niin jospa saisi näitä kotihommiakin tässä tehtyä!

Vierailija
19/40 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jänskä niin se on minullakin jo pieni vauvakuume, vaikka raskaanaollessani ajattelin että ei todellakaan piiiiitkään aikaan toista. Näin toissayönä untakin, jossa meillä oli kaksi lasta yhden sijasta. Ennen Maxia minulla ei edes varsinaista kuumetta ollut, mutta nyt kun hän on olemassa ja kehittyy hurjan nopeasti (JA ON MAAILMAN SULOISIN OTUS), niin tuntuu et tarttis kokea sen pikkuvauvavaiheen uudestaan nythetiäkkiä. Hullua tämä on...

Mulla tosin alkoi juuri kuukautiset, että en ainakaan vielä ole raskaana. Ja pilsuja yritän syödä mahdollisimman sännöllisesti; eipä meinaa muistaa ottaa kun ei oo tarvinnu pitkään aikaan=)

Oih, tuolla se otus nyrsii nyrkkiään ja jokeltelee telkulle, mamman pieni vaavi ei oo enää yhtään avuton yksin... Hän osaa myös:

-hymyillä muille ja omalle peilikuvalleen

-kääntyä selältä kyljelleen ja takas

-mahallaan pitää päätä ja rintaa ylhäällä

-pitää tuttipullosta kiinni kun syö

-seurata kaikkea jännää tosi intensiivisesti

-tavoitella tai muksia lähellä olevia leluja

Hän yrittää oppia tällä hetkellä kääntymään kyljeltä mahalleen ja sylissä nousta istumaan(ärsyä kun punkee koko ajan!). Jänteväksi lääkäri poikaa kuvailikin...

Mahavaivat poistui miltei kokonaan, kun lopetin imettämisen Maxin ollessa 2kk. Imuote oli ilmeisesti opittu ihan väärin ja ilmaa meni hirveesti masuun. Että joskus kannattaa lopettaa.

Aurinkoiset terkut kaikille ja nauttikaa " ei enää niin pienistä" nyyteistänne!

h.h. ja Max 2kk3vkoa

Vierailija
20/40 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se viikko taas on lopuillaan ;) ja viikonlopuksi pääsee taas huilaamaan -jotenkin sitä on aina meidän yrityksen hommissa kiinni kun mies niitä tuossa tekee !!

Eilen oli hirmu sutina päivä mutta mikä ihanaa mä löysin sen morsiuspuvun !!! Voi että on ihana ja sovitin vaan kahta pukua. Myyjä katto ihan silmät soikeena ja tokas sitten että enpä ole moista ennen tavannu -naiset kun kuulemma niitä pukuja vatkaa eestakas !! niin mun piti ihan kahteen kertaan sanoa että otetaan tämä !!! Ja huntu myös :) mies tahtoo sellaisen ... jep mikä perinne...

Illalla oltiin sitten hallilla kattoo salibandy pelejä -oskari nukkui siellä oikein tyytyväisenä ( tottunu kai jo mahassa niihin pillin vihellyksiin ) Kotiin kun illalla päästiin niin pitkästä aikaa ihan mega huuto noin puoli tuntia !!! Ja oli sitä tuskan huutoa vielä !!

Meillä on ruvettu nukkuu 2 syötöllä yö ja tuntuu oikein hyvälle. Ensin harkitsin jo lisäruokaa mutta ei taida poika sitä tarvita vielä.

Pulloa on opeteltu mutta ei onnistu, poika huutaa ihan naama punaisena. Kokeiltiin sitten nokkamukia ja vola sinne upposi hörppyyttämällä oikein hienosti !! Eli kunhan tuo mies oppii sen mukin niin pääsen minäkin ulos !!

Maidon pakastamisesat ollu puhe , en ole huomannu maussa mitää erikoista kun olen sulatellu. Tosin sulatan pitkään vesihauteesa. Jotenkin muistan esikon aikaan jos äm:n laittoi mikroon niin ei kelvannu .

fassilooralle : ehkä suosittelisin kokeilemaan yövalvomisiin ja ähinöihin lisäruokaa !? Jos on kyse nälästä niin kokeiltu ainakin on !! Mä aina kokeilen kaikenlaista jos jotenkin normaalista poikkeavaa rytmiä tms..

pojalla on. Muuten voimia sinulle !!

Tämä mamma on kans edelleen aika väsynyt... mies ei tee pyynnöstä huolimatta joten tyydyn kai kohtalooni...Sen verran tiedän että polttarit järjestetään heinäkuussa ja siihen mennessä on mies opetettu hoitamaan Oskaria !!

Mutta nyt kutsu käy, ja täytyy se puku käydä vielä tänään kuvauttaa että kuulemma saadaan sitten sopivat kukat yms siihen !!

Minkki kera Oskun 2,5 kk