Miten taistella syömishimoja vastaan?
Kommentit (169)
En ole edes ylipainoinen ja olen ollut ketodieetillä nyt nelisen viikkoa osittaispaastoten kanssa ja täytyy kyllä todeta että hiilarit ovat hirveintä myrkkyä mitä kroppaasi voit tunkea. Aamun aloitan bulletproof kahvilla ja sillä jaksaa työpäivän melkein kokonaan eli syön vasta klo 14-15 aikaan ja toinen ruoka kotona 18-19 aikaan. Välissä saattaa mennä joskus jotain ketoystävällisiä pähkinöitä kuten pekaaneja tai lihavälipaloja. Tämä ruokavalio on aivan uskomaton sillä se on korjannut aivan kaikki ongelmani. Olo on energinen ja hyvä joka päivä koko päivän. En tunne enää väsymystä tai nälkää, mikään ei ahdista eikä masenna enää. Työpäivän aikana juodut mustat kahvit toimivat lähes yhtä hyvin kuin piri. Vointi on jopa niin hyvä ja energinen että ajattelin jopa alkaa heräämään sen verran aikaisin että voisi aamusta hieman tehdä käsipainoilla treeniä paaston aikana. joka muuten buustaa miehillä kasvuhormonin tuotantoa 2000 prosentilla.
Vierailija kirjoitti:
En ole edes ylipainoinen ja olen ollut ketodieetillä nyt nelisen viikkoa osittaispaastoten kanssa ja täytyy kyllä todeta että hiilarit ovat hirveintä myrkkyä mitä kroppaasi voit tunkea. Aamun aloitan bulletproof kahvilla ja sillä jaksaa työpäivän melkein kokonaan eli syön vasta klo 14-15 aikaan ja toinen ruoka kotona 18-19 aikaan. Välissä saattaa mennä joskus jotain ketoystävällisiä pähkinöitä kuten pekaaneja tai lihavälipaloja. Tämä ruokavalio on aivan uskomaton sillä se on korjannut aivan kaikki ongelmani. Olo on energinen ja hyvä joka päivä koko päivän. En tunne enää väsymystä tai nälkää, mikään ei ahdista eikä masenna enää. Työpäivän aikana juodut mustat kahvit toimivat lähes yhtä hyvin kuin piri. Vointi on jopa niin hyvä ja energinen että ajattelin jopa alkaa heräämään sen verran aikaisin että voisi aamusta hieman tehdä käsipainoilla treeniä paaston aikana. joka muuten buustaa miehillä kasvuhormonin tuotantoa 2000 prosentilla.
Täällä toinen, eikö oo kumma juttu, mutta kukaan ei usko 😂 vinkkejä kysytään ja sit ku neuvoo tulee 100 alapeukkua
Vierailija kirjoitti:
Syön siis ihan suositusten mukaan, normaalisti mutta silti herkkuhimoni on jotain ihan holtitonta ja koko ajan hirveä tarve muka napostella jotain, ihan vaikka tavallista ruokaakin hirveitä määriä. Vinkkejä miten saisin nämä hirveät himot kuriin?
Sulla laskee verensokeri nopeasti, koska ilmeisesti syöt nopeita hiilareita. Keho vaatii lisää sokeria.
Itekki syön tylsyyteen. Siihen vaa oon joko keksiny touhua lenkki, siivous tms. Ja sitte jos on pakko napostaa nii porkkanaa poskeen
Vierailija kirjoitti:
Hiimarit pahinta myrkkyä, mitä kroppaan voi tunkea?! Onko sun aivot tosiaan ollut liian kauan ilman ravintoa (=hiilareita), kun kirjoittelet jotain näin höpöjä?
Alentuvaa ja ylemmyydentuntoista puhetta siitä miten hiilarit (yksi välttämätön ravintoaineryhmä ihmiselle) ovat myrkkyä, samalla kun myönnetään että korvataan esim. aamiainen pelkällä kahvilla.
Mustalla kahvilla, täynnä kofeiinia joka on täysin tarpeeton keholle. Kofeiini on tieteellisesti todistettava myrkky, joka vaikuttaa ihmisen persoonaan ja aiheuttaa fyysisen addiktion, eikä tapoihin perustuvaa.
Ei voi ensin messuta miten "ootte tyhmiä miten voitte vieläki syödä noin lällällää" samalla mättäen loputtomasti huumetta nassuun kahvin muodossa. :(
Pointtina se, että inhottaa tuommonen että mollataan muita nimenomaan siitä että "minun mielestä tuo on myrkkyä sä syöt myrkkyjä hyiiii" vaikka itse tungetaan psykoaktiivista huumetta kehoon joka aamu "kun ei pärjää ilman".
Samaa mietin. Syön terveellisesti muuten, mutta makeaa ahmin, ja se on nostanut painoa. Illalla ja yöllä saan ahmimiskohtauksia. Kaikkialla vaan suositellaan että kun syö terveellisesti ja säännöllisesti, ei herkut himota. Kyllä mulle vaan maistuu silti.
Ainut keino on, etten osta kotiin mitään makeaa...koska syön sen, vaikken aikoisi. Valitettavasti vaan kauppakin on lähellä...
Tähän aikaan vuodesta vähentyvä valon määrä vaikuttaa moniin: niinsanottuun vuodenaikaismasennukseen tai -alakuloon kuuluu mm. voimakas hiilihydraattien himo.
Kirkasvalohoito voi helpottaa oireita. Se on tehokkainta tehtynä heti heräämisen jälkeen.
Liikunta auttaa. Puoli tuntia reipasta liikuntaa päivässä riittää. On erityisen tehokasta, jos voit liikkua ulkona valoisaan aikaan.
Syö runsaasti kasviksia ja täysjyvätuotteita -niiden sisältämät kuidut tasoittavat verensokerin heilahteluja. Vältä puhdistettua sokeria sisältäviä tuotteita: älä edes tuo niitä kotiin "vierasvaraksi" itseäsi kiusaamaan. Sokerin syöminen vain pahentaa sokerikoukkua. Lue tuoteselosteet huolella - sokeria tungetaan meljein kaikkiin tuotteisiin. Jos makeaa tekee ihan hirveästi mieli, nauti hedelmiä tai marjoja.
Eka viikko ilman sokeria on kamalaa, mutta sitten helpottaa.
Tsemppiä!
Eihän siinä muuta tarvita kuin päätös että et vain napostele. Piste. Jos et siihen pysty ihmettelen miten muuten pysyy elämänhallinta kurissa.
Minua on auttanut banaani. Aina, kun tulee makean himo , syön puolikkaan banaanin. Tarvitset pitkäkestoista hiilihydraattia. Onko niitä sokeriarvoja mitattu. Pitkäaikainen sokeri voi olla vähän koholla. Kyse on siitä, että makea nostaa sokerin jyrkästi ylös ja laskee yhtä nopeasti, jolloin pitää saada uutta sokeria nopeasti. Tämän kierteen voi katkaista potkävaikutteisella hiilihydraatteja, kuten banaani tai joku sokeriton maitotuote. Puhun omasta kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Noh, antakaapa sitten esimerkki päivän syömisistä tuolla ketogeenisellä?
Aamupala: munakas kinkulla, juustolla ja vihanneksilla
Lounas: sekasalaatti ja tonnikalaa oliiviöljyssä
Illallinen: Ratatouille ja kanaa
Välipalaksi voit ottaa pähkinöitä tai manteleita ja omenan, iltapalaksi maustamatonta jogurttia ja mustikoita. Ei varmasti ole nälkä eikä himoja. Ja tärkeää, että kaikki tuotteet on normaslirasvaisena
Mulle ei toiminut tuo yhtään. Eivätkä mitään vähähiilariset herkut riittäneet. Vasta vähärasvainen kasvisruokavalio auttoi. Syön kaikkea terveellistä niin paljon kuin mieli tekee ja herkkuhimot ovat pudonneet minimiin. Enkä käytä yhtään tahdonvoimaa, koska sitä minulla ei ole.
Mäkin elin nuoruuteni sokerilla, mutta sitten kun lopetin sen ja aloin syödä kunnolla oikeaa ruokaa, huomasin parin viikon päästä että se himo on helpottanut, eikä enää tehnyt tiukkaa olla ilman. Eli kokeile olla ilman herkkuja ja keksi jotain muuta mielekästä tekemistä, ei kai siihe muu auta.
Unohda kaikki light juomat. Ne koukuttaa sokerikoukkuun, samoin kuin vaalean vehnän tuotteet. Minulle esim noodeli aiheuttaa hirveän sokerihimon. Väärät hiilihydraatit aiheuttaa mulla sokeri ja rasvahimon. Unohda makaroni, pasta, noodeli, light cokis. Älä syö pitkälle prosessoitua ruokaa, eineksiä, roskaruokaa. Limut on portti helvetin esikartanoihin..
No älä mene nälkäisenä kauppaan, jolloin heräteostokset vähenevät. Kaupassa on helpompi vastustaa herkkuja kuin kotona. Syö hyvin ja säännöllisesti, myös kasviksia. Ne täyttävät mahan, mutta eivät lihota. Pahimpaan makeanhimon osta light limpparia.
Minulla on tepsinyt yerba mate -teen juominen, samaten erilaiset yrttiteet. Ruusunmarjaa suolaisen himoon, piparminttua makean. Niin, ja sokeria tai maitoa/kermaa ei luonnollisestikaan juomaan lisätä. En tosin käytä makeutusaineitakaan.
Millaista liikuntaa sitten harrastat ja kuinka paljon esim. viikossa?