Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkein pilkan/haukun sisältävä kehu, jonka olet kuullut?

Vierailija
20.10.2018 |

Siis esim. "onpa kiva nähdä vaihteeksi koti, jossa ei ole niin välitetty sisustuksesta". Tai "oletpa nykyään hyvännäköinen, kun olet laihtunut". Tai "kylläpä olet kaunis ikäiseksesi".

Oletteko kuulleet vastaavaa oikeassa elämässä?

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui 90-luvun puolivälissä pikkukylässä. Kirjoitin yo-kokeissa 5 ainetta ja sain 5 laudaturia, mukaan lukien pitkä matikka. Tulosten selvittyä useampi lukioni opettaja tuli onnittelemaan, miten olin yllättänyt kaikki ylittänyt tasoni kirjoituksissa. Kiitos vain lämpimistä onniteluista! Tiesin aina olevani hyvä koulussa. Opettajat, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, vain eivät jostain syystä pitäneet minusta ja antoivat numerot aina alakanttiin. Järkytys olikin opettajakunnassa suurta, kun kaikkien aineiden arvosanat nousivat lautakunnan arvostelussa.

Vierailija
82/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sanottu komeaksi.

Joskus komealla viitataan kai isorintaiseen tai muuten hyvässä mielessä näyttävään naiseen, mutta kun en ole kumpaakaan, vaan lättärintainen ja maskuliinisen näköinen harmaavarpunen, niin on aika vaikea hahmottaa mitä minussa tarkallaan ottaen kehuttiin - vai kehuttiinko edes?

Kannattaa muistaa myös sanojen merkityserot eri murrealueilla. Esim. pohjanmaan murteessa kaunis on "komia".

Kaksi romanipoikaa tuli laivalla vastaan. Humalaisempi sanoi kovaan ääneen: "Taivahan komia nainen!" Oli yksi erikoisimmista kohteliaisuuksista(?), jonka olen saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yllätyin, etet olekaan vittumainen, vaikka näytät siltä." Kiitos.

Kuulen tätä lähes kaikilta. En ymmärrä, vaikka kuonka yritän pitää iloista ilmettä niin vihaiselta ja vittumaiselta kuulemma näytän.

Vierailija
84/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikista ärsyttävintä on se, kun joku mukamas haukkuu itseään esim. normaalia laihempi henkilö sanoo ylipainoisen kaverinsa seurassa muka itselleen "oompa ihan turvonnu" odottaen vissiin kehuja samalla kun on lytännyt toisen.

Tai sitten ihmiset ei yleensä mieti toisten kehoja kovin paljoa. Turvotus tuntuu ikävältä laihallakin. Se on ihan eri asia kuin lihavuus. Kivoja tällaiset "kaverit" joiden kanssa pitää varoa sanojaan, ettei toinen lue rivien välistä jotain olematonta ja päätä ottaa itseensä.

On tahdikasta vähän kattoa, kenen seurassa vaivojaan valittelee, varsinkin, jos tietää, mikä on kenenkin murheenkryyni. Hoikan ei ole tahdikasta valitella olemattomia läskejään reilusti ylipainoisen ystävänsä vierellä, tai kuulasihoisen voivotella minimaalista yksittäisnäppyänsä vaikeasta aknesta kärsivän kaverin kuullen.

Kaikkien jokaisesta vaivasta ei tietenkään voi tietää, varsinkaan, jos ne ei päälle päin näy. Voi myös käydä lipsahdus, mutta sitä voi pyytää reilusti anteeksi.

Vierailija
85/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajan sanomana: no nämä hiukset ovatkin kaivanneet saksia! (tukka permamentin jäljiltä)

Vierailija
86/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajan sanomana: no nämä hiukset ovatkin kaivanneet saksia! (tukka permamentin jäljiltä)

Oliko hän itse tehnyt sen permanentin? Jos oli, niin ei mitään loukkaavaa tuossa kommentissa, omaa jälkeään hän vain siinä arvioi. Jos taas oli jonkun toisen kampaajan tekemä permis, niin sitten hän kommentoi kampaajalla käymistahtiasi.

Vierailija
87/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua inhonnut englanninopettajani, joka antoi aina kutosia kokeista riippumatta siitä luinko viikkoja vai jätinkö lukematta, tuli kehumaan, kuinka hyvän arvosanan kirjoitin ylioppilaskokeissa. Sanoin, ettei ollut hänen ansiotaan.

Huippua, ihan oikein enkunmaikalle!

Vierailija
88/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kaupassa vanha herrasmies papparainen luokseni juttelemaan. Hän heitti herjaa, kuulumisensa ja höpötteli hassuja ja vitsaili hyvän tuulisesti. Kertoi siinä vielä, että hän halusi tulla puheilleni kun olin hänen mielestään niin kaunis. Että jos vain hän olisi vähän nuorempi... Että olen varmasti juhlien upein nainen aina ja päät kääntyy jne.

Totesin hihitellen vitsillä että paapalla taitaa olla nyt asiaa optikolle. Letkeästi hän siihen että juuh, olen minä kyllä värisokea. Siinä sitten yhdessä naurettiin kassa jonossa ja molemmat lähtivät hyvän tuulisina kaupasta ulos.

Kerroin sitten ohimennen tämän hauskan kohtaamisen eräälle läheiselle ihmiselle kaupasta päästyäni. Hän hymähtää ja toteaa: Niin noh, mistä kukakin tykkää. (Viitaten ulkonäkööni)

En tästä loukkaantunut mutta jäi mieleen... 😃

Vierailija
89/101 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Kyllä mä sua voisin panna jos laihduttaisit vähän”

Olin silloin ja olen edelleen normaalipainoinen.

Vierailija
90/101 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks tyyppi kertoi yhteiselle kaverillemme että minä olinkin kivempi tyyppi kuin hän oli aluksi luullut.

Mikä tässä on loukkaavaa? Mä olen näin sanonut ihan suoraan muutamalle ihmiselle koska ensivaikutelma heistä on ollut koppava tms. ja enemmän tutustuttua ovatkin osoittautuneet mukaviksi..

Sosiaaliset taidot 0/5. Kuka haluaa kuulla, että häntä pidetään ikävänä ilman mitään syytä? Sitä paitsi tuollaisia mölisemällä mokaat itsesi. Paitsi että pahoitat toisen mielen, paljastat olevasi ennakkoluuloinen ihminen, joka pahansuovasti ajattelee muista ilkeästi vailla mitään aihetta.

Muistan kun nuorena yksi tyyppi sanoi mulle, että oli ensinäkemältä ajatellut, että olen jotenkin ylimielinen. Siinä vaiheessa kun hän tuon sanoi, niin meillä molemmilla oli hyvä käsitys toisistamme, enkä todellakaan pitänyt tuota ihmistä mitenkään pahansuopana tms. Oma minäkuvani (tai käsitys siitä miltä vaikutan ulospäin) siinä vain tarkentui.

Että riippuu tilanteesta, antaako tuollaisella kommentilla itsestään hyvän vai huonon vaikutelman.

Vierailija
91/101 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hirvee, mut kyllä se sulle käy" 😅😅 Kiitos rakas ❤😅

Vierailija
92/101 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ja hänen mummonsa keskustelivat toiselle puolelle Suomea muuttaneesta miehen serkusta (mummon toisesta pojanpojasta). Mies sanoi "Jospa se *Matti* löytää sieltä jonkun missin, kun eikös niitä siellä xxx:ssa ole paljon", johon mummonsa vastasi "No ei sillä ulkonäöllä ole mitään väliä, kunhan on sellainen, mistä itse tykkää. Niinhän sinäkin löysit.". Teki mieli kysyä, että "pienen, ruman ja kiukkuisen, siis?".

Vierailija
93/101 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin laittautumassa johonkin iltamenoon ha kysyin silloiselta miesystävältä mielipidettä asusta. Tämä sanoi tosissaan, että siitä mä sussa tykkään kun sulle ei oo niin tiptop mitä laittaa päälle. Joo kiitti. En tosiaan missään rääsyissä liiku.

Vierailija
94/101 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli kaupassa vanha herrasmies papparainen luokseni juttelemaan. Hän heitti herjaa, kuulumisensa ja höpötteli hassuja ja vitsaili hyvän tuulisesti. Kertoi siinä vielä, että hän halusi tulla puheilleni kun olin hänen mielestään niin kaunis. Että jos vain hän olisi vähän nuorempi... Että olen varmasti juhlien upein nainen aina ja päät kääntyy jne.

Totesin hihitellen vitsillä että paapalla taitaa olla nyt asiaa optikolle. Letkeästi hän siihen että juuh, olen minä kyllä värisokea. Siinä sitten yhdessä naurettiin kassa jonossa ja molemmat lähtivät hyvän tuulisina kaupasta ulos.

Kerroin sitten ohimennen tämän hauskan kohtaamisen eräälle läheiselle ihmiselle kaupasta päästyäni. Hän hymähtää ja toteaa: Niin noh, mistä kukakin tykkää. (Viitaten ulkonäkööni)

En tästä loukkaantunut mutta jäi mieleen... 😃

Mua on monet papparaiset sanoneet "hauskannäköiseksi", mitä se sitten tarkoittaakin...

Vierailija
95/101 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin vihamies tahtoi olla ystävää:  ettei tartte olla yksin.   En ikinä voisi olla, kauhistuneena.  En siis ollut kuitenkaan yksin.

Moniko on kyennyt sopimaan vihamiehen kanssa. 

Vierailija
96/101 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sä olet sellainen outolintu." Jäin kerrankin sanattomaksi, niin jatkoi: "sunlaisia on harvassa".

Kyseessä henkilö, joka on piikitellyt ennenkin, joten en tuota osannut kovin positiivisesti ottaa.

Vierailija
97/101 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittiseuralainen n. 15 vuotta sitten kahvitellessa:

"Olet rehellisesti sanottuna todella lihava nainen, mutta voisin silti kuvitella että meillä olisi jotain."

Ja minä olin silloin 170/63 🙄

Vierailija
98/101 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin yhdessä vuokrakasarmissa ja vieras sanoi että on sulla hienoja taloja naapurissa.

Vierailija
99/101 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sulle sopii hyvin tuommoinen muhkeampi muoto" (anoppi kun olin lihonut 25 kiloa lyhyessä ajassa)

Mitä ilkeetä tässä on? Ainakin itse olisin imarreltu 😃

Tämä todistaa sen, että toisten lihomista tai laihtumista ei kannata koskaan kommentoida. Mitenkään. 

Vierailija
100/101 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka poikaystävä: voi vitsit tuo Henna on hyvännäköinen!!

Mutta sä oot mukava, tosi mukava!

Sama tyyppi: Kyllähän sulla periaatteessa on ihan isot tissit, kun se alkaa jo täältä ja loppuu tänne. (Näyttää kädellä rinnan ylä- ja alapuolta.)

Syystäkin loppui lyhyeen 😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä