Kerro mitä sellaisen puolueen tyyppiä arvostat, jota et itse äänestäisi. Kehutaan poliittikkoja, eivät varmaan ole tottuneet :D
Olen itse vihreitä äänestävä, mutta mielestäni Jussi Niinistö on ollut sopivan jämäkkä puolustusministeri ja oikein sopiva hommaansa. Luulen, että hän on ollut pienten vihreiden miesten suhteen aika hereillä ja toiminut oikeasti kansallisen turvallisuuden eteen hienosti. Ei ole mikään juhlien pirtein petteri mutta mies paikallaan.
Toinen yllättäjä on Sampo Terho, tuossa ykkösaamussa oli aidosti sen oloinen että kulttuuri- ja urheilupuolella on tehtävä kova työ ahdistelun kitkemiseksi ja tuomitsi sen selkeästi.
Kokoomuksessa Mykkänen tuntuu omilla aivoillaan ajattelevalta rauhalliselta työmyyrältä. SDP:n Sanna Marin ja Vasemmistoliiton Andersson miellyttää älykkäinä ja jämäkkinä naisina.
Keskustasta ehkä Tiilikainen, on monipuolinen ministeri ja ei niin "poliitikolta" vaikuttava.
Tuli aika monta, mutta kehu vaikka yhtä. Ja jos haluat kertoa kuinka et todellakaan sitä tai tätä, mikä ei kuulu ketjuun, niin perusta omasi, kiitos.
Kommentit (65)
Itse olen yllättynyt Jari Lindströmistä. Olin äärettömän skeptinen hänen suhteensa ja nyt itse asiassa ihailen hänen kykyään pärjätä vaikeassa pestissään.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse vihreitä äänestävä, mutta mielestäni Jussi Niinistö on ollut sopivan jämäkkä puolustusministeri ja oikein sopiva hommaansa. Luulen, että hän on ollut pienten vihreiden miesten suhteen aika hereillä ja toiminut oikeasti kansallisen turvallisuuden eteen hienosti. Ei ole mikään juhlien pirtein petteri mutta mies paikallaan.
Toinen yllättäjä on Sampo Terho, tuossa ykkösaamussa oli aidosti sen oloinen että kulttuuri- ja urheilupuolella on tehtävä kova työ ahdistelun kitkemiseksi ja tuomitsi sen selkeästi.
tosi uskottavaa
Vierailija kirjoitti:
Räsänen, Halla-Aho, Lepomäki on ihmisiä joita äänestäessä saa mitä tilaa. Eniten värisyttää esim. Orpo, joka hyvin kokoomuslaiseen tapaan ennen vaaleja puhuu työväestä ja koulutuksesta, eli rakentaa kannatuksen niiden teemojen varaan. Sitten heti pistää ko. jutut polvilleen kun pääsee valtaan. Hyh.
Räsänen nyt sentään on ollut ministerinä ym. Nuo kaksi muuta taas... ihan viihdyttäviä varmaan, jos tuollaisesta tykkää, mutta onkohan eduskunta oikea paikka?
Paula Risikko vaikuttaa jämäkältä, mutta samalla huumorintajuiselta ihmiseltä - arvostan.
Jaana Pelkonen on vahvan ja haasteita pelkäämättömän oloinen, rohkea nainen.
Jussi Halla-aho pystyy perustelemaan mielipiteensä ja seisoo aina sanojensa takana.
Laura Huhtasaarella on ihan huikea pokka. Media ja toimittajat vihaavat häntä täysin avoimesti, mutta hänellä ei edes silmä värähdä, vaan hän pysyy mielipiteissään.
Päivi Räsäsen kanssa olen monesta asiasta hyvin eri mieltä, mutta hän vaikuttaa lempeän jämäkältä ja vahvalta ihmiseltä, kuten poliitikon kuuluukin.
---
Ketään heistä en koskaan äänestäisi.
Olen hengessäni miettinyt, tuleeko Teuvo Hakkarainen saamaan viisinumeroisen äänisaaliin. Keskisuomalaisen päätoimittaja vihaa häntä avoimesti, siitä on hyvä ponnistaa ek-vaaleihin.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksessa Mykkänen tuntuu omilla aivoillaan ajattelevalta rauhalliselta työmyyrältä. SDP:n Sanna Marin ja Vasemmistoliiton Andersson miellyttää älykkäinä ja jämäkkinä naisina.
Keskustasta ehkä Tiilikainen, on monipuolinen ministeri ja ei niin "poliitikolta" vaikuttava.
Tuli aika monta, mutta kehu vaikka yhtä. Ja jos haluat kertoa kuinka et todellakaan sitä tai tätä, mikä ei kuulu ketjuun, niin perusta omasi, kiitos.
“Mykkänen ja Tiilikainen miellyttää älykkäinä ja jämäkkinä miehinä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan todella paljon Jussi Halla-Ahoa vaikka äänestän demareita. Jos Jussi olisi ehdokkaana minun vaalipiirissäni niin äänestäisin häntä. Olenkin sitä mieltä että vaalipiireistä pitäisi luopua jotta kaikilla olisi mahdollisuus äänestää juuri sitä ihmistä jonka eduskuntaan haluaisi.
En voisi koskaan äänestää henkilöä joka on julkisesti sanonut että haaksirikkoisia ei pitäisi pelastaa hukkumiselta koska on olemassa järkisyy sille että heidän kannattaa antaa hukkua. Tuollaiselta tyypiltä puuttuu joku sellainen tekijä päästä joka on välttämätön muiden elämästä päättävälle ihmiselle. Toki arvostan sitä että poliitikko kertoo mitä ajattelee. Eli siinä mielessä arvoastan Halla-ahoa.
Minusta tuo kommenttisi on väärinymmärretty tulkinta.
Itse olen ymmärtänyt Halla-ahon kommentoinnin tuosta asiasta niin, että ihmissalakuljetus vaarallisesti Eurooppaan tavalla, jolla kuolee ihmisiä on huono juttu samoin kuin merillä seilaavat auttajalaivat, joiden toiminta mahdollistaa sen, että salakuljettajien kannattaa jatkaa työtään, Eurooppaan valuu liikaa p*kolaisia, jotka myös itse kärsivät siitä tilanteesta, että kenties pysyvät hengissä mutta ainoat tulevaisuudennäkymät ovat pr*stituutio ja r*kollisuus. Olen itse tulkinnut asian niin, että Halla-aho ei toivo, että joku kuolee (ja tarkennuksena en minäkään), vaan sitä, että salakuljetukseen ja ongelmiin puututtaisiin eri tavalla. "Auttajat" siis ovat osanaan tukemassa järjestäytynyttä rikollisuutta ja mukana ketjussa, joka pitemmällä tähtäimellä ei millään tavalla auta maastaan pakenevia ihmisiä. Tätä on syytä kritisoida.
Kaikkein kamalinta on se, että armeija mukamas hyviä fiksuja koulutettuja ihmisiä valkopesee hirvittävyyksiä ja rationalisoi samalla tavalla kuin hirviö perusihmisyyden perusarvojen hylkäämistä. Halla-aho on nimenomaan sanonut tämän asiansa täysin yksiselitteisesti siinä asiayhteydessä kun on ollut kyse Italian merivartioston partioinnista ja hengenpelastustoimista haaksirikkotapauksissa.
No millä tavalla sinusta maastaan pakenevia auttaa se, että he päätyvät johonkin sumppuun, p*kolaisleiriin tai maahan, jossa ainoa tapa elättää itsensä on pr*stituutio tai r*ikollisuus?Onko tämä sinusta inhimillistä p*kolaisia kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan todella paljon Jussi Halla-Ahoa vaikka äänestän demareita. Jos Jussi olisi ehdokkaana minun vaalipiirissäni niin äänestäisin häntä. Olenkin sitä mieltä että vaalipiireistä pitäisi luopua jotta kaikilla olisi mahdollisuus äänestää juuri sitä ihmistä jonka eduskuntaan haluaisi.
En voisi koskaan äänestää henkilöä joka on julkisesti sanonut että haaksirikkoisia ei pitäisi pelastaa hukkumiselta koska on olemassa järkisyy sille että heidän kannattaa antaa hukkua. Tuollaiselta tyypiltä puuttuu joku sellainen tekijä päästä joka on välttämätön muiden elämästä päättävälle ihmiselle. Toki arvostan sitä että poliitikko kertoo mitä ajattelee. Eli siinä mielessä arvoastan Halla-ahoa.
Itse olen ymmärtänyt Halla-ahon kommentoinnin tuosta asiasta niin, että ihmissalakuljetus vaarallisesti Eurooppaan tavalla, jolla kuolee ihmisiä on huono juttu samoin kuin merillä seilaavat auttajalaivat, joiden toiminta mahdollistaa sen, että salakuljettajien kannattaa jatkaa työtään, Eurooppaan valuu liikaa p*kolaisia, jotka myös itse kärsivät siitä tilanteesta, että kenties pysyvät hengissä mutta ainoat tulevaisuudennäkymät ovat pr*stituutio ja r*kollisuus. Olen itse tulkinnut asian niin, että Halla-aho ei toivo, että joku kuolee (ja tarkennuksena en minäkään), vaan sitä, että salakuljetukseen ja ongelmiin puututtaisiin eri tavalla. "Auttajat" siis ovat osanaan tukemassa järjestäytynyttä rikollisuutta ja mukana ketjussa, joka pitemmällä tähtäimellä ei millään tavalla auta maastaan pakenevia ihmisiä. Tätä on syytä kritisoida.
Kaikkein kamalinta on se, että armeija mukamas hyviä fiksuja koulutettuja ihmisiä valkopesee hirvittävyyksiä ja rationalisoi samalla tavalla kuin hirviö perusihmisyyden perusarvojen hylkäämistä. Halla-aho on nimenomaan sanonut tämän asiansa täysin yksiselitteisesti siinä asiayhteydessä kun on ollut kyse Italian merivartioston partioinnista ja hengenpelastustoimista haaksirikkotapauksissa.
No millä tavalla sinusta maastaan pakenevia auttaa se, että he päätyvät johonkin sumppuun, p*kolaisleiriin tai maahan, jossa ainoa tapa elättää itsensä on pr*stituutio tai r*ikollisuus?Onko tämä sinusta inhimillistä p*kolaisia kohtaan?
Sinä tiedät että tässä puhutaan siitä että katsotaanko vierestä kun ihmiset hukkuvat ja tämä on sinun kommenttisi. Älä kuvittele hetkeäkään olevasi normaali ihminen jota ei ole syytä kavahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan arvostamisesta tiedä, mutta jos olisin Sipilä, olisin saanut hermoromahduksen jo aikoja sitten.
Sekoitat arvostamisen säälin tunteeseen.
Ennemminkin katson ihmetellen, miten se vieläkin jaksaa.
Itseaiheutettua ja varmasti on tyytyväinen valtiontukina tililleen ohjattuihin miljooniin, eikä paljon kiinnosta muut ihmiset kun taivaspaikka on tiedossa.
Lepomäki osaa ajatella ja kirjoittaa ja puhua. On eri mieltä kuin minä joistain keskeisistä asioista, mutta käsittämättömän älykäs ja loogisesti ajatteleva kokoomuslaiseksi. Ja toisin kuin puolueellaan, Lepomäellä ei ykkösprioriteetti ole kyykyttää köyhiä ja työttömiä.
Tulisi Lepomäki Vihreisiin, niin äänestäisin.
Jussi Halla-aho on fiksu, mutten äänestä persuja.
Jari Lindström. Äijä on saanut ja saa paskaa niskaan ja kohta sitä tulee tonnikaupalla, mutta pysyy siinä, mitä on porukalla luvattu. En yhtään ihmettelisi, jos Jari miettii iltaisin, että taisi tulla tehtyä harvinaisen paska diili. Mutta ei selittele ja pitää paikkansa ketjussa. Jos hänellä olisi erilainen koulutus- ja muu tausta, niin olisi varmaankin sektorihallinnossa kansliapäällikkötason virkamies ja arvostettu sellainen. Nyt tuskin siihen päätyy, mutta toisaalta näitä pakon edessä puurtajia tarvittaisiin. Harmi, että puolueura taisi viedä mahdollisuudet ainakin vähäksi aikaa.
Myös viime aikojen puolustusministerit ansaitsevat kunnioituksen. Jussi Niinistö taisi saada sen silloin kaikkein vähiten arvostetun salkun, mutta oli siitä varmaan oikeasti kiinnostunut tai ainakin otti asian omakseen. Myös hänen edeltäjänsä Carl Haglung oli alallaan hyvä, vaikkakin jäi varjoon ja isoin oma kiinnostus suuntautui muualle. Mutta hän järjesti Suomelle erittäin edullisen ison ja tärkeän materiaalihankinnan isommin meteliä pitämättä, juuri niinsanotusti kreivin aikaan.
USA:n varapresidentti Mike Pence. Vaikuttaa täydelliseltä poliitikolta: rehellinen, elää arvojensa mukaisesti, vakaa, "tekee mitä saarnaa". Kaikki muut poliitikot ovat kieroja lieroja valehtelijoita selkäänpuukottajia feikkaajia, puhuvat yhtä mutta tekevät toista, muuttavat mieltään ja peruvat puheitaan milloin sattuu miten sattuu.
Mulla olisi kova kiusaus äänestää Penceä vaikka sen arvot on täysin päinvastaiset kuin mun. Mä oon moderni-liberaali-vasemmistolainen. Se taas on konservatiivi-ahdasmielinen-oikeistolainen. Sen äänestäminen vähintäänkin toisi maahan VAKAUTTA mikä on nykyään harvinaista.
En tietenkään voi tietää kuinka liero Pence oikeasti on, kenties se on vain täydellisen hyvä peittämään lieroutensa.
Merja Kyllönen, vasemmistoliitto. En ikinä äänestäisi vassareita, mutta todella symppis nainen persoonana.
Vierailija kirjoitti:
USA:n varapresidentti Mike Pence. Vaikuttaa täydelliseltä poliitikolta: rehellinen, elää arvojensa mukaisesti, vakaa, "tekee mitä saarnaa". Kaikki muut poliitikot ovat kieroja lieroja valehtelijoita selkäänpuukottajia feikkaajia, puhuvat yhtä mutta tekevät toista, muuttavat mieltään ja peruvat puheitaan milloin sattuu miten sattuu.
Mulla olisi kova kiusaus äänestää Penceä vaikka sen arvot on täysin päinvastaiset kuin mun. Mä oon moderni-liberaali-vasemmistolainen. Se taas on konservatiivi-ahdasmielinen-oikeistolainen. Sen äänestäminen vähintäänkin toisi maahan VAKAUTTA mikä on nykyään harvinaista.
En tietenkään voi tietää kuinka liero Pence oikeasti on, kenties se on vain täydellisen hyvä peittämään lieroutensa.
Munkin mielestä poliitikon rehellisyys ja luotettavuus on oikeastaan tärkeämpää kuin sen arvot/mielipiteet/puolue. Suomessa presidentit on ollut kohtuullisen luotettavia. Mutta pääministerit on ollut katastrofaalisen epäluotettavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä tiedät että tässä puhutaan siitä että katsotaanko vierestä kun ihmiset hukkuvat ja tämä on sinun kommenttisi. Älä kuvittele hetkeäkään olevasi normaali ihminen jota ei ole syytä kavahtaa.
Kyse on siitä, että p*kolainen maksaa hyvin vaarallisesta matkasta. Ei sinuakaan kiinnosta se, kuoleeko joku jo vaarallisen matkan aikaisemmassa vaiheessa tai myöhemmässä vaiheessa, mutta kun sankarillinen pelastajalaiva on mukana tarinassa, mielestäsi kaikki on hyvin, vaikka osa noista matkalaisista voi menehtyä ennen kuin pelastajalaiva pelastaa eikä se ketään kiinnosta - sinuakaan - eikä myöskään se, että p*akolaista ei pelastuttuaan odota ihmisarvoinen elämä. Nämä ovat asioita, joita kritisoin, mutta omasta mielestäsi olet "hyvällä asialla" samalla kun ummistat silmäsi noilta mainitsemiltani epäkohdilta ja syyttelet minua epäinhimilliseksi.
Päivi Räsänen.
Olen ateisti mutta arvostan ihmistä joka seisoo arvojensa takana.
Jussi Halla-aho.
Hän on sisäistänyt sen, että maapallo voi musertua ihmispaljouden alle ja kovatkin keinot ovat silloin perusteltuja. Ihmiskunta on nykyään kuin lampaat Australiassa, ne kaluavat kaiken ja jäljelle jää vain eloton autiomaa.
Elina Lepomäki.
Todella pätevä ja älykäs talousnainen joka ymmärtää mihin pankkien rajaton rahanpainaminen tulee johtamaan ja haluaa suojella Suomea sen seurauksilta. Todella harvinainen poikkeus pyrkyrikokoomuksessa.
Osmo Soininvaara.
Vihreiden älykkäin ihminen jonka ehdotukset aluerakentamisesta ja energiapolitiikasta vihreiden tulisi ottaa puolueohjelmaansa sellaisenaan.
Li Andersson.
Hänen ajatuksensa eivät ole kestävällä pohjalla mutta pidän hänen tunteen palostaan. Hän todella uskoo siihen mitä tekee ja sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munkin mielestä poliitikon rehellisyys ja luotettavuus on oikeastaan tärkeämpää kuin sen arvot/mielipiteet/puolue. Suomessa presidentit on ollut kohtuullisen luotettavia. Mutta pääministerit on ollut katastrofaalisen epäluotettavia.
Onko järkevää verrata presidenttiä ja pääministeriä, joilla on ihan erilainen valta-asema?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yllättynyt Jari Lindströmistä. Olin äärettömän skeptinen hänen suhteensa ja nyt itse asiassa ihailen hänen kykyään pärjätä vaikeassa pestissään.
Empatiakyvyttömän on helppoa tehdä ihmistä kuritittavia päätöksiä. Lindström oikein nauttii kun saa viedä leivän ihmisen kädestä. Hakeutuu oikein julkisuuteen perustelemaan tätä kylmää suhtautumistaan (=sadistista mielenlaatuaan).
Lindström on yksinkertaisuuttaan jättänyt huomiotta sen seikan, että olemme eurossa, ja kaikki "hyöty" mitä saadaan suomalaista rankaisemalla, valuu eteläeuroopan velkaspedeille. Ei tämän vertaa ole nahkapäällä ymmärystä.