Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela asiaa!!! Selittäkääs fiksummat!!!(ov)

Vierailija
07.05.2006 |

Mieheni saa kotihoidon tukea VAIN 258¿/kk(miinus verot) Miksi näin vähän????

Minun tuloni ovat 1500¿ bruttona...n.1000¿ nettona.

Asumistukea ei saada. Miten ihmeessä ne luulee et meillä riittää elämiseen rahat kun tuon verran vaan kotihoidon tukea maksaavat.... Luultiin että perus kotihoidontukikin olis ollut enemmän kuin tuo summa ja et oltas sit vielä hoitolisää saatu kun minun tulot ei mitkään " mahtavat" ole.

Täytyy näköjään ruveta metsästää lapselle hoitopaikkaa ja miehen mennä töihin kun ei muuten rahat riitä:(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ollut viimeksi minimi vanhempainrahalla...sitä ennen armeijan päivärahalla ja sitä ennen osittaisella työmarkkinatuella, että ois luullu et sen hoitolisän olis saanu....

Ap

Vierailija
2/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl teidän pitäs enemmän saada. Jo pelkästään peruskotihoidontuki on 294 ja risat.. (-verot)

Olettehan muistanut hakea sen hoitolisän kanssa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelan sivuilla sanotaan että hoitoraha on 294,28¿ eli ei saada edes sitä täyttä summaa vaan tuo 258¿ josta vähennetään vielä ne verot pois...

outoa???

Ap

Vierailija
4/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Hoitoraha on 294,28 euroa. Se maksetaan yhdestä alle kolmivuotiaasta lapsesta. Alle kolmivuotiaista sisaruksista maksetaan lisäksi 84,09 euroa ja muista alle oppivelvollisuusikäisistä sisaruksista 50,46 euroa.

Hoitolisä määräytyy perheen tulojen mukaan. Sitä maksetaan vain yhdestä lapsesta, ja sen määrä on enintään 168,19 euroa kuukaudessa."

Vierailija
5/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin vielä kelalla varta vasten kysymässä että mitä kaikkea liitteitä hakemusta varten tarvitaan... Ja siellä sanoivat että minun palkkatodistus tarvitaan hoitolisää varten ja sen sinne silloin annoin...

Ap

Vierailija
6/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan huomenna mennä kelalla käymään jotta selviäis miksi emme tukea enempää saa...

Ap

Vierailija
7/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä tässä just ihmetellään et miks ei ees täyttä perusosaa ole saatu. Mut kaipa se huomenna selviää kun kelalla menen käymään...

ap

Vierailija
8/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaali kotihoidontuki 294e ja noilla tuloilla melkein täydet hoitolisät.

Vierailija
9/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minun mieheni saa käteen kuukaudessa 1100 euroa, ja minä 420 euroa (siinä on kuntalisä ja hoitorahan lisäosa) tällä tuloilla pitää sitten maksaa asuminen (Kirkkonummi) ja ruuat, ja bensat, auton vakuutukset, kotivakuutus, lapsen vakuutus, liikennevakuutus, miehen henkivakuutus, ja minun tapaturmavakuutus, tv-maksut, sähkö, vesimaksut, jätemaksu, kaksi kännyliittymää, netti ja lankapuhelin, ja ostaa vielä joskus kasvavalle lapselle vaatteita...

Tiukkaa tekee, mutta pakko on pärjätä näillä tuloilla. Ei olla sitten miehen kanssa yli kahteen vuoteen ostettu itsellemme mitään.

Vierailija
10/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa Kela jyvittää hoitorahan kuukauden kaikille arkipäiville ja vähentää summasta ne päivät jolloin miehesi oli vielä vanhenpainvapaalla.

Hoitolisää ei saa jollei sitä ole erikseen hakenut, sen voi toki hakea samalla lomakkeella. Kaikki etuudet on haettava, mitään ei saa hakematta.

Kelan sivuilla ei näy päätöstä myönnetyistä tuista vaan seuraava ja edelliset maksuerät jotka saattavat hyvinkin poketa päätöksestä johtuen mm. edellä mainitusta syystä.

Vierailija
11/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..juuri Kelaan, koska olen äitiyslomalla, hoidan kotoan myös 3v esikoista, josta saan kotihoidontukea 36¿/kk. Ja Kelan mielestä se on OK?!? Itse edelleen ymmärrän asian toisin, kuten tuossa alla olevassa Kelan sivuilta olevasta lainauksessa lukee, että HOITORAHA on alle kouluikäisistä sisaruksista 50¿/kk. Ja siihenhän ei vaikuta tulot? Jos olen oikein ymmärtänyt? Kertokaa olenko väärässä? Perusteluna Kelan henkilö sanoi minun äitiyspäivärahani, kun jään hoitovapaalle, saan tuon 50¿/kk.

Vierailija:

" Hoitoraha on 294,28 euroa. Se maksetaan yhdestä alle kolmivuotiaasta lapsesta. Alle kolmivuotiaista sisaruksista maksetaan lisäksi 84,09 euroa ja muista alle oppivelvollisuusikäisistä sisaruksista 50,46 euroa.

Hoitolisä määräytyy perheen tulojen mukaan. Sitä maksetaan vain yhdestä lapsesta, ja sen määrä on enintään 168,19 euroa kuukaudessa."

Vierailija
12/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitolisää voi saada, mutta siihen vaikuttavat tulot.

Edellisellä tuo 36¿ on siis hoitolisää, ei hoitorahaa. Hoitorahaa 50¿ alat saada kun jäät hoitovapaalle.

Vierailija
13/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama selitys tuli minullekin mieleen: ensimmäinen tuki on tullut vain osasta kuukautta ja hoitolisän hakeminen on unohtunut.

Vierailija
14/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olen sitä mieltä että tuo n. 250 euroa mikä miehellesi on maksettu on osalta kuukaudelta.

Ja hoitolisästä....jos perheen tulot on alle 1430 ¿/kk on oikeitettu täyteen hoitolisään eli 168 ¿ ja risat ja tämän jälkeen tulot rupeavat aina pienentämään tukea.

Nyt viikonlopun ajan olen näitä lueskellut ja pähkäillyt ja kysellyt miehen tarkkoja tuloja jotta voin arvioida paljon tulen saamaan tuota hoitolisää.

Vierailija
15/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitolisää ollaan haettu kun kelalla sen kohdan vielä ruksasin ja palkkatodistuksen virkailijalle annoin. Että unohtunut se ei ole ainkaan meiltä. Liekkö sitten tapahtunut kelalla virhe sen suhteen.

Vajaa perusosuus voi todellakin johtua siitä että miehelläni loppui pidennetty isyysloma 2.5 ja kotihoidontuki alkoi 3.5.

Mutta täytyy silti käydä kelalla vielä selvittämässä että onko se hoitolisä unohdettu siellä kokonaan...

Ap

Vierailija
16/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuohan se perustulo on mutta hoitol..

Vierailija
17/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli selvityspyyntö hoitolisästä. No, laitoin sitten että haen hoitolisää ja kuinkas olikaan, sain päätöksen hoitolisästä että on 118e + kotihoidontuki 294,jotain e :)

Ja miehellä oli tarkastuksessa tulot kk 1900e...

Joten teidän pitäisi kyllä saada kokonaista kotihoidontukea ja hoitolisää jonkun verran

Vierailija
18/18 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite saan täyet tuet, ku oon ollu äippälomalla ja työtön sitä ennen..

miehen tulot on reippaan 1500e kuussa... saan vielä päälle tuon kuntalisän, jota en edes tienny täällä saavan.. niin et kuun lopussa pämähtää tilille sellanen pikkasen vajaa 600e... :D Tuntuu ihan jättipotilta, ku tähän asti kynytetty näillä minimi tuilla... :(

Toivottavasti teillä on siinä ollut joku virhe ja saatte täyet tuet, koska nehän teille ilmi selvästi kuuluu, koska eihän sun tulot mee tuon rajan yli millään.. On pikkasen outo päätös kelalta.. :( Mene heti huomenna vaatimaan, se mikä teille oikeesti kuuluu :D ONNEA!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi