Törkein pilkan/haukun sisältävä kehu, jonka olet kuullut?
Siis esim. "onpa kiva nähdä vaihteeksi koti, jossa ei ole niin välitetty sisustuksesta". Tai "oletpa nykyään hyvännäköinen, kun olet laihtunut". Tai "kylläpä olet kaunis ikäiseksesi".
Oletteko kuulleet vastaavaa oikeassa elämässä?
Kommentit (101)
Et olisi minkään näköinen ilman noita hiuksiasi. Halpa hajuvesi haisee, en ole ikinä käyttänyt mitään "halppistuoksuja". Nämä kommentit tuli ihan puskista minulle.
Nämä siis saman miehen suusta, hän on pelastusalla/esihoitajana nykyään,
Ex-kaveri tokaisi, kun hehkutin onnistunutta laihdutustani, laihdut vielä vähän niin säkin olet hyvännäköinen.
Parikymppisenä sain kuulla että en ole niin tyhjäpää teini kuin miltä näytän. Ok.
"Ei uskois, että sulla on niin monta lasta, yleensä äidit näyttää kuivaks imetyiltä. Tosin ei sussa oo paljoa imettävää"
Pappa: "Onhan sinulla rakas vyötärö - sitä on vaan enemmän".
Tosin tää oli vaan ihan hauska meistä molemmista siinä tilanteessa, kun minä tuskailin vyötärölihavuuttani 😊
Ei siis oikeastaan kuulu tähän ketjuun, mutta tulipahan kerrottua.
Kaveri kehui kuinka kivat housut olin ostanut. Hän pyysi sitten että saisi kokeilla näitä ihania pöksyjä. Laittoi päälleen ja marisi peilin edessä kuinka hän suorastaan hukkuu niihin, ei hyvä ihminen miltä nämä oikein näyttävät. Tuli siinä vieressä elefanttimainen olo vaikka minussa oli noin kilo enemmän kuin hänellä.
Just nuo laihtumisylistykset. Ja minkä kaiken oletetaan muuttuneen paremmaksi, miten oletetaan ihmisten suhtautumisen muuttuneen jne. Se vain kertoo, miten paljon negatiivista se kehuja on minun ylipainoinen liittänyt mielessään.
Se jäi vähän ikävästi mieleen, kun opettaja sanoi mun posterista, että kiva nähdä, että olen kerrankin tosissani yrittänyt. Kumminkin valmistuin tuosta koulusta kiitettävin arvosanoin.
Toinen oli, kun eräs pyyteli anteeksi sitä, että oli haukkunut mua tyhmäksi muille. Hmm, ehkä olisi voinut vain jättää tuon sanomatta, että oli edes haukkunut mua, jos tarkoitus oli olla ystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
Yks tyyppi kertoi yhteiselle kaverillemme että minä olinkin kivempi tyyppi kuin hän oli aluksi luullut.
Mikä tässä on loukkaavaa? Mä olen näin sanonut ihan suoraan muutamalle ihmiselle koska ensivaikutelma heistä on ollut koppava tms. ja enemmän tutustuttua ovatkin osoittautuneet mukaviksi..
En tiedä, eivätkö ihmiset oikeasti osaa kehua toisia luontevasti vai piilottavatko jonkin piikin mukaan siksi, ettei heitä nähtäisi mielistelijöinä tai ettei sille toiselle nyt vain nousisi neste päähän. En nyt tähän hätään muista itse mitään erityisen törkeää kehuksi naamioitua pilkkaa mutta yksi ilmiö minua ihmetyttää. Nimittäin se, kun joku on esim. kaunistunut tai tullut itsevarmemmaksi tai vaikka ihan kehittynyt työntekijänä vuosien mittaan, niin aina siihen pitää vetää mukaan se, kuinka paljon "huonompi" tämä kyseinen henkilö oli aiemmin. Siis tähän malliin:
"Ihanaa, kun sä olet nykyään niin itsevarma! Muistan sut, kun olit nuorempi, niin olit jotenkin niin semmonen kamalan arka hiirulainen, hyvänen aika joskus teki sun puolesta ihan kauhean pahaa, kun olit niin hukassa..."
"Sulla on kyllä hommat hanskassa, ihan kunnon substanssiosaamisesta voisi puhua. Kun muutama kuukausi sitten tulit tänne niin vähän kyllä ehkä kohottelin kulmiani, että mitäköhän tuon touhuista oikein mahtaa tulla, kun oli vähän sellaista räveltämistä se homma."
"Ai sä osaat tämmösiä, sitä vaan, kun eihän naiset yleensä osaa!"
Sanojana työkaveri ja kyseessä semiyksinkertainen excel-juttu.
Puolituttu mies oli kuulemma joskus nuoruudessa sanonut minusta että ” ihan tautisen näköinen muija”. :D
Vierailija kirjoitti:
Puolituttu mies oli kuulemma joskus nuoruudessa sanonut minusta että ” ihan tautisen näköinen muija”. :D
Eiihh, eikä :D Olikohan sittenkin tarkoittanut sanoa "tautisen hyvän näköinen" mutta kommentti pääsi pomppaamaan suusta sammakkomuodossa.
Vierailija kirjoitti:
"Oli kivaa, mutta on ollut parempaakin" (mies seksin jälkeen)
Vastauksesksi sanoisin "Kiitos samoin"
paitsi tuskin mies ymmärtäisi....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiihh, eikä :D Olikohan sittenkin tarkoittanut sanoa "tautisen hyvän näköinen" mutta kommentti pääsi pomppaamaan suusta sammakkomuodossa.
Sitä kai (toivottavasti) tarkoitettiin, mutta pistää silti miettimään. Nauratti kyllä.
"Oikeastaan nuo sun man boobsit on aika söpöt."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sulle sopii hyvin tuommoinen muhkeampi muoto" (anoppi kun olin lihonut 25 kiloa lyhyessä ajassa)
Mitä ilkeetä tässä on? Ainakin itse olisin imarreltu 😃
Tästä tuli mieleen, että voitaisiinko kaikki yhdessä sopia, ettei toisten kiloja/lihomista/laihtumista kommentoitaisi koskaan eikä missään olosuhteissa. Olisi kaikilla mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
On sanottu komeaksi.
Joskus komealla viitataan kai isorintaiseen tai muuten hyvässä mielessä näyttävään naiseen, mutta kun en ole kumpaakaan, vaan lättärintainen ja maskuliinisen näköinen harmaavarpunen, niin on aika vaikea hahmottaa mitä minussa tarkallaan ottaen kehuttiin - vai kehuttiinko edes?
Kannattaa muistaa myös sanojen merkityserot eri murrealueilla. Esim. pohjanmaan murteessa kaunis on "komia".
Sain tradenomiksi valmistumisen jälkeen oman alani työpaikan (laskutus ja reskontra), ja sukulaisilta tuli kommenttia että ”no onhan se nyt parempi kuin työttömänä olla” ja ”onhan sulla loppuikä aikaa löytää parempi työpaikka”. Ajattelin vaan että mitä ihmettä, sillä tykkäsin ja tykkään edelleen tuosta kyseisestä työstä ja työpaikasta.
"Juo vähän lisää, kännissä susta tulee sentään hauska."
(Se on tosin ihan totta.)
Jaa, eikö kaunis ole kaunis ikään katsomatta?