Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön ja välttelen töitä koska en halua tukea tätä valtaisaa ylikulutusta yhteiskunnassa

Vierailija
20.10.2018 |

Minusta tuntuu että teen väärin jos menen töihin, tulen edistäneeksi väistämättä turhaa kuluttamista. Olen tosissani.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ota mitään tukia yhteiskunnalta, asia ok. Muuten ei ole. Kuka sun ruokasi ja asuntosi maksaa? Me työssäkäyvät emme todellakaan halua lusmuja elättää.

Vierailija
42/57 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autatko sitten vanhuksia tai suojeletko luontoa vapaaehtoistöissä vai makaatko itsekkäästi sohvallasi kuluttaen verovaroja, joita voisi käyttää heikkojen ja ympäristön hyväksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu että teen väärin jos menen töihin, tulen edistäneeksi väistämättä turhaa kuluttamista. Olen tosissani.

Ole kaikin mokoman käymättä töissä, jos et käytä yhteiskunnan mitään tukia, eli jos et elä unelmasi toisten rahoilla. Sen sijaan jos maksatat muilla elämäsi, niin se on häpeällistä.

Vierailija
44/57 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteistä kannataa pitää kiinni. Hienoa!

Vierailija
45/57 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot perusteet käyttöä minun ja monen muun omalla työllä ansaittuja verovaroja. Ap, sitten kun olet lopettanut kaikkien tukien nostamisen, elät eettisesti.

Annan ilmaisen idean. Luovu kaikesta täällä Suomessa. Muuta johonkin kehitysmaahan. Mene mukaan paikalliseen projektiin, jolla esim. tyttöjen koulutusta tuetaan, mahdollistetaan puhdas juomavesi tms. Tule sitten tänne palstalle kertomaan.

Jaa, veikkaan että et uskalla oikeasti toteuttaa arvojasi.

Vierailija
46/57 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olet vain peruslaiska ihminen ja tyhjäntoimittaja.

Laiska en kyllä mielestäni ole. Mielummin toimitan tyhjää kuin teen jotain haitallista. -ap

Vierailija
47/57 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta aloittajan elämä ja perustelut sille kuulostavat asiallisilta.

Samaa mieltä, mutta miksi tätä aatetta ei voisi harjoittaa vaikka tienaisikin sen rahan itse? Kyllä ammatteja löytyy jotka eivät edistä kuluttamista ja palkastaan ylimääräiset rahat ap voisi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen ja olla näin hyödyksi.

Onkohan kuitenkin niin että ap haluaa vain loisia ja huijaa jopa itseään tällaisilla ylevillä selityksellä.

Voisin kyllä mennä töihinkin mutta en ole vielä keksinyt sellaista työtä jota tehdessä olisin varmasti mielestäni hyvällä ja hyödyllisellä asialla. -ap

No mites olisi lähihoitajan tai laitoshuoltajan työ vanhainkodissa? Vai sotiiko tämäkin periaatteitasi vastaan.

Vierailija
48/57 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn ihan kokopäivätyössä, mutta olen huomannut, että nykyään mulle tuottaa suurinta nautintoa metsässä samoilu ja kun asun ihan lähellä metsää, niin halvaksi tulee.

Toki nyt lasten kanssa tulee käytyä kaikenmaailman activity parkeissakin, mutta kun lapset lentäneet pesästä, niin mulle riittää hyvät kirjat ja metsä, vaikka rahaa siinä vaiheessa lienee vaikka mihin.

Työ on eettisesti kestävää ja mielekästä, joten teen sitä ihan mieluusti.

Mukavaa jos työsi on mielestäsi eettisesti kestävää ja mielekästä, itse en valitettavasti ole sellaista työtä vielä keksinyt itselleni. -ap

Voisit mennä poimimaan roskia luonnosta.

Vierailija
49/57 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, mutta miksi tätä aatetta ei voisi harjoittaa vaikka tienaisikin sen rahan itse? Kyllä ammatteja löytyy jotka eivät edistä kuluttamista ja palkastaan ylimääräiset rahat ap voisi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen ja olla näin hyödyksi.

Onkohan kuitenkin niin että ap haluaa vain loisia ja huijaa jopa itseään tällaisilla ylevillä selityksellä.

Voisin kyllä mennä töihinkin mutta en ole vielä keksinyt sellaista työtä jota tehdessä olisin varmasti mielestäni hyvällä ja hyödyllisellä asialla. -ap

No mites olisi lähihoitajan tai laitoshuoltajan työ vanhainkodissa? Vai sotiiko tämäkin periaatteitasi vastaan.

Nuo työt olisivat kyllä hyödyllisiä mutta haluaisin kuitenkin tehdä haastavampia töitä. Olisi kapasiteetin hukkaan heittoa minulta jäädä noita hommia tekemään vaikka niitä töitä arvostankin. Mulla on yliopisto-opintojakin jonkin verran takana. -ap

Vierailija
50/57 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo työt olisivat kyllä hyödyllisiä mutta haluaisin kuitenkin tehdä haastavampia töitä. Olisi kapasiteetin hukkaan heittoa minulta jäädä noita hommia tekemään vaikka niitä töitä arvostankin. Mulla on yliopisto-opintojakin jonkin verran takana. -ap

Tuntuu että meitä milleniaaleja ei kukaan ymmärrä. Meitä ei kiinnosta rahaa ja turhaa tekemistä. Itsekkin irtissnouduin myyntityöstä, haluaisin tehdä jotain merkityksellistä kuten sivistää ihmisiä esim. Politiikot, auttaa koulukiusaajat. Kaipaan sitä vanhaa maailmaa kun järki vielä pelasi ja ajateltiin yhteistä hyvää.

Vierailija
51/57 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittoa tavoittelemattomia kansalaisjärjestöjä toimii Suomessa aika monta, hakemusta vaan vetämään!

Toivon, ettet myöskään nosta mitään yhteiskunnan tukia loisiessasi.

Vierailija
52/57 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. tässä työssä et tule edistäneeksi mitään kerksakulutusta, eikä tarvitse menettää ''naamaansa'' joten sopii hyvin pelkotiloista kärsivillekin:

https://rekrytointitoimisto.com/bombay-finland

https://www.cloudworkers.company/fi

Verot voit nakata omaveron kautta.

Mitä tuo bombay duuni oikeen on? Kävin kattoo nettisivut mut ei siellä oikeen kerrottu mitään. Mihin viesteihin siellä vastataan. Vaikutti sellaiselta mitä voisin tehdä..

Eiköhän tämä ole tuota deittihuijaus viestittelyä:

https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/07d68029-78d6-467f-8a…

https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/2e57486f-d6c2-4e38-ac…

Todella tuomittavaa jos tuollaista työtä suostuu tekemään, selkeästi huijataan ihmisiä laittamaan maksullisia viestejä olemattomalle ihmiselle ja pelataan todella raa-asti ihmisten raukkauden ja ystävyyden kaipuulla!

Vierailija
53/57 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin. Sitten kun tienaa rahansa itse, voi elää niin kuin haluaa. Ja jos ap kuluttaa vain vähän, eiköhän sen rahan saisi vaikka osa-aikatyölläkin. On meissä monia muitakin, jotka käytämme perusvaatteita ja syömme perusruokaa mitä ihmettä tämä sitten tarkoittaneekaan. Sinänsä on toki hyvä, että kaikki eivät vain silmät kiiluen halua enemmän ja enemmän, mutta työtä pitää tehdä sen vähänkin eteen mitä tarvitsee. 

Vierailija
54/57 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kaltaistesi vapaamatkustajien takia kaikki työttömät leimataan samanlaisiksi, vaikka suurin osa työttömistä tekee kaikkensa työllistyäkseen. Monet häpeävät työttömyyttään ja tukien varassa pakosta elämistä.

Vierailija
55/57 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten varmaan hyväksy etkä ota vastaan mitään tukia, kasvatat omat syömiksesi..

Minusta kehittyneessä yhteiskunnassa ihmiselle pitää taata tietty perustoimeentulo vaikkei tekisi mitään vastineeksi. Pärjäisin kyllä vähemmälläkin rahalla ja olisin valmis tukien alentamiseen. Vasemmistoa tai demareita en äänestä. -ap

Ja kun me kaikki sitten saisimme tämän toimeentulon tekemättä mitään niin lystin kustantaisi - - - - -?

Ette te muut halua elää näin niukkaa elämää kuin minä ja siksi käytte töissä. -ap

Mistä sinä tiedät miten niukasti me muut elämme?

Et vastannut esimerkiksi mitään siihen kun sanoin, että meillä ei ole edes yksinkertaista sisustusta. Mullakin on vakaumus ja se on sellainen, että pitäis vähän tietää eikä luulla, etenkin siinä kohtaa kun ottaa toisten rahoja.

Vierailija
56/57 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et myöskään vastaanota yhteiskunnan tukia, nehän on rahoitettu sillä ylikulutusta tukevalla toiminnalla. Sehän olisi välillistä ylikulutuksen tukemista.

Vierailija
57/57 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nythän sun kapasiteetti menee hukkaan 100% kun et tee yhtään mitään! Sun aika ja energiasikin on resursseja, ei ainoastaan se mihin viittaat haasteiden kaipaamisella.

Auttamattomasti kuulostat muita hyväksikäyttävältä laiskalta venkoilijalta. Huomaatko sen itse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi