Kerro mitä sellaisen puolueen tyyppiä arvostat, jota et itse äänestäisi. Kehutaan poliittikkoja, eivät varmaan ole tottuneet :D
Olen itse vihreitä äänestävä, mutta mielestäni Jussi Niinistö on ollut sopivan jämäkkä puolustusministeri ja oikein sopiva hommaansa. Luulen, että hän on ollut pienten vihreiden miesten suhteen aika hereillä ja toiminut oikeasti kansallisen turvallisuuden eteen hienosti. Ei ole mikään juhlien pirtein petteri mutta mies paikallaan.
Toinen yllättäjä on Sampo Terho, tuossa ykkösaamussa oli aidosti sen oloinen että kulttuuri- ja urheilupuolella on tehtävä kova työ ahdistelun kitkemiseksi ja tuomitsi sen selkeästi.
Kokoomuksessa Mykkänen tuntuu omilla aivoillaan ajattelevalta rauhalliselta työmyyrältä. SDP:n Sanna Marin ja Vasemmistoliiton Andersson miellyttää älykkäinä ja jämäkkinä naisina.
Keskustasta ehkä Tiilikainen, on monipuolinen ministeri ja ei niin "poliitikolta" vaikuttava.
Tuli aika monta, mutta kehu vaikka yhtä. Ja jos haluat kertoa kuinka et todellakaan sitä tai tätä, mikä ei kuulu ketjuun, niin perusta omasi, kiitos.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan arvostamisesta tiedä, mutta jos olisin Sipilä, olisin saanut hermoromahduksen jo aikoja sitten.
Sekoitat arvostamisen säälin tunteeseen.
Ei ole enää eduskunnassa, mutta jos olisi, niin sanoisin, että Anni Sinnemäki. Teini-äiti, joka on silti normaaliajassa suorittanut lukion loppuun ja vielä hyvin arvosanoin, opiskellut yliopistossa ja jolla on ollut todella hieno urakehitys. Itse en missään nimessä äänestäisi vihreitä, mutta arvostan silti Sinnemäkeä.
Päivi Räsänen, vaikkei KD sovi minulle sellaiseksi puolueeksi, jota äänestäisin. Päivissä kuitenkin arvostan sitä, että hän pysyy kannoissaan eikä käännä takkia. Entisistä arvostan Osmo Soininvaaraa ja Pentti Linkolaa, jotka ovat ainoita oikeita vihreitä verrattuna Pekka Haavistoon, Jani Toivolaan, Touko Aaltoon ja Heidi Hautalaan.
Oikeusministeri Antti Häkkänen vaikuttaa asialliselta ja osaavalta tyypiltä. Toki oikeusministerinä hän ei joudu aktiivisesti ottamaan kantaa tulonjakokysymyksiin, joissa arvatenkin on yhtä oikealla kuin kokkarit yleensäkin. Oikeusministerinä on kuitenkin johdonmukaisesti pitänyt heikomman puolta, kuten kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan arvostamisesta tiedä, mutta jos olisin Sipilä, olisin saanut hermoromahduksen jo aikoja sitten.
Sekoitat arvostamisen säälin tunteeseen.
Ennemminkin katson ihmetellen, miten se vieläkin jaksaa.
Kokoomuksesta Elina Lepomäki. Uskaltaa olla eri mieltä puolueensa valtavirran kanssa monesta asiasta.
Kari Rajamäki. Oli erittäin hyvä ja asiansa osaava sisäministeri. En ikinä voisi äänestää puoluetta, joka aloitti sisällissodan (SDP), mut Kari on kaikesta huolimatta päällikkötason miehiä.
Toinen on Osmo Soininvaara. Puhuu (usein) asiaa ja rivien välistä voi lukea, kuinka häpeää nykyvihreiden menoa.
Vihreitä en myöskään äänestäisi ikinä, koska se on tämän kansakunnan menoa, jos he valtaan pääsevät.
Olen työni vuoksi tutustunut Sirpa Pietikäiseen (no, aika pinnallisesti, mutta tutustunut hänen agendaansa) ja hänestä on tullut ihan lempparipoliitikkoni. Todella paljon tietoa ympäristöasioista ja vanhustyöstä, hauska tyyppi.
En olisi ikinä häntä äänestänyt, mutta jos lähtee eurovaaleihin ehdokkaaksi, niin ääneni menee hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan todella paljon Jussi Halla-Ahoa vaikka äänestän demareita. Jos Jussi olisi ehdokkaana minun vaalipiirissäni niin äänestäisin häntä. Olenkin sitä mieltä että vaalipiireistä pitäisi luopua jotta kaikilla olisi mahdollisuus äänestää juuri sitä ihmistä jonka eduskuntaan haluaisi.
En voisi koskaan äänestää henkilöä joka on julkisesti sanonut että haaksirikkoisia ei pitäisi pelastaa hukkumiselta koska on olemassa järkisyy sille että heidän kannattaa antaa hukkua. Tuollaiselta tyypiltä puuttuu joku sellainen tekijä päästä joka on välttämätön muiden elämästä päättävälle ihmiselle. Toki arvostan sitä että poliitikko kertoo mitä ajattelee. Eli siinä mielessä arvoastan Halla-ahoa.
Minusta tuo kommenttisi on väärinymmärretty tulkinta.
Itse olen ymmärtänyt Halla-ahon kommentoinnin tuosta asiasta niin, että ihmissalakuljetus vaarallisesti Eurooppaan tavalla, jolla kuolee ihmisiä on huono juttu samoin kuin merillä seilaavat auttajalaivat, joiden toiminta mahdollistaa sen, että salakuljettajien kannattaa jatkaa työtään, Eurooppaan valuu liikaa p*kolaisia, jotka myös itse kärsivät siitä tilanteesta, että kenties pysyvät hengissä mutta ainoat tulevaisuudennäkymät ovat pr*stituutio ja r*kollisuus. Olen itse tulkinnut asian niin, että Halla-aho ei toivo, että joku kuolee (ja tarkennuksena en minäkään), vaan sitä, että salakuljetukseen ja ongelmiin puututtaisiin eri tavalla. "Auttajat" siis ovat osanaan tukemassa järjestäytynyttä rikollisuutta ja mukana ketjussa, joka pitemmällä tähtäimellä ei millään tavalla auta maastaan pakenevia ihmisiä. Tätä on syytä kritisoida.
Päivi Räsänen. Olen itse ateisti, enkä juurikaan usko mihinkään, mutta minulla on vanhanaikaiset ja kuitenkin kristilliset arvot, kun Suomessa olen syntynyt ja kasvanut. En ole äänestänyt koskaan ketään, paitsi viime presidentinvaaleissa, mutta Päivi Räsäsestä tykkään.
Äänestän PerusSuomalaisia. Päivi Räsänen oli ministerinä nainen paikallaan. Samoin Jutta Urpiainen. Vaikka hänen hankkimat Kreikka-vakuudet olivat pelkkä näytelmä äänestäjille annetun lupauksen nimelliseksi täyttämiseksi, niin hän veti asian upeasti loppuun saakka Jyrki Kataisen jatkuvasta kampituksesta huolimatta. Siis Katainenhan lupaili neuvotteluissa ummet ja lammet silloin kun Urpiainen ei ollut mukana ja Jutalla oli kova työ palauttaa aikaisemmin sovitut takaisin työlistalle.
Myös Merja Kyllönen oli yllättävän jämäkkä ministeri, samoin Sanni Grahn-Laasonen.
Yhdenkään miehen en muista esiintyneen edukseen.
Siis otsikon mukaan kirjaimellisesti en ikinä äänestäisi, mutta pakko sanoa että jos muuttaisi täysin linjaansa ja vaihtaisi persuihin, niin saattaisin harkita: Li Anderson. En tykkää juurikaan hänen arvomaailmastaan, mutta on rohkea ja sanavalmis nuoreksi naiseksi. Kehtaa myös valehdella yhtä härskisti kuin vanhat poliitikkomiehet, jos haluaa ajaa omiensa asiaa, esim. puhuessaan paremmasta väkivallasta. Siis ajatuksiansa en hyväksy, enkä oikein tykkää suomenruotsalaisuudestaankaan, mutta rentoudesta ja päättäväisyydestä tykkään. Plussaa myös siitä että kulkee arkena arkivaatteissa ja meikittä, eikä pönötä niin kuin kokkarinaiset. On kaikkea sitä mitä Touko Aallon pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Olen työni vuoksi tutustunut Sirpa Pietikäiseen (no, aika pinnallisesti, mutta tutustunut hänen agendaansa) ja hänestä on tullut ihan lempparipoliitikkoni. Todella paljon tietoa ympäristöasioista ja vanhustyöstä, hauska tyyppi.
En olisi ikinä häntä äänestänyt, mutta jos lähtee eurovaaleihin ehdokkaaksi, niin ääneni menee hänelle.
Rattijuoppoa ei äänestää kukaan muu, kuin toinen rattijuoppo.
päivi räsänen - en pidä joistain ajatuksista tai ehdottomuudesta ideologiassaan mutta silti kohtalaisen suoraselkäinen ajattelija
Sampo terho - ex persuksi kohtalaisen selväjärkinen
juha sipilä - ei varsinainen poliitikko mutta kuten on huomattu poliitikot ei pahimmillaan tee mitään vaikka toinen puoli talosta olisi tulessa jos eivät itse hyödy siitä jotenkin, eli joskus ei poliitikkous on positiivinen seikka
paavo lipponen - valitettavasti demari ja mm. pakkoruotsikannat on hölmöt mutta demariksi harvinainen kyky saada asioita aikaan ja siinä vaiheessa kun omat puoluekaverit rupeaa jarruttelemaan niin jyrää vaikka yli (joskus sitäkin tarvitaan)
Osmo soininvaara - valitettavasti vihreä mutta tuntuu menevän faktat edellä, vaikkakin joskus väärät faktat
Vihreitä en ole äänestänyt, mutta Osmo on kyllä erittäin fiksu ihminen, että voisin häntä äänestääkin, jos olisi henkilövaali kyseessä. Samoin Jyrki Kasvia.
Vierailija kirjoitti:
Siis otsikon mukaan kirjaimellisesti en ikinä äänestäisi, mutta pakko sanoa että jos muuttaisi täysin linjaansa ja vaihtaisi persuihin, niin saattaisin harkita: Li Anderson. En tykkää juurikaan hänen arvomaailmastaan, mutta on rohkea ja sanavalmis nuoreksi naiseksi. Kehtaa myös valehdella yhtä härskisti kuin vanhat poliitikkomiehet, jos haluaa ajaa omiensa asiaa, esim. puhuessaan paremmasta väkivallasta. Siis ajatuksiansa en hyväksy, enkä oikein tykkää suomenruotsalaisuudestaankaan, mutta rentoudesta ja päättäväisyydestä tykkään. Plussaa myös siitä että kulkee arkena arkivaatteissa ja meikittä, eikä pönötä niin kuin kokkarinaiset. On kaikkea sitä mitä Touko Aallon pitäisi olla.
Eipä Li ole mistään paremmasta väkivallasta puhunutkaan.
Päivi Räsänen, oikeasti hyvä ihminen ja uskaltaa olla eri mieltä vaikka tulee lunta tupaan.
Juha Sipilä, pitää samoin linjansa, vaikka varmasti on todella kovilla. Arvostan.
Ei tulisi pieneen mieleenkään äänestää vasemmistoliittoa, mutta siitä huolimatta Merja Kyllönen on mielestäni ollut yksi fiksuimmista ja osaavimmista ministereistä viimevuosina. Edelleen ottaa päähän, että hyväveliverkoston sedät päätyivät uhraamaan oman edun nimissä pätevän nuoren naisen.
Arvostelet itsekkäästi, niiden tekojen kautta jotka hyödyttävät sinua tai tukevat sinun maailmankuvaasi.
Ei mielestäni ole sitä mitä ketjussa haettiin. Haettiin nimenomaan henkilöä jota ei äänestä mutta jota arvostaa, ja sinähän et Räsästä arvosta.