Jessus sentään! Ethän syötä kissallesi markettiruokaa! ?
Ihmisen täytyy olla aivan vastuuton jos syöttää tuollaista moskaa lemmikilleen!
Kommentit (35)
Kissat ovat täydellisesti lihansyöjiä. Vitamiineja saavat mm. saaliseläinten suolistosta. Leijonat syövät ensimmäiseksi suolet ja sisäelimet.
Kissa ei saa syödä viljaa, se tulee sairaaksi.
Samoin ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai. Esim. Perfect fit on ihan yhtä hyvää ja viljatonta, on se sitten ostettu marketista tai tilattu Zooplussalta. Vai mikä siinä on vikana?
Riisi on viljaa...
Norjassa ei ole elinkautista mutta maksimituomio on 21 vuotta. Breivik mm sai sellaisen tuomion. Kannatan ehdottomasti myös Suomeen. Soveltuisi erinomaisesti myös niille jotka syyllistyvät törkeään lemmikkieläimen väärinruokkimisrikokseen millaiseksi markettiruoan syöttäminen kissalle rinnastetaan. Vahinko että nykyiset Suomenkin ratifioimat kansainväliset sopimukset estävät kuolemantuomion käytön...
Vierailija kirjoitti:
Kissani syö iloisena markettiruokaa ja kuuntelee tauskia.
Levittääkö se tauskiplasmaa? Oletko huomannut, että muut samassa taloudessa asuvat olisivat alkaneet myös kuunnella tauskia?
Itse lisään esim. jauhelihaa tai kalaa markettien märkäruokien joukkoon (Latz, Whiskas). Nappulat ovat laadukkaimpia saatavilla olevia eläinkaupan kuivaruokia.
Keitän kissoille ison kattilallisen pakasteseitiä. Syövät tätä soppaa mielellään ja sen mukana saa huijattua myös vettä huonosti juoville kissoille. Välillä vaihdan loheen ja säännöllisesti myös saavat raakaa lihaa. Lisäksi Acanan nappuloita.
Terveinä ja hyväkuntoisina ovat kisut pysyneet.
Minulla on noin 6-7vuotias rescue-kissa, ikää kukaan ei täysin tarkkaan tiedä.
Sain sen reilu vuosi sitten, ja maailman ihanimman kaverin sainkin!
Se syö pelkästään eläinkaupasta ostettavaa viljatonta sensitiivisille kissoille tarkoitettua kuivaruokaa jossa suurin osa kalaa. Myös märkäruoan ostan eläinkaupasta. Senkin oltava kalaa koska kissa on allerginen ainakin linnulle kuten broilerille, kanalle, kalkkunalle jne. Ja markettien ruoat sisältää pääsääntöisesti juuri niitä! Sekä viljaa ja muuta moskaa joka ei hänelle sovi.
Kissa oli hyvin huonossa kunnossa minulle tullessaan. Korvia jouduttiin hoitamaan, karva lähtenyt niin että niska oli täysin kalju. Oli testattu allergiat ja tällaista löytyi. En tiedä miten ressu oli selvinnyt niinkin kauan kissakoloniassa!
Lupasin hänelle niin hyvän elämän kuin ikinä pystyn antamaan, ja nyt se on lihonut komeaksi ja isoksi kolliksi (leikattu). Karva kiiltää ja voi hyvin. Uskon että kissa syö paremmin kuin minä! Ainakin ruoka maksaa mutta maksakoot. Hän on minulle äärimmäisen tärkeä.
Tärkeintä kuitenkin taitaa olla, ettei syötä vain täydennysravintoja. Kyllä siinätapauksessa lazit ja muut ovat parempia, kuin kalliimmat täydennysravinnot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai. Esim. Perfect fit on ihan yhtä hyvää ja viljatonta, on se sitten ostettu marketista tai tilattu Zooplussalta. Vai mikä siinä on vikana?
Riisi on viljaa...
Riisi on maapallon tärkeimpiä viljalajeja https://fi.wikipedia.org/wiki/Riisi
Yllätyin kun tarkemmin tutkailin, että maissi on myös viljaa. https://fi.wikipedia.org/wiki/Maissi
En tietenkään. Itse syön Pirkka-tuotteita, mutta kissoille tilaan laadukasta italialaista vegaaniruokaa.
Viimeksi kun ostin kovalla rahalla eläinkaupan sapuskaa niin jättivät syömättä. Tekivät niin pentuina ja jatkavat tätä persheilyään aikuisina. Toinen oli viimeksi oksentanut karvapallon kalliin sapuskansa päälle. Kyllä kannatti maksaa 2,5€/pussi että toinen voi ryynätä sapuskansa päälle. Latz ja possunsydän ovat hyvää. Eläinkaupasta ostettua kuivaruokaa syövät kyllä. Mutta märkäruoka on pashkaa ja suorastaan halventavaa että yritän sitä heille syöttää.
On tehty selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on noin 6-7vuotias rescue-kissa, ikää kukaan ei täysin tarkkaan tiedä.
Sain sen reilu vuosi sitten, ja maailman ihanimman kaverin sainkin!
Se syö pelkästään eläinkaupasta ostettavaa viljatonta sensitiivisille kissoille tarkoitettua kuivaruokaa jossa suurin osa kalaa. Myös märkäruoan ostan eläinkaupasta. Senkin oltava kalaa koska kissa on allerginen ainakin linnulle kuten broilerille, kanalle, kalkkunalle jne. Ja markettien ruoat sisältää pääsääntöisesti juuri niitä! Sekä viljaa ja muuta moskaa joka ei hänelle sovi.
Kissa oli hyvin huonossa kunnossa minulle tullessaan. Korvia jouduttiin hoitamaan, karva lähtenyt niin että niska oli täysin kalju. Oli testattu allergiat ja tällaista löytyi. En tiedä miten ressu oli selvinnyt niinkin kauan kissakoloniassa!
Lupasin hänelle niin hyvän elämän kuin ikinä pystyn antamaan, ja nyt se on lihonut komeaksi ja isoksi kolliksi (leikattu). Karva kiiltää ja voi hyvin. Uskon että kissa syö paremmin kuin minä! Ainakin ruoka maksaa mutta maksakoot. Hän on minulle äärimmäisen tärkeä.
Ihana kirjoitus! Kissa saa olla tyytyväinen kun pääsi sinun luoksesi!
Ihan markettiruuissakin on viljattomia kissanruokia. Ja jopa niin eksoottisilla merkeillä kuin pirkka.
Vierailija kirjoitti:
Ihan markettiruuissakin on viljattomia kissanruokia. Ja jopa niin eksoottisilla merkeillä kuin pirkka.
Mutta sisältääkin niin eksoottisia aineita kuin väriaineet ja sokeri.. :D
Joo mutta asiaa ei ratkaise se MISTÄ ruuan ostaa, olisikin noin helppoa. Molemmissa on parempia ja ala-arvoisia. Myös eläinkaupat myyvät kissan kuivaruokia jossa kana on tuotu jostain thaimaasta ja millä lie ruokittu mutta kissat olivat nälissään ja hädissään kun vain tuollaista raksua meinasi tarjota.
Ruokainfo tarjoillaan myös vähän epämääräisesti jotta asiakkaan olisi vaikea tulkita paljonko lopulta kuivaruoassa on lihaa vaikkapa, puhutaan proteiinista tai (kanan)lihajauhosta. Tai mainostetaan aineosalla joka onkin pikkuprosenttina mukana.
Itselle on tärkeää ettei lemmikin ruoka tule liian kaukaa, ei MISSÄÄN NIMESSÄ Euroopan ulkopuolelta ainakaan. Markettiruuista oon löytänyt parikin hyvää pohjoismaista ja kotimasta vaihtoehtoa. Näitä mielellään antaa joko vaihteluksi tai muun monipuolisen ruuan lisänä.
On aika naiivia uskotella että lemmikkikaupan ruuat olisivat automaattisesti parempia. Aika moni on joko huonoa tai törkeän hintaista (ja kuivaa teollisuusruokaa), huomioiden että kissa esimerkiksi pärjäisi hyvin ihan liha- ja sekaruuallakin ilman mitään marketti, tai eläinkauppa-puristetta.