Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiin takaisin

Vierailija
20.10.2018 |

Mitä pidätte sarjasta? Minua kiinnostaisi jutella roolihahmoista. Oisko seuraa?

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vain mielenkiinnosta. Kiva kuulla muiden mielipiteitä.

Aloittaja

Vierailija
62/100 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tykkään, mutta olin jotenkin vähän pettynyt siihen, että Olivian pojan isäksi paljastui äidin isä.

Kun tuntuu, että tätä insestiaihetta tupataan nykyään joka paikkaa.

Tykkään näyttelijöistä, varsinkin miehistä ja tästä koirasta!

Minusta taasen oli hyvä, että insesti paljastui ja Georgien oikea äiti ei halunnut poikaa. Jotenkin tuli mieleen, että se Libbyn mies halusi pikkupojan pois kuvioista.

Ja kukas sitten on Libby? Opetelkaa nyt edes roolihahmojen nimet ennen kuin kommentoitte.

Anteeksi. olikin Livvy.
"Olivia "Livvy" Bligh is the British wife of James Bligh".

http://place-to-call-home.wikia.com/wiki/Olivia_Bligh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin nähdä enemmän Jamesia ja kuulla hänen kuulumisiaan. Toivottavasti hänen paluunsa ei ole vain väliaikainen.

Vierailija
64/100 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä Doris Collins?

Vierailija
65/100 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin kankeasti näytelty sarja. Aioin alkaa katsoa sarjaa nyt alkaneella kaudella eka kertaa, mutta jokin tökkäsi vastaan. Ihmettelin, kun kuulin sen valtavasta suosiosta, vrerrattiinko sitä jossain jopa Downton Abbeyn. No ei ikinä. IEhkä porukka tykkää, kun on tuo 50 - 60 - luvun

puvustus ja lavastus. Ei tästä tullut sitten mun ohjelmaa.

Vierailija
66/100 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä Doris Collins?

Doris on ihana!

Hänhän elätteli jossain vaiheissa toiveita Royn suhteen. Löytäisivätkö kaksi leskeä toisensa nyt viimeisellä kaudella?  :)

Vierailija
67/100 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jotenkin kankeasti näytelty sarja. Aioin alkaa katsoa sarjaa nyt alkaneella kaudella eka kertaa, mutta jokin tökkäsi vastaan. Ihmettelin, kun kuulin sen valtavasta suosiosta, vrerrattiinko sitä jossain jopa Downton Abbeyn. No ei ikinä. IEhkä porukka tykkää, kun on tuo 50 - 60 - luvun

En ihmettele, ettei napannut, jos aloitit sarjan katsomisen viimeisestä kaudesta. Ei niitä henkilöhahmoja voi ymmärtää, jos ei tunne heidän historiaansa ja kehityskaartaan ihan alusta asti. Sama kuin lukisi jostain kirjasta vain viimeisen luvun tietämättä yhtään, mitä aiemmin on tapahtunut.

Vierailija
68/100 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sarja on upea.

Onhan rooleissa vähän jotain kankeutta mutta liittyneekö aikakauteen ja luokka-ajatteluun josta ei itse tiedä.

Doris on mainio! Olivialle soisin rakkauden ja Annalle samoin.

Sarahin miehen näyttelijä on niin laiha ja köyryselkäinen :0.

Seuraan joka jakson.

Vierailija
69/100 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelijäthän ovat ihan loistavia tässä sarjassa! He ovat omaksuneet 1950-luvun tyylin ja käytöstavat ihan täydellisesti. Toki ne tavat vaikuttavat vähän "kankeilta" kun niitä katselee vuodesta 2018.

Tämä on yksi kaikkien aikojen lempisarjojani. Olen kiintynyt ihan jokaiseen henkilöhahmoon, enkä haluaisi millään luopua heistä, kun sarja nyt valitettavasti päättyy. Todellakin Australian Downton Abbey!

Vierailija
70/100 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australialainen yhteiskunta on vielä tänäkin päivänä aika paljon vanhoillisempi kuin suomalainen.

Sarja on ihana ja todella taidokkaasti tehty. Juuri tuo vuosikymmenten kuluminen ja hahmojen kehittyminen tuo siihen ihan oman ulottuvuutensa.

Vierailija
71/100 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana sarja ja ihania hahmoja.

Yksi omia suosikkejani on Olivia, joka on kehittynyt ihan mahtavasti alkuajan ujosta "englantilaisesta ruususta" päättäväiseksi aikuiseksi naiseksi.

Haluaisin nähdä hänen päätyvän uudelleen yhteen Jamesin kanssa. He sopivat toisilleen niin hyvin ja rakastivatkin toisiaan aidosti. Ehkä James voisikin huomata olevansa biseksuaali?

Vierailija
72/100 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oho!

Vierailija
73/100 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos keskustelijoille mukavasta ketjusta.

Kotiin takaisin oli myös äitini lempisarja. Valitettavasti ei näe tätä viimeistä kautta, koska nukkui pois helmikuussa.

Vierailija
74/100 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua vähän harmittaa kun Elisabeth oli viime kaudella jo suvaitsevaisempi Sarahia kohtaan mutta nyt taas ei voi muka samassa talossa asua _sellaisen_ kanssa. Monenlaista on sarjaan tupattu ja vähän liikaakin ehkä, alussa oli aidompaa ja koskettavampaa menoa. 

Jokuhan siinä sarjassa sanoi, että Elisabethin oli helppo olla suvaitsevainen niin kauan kuin asuivat eri katon alla miniän kanssa.

Mutta nyt kun miniä muuttikin samaan taloon ja vieläpä sen emännäksi, todellisuus tulee vastaan eri lailla. Elisabethan kyllä on oppinut arvostamaan Sarahia ihmisenä, se juutalaisten tapojen noudattaminen vain tökkii.

Keskiviikkona Tel Aviviin ja juutalaisten tapojen pariin. Perjantaina sapatti-illallinen, jolloin miniäni rukoilee samalla tavalla silmät peitettynä kuin Sarah. Olen myös tavannut miniäni sukulaisen, joka pelastui keskitysleiriltä.

Vierailija
75/100 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sarja on upea.

Onhan rooleissa vähän jotain kankeutta mutta liittyneekö aikakauteen ja luokka-ajatteluun josta ei itse tiedä.

Doris on mainio! Olivialle soisin rakkauden ja Annalle samoin.

Sarahin miehen näyttelijä on niin laiha ja köyryselkäinen :0.

Seuraan joka jakson.

Sarahin mies on jotenkin ällö, isoa vain nenä.

Vierailija
76/100 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doris on suosikkini. Hyväntahtoinen juoruilija.

Vierailija
77/100 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään oikeasti häiritse Sarahin kaikkitietävyys? Hän ei koskaan ole väärässä kenenkään ihmisen suhteen. Aina tietää, kuka ja mikä on oikein tai väärin. Aina on mukamas niin sympaattinen oikeille ihmisille ja ankara ja tuomitseva väärille. Aina sanoo oikeat sanat. Tuntuu siltä, että koska hän koki keskitysleirin, niin hänestä pitäisi pitää sen takia, vaikka on oikeasti kylmän ja katkeran oloinen.  Häluaa, että asiat tehdään hänen tavallaan. 

Miksi hänellä ei ole huonoja ominaisuuksia? Kaikilla muilla on. Hän on "täydellinen".  Miksi käsikirjoittajat ovat tehneet hänestä sellaisen. Tykkäisin sarjasta, jos Sarah ei olisi tuollainen. 

Vierailija
78/100 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doris onkin ihana juuri sen vuoksi, että hyväntahtoisuus paistaa hänestä. Minusta hän on just muista kiinnostuneen naisen perikuva, koko ajan kuulolla, mitä kyellekin tapahtuu, muttei pahantahtoisesti. Dorishan oli myös rakastunut Royhin, mutta Roy valitsi sen toisen.

Saapi nähdä, mitä huomenna tapahtuu.

Vierailija
79/100 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten lisäksi sarjassa on aikakauden autoja ja puvustus.

Vierailija
80/100 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ketään oikeasti häiritse Sarahin kaikkitietävyys? Hän ei koskaan ole väärässä kenenkään ihmisen suhteen. Aina tietää, kuka ja mikä on oikein tai väärin. Aina on mukamas niin sympaattinen oikeille ihmisille ja ankara ja tuomitseva väärille. Aina sanoo oikeat sanat. Tuntuu siltä, että koska hän koki keskitysleirin, niin hänestä pitäisi pitää sen takia, vaikka on oikeasti kylmän ja katkeran oloinen.  Häluaa, että asiat tehdään hänen tavallaan. 

Miksi hänellä ei ole huonoja ominaisuuksia? Kaikilla muilla on. Hän on "täydellinen".  Miksi käsikirjoittajat ovat tehneet hänestä sellaisen. Tykkäisin sarjasta, jos Sarah ei olisi tuollainen. 

Minua vähän ihmetyttää, ei oikeastaan häiritse. Mutta Sarahista paljastunee vielä jotakin tosi erikoista. On sillä semmoinen kovahko kuori, vaikka näyttelee empaattisista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän