Mielipiteitä kaivataan!
Mitä olette mieltä nimestä Petrus? En meinaa millään keksiä pojalle nimiä... Ehdotuksia muista samantapaisista nimistä otetaan vastaan! Toiseksi nimeksi tulisi todennäköisesti Sakari.
Kommentit (11)
Joo, mietin itse ihan samaa, että juuri nuo kaksi nimeä ei ehkä kovin hyvin sovi yhteen, mutta mun mielestä sillä toisella nimellä ei ole niin kauheasti " merkitystä" , kun sitä ei kuitenkaan juuri käytetä. Minulla itsellänikin on melko huonosti etunimeeni sopiva toinen nimi, mutta eipä tuosta nyt ole hirveästi haittaa ollut.
Pojalle toinen nimi tulee melko varmasti olemaan Sakari (isällään sama). Joten mikä nimi siihen sopisi? Ehdotuksia!
Totta, ettei yleensä molempia käytetä. Ja silloin kun tarvii, sä oot sen jo niin sisäistänyt ja oppinut, että se kuulostaa juuri oikealta. =)
Muita ehdolle
Pietu
Petro
Jetro
muutama samantyylinen:
Peetu
Petrik
Perttu
Pedro
Pette
Pessi
Patrik
Tykkään kovasti Petrus-nimestä!
muita:
Rasmus
Paulus
Patrik
Minusta Petrus on reipas, mutta perinteinen, toisaalta modernin kuuloinen. Itsekin olen joskus listannut sen ihan suosikkieni kärkeen. Kannustan siis antamaan lapselle nimeksi Petrus!
Petrus on nätti nimi. Samantapaisiksi nimiksi miellän mm. seuraavat: Kasper, Rasmus, Patrik ja Niklas.
iellyttäiskö joku näistä?
Petrus on nätti nimi. Samantapaisiksi nimiksi miellän mm. seuraavat: Kasper, Rasmus, Patrik ja Niklas.
iellyttäiskö joku näistä?
Sakari on myös kivanimi, perinteinen, ei liiaksi muotinimi eikä myöskään mitenkään " outo" .
Pysykää aikomuksessanne ja antakaa pojalle nimeksi kome Petrus Sakari!
Kiva nimi Petrus, Sakari ehkä liian " vaikea siihen perään" ?
Petrus Miihkali, Petrus Eemeli...joku pehmeämpi
Ehkä pappi sitten joskus kirkossa kysyy: " Tahdotko sinä Petrus Sakari ottaa tämän...?"
Mutta eiköhän hän siitä selviydy!
Petrus on kiva nimi!
Samantapaisista tulee ensimmäiseksi mieleen Paulus, josta tykkään kovasti
Meinaatko ´vain´ kahta nimeä?
Petrus Sakari saattaisi kuulostaa Pet RussaKarilta.
(samoin Pauluksen kanssa..)
Ja jos näin on, niin siihen tottuu.. ;)
Tuonne väliin vaan saattaisi sopia joku S-S:ää erottamaan..esim
Petrus Iiro Sakari
Petrus Ilja Sakari
Paulus Pietu Sakari