Fiktiivinen hahmo kirjoissa, elokuvissa, sarjoissa johon olet ihastunut?
Kommentit (1270)
Tinkerbelle. Mikä se nyt oli suomeksi. Helikeiju?
Raymond Reddington (The Blacklist)
Nyt on pakko tunnustaa, että ihastuin pahikseen ensimmäistä kertaa elämässäni. Tiedän myös miksi. James Spader on taitava näyttelijä ja tehnyt pitkän uran. Kokemus näkyy. Samoin se, että aiemmista rooleista (hyvikset) tarttui häneen jotain, mikä ilmenee Raymond Reddingtonin persoonallisuudessa. Minä vaistoan hänessä hyvyyttä ja moraalista selkärankaa. Hän on ammattirikollinen ja eliminoi vastustajia armotta, mutta en usko hänen olevan läpeensä paha (täysin empatiakyvytön ja moraaliton). Hänessä on vetovoimaa, joka vie minulta jalat alta. Järkeni sanoo, että pitäisi juosta pakoon (ja pysyä poissa) mutta uteliaisuuteni sanoo, että tähän tyyppiin kannattaa tutustua paremmin.
Lapsena olin ihastunut pokemon piirretyn jamesiin.
Valerian sarjakuvien Laureline - kelpaa se elokuvaversiokin.
Harry Kim (Star Trek Voyager).
Olin vähän hämmästynyt kun ketjussa ei mainittu hahmoja tästä sarjasta. Olenko ainoa nainen, joka fanitti nuorempana Harrya?
Oliver Queen (Arrow tv-sarjasta)
Reddington on kyllä kuuma, kaikessa keski-ikäisessä setämiehisyydessään.
Mut se äly, sivistyneisyys, tilanteenlukutaito, sopeutuvaisuus ja karisma!
Dr Ryland Grace Ave Mariasta.
Vierailija kirjoitti:
Reddington on kyllä kuuma, kaikessa keski-ikäisessä setämiehisyydessään.
Mut se äly, sivistyneisyys, tilanteenlukutaito, sopeutuvaisuus ja karisma!
Minuun teki vaikutuksen se, että Reddington on herrasmies. Hän on hyvin käyttäytyvä paitsi silloin kun tilanne vaatii karkeaa käytöstä (kovat otteet, vastustajien eliminointi, yms). Reddington jättää siviilit ja hyvikset rauhaan. Pahiksia hän kohtelee bisneskumppaneina tai vastustajina. Jos vastustaja alkaa käydä liian vaaralliseksi niin Reddington hankkiutuu hänestä eroon. "Tapa tai tule tapetuksi."
Reddington ei siis vaikuta psykopaatilta, joka käy heikoimpien uhrien (täysin viattomat uhrit: naiset ja lapset) kimppuun ihan vaan siksi, että siitä saisi helposti kiksit (sadistista mielihyvää).
Reddingtonilla on siis joko aitoa empatiakykyä (tiettyyn rajaan asti) tai vahva moraalinen selkäranka joka pitää hänen väkivaltaiset impulssinsa kurissa.
Lapsena, olipa kerran avaruus-animaatiosarjan hahmo PSI