Törkein pilkan/haukun sisältävä kehu, jonka olet kuullut?
Siis esim. "onpa kiva nähdä vaihteeksi koti, jossa ei ole niin välitetty sisustuksesta". Tai "oletpa nykyään hyvännäköinen, kun olet laihtunut". Tai "kylläpä olet kaunis ikäiseksesi".
Oletteko kuulleet vastaavaa oikeassa elämässä?
Kommentit (101)
" Et ole kyllä yhtään sen tyyppinen, että sinulla olisi noin kallis sormus". Vihkisormukseni on yli 5000 arvoinen, joten minä olen sitten ilmeisesti sen tyyppinenen, että halpikset sopii minulle paremmin...
Sä oot ihan semmone mukiinmenevän näköinen.
Vierailija kirjoitti:
" Jos mulla olisi sun ulkonäkö ja mun järki, niin olisin jo pitkällä."
Naurattaa vieläkin, noin 25 v. jälkeen. Terkkuja Mirkulle! :D
Aivan totta, nythän minäkin muistin: "sulla olis kyllä potentiaalia muuhunkin". Juurikin olin lähdössä ulkomaille mielestäni hyvään ja kiinnostavaan työhön. Suomijuntin mielestä se oli epäilyttävää, mahdollista rahanpesubisestä ja onhan sielläpäin valkoisia vaaleita naisia kidnapattukin. Kiitos vaan, mutta kyllä mulla ihan hyvin meni se reissu ja sen jälkeenkin.
No kaikista ärsyttävintä on se, kun joku mukamas haukkuu itseään esim. normaalia laihempi henkilö sanoo ylipainoisen kaverinsa seurassa muka itselleen "oompa ihan turvonnu" odottaen vissiin kehuja samalla kun on lytännyt toisen.
Pahin vihamies tahtoi olla ystävää: ettei tartte olla yksin. En ikinä voisi olla, kauhistuneena. En siis ollut kuitenkaan yksin.
On sanottu komeaksi.
Joskus komealla viitataan kai isorintaiseen tai muuten hyvässä mielessä näyttävään naiseen, mutta kun en ole kumpaakaan, vaan lättärintainen ja maskuliinisen näköinen harmaavarpunen, niin on aika vaikea hahmottaa mitä minussa tarkallaan ottaen kehuttiin - vai kehuttiinko edes?
Vierailija kirjoitti:
No kaikista ärsyttävintä on se, kun joku mukamas haukkuu itseään esim. normaalia laihempi henkilö sanoo ylipainoisen kaverinsa seurassa muka itselleen "oompa ihan turvonnu" odottaen vissiin kehuja samalla kun on lytännyt toisen.
Siskoni on tosi kaunis (muhun verrattuna), ja mua ärsyttää aina kun hän valittaa ulkonäöstään, esim. muka lyhyistä jaloistaan - mulla vielä lyhyemmät - tai siitä, että näyttää mieheltä - vaikka mä se tässä mieheltä näytän ja hän ei yhtään.
Se kun kehuu toista, mutta samalla haukkuu toisen henkilön. Esim. kaverini tarttui yllättäen ponihäntääni kiinni ja sanoi "ompa sulla ohuet hiukset, Maijalla on viisi kertaa paksummat",sen jälkeen kokeilee Maijan hiuksia ja kehuu vielä kuinka kauniit ne ovatkaan. En tarkoita ettäkö Maijan kauniita hiuksia ei voisi kehua, mutta pitääkö samalla aiheuttaa toiselle paha mieli.
"Sun kasvot on mielettömän kauniit, paljon kauniimmat kuin sun kroppa".
Ärsytti, kun asiasta mitään tietämätön "kollega" kehui yhteen asiakkaan kysymykseen antamaani vastausta: "aivan loistava vastaus". Joo. Teen tätä työkseni. Uskon siksi tietäväni asiasta jotakin.
"Yllätyin että et ole lesta, vaikka käytät vaan kynsilakkaa"
Monille lesta tarkoittaa naista, joka ei meikkaa kasvojaan tai värjää hiuksiaan
Kommentti ulkonäöstä: "Sä oot ihan kaunis. Sellainen tavallisen näköinen kiva." Polveni, älkää pettäkö!
Puhelussa: "Ihanaa, että sinullekin löytyi joku! Et silloin nuorempana nähnyt vaivaa." En sitten halunnut järkyttää, että ihan samanlaisena itsenäni löytyi tämä joku.
Täh? Itse sanon aina olevani ikäisekseni hyvännäköinen, jos joku haluaa tietää asiasta. Ei siinä mitään pahaa ole.
Kehu ulkonäöstäni:
Kyllä suhun työmies tarpeensa tekee
P&R#€#&
Oot hyvä, et ollenkaan niinku liian laiha.
Vierailija kirjoitti:
" Et ole kyllä yhtään sen tyyppinen, että sinulla olisi noin kallis sormus". Vihkisormukseni on yli 5000 arvoinen, joten minä olen sitten ilmeisesti sen tyyppinenen, että halpikset sopii minulle paremmin...
Kyllähän se hölmöä onkin laittaa helyihin tuhansia, edes vihkisormukseen. Sanoja varmaan oli pitänyt sinua jalat maassa olevana, vaatimattomana tyyppinä ja siihen kuvaan ei kallis sormus sopinut.
Vierailija kirjoitti:
Oot hyvä, et ollenkaan niinku liian laiha.
Ja loukkaannuit, miksi? Olisiko sanojan pitänyt kauhistella laihuuttasi?
Useammankin kerran kuultu "oot kyllä tosi hauska - naiseksi" :D
Jatkoa: Tarkemmin luettuni huomasin, että aloittaja ei sanonutkaan, että tämä olisi kommentoitu hänelle.
Itse ottaisin tuon kommentin kohteliaisuutena ainakin, jos ikäni tiedetään. Mutta muuten se saattaisi tuntua ikävältä muistutukselta siitä, että näytän vanhemmalta kuin olen. (Vaikka en uskoisikaan kommentoijan haluavan loukata.)