Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katso suorana klo 14.45: Tuhannet marssivat, jotta poliitikot pysäyttäisivät ilmastonmuutoksen – Keväällä saamme ilmastovaalit, arvioi tutkija

Vierailija
20.10.2018 |

https://yle.fi/uutiset/3-10465437

No voi v i ttu. Tästä ei hyvä seuraa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa asuu maailman väestöstä 0,07% joten aika vankasti saa uskoa suomalaisten biologiseen ylivertaisuuteen jos luulee, että me voisimme ilmastonmuutoksen pysäyttää.

Voiko suomalaisempaa kommenttia olla? Muualla on jo tajuttu mikä mahtava bisnesmahdollisuus ympäristöteknologia on. Jos me pystyisimme täällä meidän muka tutkimusorientoituneessa hyvinvointivaltiossamme kehittämään ratkaisuja, joita ne loput 99% maailman ihmisistä voisivat hyödyntää, me eläisimme niillä tuloilla leveästi loppuikämme. Tosin ne rahat kannattaisi ensisijaisesti sijoittaa kotimaahan jatkuvan maailmanympärilentelyn sijaan.

Ilmastonlämpeneminenhän ei Suomessa varsinaisesti edes aiheuta suuria ongelmia, ne ongelmat keskittyvät ihan muille alueille, joilla varmasti tulee ennen pitkää suuri kysyntä ratkaisuista ongelmaan, joka on heille elämän ja kuoleman kysymys.

Vierailija
22/26 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Sitten paljastuu, että yksikään poliitikko ei uskalla tehdä yhtään mitään, koska voisi menettää dieselautoilevan vannoutuneen lihansyöjäperusjampan äänen. Siinä pelkistyy koko 'demokratian' syöpäinen tila: poliitikoilla ei ole enää vuosikausiin ollut mitään muuta kuin oma etu mielessä, kansakunnan tai ihmiskunnan etu on heille täysin vieraita konsepteja.

Dieselautoileva lihansyöjäjamppa luultavasti rakensi suurimman osan niistä perushyödykkeistä, joista nautit päivittäin, ja pitää niitä yllä. Joten shut it.

Ihan sama. Poliitikot arvostavat enemmän ääliöiden ääniä kuin tiedostavien kansalaisten, koska ääliöitä on helppo miellyttää. Ne on ihan hurmiossa kun saavat ostaa ruokakaupasta vähän vahvempaa lonkeroa. Huoh.

Ei se ole ihan sama. Sinä et halua niiden 'ääliöiden' hommia tehdä, mutta sinulla tuskin on mitään vaikeuksia hyödyntää heidän työnsä hedelmiä. Tuo on kiittämätöntä ja k*sipäistä suhtautumista.

Mitä ihmettä? Mistä työn hedelmistä mahdat puhua? Eikö minun työnhedelmäni ole samanarvoisia kuin tuon lihansyöjäfanaatikon? Yrittäjänä (asiakkaat suomalaisia teollisuusyrityksiä) olen itsekin veroja maksanut jo 20 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Sitten paljastuu, että yksikään poliitikko ei uskalla tehdä yhtään mitään, koska voisi menettää dieselautoilevan vannoutuneen lihansyöjäperusjampan äänen. Siinä pelkistyy koko 'demokratian' syöpäinen tila: poliitikoilla ei ole enää vuosikausiin ollut mitään muuta kuin oma etu mielessä, kansakunnan tai ihmiskunnan etu on heille täysin vieraita konsepteja.

Dieselautoileva lihansyöjäjamppa luultavasti rakensi suurimman osan niistä perushyödykkeistä, joista nautit päivittäin, ja pitää niitä yllä. Joten shut it.

Ihan sama. Poliitikot arvostavat enemmän ääliöiden ääniä kuin tiedostavien kansalaisten, koska ääliöitä on helppo miellyttää. Ne on ihan hurmiossa kun saavat ostaa ruokakaupasta vähän vahvempaa lonkeroa. Huoh.

Ei se ole ihan sama. Sinä et halua niiden 'ääliöiden' hommia tehdä, mutta sinulla tuskin on mitään vaikeuksia hyödyntää heidän työnsä hedelmiä. Tuo on kiittämätöntä ja k*sipäistä suhtautumista.

Mitä ihmettä? Mistä työn hedelmistä mahdat puhua? Eikö minun työnhedelmäni ole samanarvoisia kuin tuon lihansyöjäfanaatikon? Yrittäjänä (asiakkaat suomalaisia teollisuusyrityksiä) olen itsekin veroja maksanut jo 20 vuotta.

Puhun siitä, että jos lihansyöjäjampat katoaisivat, sinä, yrityksesi ja me kaikki muutkin olisimme kusessa.

Vierailija
24/26 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen co2 päästöt on 1 promillen luokkaa, siitä on vaikea pelastaa maailmaa

Vierailija
25/26 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi *facepalm* näitä ihmisiä. Poliitikot pysäyttävät ilmastonmuutoksen? Pysäyttäkää poliitikot ilmastonmuutos sillä aikaa kun minä kansalainen teen ihan mitä valintoja minua itse huvittaa. Voi jumalauta. Ihan oikeasti.

Veikkaan, että ihmiset, jotka tuolla vaativat poliitikoilta toimia, tekevät myös omassa arjessaan keskimääräistä enemmän.

Vierailija
26/26 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkillistä tosiaan kun Kiinassa vaan lisätään päästöjä. The law of diminishing returns pätee tässäkin eli pienemmillä kiristyksillä saadaan suurempi tulos jossain muualla ja sekin luku pitää kertoa vielä väkiluvulla jotta saadaan kuva missä niitä kiristyksiä olisi sopiva tehdä jotta asialla on mitään merkitystä globaalin ilmaston kannalta.

https://yle.fi/uutiset/3-10465133

Ja se aikaisempina vuosina koko ajan toistettu mantra siitä kuinka jatkuva talouskasvu on luonnolle haitallista ei sekään näytä oikein pitävän paikkaansa koska ensimmäinen mistä leikataan talouskasvun hidastuessa on juuri päästötavoitteet ja Suomessakin on melko suuri ja kasvava cleantech-sektori.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Cleantech