Lopettaisitko koiranne jos se purisi _vierasta_ lasta?
Jos purun lapsen vanhemmat näin vaatisivat tai ”olettaisivat”? Vai ottaisitko riskin, että kiltti koitanne ei tee uudestaan?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos purun lapsen vanhemmat näin vaatisivat tai ”olettaisivat”? Vai ottaisitko riskin, että kiltti koitanne ei tee uudestaan?
Miksi koira pitää edes päästää tilanteeseen jossa se voi purra ihmistä? Koiran hallinta kuuluu omistajalle ja omistajan pitää sanoa koiraa lähestyville lapsille ja heidän vanhemmilleen ajoissa ettei koiraan saa koskea.
No vaikka siten, että lapset juoksevat koiran luokse kielloista huolimatta eikä vanhemmat ehdi siihen perään. Onneksi koirani on kiltti eikä mitään ole tapahtunut.
Yllättävän moni kehtaa uhkailla ihmisiä.
Ihmisen ja eläimen samanarvoisuus näyttää paljastuvan eläimen suosimiseksi.
Eläintä vaan on niin helppo rakastaa, ei mitään haastetta. Hävetkää ihmisvihamieliset eläinhullut omaa kyvyttömyyttänne ja ryömikää takaisin koloihinne.
Koirat ovat ihmisten ystäviä, eivätkä ne koskaan ole arvokkaampia kuin ihminen.
Muistuu mieleen se kumman pelastaisi palavasta talosta; lemmikkisi vai koulukiusaajan-ketju, jossa nämä äärieläinpalvojat kiljuivat omaa natsistista propagandaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tarttee koiraa pönkittämään ekoaan?
Kuka tarttee lasta nostattamaan egoaan?
Paras perustelu ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi todetaan syylliseksi niin en.
Oletko samaa mieltä jos nainen ärsyttää ja mies lataa käkättimeen nyrkillä? Ei oo miehen vika?
Kiva, että mielestäsi koiran ja miehen älykkyys ja ihmiskielentaito ovat samalla tasolla :D
Öööö... eikös ne sitten muka ole?
No okei, koira saattaa joskus olla jopa fiksumpi kuin mies.
Samaa sarjaa kuin hormoneissaan vauvoja hakkavat äidit. Mutku eri asia! :)
Juu, täällä me hakataan vauvoja ihan hurmiossa.
Mutta sattuuhan sitä toisinaan. Äitiparka olla väsynyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa miten koiranomistajat näin sinisilmäisesti uskovat että oma lemmikki ei pure. Se on eläin jolla on eläimen vaistot, eikä ihminen voi ikinä täysin tietää mikä ne laukaisee.
Ja vanhemmat sinisilmäisesti uskovat, ettei se meidän Veeti-Eetu tai Aada-Ella mitään ole tehnyt 😂😂 ei tietenkään!
Tuskin ainakaan puri koiraa. Pureva koiran on aina riski hengenlähdölle. Tätä ei puudelimammat ymmärrä.
Mulla ei ole koiraa, enkä erityisemmin pidä koirista. Jos koira on purrut, koska lapsi on kiusannut koiraa, niin en varmaan lopettaisi. Jos koira olisi purrut yllättäen, niin sitten lopettaisin. Toki lapsi pitäisi siirtää pois koiran luota ASAP, jos se kiusaa koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä, missään tilanteessa. Aivan sama onko koiran vai lapsen vika. Minun koirani on minulle jokaisessa tilanteessa sinun lastasi tärkeämpi. Jos toinen pitäisi pelastaa palavasta talosta, olisi se aina ja ehdottomasti koirani.
Päästä vialla.
Mitääh, kamalaa, kaikki eivät pidäkään minun kullannuppuani tärkeimpänä olentona koko maailmassa!!!
Jos kääpiöpinserityttöni alkaisi puremaan tai hyökkäämään tuosta vaan, niin veisin lääkäriin tutkittavaksi mikä on vialla. Jos joku härnää koiraani, niin silloin pitäisin tätä provosoijaa syyllisenä. Niin monesti jotkut käsilaukkukokoiset koirat ovat tulleet härnäämään koiraani, kun se haluaisi tehdä tuttavuutta. Omakin on pieni, muttei tykkää näistä rähisevistä pommeista ja chihuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa miten koiranomistajat näin sinisilmäisesti uskovat että oma lemmikki ei pure. Se on eläin jolla on eläimen vaistot, eikä ihminen voi ikinä täysin tietää mikä ne laukaisee.
Ja vanhemmat sinisilmäisesti uskovat, ettei se meidän Veeti-Eetu tai Aada-Ella mitään ole tehnyt 😂😂 ei tietenkään!
No harvassa on koiranomistajia jotka ei tajua että se koira on eläin ja sillä on eläimen vaistot. Mutta ne ketkä ei sitä tajua on usein just näitä jotka korostaa myös sitä että ei se MINUN lapseni voi koiraa härnätä. Eieiei. Kyllä MINUN lapseni osaa eläinten kanssa olla. Kyllä MINÄ olen lapseni opettanut eläinten kanssa olemaan. Ihan varmasti oli vaan sen hullun koiran vika kun meni puremaan meidän Veeti-Eetua vaikka Veeti-Eetu niin nätisti osaa koirien kanssa olla, niin nätisti Veeti-Eetu meni sen pedillään luuta syöneen koiran viereen sinne petiin ja yritti nätisti taputtaa sitä koiraa päästä! Hullu koira alkoi murista ja sitten puri vielä, piikille vaan!
Jostain kumman syystä näihin perheisiin itsellekin sitten sattuu osumaan näitä "hulluja koiria" tai "sekoja katteja" joita sitten laitetaan kiertoon tai viedään piikille.
Tavallinen koiranomistaja yleensä tajuaa sen kyllä että se oma kiltti koirakin voi tietty purra mutta ei se syyttä pure. Joko on kipuja tms. tai sitten ihminen (lapsi tai aikuinen) provosoi sen eläimen puolustamaan itseään.
En. Koirani on aina lasten lähettyvillä kytkettynä. Kiellän lapsia koskemasta koiraani ja vanhempia olemaan päästämättä lapsiaan koirani luo. Vanhempien vika olisi, jos jotain sattuisi.
Lapsena oli ihan vain joku pallopeli rieha ja koira vauhkoontui ja hyökkäsi sitten vieraan lapsen kimppuun ja mitään kiusausta ja poski auki ja arpi näkyy edelleen.Koirasta ilmat pihalle sitten samantien kiväärillä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena oli ihan vain joku pallopeli rieha ja koira vauhkoontui ja hyökkäsi sitten vieraan lapsen kimppuun ja mitään kiusausta ja poski auki ja arpi näkyy edelleen.Koirasta ilmat pihalle sitten samantien kiväärillä.
Miten idiootteja on olleet vanhemmat kun on tehneet tuon tilanteen mahdollisiksi? Mun koira melko suurella varmuudella toimisi samoin jos en olisi paikanpäällä sitä valvomassa.
Minä menin alle kouluikäisenä luvan kanssa, omistajien läsnäollessa silittämään sukulaisen cockerspanielia. Olin hyvin tottunut eläimiin, maatilalla oli pakkokin tottua. Se cockeri puri. Jopa sen ikäisenä tuntui omituiselta kun sukulaistäti yritti selittää miten se ei ikinä tee mitään ja ei varsinkaan lapsille, muistan ajatelleeni että justhan se puri minua. Sukulaistäti yritti pakottaa menemään tervehtimään koiraa uudestaan, vaikka itkin vieläkin ja hampaiden jäljet näkyi kädessä "ettei jää pelko". Iho ei kuitenkaan onneksi mennyt rikki. En edelleenkään tykkää cockereista.
Vierailija kirjoitti:
En lopettaisi vaan selvittäisin syyn puremiselle.
Asutko "kunnan talossa"?
Käytkö (yksityisellä) töissä?
Onko sinulla päihdeongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttujen koira puri omaa lastani, kun oma lapseni härnäsi koiraa ja otti siltä luun pois. Todellakin ymmärsin heti, että asia oli täysin lapseni vika ja paljon koiran omistajilta anteeksi ja pidin lapselleni kunnon puhuttelun kotona, ettei koiria härnätä eikä todellakaan pidä mennä ottamaan luuta pois vierailta koirilta.
Lisään vielä, ettei siinä mitään vakavaa tapahtunut. Nyt lapseni ainakin oppi kerralla ja kunnolla, ettei tuollaista mennä tekemään.
Mulle kävi samoin lapsena, kielloista huolimatta menin härkkimään nukkuvaa koiraa. Vanhemmat vain totesivat, että siitäpä opit. Niin opinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lopettaisi vaan selvittäisin syyn puremiselle.
Asutko "kunnan talossa"?
Käytkö (yksityisellä) töissä?
Onko sinulla päihdeongelma?
En
En
Ei ole
Kuinka niin?
Lopettaisin, jos puremiselle ei olisi selitystä, mutta en, jos olisi joku syy, esim. että lapsi olisi mennyt häiritsemään nukkuvaa koiraa.
Vain otettu lääke auttaa.