Vihreä ihminen, miten perustelet lentämisen ulkomaille?
Yksi kaukomatka tuottaa enemmän kasvihuonepäästöjä kuin kohtuullisesti ajavan vuoden yksityisautoilu ja lihansyönti yhteensä.
Miten perustelet että sinä, vihreihin arvoihin uskova ja ilmaston muutoksesta huolissaan oleva ihminen, hyppäät koneeseen?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä oikein millään. En syö lihaa enkä kanaa ja olen myös kovasti vähentänyt maitotuotteitakin ruokavaliosta. Perheessämme on auto, mutta ajan sillä tosi vähän yksin. Työmatkat kuljen julkisilla. Lennän 1-2 x vuodessa. Lomamatkoja, joten pakollista ne eivät ole. Poden superhuonoa omatuntoa tästä. Varmaan vähennän tuota entisestään. Ilmastonmuutos on vakava asia.
On syytä poteakin, ymmärrätkö kuinka paljon aiheutat pahaa tähän maailmaan? Luultavasti et koska et ole akateemisesti koulutettu vaan joku persu. Häpeäisit!
Ihanasti osaat tsempata. Pusuja!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerrotko sinä, miten esmes Jenkkeihin pääsee muuten kuin lentämällä?
No onko sinne pakko mennä?
- ei ap
Pakko ei ole kuin kuolla. Typerä vastaus.
Maailma on sisälläni. Se ei välttämättä vastaa todellisuutta, mutta väitän, että maailmani on alkuperäistä jopa kiinnostavampi. En tarvitse kaukomatkoja. Kesällä käytiin Porvoossa, mutta se ei ollutkaan niin kiva kun siäinen Porvooni. Yhdysvallat, Brasilian sademetsät, Tyyni valtameri - kaikki on sisälläni.
Olen vjihreä mies, ja lomalle otan kalasnikovin ja BUK-ohjuksia mukaan Putinin käskystä. Perustelen sen sillä, että loman jälkeen se ei ole enää ulkomaa, vaan on liittynyt takaisin pyhään Venäjänmaahan.
Enemmän mielestäni pitäisi perustella kotimaan lentoja.
Hassu juttu kyllä.
Minä olen saanut kuulla kyllästymiseen asti kuinka minä, valkoinen lihaa syövä heteromies, olen pahin kaikista. Olen lihansyöjä, asun epäekologisesti maalla enkä kulttuurikahviloiden keskellä kaupungissa, yksityisautoilen, jne.
Kun tehtiinkin tuntemien kaupungeissa asuvien ekopaasaajien kanssa hiilijalanjälkitesti...kuinkas kävikään? Niin vain useampi kaukomatka vuodessa tuotti isomman hiilijalanjäljen kuin minun syntilistani kokonaisuudessaan :D
Minä en ole ikinä käyttänyt lentokonetta matkusteluun ja hyvin olen pärjäillyt kohta 60 vuotta.