Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettaisitko koiranne jos se purisi _vierasta_ lasta?

Vierailija
20.10.2018 |

Jos purun lapsen vanhemmat näin vaatisivat tai ”olettaisivat”? Vai ottaisitko riskin, että kiltti koitanne ei tee uudestaan?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustusnäykkäys ja todellinen aggressiivinen pureminen on ihan eri asia. Edellinen johtuu käytännössä aina siitä, että koira ahdistetaan tilanteeseen, jossa se varoitusmurinasta ja väistämisestä huolimatta ei pääse pois tai kokee yllättävää kipua tai pelkoa. Syy on silloin muussa kuin koirassa eikä tietenkään lopeteta koiraa syyttömänä osapuolena. Oikeasti vihainen, aggressiivinen koira on eri asia. Jos omistaja tietää koiran olevan vihainen ja vaarallinen eikä sitä pidetä turvallisesti ja käytetä esim. kuonokoppaa, koira pitäisi huostaanottaa ja uudelleensijoittaa asiantuntevaan paikkaan. Jos eläinlääkärin tutkimuksen ja hoidon sekä ammattitaitoisen uudelleenkoulutuksen jälkeen on edelleen vaarallinen, sitten lopetus.

Vierailija
42/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina sanon lapsille, että älkää tulko mun ja mun koiran luokse. Mulla on pieni suloinen koira, jonka luokse kaikki lapset aina haluaisivat tulla. En kuitenkaan anna tulla, vaikka koirani ei tippaakaan vihainen olekaan. En vain halua, että vieraat lapset tulevat koirani luokse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se purun lapsen vanhempi hoida sen kullanduudeli-hauvelin lopettamisen, jos emäntä itse ei sitä tajua tehdä.

No siitä se pääseeki sitte oikeen kunnolla ongelmiin 😂😂😂

Vierailija
44/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä, missään tilanteessa. Aivan sama onko koiran vai lapsen vika. Minun koirani on minulle jokaisessa tilanteessa sinun lastasi tärkeämpi. Jos toinen pitäisi pelastaa palavasta talosta, olisi se aina ja ehdottomasti koirani.

Päästä vialla.

Vierailija
45/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin, jos koira yhtäkkiä ilman syytä purisi. Muuten en.

Vierailija
46/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se purun lapsen vanhempi hoida sen kullanduudeli-hauvelin lopettamisen, jos emäntä itse ei sitä tajua tehdä.

No siitä se pääseeki sitte oikeen kunnolla ongelmiin 😂😂😂

No voi voi.

Vierailija
47/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hyvä kysymys!

Aika usein meininki on se, että jos omaa lasta puree vieras koira, ollaan koiraa vaatimassa lopetettavaksi samantien ilman mitään lieventäviä asianhaaroja.

Kun taas oma koira puree vierasta lasta, mietitään syitä ja seurauksia, käännellään ja vatvotaan asiaa. Yhtäkkiä se ei olekaan selvä tapaus.

Tunteet tuntuvat ratkaisevan molemmissa tapauksissa.

Vierailija
48/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei toisten lapset kiinnosta, ei ollenkaan. Enkä myöskään halua että ne tulee mun tai koirani luokse. Koirani ei ole vihainen, mutta en todellakaan tiedä tuntemattomista lapsista, että mitä aikeita ja käytöstapoja heillä on joten pysykööt kaukana meistä.

Vierailija
49/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin.

Vierailija
50/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on yksityistä omaisuutta eikä kukaan vieras voi tuhota toisen omaisuutta tuosta vaan. Poliisi voi lopettaa vaarallisen koiran tai oikeus voi määrätä koiran lopetettavaksi. Oman käden oikeutta ei kenelläkään ole. Useimmiten se koira näykkää tai puree omassa kotonaan vierailevaa. Jos ei osaa koiran kotona kyläillessä käyttäytyä asiallisesti ja tulee purruksi, ei pidä mennä koiraperheeseen tai saa syyttää itseään tapahtuneesta. Eri asia tietysti, jos omistaja tietää koiran olevan vihainen eikä varoita siitä tai pidä koiraa suljetussa tilassa, kytkettynä tai kuonokopassa.

Vierailija
51/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koirani on tärkeämpi kuin vieras pentu. Ei tällaista tilannetta kyllä omalle kohdalleni voisi koskaan edes tulla, mutta silti näin. Tottakai se oma on aina tärkein. Mulle ihmiset ei ole millään tavalla tärkeämpiä kuin eläimet, joten miksi joku random lapsi olisi omaa koiraani tärkeämpi? Niinpä.

Vierailija
52/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettaisi.

Vierailija
53/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos purun lapsen vanhemmat näin vaatisivat tai ”olettaisivat”? Vai ottaisitko riskin, että kiltti koitanne ei tee uudestaan?

Miksi koira pitää edes päästää tilanteeseen jossa se voi  purra ihmistä? Koiran hallinta kuuluu omistajalle ja omistajan pitää sanoa koiraa lähestyville lapsille  ja heidän vanhemmilleen ajoissa ettei koiraan saa koskea.

Vierailija
54/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin sen lapsen vanhemmat.

Vierailija
55/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni tartte lopettaa. Lastani koira puri kun oli kaverinsa luona, vanhemmat oli kotona. Lapsia oli ollut useampia ja juosseet sisällä, toinen koirista oli purrut lastani pohkeeseen. Kyllä mielestäni lapset oli syyllisiä kun juoksee sisällä, vanhemmilta olisin tosin toivonut edes yhteydenottoa mutta ei mitään. Lapselle ei onneksi jäänyt mitään kammoa ja jälki parani hyvin. En todellakaan vaatisi että koira pitäisi lopettaa.

Vierailija
56/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koira pitää edes päästää tilanteeseen jossa se voi  purra ihmistä? Koiran hallinta kuuluu omistajalle ja omistajan pitää sanoa koiraa lähestyville lapsille  ja heidän vanhemmilleen ajoissa ettei koiraan saa koskea.

Nii in. Mutta kun useimmat vatipäät eivät ymmärrä puhetta vaan tulevat liki silti. 

Vierailija
57/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan koiranomistajien lemmikit on ihan yhtä huonosti kasvatettuja kuin suurimman osan vanhempien lapsetkin.

Ulkona näkee aivan päivittäin koiria, jotka eivät kulje vierellä vaan löysässä hihnassa ja sitten jokainen vastaantulija käydään nuuhkaisemassa.

Koira on kuitenkin vaarallisempi kuin lapsi. Miksi pitäisi luottaa tuntemattomien ihmisten kykyyn hallita sitä koiraa? Ei se vielä mitään luottamusta saa aikaan, että minulle tuntematon ihminen huikkaa jotain, että ”kiltti koira.. ” kummasti se kiltti koira pääsee kuitenkin lähmimään lahjoitamme.

Lapseni olen kieltänyt koskemasta vieraaseen koiraan ikinä.

Vierailija
58/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma koirani on tärkeämpi kuin vieras pentu. Ei tällaista tilannetta kyllä omalle kohdalleni voisi koskaan edes tulla, mutta silti näin. Tottakai se oma on aina tärkein. Mulle ihmiset ei ole millään tavalla tärkeämpiä kuin eläimet, joten miksi joku random lapsi olisi omaa koiraani tärkeämpi? Niinpä.

Noniin tässä se koirahullun todellinen karva. Jokainen normaalijärkinen mieleltään terve kavahtaa yo. kommentointia, mutta näin tämä hulluus vaan hiipii keskuuteemme.

Vierailija
59/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lopettasin jos ihmisiä purisi. Tietysti.

Vierailija
60/79 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka kyläpaikassa. Koira nukkuu pedillään, ja lapset menevät siihen kiusaamaan luvatta. 

Nukkuva koira voi helposti tuosta säikähtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä