Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisten surkea ja ällöttävä käsihygienia! Mikä siinä käsien pesussa on niin vaikeaa?

Vierailija
20.10.2018 |

Eilen kävin vessassa erään ostoskeskuksen yleisessä vessassa, kädet pesin saippualla ja vedellä kuten yleensä tehdään. Aikaa kului tämän lisäksi siihen että jäin korjaamaan hieman meikkiä yms. Hämmennykseni oli suuri koska sinä aikana kun itse olin vessassa YKSIKÄÄN muu ei tehnyt saippuapesua. Osa lähti vessasta suoraan käsiä pesemättä ja osa taas huljautti kätensä vain nopeasti veden alla. Hyi ja miksi? Kyseessä vieläpä likaiset julkiset vessat, hanoissa, kahvoissa ja lukoissa on todennäköisesti vaikka ja minkälaista möhnää. Menettekö sitten suoraan siitä vaikkapa kahvilaan pupeltamaan patonkia?

En vain ymmärrä miksi niitä käsiä ei pestä ja jos vieläpä vaivautuu huljauttamaan kädet vedessä niin miksei sitten samalla pese kunnolla?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsienpesu hyöty menee siinä, kun kosket ekaan oven kahvaan, ostoskärryihin, jne.

Ja tämäkö on syysi jättää kädet pesemättä? Pidät pas kaisia käsiä koska ne tulevat kuitenkin pas kaisiksi?

Vierailija
42/77 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsienpesu hyöty menee siinä, kun kosket ekaan oven kahvaan, ostoskärryihin, jne.

Moni jopa sulkee hanan käsillään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten siinä ostoskärryssä olisi vessapöpöjä jos kerran kaikki pesisivät kädet?

Vierailija
44/77 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehköön jokainen yksityinen miten haluaa, mutta kerran tilasin salaatin Kotipizzassa, katoin heti että naisella joka otti maksun vastaan oli laastari sormessa. No hän tyytyväisenä otti maksun vastaan ja tämän jälkeen alkoi suoraan tekemään salaattiani. Käsillä otti pussista salaatti silppua yms. Katsoin aivan tyrmistyneenä enkä saanut sanottua hänelle mitään. Menin 7€ salaatin kanssa kotiin ja heitin sen roskiin ei ole muuten sen jälkeen tullut käytyä Kotipizzassa..

Annoin alapeukun, koska et reagoinut tilanteessa mitenkään. Omatpa tosin oli rahasi jotka heitit roskiin. 

Vierailija
45/77 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsien pesemättömyys on syynä siihen miksi kihomadot eivät ole kuolleet sukupuuttoon.

Jos kaikki maailman ihmiset pesisivät kätensä huolella, kihomadot kuolisivat maapallolta sukupuuttoon parissa kuukaudessa.

Ja varsnkin lapsilla me puhelimet kulkee kädestä käteen ja ties missä kaikkialla ne puhelimet on olleet.

Moni aikuinen myös käyttää puhelinta ruokapöydässä ja vetoo, että on ennenkin luettu lehtiä. Mutta se lehti ei ole tainut kulkea mukana paikasta paikkaan. Olen nähnyt sitä laskettavan, jopa altaan reunalle käsienpesun ajaksi.

Vierailija
46/77 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis mutta ovatko Kotipizzan salaatit hyviä?

Vierailija
47/77 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten siinä ostoskärryssä olisi vessapöpöjä jos kerran kaikki pesisivät kädet?

Lähes puolet ihmisistä ei pese.

Vierailija
48/77 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti nämä likakädet tietävät olevansa saastaisia.

Ei se taida se taida mennä niillä samalla tavalla tunteisiin.

Vierailija
49/77 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saippualla pesu kuivattaa käsiä ja rohtuneissa käsissä pöpöt viihtyy paremmin kuin sileillä.

Oletko ihan tosissasi?

Kun peset saippualla ja huuhdot perään, ei se saippua ole ihollasi kovinkaan pitkään, joten ei se kuivata ihoasi suuremmin. Katsoppa kuvia ihosta suurennettuna. Iho ei ole kenelläkään sileä, ei edes vauvalla, vaan se on täynnä juonteita. Jopa rasvaisen ihon omaavilla on juonteinen iho, joten jorinasi rohtuneesta ihosta on ihan skeidaa.

Olet omituinen höpöttäjä.

Vierailija
50/77 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saippualla pesu kuivattaa käsiä ja rohtuneissa käsissä pöpöt viihtyy paremmin kuin sileillä.

Höpö höpö. Ja oletko kuullut käsivoiteesta? 

Vierailija
51/77 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri oli valmistunut oikeustieteellisestä eikä hän pessyt käsiään käytyään vessassa.

"Peniksen koskettaminen vastaa reiden koskettamista."

Jostain syystä hän ei kiinnostanut seurustelukumppanina.

Vierailija
52/77 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen järkyttynyt. Kun avasin keskustelun en odottanut että ihmiset eivät tosiaan pese käsiään ja että vieläpä puolustavat käsien pesemättömyyttään.

Muista lukeeni tutkimuksen, jossa taidettiin kertoa että isompi osa naisista jättää kätensä pesemättä kuin miehet. Johtunee tuosta paperilogiikasta.

Näitä tutkimuksia riittää. Jossakin taisi olla jopa, että naisten käsissä on enemmän tauteja aiheuttavia bakteereita, koska naiset pesevät käsiään liian tiuhaan.

Vierailija
53/77 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ällöttää ihmiset, jotka eivät pese käsiään kun ovat käyneet vessassa. Sitten ihmetellään, miten jatkuvasti on jos jonkinlaista sairastuskierrettä ja noroa ym. Minun äitini ei opettanut pesemään käsiä kun käy vessassa, mutta opein kyllä itse jo nuorena pesemään ne kädet. 

Alan sitten pesämään kun olen jatkuvassa sairaskierteessä. Pesemättömyys on hyväksi todettu tapa pysyä terveenä.

Itse pesen huolellisesti käsiä pitkin päivää ja käytän käsidesiä.

Olen ollut vatsataudissa viimeksi vuonna 2004.

Entäs sinä?

Vierailija
54/77 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri päiväkodin vanhempainillassa ja siellä muistutettiin, että aamulla käsien pesun kautta kun tullaan hoitoon.

Ihan uskomatonta välinpitämättömyyttä!

Ja sitten ihmetellää kihomato ja flunssa epidemioita kun ei pidetä huolta, että oma nuppu pesee kädet.

Mutta tuntuu olevan yleistä. Useamman kaverini tykönä olen huomannut ettei vessassa ole saippuaa, ällöttää! Puhumattakaan siitä, että käsipyyhkeet näyttää (ja haisee) siltä ettei niitä ole hetkeen pesty.

Vierailija
55/77 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ällöttää ihmiset, jotka eivät pese käsiään kun ovat käyneet vessassa. Sitten ihmetellään, miten jatkuvasti on jos jonkinlaista sairastuskierrettä ja noroa ym. Minun äitini ei opettanut pesemään käsiä kun käy vessassa, mutta opein kyllä itse jo nuorena pesemään ne kädet. 

Alan sitten pesämään kun olen jatkuvassa sairaskierteessä. Pesemättömyys on hyväksi todettu tapa pysyä terveenä.

Entäs sinä?

En edes jaksa muistaa, joskus lapsena. :D Nykyisessä työpaikassa olen ollut yli 12 vuotta, eikä yhtään päivää sairauslomaa. En ainakaan tässä lähivuosina ole ollut.

Vierailija
56/77 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sinä?

Onko sinulla kokemuksellista vertailupohjaa, että sairastelisit jos et pesisi käsiäsi?

Vierailija
57/77 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sinä?

Käsienpesu on tarpeen vain silloin, kun käydään wc:ssä, kun laitetaan ruokaa ja kun ollaan sairaana olevien ihmisten kanssa. Pitkin päivää pesu on ihan turhaa.

Vierailija
58/77 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan käytiin pihan perällä. Ei ollut tietoakaan käsien- pesusta. Ihmettelen, että vielä olen hengissä.

Vierailija
59/77 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja entäs nämä tälläiset vanhemmat jotka eivät sitten vaivaudu edes omille lapsille opettamaan käsienpesua ja sen tärkeyttä. En ihmettele yhtään miksi päiväkodeissakin pöpöt lentää ja lapset jatkuvasti sairaana.

Oli tosi uuvuttavaa asua puolison lasten kanssa 4 v. Muistutin heille joka päivä että kädet pestään kun tullaan ulkoa. Heistä toinen oli sellainen lapsi, joka koski aivan kaikkeen mahdolliseen kun oli ulkona. kun hän käveli esimerkiksi ostoskeskuksessa niin oli tapana koko ajan hinkata käsiä liukuportaisiin, seiniin, ovenkahvoihin, kaikkeen koko ajan! Monesti kädet oli ihan mustat kun tuli kotiin. Neljä vuotta muistutin asiasta ja lopputuloksena nyt kun en enää asu siellä, niin aivan satavarmasti tämä lapsi ei edelleenkään pese käsiään kun tulee ulkoa sisälle. En omasta mielestäni vedä tätä hygienisuutta yli kun olen sitä mieltä, että ihan syvältä. Toinen lapsi taas oli sellainen, että luuli että se käsienpesu tehdään minun mieliksi - että se on se syy miksi sitä tehdään. Hän jos kävi isolla hädällä, niin saattoi kastella käsiä pelkällä vedellä max 2 sekuntia, ja silloin kädet on hänen mielestä pesty. Kiva käyttää yhteiskäyttöpyyhettä tuollaisen kanssa. Ja kyllä, nämä lapset olivat todella todella paljon sairaana pois koulusta.

Vierailija
60/77 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehköön jokainen yksityinen miten haluaa, mutta kerran tilasin salaatin Kotipizzassa, katoin heti että naisella joka otti maksun vastaan oli laastari sormessa. No hän tyytyväisenä otti maksun vastaan ja tämän jälkeen alkoi suoraan tekemään salaattiani. Käsillä otti pussista salaatti silppua yms. Katsoin aivan tyrmistyneenä enkä saanut sanottua hänelle mitään. Menin 7€ salaatin kanssa kotiin ja heitin sen roskiin ei ole muuten sen jälkeen tullut käytyä Kotipizzassa..

olet upea ihminen pesen käteni ja suutelen maata jalkojesi alla. veit sen kotiin asti ja laitoit roskiin? a. matkalla ei ollut roskiksia b. kotipihassasi ei ole roskista. c. keksit koko jutun kun haluat pääseväsi tähän parempaan joukkoon-pesen käteni ja pyllyni.