Rööperiin mä kaipaan niin taas uudelleen. Mikä on rööperi?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Ap lienee joko nuori tai maalta.
Eikä osaa käyttää googleakaan.
Eihän se mikään oikea paikka ole, kääntäjä on vaan suomentanut Penny Lane- nimisen kadun aivan väärin.
Vierailija kirjoitti:
No mietipä vähän.
Mun mielestä on tosi positiivista kun joku haluaa tietää lisää asioista. Nuorille Rööperi on ihan tuntematon paikka ja sana.
On hirveän moukkamaista vastata tavallasi.
Vierailija kirjoitti:
Oon asunut kaupungissakin aikoinaan. Aloin vaan miettimään asiaa. Eihän tuo ruotsinkieli kaikilla oo vahvuus. Tai kaupunki tietämys.
Mutta ei siellä oikeasti mitään vuorta ole. Ei edes kukkulaa. Eikä paljon muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tamperetta kutsutaan myös rööperiksi. ( Tampere on suomen paras paikka )
Vierailija kirjoitti:
Incelli se on, joka kyllä tietää Rööperin, mutta suoltaa tällaista roskaa päivät pitkät palstalle.
Kielitaidottomien hesajunttien väännös kaupunginosan nimestä. Ei taivu junttien kieli lausumaan röödbäri.
Vierailija kirjoitti:
Kielitaidottomien hesajunttien väännös kaupunginosan nimestä. Ei taivu junttien kieli lausumaan röödbäri.
🖕🏿
Peräröörin pseudonyymi aikana, jolloin siveettömyys olisi johtanut kappaleen sensurointiin ja soittokieltoon.
Näköjään tästäkin asiasta montaa käsitystä. Onko se nyt tampere vai punavuori?
Vierailija kirjoitti:
No siinä laulussa tarkoitetaan Helsingin Punavuoren kaupunginosaa.. ja joo ei se mikään vuori ole, mutta on se nyt ihan kunnon mäki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinä laulussa tarkoitetaan Helsingin Punavuoren kaupunginosaa.. ja joo ei se mikään vuori ole, mutta on se nyt ihan kunnon mäki.
Ei kai siinä ole ollut edes hyppyriä.
Vierailija kirjoitti:
No mietipä vähän.
Ei tuo ehkä avaudu kaikille Helsingin ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tamperetta kutsutaan myös rööperiksi. ( Tampere on suomen paras paikka )
Enpä ole ikinä kuullut, että Tamperetta kutsuttaisiin rööperiksi. Suomen Manchesterina sitä olen kuullut kutsuttavan kyllä (ja tästä nimitys Manse).
Helsingin Punavuori